رژیم لاغری سریع

آیا با تمرکز غذا می خورید؟ مهارت غذا خوردن آگاهانه را بیاموزید


ذهن آگاهی

آیا شما در حال غذا خوردن هستید

دنیای امروز کمی عجیب است، اینطور نیست؟ مثلاً هنگام غذا خوردن در جلسات شرکت می‌کنیم، روز خود را در حین ورزش سازماندهی می‌کنیم، از شبکه‌های اجتماعی در سفر یا رفت‌وآمد استفاده می‌کنیم، جلسات را در حمام برنامه‌ریزی می‌کنیم، و هنگام درست کردن قهوه به‌روزرسانی می‌گیریم!

آیا ما آگاهانه کاری انجام می دهیم؟ نه، درست است!

ما حتی آرام نمی خوابیم. ما همیشه نگران فردا یا کار معلق هستیم!

هوشیار بودن هنری است برای زندگی در لحظه حال. ما قبلاً راه های مختلفی را برای زندگی آگاهانه مورد بحث قرار داده ایم مانند:

حواس پرت

در این بخش قصد داریم در مورد تغذیه آگاهانه صحبت کنیم. تغذیه آگاهانه تکنیکی است که به افراد کمک می کند تا بر عادات غذایی خود کنترل داشته باشند. به عبارت ساده، این عمل حضور در لحظه هنگام غذا خوردن است.

هنگامی که خوردن به اولویت دوم برنامه شما تبدیل می شود، می توان از غذا خوردن آگاهانه برای اولویت دادن به سلامت کلی خود با اشاره به تمرکز حواس استفاده کرد.

اگر احساس می کنید آنقدر مشغول هستید که نمی توانید استراحت کنید، وقت آن است که استراحت کنید تا غذای خود را با خیال راحت بدون هیچ گونه وقفه یا حواس پرتی بخورید. زمان آن فرا رسیده است که از غذایی که می خورید لذت ببرید، بدون اینکه در حالت خلبان خودکار جویدن و بلعیدن بدون توجه باشید.

آیا می دانید وقتی غذا را بدون توجه به مزه می خورید؟ می تواند بر مغز و بدن شما تأثیر بگذارد؟ این دوره مدرن قطعا نیاز به یادگیری مهارت غذا خوردن آگاهانه دارد. این به ما اجازه می دهد تا سرعت خود را کاهش دهیم و به طعم، طعم، عطر و همه چیز توجه کنیم!

رابطه غذا و سلامت روان

رابطه - بین - غذا

مطالعات مختلفی برای توصیف ارتباط بین غذا و سلامت روان منتشر شده است. برخی از مطالعات حتی این ارتباط را به عنوان “عاشقانه روده و مغز” توصیف کردند.

علاوه بر این، تغذیه مناسب نه تنها برای سلامت جسمانی ما مفید است، بلکه برای سلامت روانی ما نیز مفید است. روانپزشکی تغذیه یک مطالعه جدید است که نشان می دهد چگونه غذا به ما در درمان علائم مشکلات سلامت روان کمک می کند.

مانند مطالعه ای به نام SMILES که نشان می دهد غذای مناسب به کاهش علائم افسردگی کمک می کند. با این حال، وقتی می گویم، شما باید در غذا خوردن آگاهانه تکامل پیدا کنید. این بدان معنا نیست که شما شروع به خوردن چیزی کنید.

این تحقیق بر روی خوردن غذاهای سالم مانند میوه ها، سبزیجات، حبوبات، غلات کامل، روغن ماهی و سایر محصولات گوشتی متمرکز شده است. علاوه بر این، اگر مایلید در مورد آن بیشتر بخوانید ارتباط بین تغذیه و سلامت روان، از اینجا بخوانید.

یافتن اهمیت و رابطه غذا با مغز

همانطور که در بالا اشاره کردم، مهم است که غذای مناسب بخورید. ما باید از غذاهایی که ممکن است به سلامت کلی ما آسیب بزنند اجتناب کنیم. غذاهایی مانند غذاهای سرخ شده می توانند به سلامت جسمانی ما آسیب بزنند.

بنابراین، ما باید در خوردن مواد مغذی مناسب که برای سلامت روان ما نیز مفید است، مشارکت داشته باشیم. غذا خوردن آگاهانه بر اساس دو چیز عمده است، آنچه می خورید و چگونه می خورید!

بنابراین، هنگام انتخاب غذا، مطمئن شوید که غذاهای مناسب مانند غذاهای خام، حبوبات، حبوبات، آجیل، میوه‌ها، سبزیجات و غیره را انتخاب می‌کنید.

بعدش چطوری غذا میخوری؟ اگر با عجله غذا می خورید، پشت میز آشپزخانه غذا می خورید یا در سفر غذا می خورید، می تواند بر سلامت روان و سلامت جسمانی شما تأثیر بگذارد.

بنابراین، برای تمرین غذا خوردن آگاهانه، مطمئن شوید که در یک منطقه آرام و آرام غذا می خورید که در آن می توانید از غذای خود لذت ببرید و طعم مزاج را حس کنید. این آرامش و حس آرامش بخشی به مغز شما می دهد که به طور مستقیم به سلامت روان شما کمک می کند.

راه هایی برای تمرین تغذیه آگاهانه

راه های تمرین-ذهن-غذایی

همانطور که گفتم دوران مدرن عجیب است، ما به سرعت در حال حرکت هستیم و هیچ جا متوقف نمی شویم! مهم این است که غذای خود را بدون هیچ وقفه یا حواس پرتی بخوریم. در اینجا چند راه سریع برای تمرین غذا خوردن آگاهانه وجود دارد:

  1. در حین خوردن غذای خود را فعال کنیدآگاهی شما و به همه چیز مربوط به غذا توجه کنید. به بو، ظاهر، طعم و مزه غذا توجه کنید.
  2. در حین خوردن یا جویدن غذا سیگنال های منتقل شده توسط بدن شما را تشخیص می دهد. مشخص کنید چه می‌خواهید بخورید، اگر واقعاً گرسنه هستید یا نه، و هوس‌های خود را بشناسید. درگیر پرخوری یا پرخوری نشوید، روی میزان نیاز و آنچه می خواهید تمرکز کنید.
  3. به اشتراک وعده های غذایی خود ادامه دهیدبا دیگران، احساس غذا خوردن آگاهانه تری را ایجاد می کند.
  4. غذای خود را در فضایی آرام و آرام بخورید،برخی از افراد تمایل دارند که غذای خود را در سفر، نشستن در ایستگاه کاری، یا غذا خوردن پشت میز آشپزخانه بخورند. از چنین مکان هایی دوری کنید و به دنبال مکانی آرامش بخش باشید تا بتوانید روی غذا تمرکز کنید.
  5. ذهن آگاهی را در هر فعالیتی تمرین کنید، خوردن آگاهانه تنها به خوردن محدود نمی شود، بلکه باید در همه جا مانند ورزش، مدیتیشن، پیاده روی و موارد دیگر، ذهن آگاهی را تمرین کنیم.

۸ بهترین نکته و تمرین تغذیه آگاهانه

در اینجا برخی از بهترین نکات و تمرینات غذایی آگاهانه آورده شده است:

  1. از انجام چند کار خودداری کنید
  2. قبل از غذا خوردن میزان استرس خود را بررسی کنید
  3. غذا را تصدیق کرده و نسبت به آن قدردانی کنید
  4. آهسته غذا بخورید و روی طعم آن تمرکز کنید
  5. حواستون به قسمت ها باشه
  6. مراقب بودجه کالری خود باشید
  7. تمرین انعکاس
  8. از وسایل دیجیتال خودداری کنیدهنگام غذا خوردن

امیدوارم این وبلاگ به شما در تغذیه آگاهانه کمک کند. کامنت بگذارید و نظرات خود را در مورد غذا خوردن آگاهانه به اشتراک بگذارید. برای محتوای بیشتر از این دست، در تمام پلتفرم های رسانه های اجتماعی با ما در ارتباط باشید.

با تشکر برای خواندن!

درباره نویسنده

آیوشی کاپور

Aayushi یک سازنده محتوا در Calm Sage است. با تحصیلات، او یک متخصص صنایع غذایی و متخصص تغذیه در ساخت است. علاقه مداوم او به بهبود سلامت روان او را به نوشتن کشاند. او دوست دارد با خوانندگانش ارتباط ناهمزمانی برقرار کند. شعار او برای زندگی کردن این است: “آنچه شما به دنبال آن هستید، شما را جستجو می کند”. جدا از این، او یک غذاخور و عاشق سگ است.