آیا زود بیدار شدن شما را خوشحال تر می کند؟


زود بخواب ، زود بیدار شوم! آیا این ضرب المثل کاربرد دارد؟ آیا افراد صبحگاهی شادتر هستند و احتمال موفقیت آنها بیشتر است؟ بیایید دریابیم. چه پرنده اولیه باشید و چه جغد شب ، ادامه مطلب را بخوانید تا بفهمید بیداری صبح چگونه بر سلامتی شما تأثیر می گذارد!

آنچه علم بیداری قبلاً می گوید

اخیر مطالعه ای در سال 2021 در Jama Psychiatry منتشر شد دریافتند کسانی که یک ساعت زودتر از حد معمول از خواب بیدار می شوند 23 درصد کمتر در معرض علائم افسردگی قرار دارند. این کاهش ریسک می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برای شروع ، کسانی که زودتر از خواب بیدار می شوند تمایل بیشتری به نور خورشید دارند و خورشید طبیعی به تنظیم مجدد و تعادل ما کمک می کند. ریتم شبانه روزیوقتی چرخه خواب و بیداری ما همزمان شود ، مزایایی را هم در خواب و هم در خلق و خوی خود مشاهده می کنیم-دو عاملی که مستقیماً بر افسردگی تأثیر می گذارد! بنابراین ، واقعاً ، هرچه بیشتر نور خورشید در طول روز دریافت کنید ، شب ها بهتر می خوابید و بنابراین ، شادتر هستید!

ثانیاً ، کسانی که زودتر از خواب بیدار می شوند ، احساس می کنند در هنگام صبح عجله و استرس کمتری دارند. به هر حال ، بیدار شدن زودتر به شما زمان بیشتری می دهد تا قهوه صبحانه خود را (امیدوارم) در آرامش و سکوت بنوشید ، ناهار را آماده کنید و حتی ممکن است عرق کنید. مهم نیست که چگونه از وقت خود استفاده می کنید ، آن ساعت اضافی سعادت محض است! علاوه بر این ، از احساس نگرانی در مورد دیر و آماده نبودن خودداری می کنید.

بنابراین – آیا مردم صبح شادتر هستند؟ تنها بر اساس این عوامل ، ما بله رای می دهیم! اما ارزش ضبط را دارد تا دریابید آیا زود بیدار شدن به احساس بهتر شما کمک می کند یا خیر. زیرا در پایان روز ، همه افراد متفاوت هستند. این در مورد پیدا کردن یکی است که برای شما و شیوه زندگی شما مناسب است!

مربوط: 9 نکته برای بازگرداندن ریتم شبانه روزی

آدم صبحگاهی نیستی؟ این پیشرفت ها را امتحان کنید

همه افراد صبحگاهی نیستند و اشکالی ندارد! اگر خود را جغد شب می دانید ، از این خاکی برای تربیت بدن خود استفاده کنید تا با برنامه صبحگاهی بیشتر سازگار شود. قبل از اینکه بفهمید زودتر بیدار شوید!

شماره 1 با آن قهوه های عصرانه خداحافظی کنید

کافئین می تواند تا 8 ساعت در سیستم شما بماند ، به این معنی که این قهوه ها باید در اواخر بعد از ظهر ناپدید شوند. اگر در طول روز مشروب هستید ، سعی کنید آخرین فنجان را حداکثر تا ساعت 1 یا 14 صبح بنوشید! در حالت ایده آل ، زمان استراحت را ظهر قرار دهید! به این ترتیب ، در حالی که از ساعت 8 صبح تا 10 شب حرکت می کنید ، بدن شما در بهترین حالت برای خواب آرام است.

اگر بعد از ظهر به افزایش انرژی نیاز دارید ، 20 دقیقه پیاده روی کنید ، یک میان وعده پر انرژی بخورید یا برای یک تمرین آسان وقت بگذارید!

شماره 2 از شب قبل آماده شوید

هنگام تلاش برای ایجاد عادات جدید ، آمادگی کلیدی است! شب قبل ، همه چیزهایی را که برای بیدار شدن زود هنگام نیاز دارید تنظیم کنید ، که به نوبه خود به خواب راحت تری کمک می کند.

  • ساعت زنگ دار خود را تنظیم کنید
  • لباس بپوش
  • یک صبحانه مقوی تهیه کنید
  • قهوه خود را طوری برنامه ریزی کنید که در زمان تعیین شده بیدار آماده شود
  • زودتر بخوابید تا حداقل 7 ساعت بخوابید!

گرفتن؟ اطمینان حاصل کنید که اقدامات پیشگیرانه ای را برای آماده سازی یک خواب آرام در شب انجام می دهید. باور کنید وقتی این هک های ساده را دنبال می کنید ، صبح زود بیدار شدن آسان تر و آسان تر می شود!

شماره 3 متعهد به خواب مداوم باشید

رویای شما با ثبات موفق می شود. هر شب را همزمان در یک ساعت بخوابید و هر روز راس ساعت بیدار شوید. هرچه بیشتر به این روال پایبند باشید ، راحت تر می توانید بدن خود را تنظیم کنید. نتیجه؟ وقتی بیدار می شوید شادتر هستید!

و بهترین راه برای ثابت ماندن با مقدار مشخصی از زمان خواب؟ یک برنامه عصرانه بسازید! با خاموش کردن تلفن شروع کنید ، یک نفس عمیق بکشید و واقعاً برای جلب توجه در عصر قبل از خواب تلاش کنید.

شاید مدیتیشن کنید ، روزانه بنویسید یا چای آرام بخش بنوشید – آنچه را که برای شما جذاب است پیدا کنید. برنامه عصرانه نه تنها خواب زودتر را تشویق می کند ، بلکه به بدن شما کمک می کند سریعتر بخوابد!

مربوط: به گفته یک متخصص خواب ، آنچه باید و نباید انجام دهید برای بهترین خواب شبانه

شماره 4 از کوچک شروع کنید

لازم نیست بلافاصله بعد از خفاش بیدار شوید. در واقع ، این آسان تر است که به آرامی به بدن خود کمک کنید تا برنامه خواب متفاوتی را تنظیم کند ، به جای اینکه یک ساعت زودتر از خواب بیدار شوید. به عنوان مثال ، می توانید فردا 15 دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید. سپس روز بعد ، 30 دقیقه زودتر و غیره. به آرامی و پیوسته برنده مسابقه می شود! ما می خواهیم سعی کنیم در بلند مدت زودتر بیدار شویم تا واقعاً از مزایای آن استفاده کنیم.

شماره 5 یک روال صبحگاهی ایجاد کنید

چرا مردم صبح شادتر هستند؟ غالباً ، پرندگان اولیه یک برنامه صبحگاهی پربار دارند که به آنها کمک می کند تا برای روز موفقیت آماده شوند.

اگر نمی دانید از کجا شروع کنید ، بر لذت بردن از صبح تمرکز کنید تا انگیزه بیشتری برای بیدار شدن داشته باشید! به عنوان مثال ، می توانید یک برنامه صبحگاهی پر از مواردی ایجاد کنید که از اهداف شما پشتیبانی می کند و به شما کمک می کند احساس بهتری داشته باشید ، مانند:

  • خوردن صبحانه مقوی
  • سلامت روحی و جسمی را با تمرینات سرگرم کننده صبحگاهی در اولویت قرار دهید
  • آگاهی را با مدیتیشن آرام بخش تمرین کنید
  • خواندن یا خاطرات روزانه برای آرامش ذهن
  • هنگام قدم زدن صبحگاهی ، سگ را در هوای تازه پیاده روی کنید
  • هر کاری که می خواهید انجام دهید ، به شما کمک می کند تا برای یک روز عالی پیش رو آماده شوید. 🙂

مربوط: صبح را با 15 دقیقه پیاده روی صبحگاهی شروع کردم و در اینجا آنچه برای سلامتی من انجام می دهد را مشاهده می کنید

شماره 6 روحیه و انرژی خود را دنبال کنید

حتی اگر مردم صبح ها شادتر باشند ، آیا شما هم صبح شادتر هستید؟ این همیشه باید اولویت شماره یک باشد! عادت کنید که هنگام بیدار شدن از خواب سطح و سطح انرژی خود را بنویسید. به این ترتیب می توانید پیگیری کنید که آیا بیدار شدن زودتر به شما کمک می کند احساس بهتری داشته باشید! به علاوه ، همیشه خوب است که فکر کنید و ببینید کجا می توانید سلامت کلی خود را بهبود بخشید.

آیا مردم صبح شادتر هستند؟؟ زودتر از خواب بیدار شوید و ببینید چه احساسی دارید!

در پایان روز ، هر کس متفاوت است. مهمترین چیز این است که یک سبک زندگی سالم پیدا کنید که به شما بهترین احساس را می دهد. با توجه به آن ، امتحان ضرری ندارد! زنگ ساعت را 15 دقیقه زودتر از حد معمول تنظیم کنید و ببینید روزتان چگونه می گذرد! شما هرگز نمی دانید – به هر حال ، شما ممکن است یک فرد صبح باشید!

دیدگاهتان را بنویسید