آیا کووید-۱۹ را گرفتید؟ در اینجا نحوه مراقبت از سلامت روان خود در خانه آورده شده است



آیا شما یکی از بسیاری از استرالیایی هایی هستید که در خانه مبتلا به کووید-۱۹ هستند؟ چه علائم شما شما را در رختخواب نگه می دارد یا برای محافظت از دیگران در انزوا هستید، احتمالاً می دانید که مدیریت سلامت جسمی و روانی خود در این زمان می تواند چالش برانگیز باشد.

به همین دلیل ما نکاتی را برای کمک به بهبودی در خانه گردآوری کرده ایم.

مراقب سلامت جسمانی خود باشید

مراقبت از سلامت جسمانی به خودی خود مهم است، اما آیا می دانستید که سلامت جسمی و روانی شما نیز به هم مرتبط هستند؟ سلامت جسمانی با استرس، انرژی و خلق و خوی مرتبط است. بنابراین، اگر از بدن خود برای بهبودی از COVID-19 حمایت کنید، به سلامت روان شما نیز کمک خواهد کرد. به یاد بیاور:

  • در صورت داشتن هر گونه سوال یا نگرانی در مورد سلامتی خود، با یک پزشک معتمد یا خط تلفن ویژه کرونا به شماره ۱۸۰۰ ۶۷۵ ۳۹۸ تماس بگیرید.
  • برای دریافت چیزهایی که نیاز دارید از دوستان، خانواده یا خدمات کمک بخواهید. چه غذا باشد چه دارو، لازم نیست خودتان همه چیز را بفهمید
  • سعی کنید هر روز در حیاط خلوت، پاسیو یا بالکن هوای تازه داشته باشید
  • یک دوره ورزشی منظم متناسب با سطح آمادگی جسمانی و علائم خود تنظیم کنید.

با خودت مهربان باش

بپذیرید که این شرایط سختی است و طبیعی است که احساس رضایت نکنید. شاید بتوانید به چیزی فکر کنید که به خودتان بگویید یا فعالیتی که به شما آرامش دهد. اگر گیر کردید، تصور کنید در همان موقعیت به یک دوست چه می‌گویید یا چه می‌کنید. این می تواند به معنای تمرکز بر روی استراحت، انجام کاری که دوست دارید، یا فشار ندادن به خود برای بهره وری در حین بهبودی باشد.

وصل بمون

احساس تنهایی می تواند یک چالش برای بهبودی در خانه باشد، اما استفاده از دستگاه های خود برای حفظ ارتباط با افراد مورد اعتماد می تواند تفاوت بزرگی در سلامت روان شما ایجاد کند. در اینجا چند ایده برای حفظ ارتباط اجتماعی در خانه آورده شده است:

  • با خود و دیگران در مورد آنچه ممکن است به شما کمک کند صادق باشید – آیا نیاز به تخلیه دارید؟ حواس پرتی اجتماعی؟ فقط برای دیدن کسی آنجا در صورت نیاز؟ ارتباط شفاف به مردم کمک می کند تا بدانند چگونه از شما حمایت کنند.
  • یک چک-این روزانه با چند نفر از افراد نزدیک ترتیب دهید. لازم نیست به همه افراد در شبکه خود در مورد بهبودی خود بگویید، اگرچه برخی افراد آن را مفید می دانند.
  • اگر کمی انرژی دارید، فعالیت‌هایی را بیابید که به شما احساس ارتباط آنلاین می‌دهد، خواه مهمانی در Netflix، بازی آنلاین یا اشتراک‌گذاری خنده‌دارترین ویدیویی که می‌توانید با یک دوست پیدا کنید.

صفحه نمایش ها را خاموش کنید

ممکن است وسوسه انگیز باشد که روزهای خود را با پیمایش پر کنید، اما محدود کردن زمان در دستگاه شما مزایایی دارد. اگر با دیگران ارتباط برقرار می کنید یا فعالیت های معناداری انجام می دهید، آن را دنبال کنید! اما اگر متوجه شدید که برای مدت‌های طولانی به‌صورت غیرفعال پیمایش می‌کنید، خود را با دیگران مقایسه می‌کنید، یا اخبار و اطلاعات زیادی درباره COVID-19 دریافت می‌کنید، ممکن است زمان کمی فرا رسیده باشد.

بعلاوه، از تحقیق در مورد کووید-۱۹ و علائم آن بیشتر از حد نیاز خودداری کنید، به خصوص اگر متوجه شدید که این موضوع شما را مضطرب می کند. هنگامی که باید چیزی را بررسی کنید، به منابع با کیفیت مانند سازمان بهداشت جهانی یا HealthDirect پایبند باشید.

روتینی را پیدا کنید که برای شما مفید باشد

روتین فوایدی برای سلامتی و علائم برخی از مشکلات سلامت روان مانند افسردگی، اختلال استرس پس از سانحه و اختلال دوقطبی دارد. در انزوا، روال های قبلی ممکن است محو شوند، زیرا فعالیت ها و روزها شروع به تبدیل شدن به یکی می کنند.

بنابراین مدتی را صرف برنامه ریزی روتین انزوای خود کنید. بسته به سطح انرژی خود، باید چیزی معنادار داشته باشید که به شما احساس سپاسگزاری یا هیجان داشته باشد، چیزی سرگرم کننده و چیزی که به شما احساس موفقیت بدهد. این فعالیت‌ها را هر روز در زمان مشخصی برنامه‌ریزی کنید تا بدانید چه زمانی تمرکز کنید یا استراحت کنید و منتظر چه چیزی باشید.

به یاد داشته باشید، این یک چالش خواهد بود، اما می گذرد. در این میان استراحت کنید، مراقب سلامت جسمانی خود باشید و با افرادی که به آنها اعتماد دارید در تماس باشید. شما می توانید این را دور بزنید!

اگر COVID-19 بر سلامت روان شما تأثیر می گذارد، می توانید با افرادی که درک می کنند در انجمن SANE چت کنید. انجمن ها امن و ناشناس هستند و مشاوران و همکاران همتا برای کمک در دسترس هستند.

از انجمن ها دیدن کنید

منابع و پشتیبانی

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر