احساسات ناخوشایند واقعاً راهنمای مفیدی هستند – مولی کارمل | beacon توسط MC


اگر احساسات ناراحت کننده را دوست ندارید، تنها نیستید. طبیعی و طبیعی است که بخواهید از ناراحتی جلوگیری کنید. مردم وقتی غمگین هستند فیلم های خنده دار می بینند، بعد از یک روز کاری طولانی یک لیوان شراب می نوشند و برای مقابله با جدایی، بستنی می خورند.

اما چه اتفاقی می‌افتد وقتی از این حواس‌پرتی‌ها آنقدر استفاده می‌شود که اصلاً تشخیص اینکه واقعاً چه احساسی داریم سخت می‌شود، یا شاید فکر احساس همه این احساسات بسیار ناامیدکننده به نظر برسد؟ اگر هر بار که احساس ناراحتی می کنیم غذا بخوریم، نه تنها نسبت به رابطه خود با غذا و خودمان احساس بدی پیدا می کنیم، بلکه احتمالاً واقعاً از احساسات خود خارج خواهیم شد. و از آنجایی که احساسات ما بهترین شاخص های ما هستند از آنچه برای ما مهم است، به چه چیزهایی اهمیت می دهیم و باید به آنها توجه کنیم، وقتی به آنها توجه نمی کنیم، احساس گم شدن می کنیم.

وجه مشترک اکثر افراد مبتلا به اعتیاد، انگیزه کاهش و مقابله با احساسات منفی است (برخلاف تصور رایج که افراد معتاد فقط به دنبال تفریح ​​هستند). بنابراین منطقی است که افراد مبتلا به اعتیاد به غذا یا سایر اعتیادها باید مهارت تحمل ناراحتی را بدون رهایی از آن تمرین کنند.

از کجا آغاز کنم؟

شروع به اجازه دادن و احساس احساسات بدون تلاش برای تغییر آنها می تواند کاری بسیار دلهره آور و استرس زا به نظر برسد. اما چیزی که باید در مورد احساسات به خاطر بسپارید این است که آنها خطرناک یا مضر نیستند. بنابراین حتی اگر ممکن است احساس ناراحتی کنیم، ۱۰۰٪ ایمن هستیم. برای اینکه به بدن خود یادآوری کنید که ایمن هستید، برنامه‌ریزی کنید تا زمانی را برای نوشتن یا تأمل در مورد احساسات خود در جایی که احساس راحتی و امنیت کنید، اختصاص دهید، مانند نشستن روی مبل زیر یک پتوی گرم و نوشیدن چای. .

چه می شود اگر احساسات شروع به احساس بسیار شدید کنند؟

استراحت کنید و اگر احساس غرق شدن کردید به احساسات خود بازگردید. می‌توانید به موسیقی گوش دهید، از کیسه یخ استفاده کنید یا یک حمام آب گرم بگیرید تا خود را آرام کنید و سیستم عصبی‌تان را آرام کنید. مهمترین چیز این است که شما به طور نامحدود از احساسات خود دوری نکنید یا به سمت آنها مواد مخدر نروید. این فقط این را تقویت می کند که شما نمی توانید احساسات خود را کنترل کنید و شما را از درک آنچه واقعاً احساسات شما می خواهند به شما بگویند دور می کند!

احساسات من به من چه می گویند؟

هنگامی که برای توجه به احساسات خود وقت بگذارید، ممکن است تعجب کنید که همه اینها به چه معناست. بهترین راه برای درک اینکه چه احساسی دارید این است که از قضاوت درباره احساس خود دست بردارید. هیچ راه درست یا نادرستی برای احساس وجود ندارد و احساس کردن خود در مورد چیزی متفاوت به سادگی کار نمی کند. درعوض، از خود بپرسید، “این احساس ممکن است اکنون به من چه بگوید؟ چرا ممکن است منطقی باشد؟” برای مثال، اگر احساس غمگینی نشان می دهد که به کسی یا چیزی اهمیت می دهید، تنهایی نشان می دهد که شما به دنبال ارتباط، حمایت و احساس گناه هستید. شما کاری انجام دادید که با ارزش های شما همخوانی نداشت و می خواهید در آینده آن را اصلاح کنید. احساسات شاخص های بسیار خوبی هستند که نشان می دهد چه چیزی برای ما مهم است و چگونه باید رفتار خود را اصلاح کنیم تا رنج خود را در آینده کاهش دهیم.

در مجموع، شروع به احساس کردن احساسات شما نیاز به تمرین، صبر و تأیید خود دارد. رم در یک روز ساخته نشده است، اما با گذشت زمان و تمرین مداوم، می توانید یاد بگیرید که به جای اجتناب از ناراحتی، با ناراحتی کنار بیایید و برای داشتن یک زندگی هماهنگ با یکپارچگی و ارزش های خود تلاش کنید.

آیا حمایت بیشتری می خواهید؟ کانال یوتیوب مولی را بررسی کنید و برای حمایت، اطلاعات و انگیزه در سفر خود برای ایجاد یک رابطه عاشقانه با غذا، در یکشنبه نامه عاشقانه مشترک شوید.

عکس آنا تاوارس در Unsplash

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر