احساس شکست در زندگی؟ ۱۰ راه برای بازگرداندن کنترل و غلبه بر شکست


روانشناسی

آخرین به روز رسانی در ۲۸ ژوئیه ۲۰۲۲: منتشر شده در ۲۸ جولای ۲۰۲۲

احساس شکست در زندگی

فراز و نشیب بخشی از زندگی است، اما زمانی که فرودها بر فرازها غلبه کنند، می تواند باعث شود که پرچم سفید تسلیم را به اهتزاز در آوریم و شکست خود را بپذیریم. زندگی غیرقابل پیش‌بینی است و آموختن درس‌های زندگی به دراماتیک‌ترین شیوه‌ای که بشر به ما می‌دهد لذت زیادی می‌برد.

متأسفانه برای ما، این درس‌های زندگی می‌توانند به شکل‌هایی به دست ما بیایند که کمتر از آن قدردانی می‌کنیم. در آن لحظات، احساس شکست از زندگی، احساس ناخوشایندی نیست. توانایی غلبه بر شکست و بازگشت به عقب یک کار چالش برانگیز و مهارتی است که با سختی به دست می آید. با این حال غیرممکن نیست.

چیزی که بیشتر ما فراموش می کنیم این است که به خودمان زمان بهبودی بدهیم. وقتی با مانعی روبرو می شویم و شکست را می پذیریم، می تواند باعث دلسردی ما شود و بس. ما فراموش می کنیم که مشکلی نیست که با موانع روبرو شویم و اینکه زمان ریکاوری را کنار بگذاریم، دوباره گروه بندی کنیم و دوباره شروع کنیم اشکالی ندارد.

به جای این، ما معمولاً احساس شکست و افسردگی را می پذیریم و آن را رها می کنیم. وقتی احساس می کنید شکست خورده اید و غرق شده اید، بازگشت به عقب برای شروع دوباره غیرممکن به نظر می رسد. باید بدانید که شکست ها فقط در صورتی کوتاه مدت هستند که بخواهید. برنده شدن آسان است، تنها کاری که باید انجام دهید این است که درک کنید چه باید کرد وقتی احساس شکست و افسردگی می کنید.

و این چیزی است که من به شما کمک خواهم کرد! در زیر، من برخی از بهترین راه‌ها را برای بازیابی قدرت و غلبه بر شکست و ناامیدی فهرست کرده‌ام.

چرا از زندگی احساس شکست می کنید؟

احساس شکست به معنای «شکست خوردن در نبرد» است. در زمینه ما، احساس شکست می تواند به معنای احساسی بودن یا بودن باشد تخلیه ذهنی. به معنای واقعی کلمه، می تواند به معنای مواجهه با طرد شدن در یک رابطه یا مصاحبه باشد.

در اینجا چند دلیل احتمالی وجود دارد که چرا ممکن است در زندگی احساس شکست و دلسردی کنید:

۱. شما غرق شده اید

چه زمانی شما بیش از حد غرق چیزی هستید، احساس شکست می تواند یک اتفاق رایج باشد. هر دوی این احساسات به لحاظ عاطفی وابسته هستند و اگر دائماً در خطر هستید، پذیرش شکست می تواند راه حل خوبی به نظر برسد.

۲. شما خیلی از شکست می ترسید

وقتی خیلی از شکست یا شکست می ترسید، به اندازه کافی تلاش نمی کنید و زمانی که برای مبارزه زیاد تلاش نمی کنید، معتقدید که پذیرش شکست بهتر از مواجهه با شکست هایتان است. ممکن است دور هم بنشینید، به هیچ چیز نرسید و با شکست مواجه نشوید، اما این انفعال تنها باعث افزایش احساس شکست می شود.

۳. شما به معنای واقعی کلمه شکست خورده اید

دلیل دیگری که باعث می شود شما احساس شکست کنید می تواند به دلیل شکست واقعی باشد. شاید فکر کنید که تمام شده است. تمام کار سخت شما به پایان رسیده است، اما چیزی که متوجه نمی شوید این است که هنوز زنده هستید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دوباره گروه بندی کنید و با یک استراتژی بهتر برای پیروزی برگردید. تا زمانی که به تلاش خود ادامه دهید، شانس پیروزی همچنان وجود دارد.

وقتی احساس می کنید از زندگی شکست خورده اید چه باید بکنید؟

در اینجا ۱۰ راه برای کمک به شما برای بازگرداندن کنترل زندگی و غلبه بر شکست آورده شده است:

۱. شکست ها را در آغوش بگیرید

شما از نظر روحی و روانی شکست خورده اید و باور دارید که شکست شما همین است. دیگر نیازی به تلاش نیست با این حال، در اینجا باید شکست های خود را به عنوان بخشی از پیشرفت خود بپذیرید. شکست ها در حالی که آسیب پذیر هستند می توانند چیزهای زیادی به ما بیاموزند.

اما فقط زمانی که آنها را به عنوان پیشرفت در آغوش بگیریم. بنابراین شما به یک دست انداز در جاده برخورد می کنید اما سفر هنوز تمام نشده است. تنها زمانی می توانید از موفقیتی که در نهایت به دست خواهید آورد لذت ببرید.

۲. دیدگاه خود را تغییر دهید

باز هم، وقتی احساس دلسردی و شکست می‌کنید، ممکن است سخت باشد خوشبین بمان. اغلب، ذهن شما از شما می خواهد که از مارپیچ منفی پایین بیایید و به همه چیزهایی که در زندگی شما اشتباه پیش می رود فکر کنید.

در حالی که نگه داشتن یک می تواند چالش برانگیز باشد طرز فکر مثبت، قالب بندی مجدد تفکر و تغییر دیدگاه خود می تواند نسبتا آسان باشد. تا به حال این عبارت را شنیده اید:تا انجامش نداده ای اعتباری ندارد”? خوب یکبار امتحانش کن ببین چی میشه

۳. نگاتیو را رها کنید

شکست‌های شما در طول زمان می‌تواند باعث شود که نسبت به خودتان و تلاش‌های ناموفقتان احساس رنجش و عصبانیت کنید. این همه منفی در نهایت می تواند شما را سنگین کند و خوش بین بودن را سخت تر کند.

این طرز فکر منفی همچنین می تواند باعث شود که در زمانی که نیستید احساس غرق شدن کنید. شما می توانید با قبول رنجش خود، منفی ها را رها کنید. با این حال، نکته کلیدی این است که رها کنید و زیاد روی منفی ها تمرکز نکنید.

۴. روی فهرست سپاسگزاری کار کنید

فهرست قدردانی نیز می تواند راه خوبی برای غلبه بر شکست باشد. این تمرین به شما کمک می کند تا احساس قدردانی کنید و به یاد داشته باشید که یک شکست شما تعیین کننده شکست شما نیست. خیلی چیزها هست که هنوز کاوش نکرده اید.

قدردانی می تواند به شما کمک کند تا همه چیز را به چشم انداز بیاورید و به شما بفهماند که اگرچه این بار شکست خوردید، اما چیزهای زیادی وجود دارد که هنوز دارید و از آنها سپاسگزار هستید. برای این تمرین می توانید از a مجله قدردانی، درخواست های تایید، یا حتی مدیتیشن

۵. استراحت کنید

وقتی خیلی تلاش می کنید که شکست نخورید، می توانید استراحت کنید و استراحت کنید. ناکامی در انجام این کار می تواند باعث شود که احساس کنید بیش از پیش از محدودیت های انرژی خود عبور می کنید و کاری برای بازگرداندن آنها انجام نمی دهید.

استراحت در زمانی که احساس شکست و افسردگی می کنید می تواند به شما در بهبود بهره وری، بازیابی انرژی و حفظ روحیه شما کمک کند.

۶. مدیتیشن را امتحان کنید

برخی از قدرتمندترین و مؤثرترین راه‌ها برای مبارزه با شکست و کنترل زندگی‌تان هستند مدیتیشن و ذهن آگاهی. تحقیقات نشان می دهد که تمرین مدیتیشن و تمرکز حواس می تواند به ایجاد انعطاف پذیری و آرامش در زمانی که بدن (و ذهن) خیلی محکم بسته شده اند کمک کند.

اگر اخیراً احساس می‌کنید تحت تأثیر قرار گرفته‌اید یا شکست خورده‌اید، می‌تواند به این معنی باشد که چیزهای زیادی در بشقاب خود دارید. آرام شدن با مدیتیشن و تمرکز حواس می تواند به شما کمک کند مکث کنید، فکر کنید و وضعیت خود را بهبود بخشید.

۷. از شکایت بپرهیزید

وقتی هیچ چیز بر وفق مراد شما نیست، شکایت از موقعیتتان آسان است، اینطور نیست؟ خوب، در حالی که شکایت ممکن است به شما کمک کند تنش را موقتاً رها کنید، اما راه حلی دائمی نیست و به تغییر طرز فکرتان کمک نمی کند. شکایت اتلاف وقت است که بهتر می توان از آن برای چیزی سازنده استفاده کرد. به جای تسلیم شدن به شکایات خود، سعی کنید راه حلی پیدا کنید و هنوز تسلیم نشوید.

۸. بر علایق خود تمرکز کنید

وقتی احساس شکست و افسردگی می کنید، ممکن است حتی از انجام کارهایی که قبلا دوست داشتید لذت نبرید. وقتی این اتفاق می افتد، به جای به تعویق انداختن علایق خود، بیشتر روی آنها تمرکز کنید.

این بدان معنا نیست که شما بقیه کار سخت خود را نادیده می گیرید، بلکه در عوض، یک راه حل متفاوت را برای استراحت انتخاب می کنید. سرمایه گذاری وقت خود بر روی علایق خود راه حل خوبی برای کمک به شما برای غلبه بر شکست و احساس بهتر در مورد خود است.

۹. احساسات خود را مدیریت کنید

هنگامی که بیش از حد استرس دارید، بدن شما آن را فعال می کند حالت پرواز یا مبارزه. احساسات شکست را با هم مخلوط کنید و می توانید متوجه شوید که در حال مبارزه با کنترل طیف وسیعی از احساسات هستید. در اینجا، رهاسازی احساسات بخش مهمی است.

اگر بدن شما از شما می خواهد که مبارزه کنید، به بوکس بروید. اگر بدنتان از شما می خواهد که فرار کنید، بدوید. نکته کلیدی این است که اجازه ندهید عواطف و احساسات شما تند شود، بلکه آنها را به بهترین شکلی که می توانید رها کنید.

۱۰. با یک مربی مشورت کنید

یا مربی استخدام کنید. در هر صورت راه خوبی برای غلبه بر شکست و به دست گرفتن کنترل زندگی خود است، می توانید با یک مربی مشورت کنید، کسی که به راهنمایی های او اعتماد دارید، یا یک مربی زندگی استخدام کنید تا به شما کمک کند از بلاتکلیفی که در آن گرفتار شده اید خلاص شوید. مشاوره با یک مربی یا مربی می تواند به شما کمک کند تا مهارت های موجود خود را بهبود بخشید و چگونه می توانید بهتر شوید.

اندیشه های نویسنده

اگر احساس شکست، افسردگی، دلسردی یا غرق شدن می‌کنید، می‌تواند عوامل متعددی در آن نقش داشته باشد. فقط به یاد داشته باشید که اشکالی ندارد که چنین احساسی داشته باشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به خودتان زمان بدهید تا این احساس را بپذیرید، خود را دوباره جمع کنید و راهی برای پیشرفت پیدا کنید.

کمی استراحت کنید و بفهمید که چگونه می توانید احساسات را رها کنید. آیا می توان با یک دوست صحبت کرد کمک کند؟ آیا راهنمایی از یک مربی لازم است؟ پاسخ هر چه باشد، مطمئن شوید که به یاد داشته باشید که این پایان کار نیست. ناراحتی به خاطر یک شکست مشکلی ندارد، اما این پایان سفر نیست. مقصد شما هنوز اینجا نیست. ادامه بده

امیدوارم این راه ها به شما کمک کند تا کنترل زندگی خود را دوباره به دست آورید و بر شکست غلبه کنید. برای اطلاعات بیشتر می توانید با ما در آدرس زیر بنویسید [email protected] یا در شبکه های اجتماعی به ما پیام دهید.

همچنین می توانید نظرات و نکات خود را در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

مراقب باش!

درباره نویسنده

سوارناکشی شارما

Swarnakshi یک نویسنده محتوا در Calm Sage است که به سبک زندگی سالم تر برای ذهن و بدن اعتقاد دارد. او که یک مبارز و نجات یافته از افسردگی است، تلاش می کند تا به آگاهی در مورد پایان دادن به انگ پیرامون مسائل مربوط به سلامت روان کمک کند. او در قلب یک فرد روحانی است، او به سرنوشت و قدرت خود اعتقاد دارد. او یک خواننده و نویسنده مشتاق است و دوست دارد اوقات فراغت خود را صرف پخت و پز و یادگیری در مورد فرهنگ های جهانی کند.