استفاده از خودآزاری برای فرار از شرایط طاقت فرسا


آسیب زدن به خود برای فرار از چیزی که احساس می کنید نمی توانید با آن کنار بیایید می تواند وسوسه انگیز باشد. این یک علت غیر معمول نیست، که بسیاری از ما به شدت از آن رنج می‌بریم. اما این تجربه ای است که ارزش مقاومت را دارد. راه های بهتری برای مقابله وجود دارد.

خودزنی برای فرار (ناسالم)

وقتی همه چیز سخت می شود، گاهی اوقات واقعا سخت می شود تپه های مول به کوه هایی تبدیل شده اند که بالا رفتن از آنها غیرممکن به نظر می رسد و ناامیدی های احتمالی ناگهان اجتناب ناپذیر به نظر می رسند. طبیعی است، در این مواقع، آرزوی راهی برای خروج داشته باشیم. برای برخی از ما، استفاده از خودآزاری به عنوان یک راه حل، شاید تنها راه حل به نظر می رسد.

داستان هر فرد متفاوت است. من فکر نمی کنم سعی کنم به شما بگویم. اما در مورد من، وقتی گیج می شوم، احساس می کنم در دام افتاده ام. مثل ایستادن در اتاقی بدون در و پنجره است. خفه است، خفه است.

اولین چیزی که باید امتحان کنید، شکستن دیوار است، اما اگر احساس درماندگی می کنید – یک عارضه جانبی رایج خستگی – به راحتی می توانید خود را متقاعد کنید که قدرت انجام این کار را ندارید و خود را از تلاش باز دارید. بنابراین در اینجا شما بدون هیچ راهی و بدون ابزار گیر کرده اید بسازید کارگردان. چه کار می کنی؟

شما همان کاری را می کنید که زندانیان انجام می دهند. شما قادر به فرار فیزیکی نیستید، هر کاری که می توانید برای فرار ذهنی انجام می دهید. برای برخی از ما، از جمله خود من، خودآزاری راهی برای القای تسکین – هرچند زودگذر – پس از روزهای طولانی مبارزه در سکوت است. او او احساس کنید، برای لحظه ای کوتاه، مانند باز کردن دری که قبلاً در آن وجود نداشته است.

اما نکته حیاتی که باید به خاطر بسپارید اینجاست: اینطور نیست. واقعا راهی برای خروج ارائه دهد این فقط به شما اجازه می دهد او ادعا میکند برای فرار. اما در تمام مدت، من هنوز دقیقاً در همان جایی که شروع کردم و بدتر از قبل مانده ام.

به جای استفاده از خودآزاری برای فرار چه می کنید؟

اگر در حین خواندن این مطلب احساس می‌کنید دیوارها در حال بسته شدن هستند، توقف کنید. چند دقیقه از تلفن، تبلت یا رایانه خود فاصله بگیرید و نفس بکشید. (به طور جدی، تمرین تنفس را امتحان کنید – واقعا کمک می کند.)

تبریک می گویم، شما قبلاً اولین قدم خود را به سوی آزادی برداشته اید.

چگونه یکی از ساده‌ترین راه‌ها این است که از نفس خود به جای آسیب رساندن به خود برای رهایی از موقعیت‌های دشوار استفاده کنید. در سلامتی خوب با استبداد اگر یک تمرین تنفسی موثر واقع نشد، تعداد بی‌شماری دیگر تمرینات تنفسی وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید – فقط هر چیزی که برای شما طبیعی و راحت است را دنبال کنید.

اگر می‌خواهید یک قدم جلوتر بردارید، اکنون یا در اسرع وقت یکی از موارد زیر را امتحان کنید:

  • مدیتیشن هدایت شده یا موج سواری روی امواج
  • یوگا، پیاده روی یا سایر ورزش های سبک
  • مجلات یا سایر رسانه های خلاق
  • مدتی، حتی چند دقیقه را در طبیعت بگذرانید
  • یک چیز ساده را در لیست کارهایتان بررسی کنید
  • به موسیقی گوش دهید که به شما احساس شادی و/یا آرامش می دهد

اولین مانع برای غلبه بر یک موقعیت طاقت فرسا، کنترل این احساس سردرگمی است. وقتی آرام‌تر شدید، می‌توانید شفاف‌تر فکر کنید و مشکلات را به‌طور مؤثرتری حل کنید. این یک حرکت وسوسه انگیز است که بگذرید، اما این کار را نکنید!

پس از آن، من به شدت توصیه می کنم با کسی تماس بگیرید. من می دانم که شما احتمالاً چندین بار قبلاً این را شنیده اید، اما دلیل خوبی دارد. یک درمانگر، مشاور یا سایر متخصصان سلامت روان می تواند به شما کمک کند نه تنها از استفاده از خودآزاری به عنوان یک روش مقابله اجتناب کنید، بلکه به شما کمک کند بر موقعیتی که می خواهید از آن فرار کنید غلبه کنید. بسته به مشکلی که با آن مواجه هستید، ممکن است خطوط تلفنی نیز وجود داشته باشد که می‌توانید برای کمک تماس بگیرید.

اگر در این زمان اصلا قادر نیستید (یا آماده نیستید) با یک متخصص تماس بگیرید یا با یک خط تلفن تماس بگیرید، حداقل به این فکر کنید که آیا کسی در زندگی شما وجود دارد که به اندازه کافی به او اعتماد کنید تا احساسات خود را با او در میان بگذارید. گاهی اوقات، شما فقط به یک دیدگاه بیرونی نیاز دارید تا بهترین راه حل را برای مشکل خود بیابید. حتی اگر این شخص نمی تواند راه حل جدیدی به شما ارائه دهد، فقط اینکه بتوانید در مورد مشکل خود با او صحبت کنید ممکن است به شما کمک کند آرامش و وضوح مورد نیاز برای یافتن پاسخ خود را به دست آورید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر