استفاده از Bloodwork برای تسریع کاهش وزن


بنابراین، شما برای رسیدن به یک هدف کاهش وزن کار کرده‌اید و پیشرفت اولیه‌ای داشته‌اید… اما اکنون در حالت توقف هستید. شما به فلات بدنام برخورد کرده اید. حالا چی؟

خب اولا این کاملا طبیعی و قابل انتظار است. کاهش وزن تقریبا هرگز خطی نیست. با این حال، اگر برای بیش از ۱۲ هفته بدون هیچ تغییری ثابت و صبور بوده‌اید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که «زیر هود» را بررسی کنید.

(توجه جانبی: این نیز به این دلیل است که شما به روشی پایدار به کاهش وزن نزدیک می شوید! رژیم غذایی یویو یا هر چیز بسیار محدود کننده اولین مشکل شماست که باید به آن توجه کنید.)

یکی از ساده‌ترین (و شاید مقرون‌به‌صرفه‌تر) راه‌ها برای انجام تحقیقات بیشتر، صحبت با پزشک و شروع کار خون است.

در زیر دسته‌ها/ حوزه‌های مختلفی از آزمایش خون وجود دارد که باید در نظر بگیرید و با پزشک خود در مورد آن صحبت کنید.

پانل متابولیک جامع (CMP)

این شامل ۱۴ آزمایش خون مختلف است که همگی به متابولیسم مربوط می شوند. گلوکز (که در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد)، عملکرد کبد و کلیه و همچنین وضعیت مایعات، الکترولیت ها و مواد معدنی را اندازه گیری می کند. هر چیزی که به آن توجه شود کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که اندام های حیاتی شما می توانند پروتئین و مواد زائد تولید شده در طول متابولیسم را فیلتر کنند و کارها را به خوبی حفظ کنند. همچنین بررسی می کند که بدن به درستی هیدراته شده است تا متابولیسم شما را پشتیبانی کند. به هر حال، صرف اینکه یک گالن آب در روز می نوشید به این معنی نیست که هیدراته شده اید (ما به نمک و مواد معدنی نیاز داریم!)

شمارش کامل خون (CBC)

این آزمایش خون تعادل و غلظت گلبول های سفید و قرمز را اندازه گیری می کند. اگر همه چیز متعادل نباشد، بدن نمی تواند آنطور که در نظر گرفته شده است عمل کند و افزایش وزن مشکل خواهد بود. کم خونی را نیز می توان از این طریق با بررسی سطح آهن تشخیص داد. این می تواند هرگونه خستگی بالقوه یا انرژی را که مانع اهداف کاهش وزن می شود توضیح دهد.

تیروئید

عملکرد تیروئید شما قطعاً می تواند بر توانایی شما برای کاهش وزن تأثیر بگذارد. در واقع، تقریباً همه چیز با آن ارتباط دارد زیرا نقش بسیار زیادی در میزان متابولیسم ما دارد.

اگر تیروئید شما کند باشد، توانایی شما برای سوزاندن چربی آسیب خواهد دید. در واقع، کاهش قابل توجه درصد چربی بدن با کم کاری تیروئید که به درستی تشخیص داده نشده است، غیرممکن است.

با توجه به آنچه گفته شد، برخی از آزمایشگاه‌هایی که می‌توانید درخواست کنید شامل TSH، T3 رایگان و T4 آزاد، و آنتی‌بادی‌های تیروئید از جمله anti-TPO و TgAB هستند.

هر کدام از اینها نشان دهنده چیست؟

TSH: این هورمون محرک تیروئید شماست. غده هیپوفیز در مغز TSH تولید می کند که به تیروئید سیگنال می دهد تا هورمون های تیروئیدی را تولید کند تا جادوی خود را در سلول های ما اعمال کند. پزشک شما معمولاً می خواهد که TSH شما در محدوده ۰.۵-۵ mlU/L باشد، با این حال، یک پزشک عملکردی به طور ایده آل می خواهد در محدوده هدفمندتری قرار گیرد.

TSH بالاتر از این محدوده می تواند نشانه ای از کندی تیروئید شما باشد. و این منطقی است زیرا مغز شما تمام این TSH را بیرون می ریزد، اما غده تیروئید از آن استفاده نمی کند، که منجر به افزایش سطح TSH در خون می شود. این پست وبلاگ را بررسی کنید تا همه چیزهای تیروئید و آنچه باید بدانید را بیاموزید.

T3 رایگان و T4 رایگان: بررسی این موارد خوب است زیرا T4 هورمون تیروئید و T3 هورمون تیروئید فعال است. دانستن این سطوح می تواند به ما بگوید که آیا غده تیروئید به اندازه کافی هر دو را تولید می کند تا وارد سلول های ما شود و عملکردهای مهم مربوط به متابولیسم و ​​موارد دیگر را انجام دهد.

آنتی بادی های تیروئید: بررسی این موارد، هرگونه نگرانی در مورد بیماری‌های خودایمنی مانند بیماری هاشیموتو یا گریو را شناسایی می‌کند، که مانع از کاهش وزن بدون درمان مناسب می‌شود.

سلامت تیروئید به طور کلی بسیار مشکل است، و کار با یک پزشک فانکشنال می‌تواند مفید باشد اگر به غیر از مشکل کاهش وزن، علائم پایدار دیگری نیز دارید. گاهی اوقات آزمایشگاه‌ها می‌توانند «طبیعی» نشان دهند، بنابراین تسلیم نشوید و با یک پزشک متخصص در سلامت تیروئید کار کنید.

هورمون های استرس

اگر فکر می‌کنید کاهش وزن فقط مربوط به «رژیم غذایی و ورزش» است، علامت آن را گم کرده‌اید. مدیریت استرس برای کاهش وزن پایدار بسیار مهم است، بنابراین ابتدا ارزیابی میزان عملکرد شما در این دسته مفید خواهد بود.

وقتی نوبت به کار خون می‌رسد، می‌توانید سطح کورتیزول و پروتئین واکنش‌گر C خود را آزمایش کنید.

سطوح بالای کورتیزول برای بدن مضر است. چقدر مضر؟ به تخریب عضلات، اضطراب، کاهش میل جنسی، افزایش از دست دادن کلسیم از استخوان ها و افزایش چربی ذخیره شده در شکم فکر کنید. کورتیزول همچنین بدن را در واکنش “فرار یا مبارزه” قرار می دهد که باعث کاهش سرعت متابولیسم شما می شود. وقتی بدن فکر می‌کند که چیزی اشتباه است، از دست دادن چربی روی «پشت سوز» قرار می‌گیرد. فقط برای زنده ماندن مهم نیست. ما می دانیم که استرس مزمن اکنون فقط یک واقعیت مدرن است و می تواند بر وزن، سلامت روان و موارد دیگر تأثیر بگذارد.

پروتئین واکنشی C به تعیین میزان قابل توجهی التهاب در بدن کمک می کند. التهاب را مانند آتش سوزی های کوچک در داخل در نظر بگیرید. بدن این حالت را به عنوان یک اورژانس دیگر می بیند، بنابراین کاهش چربی در اولویت نیست. به جای آن می‌خواهد آتش‌های کوچک را خاموش کند.

چه چیزی می تواند این پاسخ های التهابی را تحریک کند؟ عفونت، بیماری های التهابی مانند آرتریت روماتوئید یا لوپوس، سیگار کشیدن، ورزش نکردن، ورزش بیش از حد، خواب ناکافی، یا مدیریت ضعیف استرس.

کار خونی که باید در نظر گرفته شود: پانل متابولیک جامع (CMP) شمارش کامل خون (CBC) تیروئید TSH رایگان T3 و T4 آنتی بادی تیروئید رایگان هورمون های استرس مقاومت به انسولین A1C گلوکز ناشتا انسولین هورمون های جنسی

مقاومت به انسولین

اگر مدتی است که با ما سر و کله زده اید، می دانید که چقدر اهمیت مدیریت قند خون برای کاهش چربی را موعظه می کنیم. اگر تلاش‌های کاهش وزن شما PHFF را در اولویت قرار نداده است، قبل از هر چیز روی این قسمت کار کنید.

برخی از آزمایشگاه‌ها وجود دارند که می‌توان آن‌ها را بررسی کرد تا مطمئن شود بدن شما برای مدیریت قند خون با شما مبارزه نمی‌کند (که بر کاهش چربی تأثیر می‌گذارد).

نکته جانبی: افزایش قند خون در طول روز مانع از استفاده بدن از هورمون های مرتبط با چربی سوزی می شود، زیرا نیاز به استفاده بیشتر از انسولین دارد که یک هورمون ذخیره کننده چربی است.

A1C: این مقدار آزمایشگاهی نشان‌دهنده میزان کنترل قند خون شما در طول ۳ ماه گذشته است. مقدار کمتر از ۵.۷٪ ایده آل است. اگر A1C شما بین ۵.۷ تا ۶.۴ درصد کاهش یابد، بدن شما به انسولین مقاوم است و پیش دیابت در نظر گرفته می شود. همکاری با پزشک و/یا متخصص تغذیه ثبت شده برای بهبود این عدد به تلاش های کاهش وزن شما کمک می کند و به پیشگیری از دیابت نوع ۲ در آینده کمک می کند.

گلوکز ناشتا: داشتن سطح قند خون یا گلوکز بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلی گرم در دسی لیتر، نشانه خوبی است که قند خون شما به خوبی مدیریت می شود. اگر بالاتر از ۱۰۰ میلی گرم در دسی لیتر باشد، بدن شما ممکن است مقاومت بیشتری به انسولین داشته باشد و دوباره تلاش برای کاهش آن مفید خواهد بود. این پست را برای همه چیزهای تغذیه و قند خون بررسی کنید. فعال ماندن، خواب کافی و مدیریت استرس همگی کلیدی هستند.

انسولین: در نهایت، بررسی سطح انسولین نیز می تواند مفید باشد. اگرچه انسولین یک هورمون بسیار مهم است و ما برای زنده ماندن به آن نیاز داریم، اما مصرف بیش از حد آن (مانند هر چیز دیگری) چیز خوبی نیست. انسولین بیش از حد بدن را تشویق می کند تا گلوکز استفاده نشده را به عنوان چربی ذخیره کند و همچنین مانع از مصرف چربی ذخیره شده به عنوان انرژی می شود. یکی از اولین نشانه های مقاومت به انسولین افزایش انسولین بعد از غذا و به دنبال آن بالا بودن انسولین ناشتا در صبح است.

هورمون های جنسی

برای زنان، هورمون‌های جنسی ما قطعاً می‌توانند در توانایی ما برای کاهش وزن نقش داشته باشند. به عنوان مثال تستوسترون را در نظر بگیرید. حفظ سطوح خوب برای ساخت عضله (این باعث افزایش متابولیسم) و از دست دادن چربی بسیار مهم است. سطوح پایین تستوسترون می تواند با مقاومت به انسولین نیز مرتبط باشد که از کاهش چربی جلوگیری می کند. داشتن سطوح پایین همچنین می تواند منجر به انگیزه، خلق و خو و انرژی ضعیف شود که همگی در پیروی از عادات سالم بسیار مهم هستند. از پزشک خود در مورد بررسی تستوسترون تام و آزاد خود سوال کنید.

پروژسترون را می توان بررسی کرد، زیرا به ما کمک می کند از چربی برای انرژی استفاده کنیم و به سلول های ما در استفاده از هورمون های تیروئید کمک می کند. از آن به عنوان “هورمون ضد اضطراب” نیز یاد می شود، بنابراین اگر این سطوح پایین باشد، می تواند تأثیر دومینویی بر سطح استرس ما داشته باشد.

سلامت کلی و تعادل هورمونی شما برای دستیابی به کاهش چربی بسیار مهم است، بنابراین اگر در این زمینه نگرانی‌هایی دارید، کار خون می‌تواند نقطه خوبی برای شروع باشد. فراتر از آزمایش خون خود با آزمایش هلندی نیز می تواند ایده خوبی باشد.

باور کنید یا نه، چیزهای بیشتری وجود دارد که می توان از طریق آزمایش خون بررسی کرد، اما این یک لیست شروع واقعا خوب است.

هدف این پست این نیست که به شما انگیزه بدهد که به محض توقف کاهش وزن، همه چیز زیر آفتاب را بررسی کنید. من واقعاً می خواهم تأکید کنم که در اکثر مواقع نیازی به انجام خون رسانی گسترده نیست و همه چیز خوب است! اولویت دادن به سلامت متابولیک و PHFF می تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند. اما بررسی سطح خون می تواند ابزاری عالی برای کمک به شناسایی موانع در سفر کاهش چربی شما باشد.

همچنین به یاد داشته باشید که کار خونی همه چیز نیست! فراتر رفتن از خون اغلب برای رسیدن به برخی مسائل ریشه ای ضروری است. به عنوان مثال، بررسی وضعیت مواد معدنی ما از طریق نمونه مو می تواند به ما کمک کند تا ببینیم در بافت های ما در مقابل فقط خون چه چیزی وجود دارد. همچنین، استفاده از نمونه ادرار با آزمایش DUTCH نیز می‌تواند به ما در ارزیابی دقیق‌تر هورمون‌ها کمک کند.

و ما اکنون می توانیم کارهای آزمایشگاهی را در برنامه VIP خود سفارش دهیم! شامل HTMA و پانل خون (نقشه GI برای اضافه کردن نیز می‌شود)، تفسیر آزمایشگاهی با متخصص تغذیه، پروتکل، بررسی‌ها، تماس‌های مربیگری و موارد دیگر! اینجا بیشتر بیاموزید

سالم ماندن،

-ال، مربی ام ام