افزایش آگاهی: چگونه با خودمان ارتباط برقرار کنیم


آیا تا به حال احساس کرده اید که در حال گذراندن زندگی با خلبان خودکار هستید، بدون توقف برای مشاهده و لذت بردن از زیبایی هر لحظه؟

شما به طور خودکار، بدون احساسات، انرژی یا انگیزه حرکت می کنید. شاید شما روی رویدادهای گذشته یا انتظارات آینده تمرکز کرده اید.

وقتی در این حالت هستید، احساس ارتباط با لحظه حال دشوار است. با این حال، تمرین حضور می تواند شما را به سمت شادی، رضایت و رضایت باز کند، به گونه ای که زندگی شما را افزایش دهد و به شما اجازه دهد تا به طور کامل به پتانسیل های خود قدم بگذارید.

خب چطور باید انجامش بدیم؟

به عنوان پزشک، ما می دانیم که وقتی برای مشاهده احساسات چالش برانگیز – مانند اضطراب، استرس یا افسردگی – مکث می کنیم، سودمند است. با شناخت و آگاهی از آنچه در لحظه حال احساس می‌کنیم، می‌توانیم به این احساسات و تجربیات به شیوه‌ای سازنده تکیه کنیم، یاد بگیریم و از طریق آن حرکت کنیم.

آگاه بودن حضور عمدی، توقف و مشاهده هم احساسات فیزیکی و هم وضعیت عاطفی ماست.

هر زمان متوجه شدید که در حالت خودکار کار می کنید، احساس اضطراب، استرس یا افسردگی می کنید، مراحل زیر را تمرین کنید. آنها به شما کمک می کنند تا حضور بیشتری داشته باشید و در نهایت تأثیر مثبتی بر زندگی شما داشته باشند.

متوقف کردن

وقتی متوجه شدید که بدنتان احساس ناخوشایندی دارد، بس کنید! تنفس عمیق را شروع کنید:

  • دم کنید. احساس کنید که چگونه هوا از بینی شما وارد می شود.
  • بازدم. احساس کنید هوا از بینی شما خارج می شود.
  • تکرار. نفس عمیق بیشتری بکشید تا زمانی که احساس ناخوشایندی را احساس کنید.

رعایت کنید

توجه کردن را تمرین کنید فقط چند ثانیه طول می کشه.

دستان خود را از هم جدا کنید و به آرامی آنها را کنار هم قرار دهید در حالی که ذهن شما بر روی عمل متمرکز است. همانطور که از عمل کنار هم قرار دادن دستان خود آگاه هستید، می توانید از احساسات، عواطف و افکار بدنی که در لحظه به وجود می آیند نیز آگاه باشید.

اتصال

با باز ماندن نسبت به آنچه در لحظه حال اتفاق می افتد، بدون قضاوت یا تمایل به تغییر آن، با خودتان ارتباط برقرار کنید. فقط مشاهده کنید و بگذارید باشد.

با خودتان چک کنید:

  • احساسات: کدام احساس به وجود می آید؟ این احساس را در کدام قسمت بدن احساس می کنید؟ به نظر شما چرا در حال ظهور است؟ چه رابطه ای با تجربه فعلی شما دارد؟
  • احساسات بدنی: بدن شما در این لحظه چگونه است؟ آیا احساس درد می کنید؟ آیا این یک احساس ناخوشایند است یا یک احساس خوشایند؟ احساس، مشاهده، و تجزیه و تحلیل چگونه افکار خود را همراه با آن بوجود می آیند.
  • اندیشه ها: در مورد تجربه فعلی خود چه فکر می کنید؟ هنگام مشاهده و برقراری ارتباط با آن احساس یا هیجان چه چیزی در ذهن شما می گذرد؟ افکار خود را مشاهده کنید، به خود بگویید که این فقط یک فکر است و آن را رها کنید.

رهایی

شما کنترل زندگی، احساسات، احساسات و افکارتان را در دست دارید. آنها شما را کنترل نمی کنند.

با نوشتن در مورد موقعیتی که باعث استرس، اضطراب یا هر احساس ناخوشایندی می شود، رها کردن آنها را تمرین کنید. برای پنج دقیقه بدون توقف شروع به نوشتن کنید. سپس برگردید و آنچه نوشته اید را مرور کنید و زیر موضوعات اصلی که در نوشته شما تکرار می شوند یا چیزهایی که توجه شما را جلب می کنند، خط بکشید.

بعد، چند خط در مورد آن موضوعاتی که زیر آنها خط کشیده شده بنویسید. آنها برای شما چه معنایی دارند؟ چه چیزی پشت آن کلمات است؟ اجازه دهید این آگاهی شما را به سمت شناسایی آنچه می توانید رها کنید و آنچه را که می خواهید به آن بپردازید هدایت کند.

اقدام به

تصور کنید که زندگی یک سفر است و شما فقط می توانید آنچه برایتان مهم است را در یک چمدان بگذارید، زیرا باید سبک سفر کنید.

فهرستی از رفتارها، افکار، احساسات و موقعیت های خود تهیه کنید گذشته که در حال حاضر شما را تحت تاثیر قرار می دهند. فهرستی مشابه از افکار، احساسات و موقعیت هایی که می ترسید در آنها اتفاق بیفتد بنویسید آینده.

بررسی کنید که چه اقلامی از گذشته خود در زمان حال با خود حمل می کنید. به همین ترتیب، لحظاتی را به عوارض عاطفی که تحمل سنگینی موقعیت‌هایی که حتی رخ نداده‌اند، بر شما تحمیل می‌کند، اختصاص دهید.

در نهایت، به هر رفتاری که نوشتید و کارهایی را که می‌توانید از امروز شروع کنید، اضافه کنید تا چیزهایی از گذشته یا نگرانی‌های آینده‌تان را که بر تجربه فعلی‌تان تأثیر می‌گذارند، حل کنید.

تاثیر بر خود و مشتریانتان

با تمرین این پنج مرحله، می توانید دوباره با خودتان ارتباط برقرار کنید و متوجه تغییری در نحوه مشاهده تجربه خود شوید.

شما بیشتر به آنچه در زمان حال روی می دهد توجه خواهید کرد. نگرانی های مربوط به آینده را رها خواهید کرد و چرخه الگوهای افکار منفی را شکسته اید. و با گذشت زمان، تجربه‌ای عمیق‌تر و مرتبط‌تر را در هر لحظه آغاز خواهید کرد.

این همچنین یک ابزار عالی برای کمک به مشتریان خود برای احساس حضور، انرژی و قدرت بیشتر است.

علاقه مند به تبدیل شدن به یک ارائه دهنده سلامت بهار هستید؟

اکنون درخواست دهید