اگر می خواهید از زندگی خود فرار کنید چه کاری باید انجام دهید


خود کمکی

من احساس می کنم مانند فرار

در وسط یک روز کاری، آیا اغلب در مورد فرار از زندگی خود خیال پردازی می کنید یا واقعاً تا به حال از چالش های زندگی حتی برای مدتی فرار کرده اید؟ خب، داشتن میل شدید به فرار بسیار رایج تر از آن چیزی است که ممکن است تصور کنید.

فکر کردن به فرار از زندگی به این معنی است که بخواهید از موقعیت فعلی خود به دنیایی فرار کنید که در آن آنچه آرزو دارید محقق شود.

حالا، اگر دوست دارید فرار کنید، ممکن است دلایل زیادی پشت آن وجود داشته باشد. یکی، حوصله ات سر رفته یا در گیر کرده ای. دوم، شما هوس یک یا سه ماجراجویی دارید، غرق در روابط، شغل یا کارهای روزمره خود هستید.

دلایل شما هر چه که باشد، تنها راه حلی که برای شما جذاب به نظر می رسد فرار است. با این حال، چیزی که بسیاری از مردم متوجه نمی شوند (یا نادیده گرفته می شوند) این است که شما نمی توانید به معنای واقعی کلمه از مشکلات خود فرار کنید. پاسخ به مشکلات شما در فرار به دنیای فانتزی نیست، بلکه در این است که به هسته اصلی مشکل خود برسید تا به طور موثر با آن مقابله کنید.

در این وبلاگ، ما بررسی خواهیم کرد که چرا می خواهید فرار کنید، چرا فرار همیشه راه حل نیست، و اگر می خواهید از زندگی خود فرار کنید، چه کاری باید انجام دهید.

“چرا احساس فرار دارم؟”

چرا احساس فرار دارم

همه ما زمانی که مشکلات زندگی روزمره ما بیش از حد طاقت فرسا و از کنترل خارج می شود، تمایل به فرار داریم. به من اعتماد کنید، در پایان روز، ما فقط می خواهیم آرامش داشته باشیم و در صورت امکان از همه مشکلات جلوگیری کنیم. بنابراین وقتی همه چیز آنطور که ما می خواهیم پیش نمی رود، میل به فرار می تواند به ما اجازه دهد به طور موقت مشکلات و واقعیت ناخوشایندمان را کنار بگذاریم.

تمایل به فرار اغلب بهترین راه حل برای پایان دادن به ناراحتی و ناراحتی است که تجربه می کنیم. وقتی فرار می تواند به شما آزادی استرس را بدهد، چرا آن را انتخاب نکنید، درست است؟

برای مغز ما، جدا کردن واقعیت از فانتزی می تواند دشوار باشد، بنابراین وقتی در مورد فرار خیال پردازی می کنید، مغز شما اندورفین و سایر انتقال دهنده های عصبی را آزاد می کند، گویی قبلاً همان خیالی را که در رویا داری زندگی کرده اید.

هیچ کس دوست ندارد در یک موقعیت گرفتار و درمانده شود و این خیال پردازی های جزئی فرار از چالش های زندگی شما می تواند حس کنترل و برتری بر مشکلاتتان را برای شما به ارمغان بیاورد.

چرا فرار کردن راه حلی نیست؟

چرا خواستن برای فرار یک راه حل نیست

برای من و شما، ایده فرار از مشکلات زندگی فقط یک ایده است اندیشه. با این حال، برای بسیاری از مردم، فکر فرار آنقدر جذاب به نظر می رسد که به طور جدی شروع به رها کردن زندگی، فرار و شروع دوباره می کنند.

به جز برخی موارد نادر، فرار واقعی ایده درستی نیست و می تواند تأثیری برعکس آنچه شما می خواهید داشته باشد.

تمایل به فرار به این معنی است که روی مشکلات خود مکث می کنید و در نهایت می تواند رابطه شما با شریک زندگی، دوستان و همکارانتان را خراب کند. حتی رابطه ای که با خودتان دارید.

روابط آن جنبه ای از زندگی ما است که در آن رشد می کنیم، زیرا وقتی در مشکل هستیم، این روابط ما است که فرصتی برای بهبودی ایجاد می کند. و توانایی ما برای احساس کردن بی خطر انعکاسی مستقیم از اینکه چقدر با خودمان احساس امنیت می کنیم.

فرار از زندگی، چکاندن همه چیز برای شروع دوباره راه حلی بلندمدت نیست. به خصوص زمانی که میل شدید به فرار به دلیل کسالت یا فقط بار بیش از حد احساسات باشد. بهترین راه حل این است که بفهمید چرا چنین احساسی دارید و به مشکل موجود رسیدگی کنید.

با این حال، در برخی شرایط، جایی که احساس می‌کنید از نظر فیزیکی یا عاطفی تهدید می‌شوید، ناامن هستید، یا زمانی که به مرزهایتان بی‌احترامی می‌شوید، فرار ممکن است منطقی باشد.

اگر در موقعیتی تهدیدآمیز هستید، فوراً با نزدیکترین خدمات اورژانسی خود تماس بگیرید. اگر قربانی خشونت خانگی هستید، می توانید با هر یک از این خطوط کمکی ارتباط برقرار کنید:

اگر می خواهید فرار کنید چه باید کرد؟

اگر می خواهید فرار کنید چه کاری انجام دهید

اشکالی ندارد که اجازه دهید فانتزی فرار هر از گاهی در ذهنتان بچرخد. با این حال، این یک راه حل بلند مدت نیست. هنگامی که تمایل شدید به فرار دارید، می توانید این راه ها را امتحان کنید:

۱. بفهمید چرا چنین احساسی دارید

وقتی می خواهید فرار کنید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که بفهمید چه چیزی باعث این احساس در شما شده است. آیا دلیل خاصی دارد؟ آیا در کار غرق در مسئولیت های خود هستید؟ آیا این یک الگو در روابط شماست؟ آیا از وضعیت فعلی خود ناراضی هستید؟

اگر پاسخ شما مثبت است، می توانید با یک متخصص سلامت روان مشورت کنید. مهم است که استرس زندگی را برطرف کنید زیرا عدم انجام این کار ممکن است باعث ناراحتی و اضطراب بیشتر شود.

۲. از عزیزانتان کمک بگیرید

راه دیگری برای غلبه بر احساس میل به فرار می تواند صحبت با یکی از عزیزان باشد. به یاد داشته باشید، شما در تفکر خود تنها نیستید. کمک گرفتن از عزیزانتان یا حتی یک مشاور حرفه ای می تواند کمک کننده باشد.

هنگامی که به جلو حرکت می کنید، حتی زمانی که تحت فشار هستید، می تواند باعث شود که احساس کنید از کنترل خارج شده اید و حس افکار و احساسات خود را از دست می دهید. صحبت با یک فرد عزیز یا یک متخصص می تواند کمک کننده باشد.

۴. کمی وقت بگذارید

گاهی اوقات تنها چیزی که نیاز دارید یک وقت استراحت است. اگر بتوانید زمانی را از زندگی روزمره خود دور کنید – یا یک بعد از ظهر – می توانید بدون اینکه خود و روابط خود را به خطر بیندازید، استراحت کنید. به من بگو، اگر نمی توانی از خود مراقبت کنی، چگونه از دیگران مراقبت خواهی کرد؟

اگر دوست دارید فرار کنید، می توانید سعی کنید راهی برای وقت گذاشتن پیدا کنید. به همین سادگی در یک اتاق تنها باشید و کمی فضای تنفس داشته باشید. خودتان به پیاده روی یا قرار ناهار بروید.

۵. سعی کنید مسئولیت های خود را محول کنید

میل به فرار زمانی به وجود می آید که احساس می کنید در زندگی غرق شده اید. برای جلوگیری از این امر، می توانید سعی کنید برخی از مسئولیت های خود را محول کنید. وقتی کمی وقت دارید که فقط باشید و از لحظات کوچک زندگی لذت ببرید، ممکن است تمایل شما به فرار به اندازه‌ای بزرگ نباشد.

۶. یک سرگرمی جدید را امتحان کنید

میل شما به فرار نیز می تواند از روی کسالت باشد. بنابراین، اگر می‌خواهید به دلیل حوصله‌تان فرار کنید، ممکن است یک سرگرمی جدید یا دنبال کردن یک علاقه جدید به شما کمک کند. فعالیت هایی را که به نظرتان جالب هستند فهرست کنید و هر بار روی آنها کار کنید.

نواختن یک ساز جدید، چیدن سیب، پیاده روی، سفر جاده ای با خانواده یا دوستان خود را یاد بگیرید، یا شاید یاد بگیرید که چگونه مجسمه سازی کنید.

تمایل به فرار از زندگی ممکن است به شما آرامش دهد اما موقتی. فرار یک راه حل طولانی مدت نیست و حتی ممکن است احساس استرس، اضطراب و ترس را افزایش دهد. می توانید سعی کنید هسته احساسات و خواسته های خود را کشف کنید، تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کنید تا احساس بهتری داشته باشید.

اگر اغلب به خود می گویید:احساس فرار دارمسپس می توانید سعی کنید از عزیزان خود یا حتی یک مشاور حرفه ای کمک بگیرید، چیز جدیدی را امتحان کنید یا مسئولیت های خود را محول کنید.

آیا می خواهید با یک حرفه ای ارتباط برقرار کنید؟

هم اکنون یک قرار ملاقات رزرو کنید!

به عنوان یک شرکت وابسته BetterHelp، در صورت خرید محصولات یا خدمات از طریق پیوندهای ارائه شده در این صفحه، ممکن است از BetterHelp یا سایر منابع غرامت دریافت کنیم.

برای اطلاعات بیشتر، می توانید به ما ایمیل بزنید [email protected] یا در شبکه های اجتماعی به ما پیام دهید. آیا تا به حال احساس فرار کرده اید؟ برای غلبه بر این احساس چه کردید؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید.

مراقب باشید و ایمن بمانید!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر