رژیم لاغری سریع

با چالش شادی ما در ۳۰ روز به فرد شادتری تبدیل شوید


خوشبختی

چالش 30 روزه شادی

خوشبختی برای شما چیست؟ برای من این احساس آرامش و آرامش است، راحت بودن است، داشتن وقت برای نشستن در باغم و بودن در کنار گیاهانم، چیزهای بسیار دیگری است و خیلی چیزها وجود دارد. انواع مختلف شادی. اما، آیا من حتی یکی از اینها را در روز انجام می دهم؟ آیا هر روز کارهایی انجام می دهید که شما را خوشحال می کند؟

نه؟ به همین دلیل است که ما یک چالش شادی ۳۰ روزه را فقط برای شما داریم. ما ۳۰ چالش شادی روزانه به شما می دهیم، تنها کاری که باید انجام دهید این است که این چالش ها را تکمیل کنید، و به من اعتماد کنید نتایج باعث می شود که بخواهید بیشتر از این چالش های شادی را انجام دهید.

همه ما در حال دویدن در مسابقه موش‌های صحرایی هستیم، هر روز برای رسیدن به هدف کمی سریع‌تر از روز قبل می‌دویم. ما اغلب هدف نهایی (یعنی شاد بودن) را فراموش می کنیم، چه فایده ای دارد که اینقدر سخت کار کنیم وقتی حتی زمانی برای شاد بودن ندارید و پیروزی های کوچک خود را جشن بگیرید?

حالا بدون اتلاف وقت، به چالش شادی خود می رسیم!

آیا برای به چالش کشیدن آماده هستید؟

چالش ۳۰ روزه شادی

این چالش های شادی روزانه برای ایجاد احساس خوب در پایان روز است. اگر برخی از این چالش های شادی را دوست دارید، می توانید آن ها را برای ۳۰ روز یا بیشتر ادامه دهید. به یاد داشته باشید، هدف اصلی چالش ۳۰ روزه شادی این است که شما احساس آرامش و شادی کنید. هیچ فشاری وجود ندارد، اما باید کمی تلاش کنید تا شادی خود را به دست آورید.

بیایید با چالش شروع کنیم.

روز ۱. تخت خود را مرتب کنید

حتی اگر چیدن تختتان کار بی معنی به نظر می رسد، اما به من اعتماد کنید این کار شما را خوشحال می کند. وقتی تخت شما مرتب می شود اتاق شما تمیز به نظر می رسد، که اضطراب و هرج و مرج را کاهش می دهد. وقتی خسته از سر کار به خانه می آیید، یک تخت از پیش آماده و تمیز مطمئنا شما را خوشحال می کند.

روز ۲. به مدت ۲۰ دقیقه مدیتیشن کنید

پس از بیدار شدن از خواب، کمی سرحال شوید و حداقل ۲۰ دقیقه به مدیتیشن بنشینید. اگر نمی توانید آن را در صبح انجام دهید، آن را در هر زمانی از روز که احساس راحتی می کنید انجام دهید اما حداقل ۲۰ دقیقه در روز مدیتیشن کنید.

روز ۳. در طول روز غذای سالم بخورید

غذا می تواند تاثیر زیادی بر خلق و خوی ما داشته باشد. خوردن غذای سالم برای مدت طولانی شما را پرانرژی و فعال می کند در حالی که غذاهای ناسالم باعث تنبلی، تحریک پذیری و نفخ می شوند.

روز ۴. امروز خورشید را تماشا کنید

خورشید زیبایی خاص خود را دارد. این یک واقعیت غیرقابل انکار است که تماشای طلوع یا غروب خورشید برای ذهن و بدن آرامش بخش است. خیلی آرام است! آن را امتحان کنید!

روز ۵. امروز یک مکان جدید را کاوش کنید

ذهن ما کنجکاو است و میل به کشف چیزهای جدید دارد. کنجکاوی ذهن خود را با هیجان کاوش در یک مکان جدید تغذیه کنید تا شما را با شادی تغذیه کند.

روز ۶. امروز محل زندگی خود را تمیز کنید

روزی که خانه ام را تمیز می کنم، از همه خوشحال تر هستم. همه چیز مرتب و مرتب و به ترتیب درست است. دیدن آن بسیار لذت بخش است. آن را امتحان کنید!

روز ۷. امروز به طبیعت گوش دهید

یک صندلی بردارید و در بالکن، ایوان یا باغ خود بنشینید و فقط به صدای طبیعت گوش دهید. صدای برگ های خشک، صدای جیر جیر پرندگان و غیره.

روز هشتم. امروز برای خود یک غذای فانتزی درست کنید

ایجاد احساس خاص بودن بهترین کاری است که می توانید با خودتان انجام دهید. غذای مورد علاقه خود را بپزید و آن را فانتزی کنید. یک میز برای خود بچینید، ظروف مورد علاقه خود را قرار دهید و از غذای خود لذت ببرید.

روز ۹. امروز چیزی از ابتدا بسازید

شما وقت خود را صرف انجام بسیاری از کارها کرده اید و امروز روزی است که چیزی را از ابتدا می سازید. زمینه تخصص خود را انتخاب کنید و تصمیم بگیرید که چه چیزی می خواهید بسازید. من یک بار سعی کردم از صفر نان درست کنم و به من اعتماد کرد، آنقدر خوشحالم کرد که از آن زمان دیگر نان را ترک نکردم.

روز ۱۰. امروز ورزش کنید

ورزش منظم فواید مختلفی برای سلامت روانی و جسمی دارد. امروز روز خود را با انجام ورزش هایی می گذرانید که همیشه می خواستید انجام دهید اما وقت آن را پیدا نکردید.

روز یازدهم. امروز پیروزی های کوچک را جشن بگیرید

ما هر روز کارهای کوچکی انجام می دهیم که تغییرات زیادی در زندگی ما ایجاد می کند، اما فراموش می کنیم که آنها را بپذیریم. امروز روزی است که همه دستاوردهای خود را جشن می گیریم (به ویژه همه دستاوردهای کوچک)

روز ۱۲. امروز چیزی را که قصدش را داشتید ارتقا دهید.

چیزهای زیادی وجود دارد که باید آنها را ارتقا دهیم، اما فقط به دلیل کمبود وقت یا انرژی از انجام آن صرف نظر می کنیم. امروز ما ارتقاء را انجام می دهیم، این می تواند هر چیزی از ارتقاء رایانه شما تا مجموعه جوراب های شما باشد.

روز سیزدهم. امروز روز یوگا است

یوگا از نظر روحی، ذهنی، عاطفی و جسمی N تعداد فواید دارد. سعی کنید امروز در برخی از تمرینات یوگای ملایم شرکت کنید. در اینجا چند تمرین یوگا برای شما آورده شده است!

روز ۱۴. از امروز یک مجله را شروع کنید

ژورنال نویسی فواید مختلفی دارد مانند کاهش استرس، اضطراب و افسردگی. به شما کمک می کند زندگی خود را مدیریت کنید و عواطف و احساسات خود را پیگیری کنید. در اینجا نحوه شروع به نوشتن ژورنال برای سلامت روان آمده است

روز ۱۵. امروز به کسی کمک کنید

مطالعات مختلفی وجود دارد که ادعا می کنند، کمک به کسی می تواند شادی شما را افزایش دهد. بنابراین، برای اینکه امروز خود را خوشحال کنید، باید به کسی کمک کنید بدون اینکه در ازای آن چیزی بخواهید.

روز شانزدهم. امروز یک مهارت جدید بیاموزید

اگرچه نمی توانید در یک روز چیزی یاد بگیرید، اما می توانید از امروز شروع به یادگیری یک مهارت جدید کنید. شما می توانید هر چیزی را که به آن علاقه دارید انتخاب کنید، اعم از نقاشی، رانندگی، باغبانی و غیره.

روز ۱۷. امروز چیز جدیدی به دانش خود اضافه کنید

افزودن چیزی به دانش خود همیشه ایده خوبی است. در مورد چیزی که همیشه شما را مجذوب خود کرده است بخوانید. به عنوان مثال، می توانید در مورد زندگی دزدان دریایی یا درمان معنوی، روانشناسی رنگ ها و غیره مطالعه کنید.

روز ۱۸. امروز یک کتاب بخوانید

باز هم، اگر یک خواننده معمولی نیستید، ممکن است اتمام یک کتاب در یک روز کمی دشوار باشد، اما می توانید از امروز شروع به خواندن یک کتاب کنید و سعی کنید آن را در روزهای آینده تمام کنید.

همچنین بخوانید: ۱۰ کتاب خودسازی که نمی توانید از دست بدهید (برای یک زندگی مثبت)

روز ۱۹. امروز با یک دوست از دست رفته صحبت کنید

صحبت کردن با دوستان قدیمی می تواند خاطرات خوشی را برای شما به ارمغان بیاورد. با کسی که واقعا دلتنگش هستید تماس بگیرید و این مکالمه را به حساب بیاورید.

روز ۲۰. امروز پیاده روی کنید

پیاده روی راهی عالی برای آرامش ذهن و بدن شماست. سعی کنید صبح در پارک یا باغ یا در طبیعت قدم بزنید، مطمئناً سطح شادی شما را افزایش می دهد.

روز ۲۱. امروز یک کیک بپزید

چه کسی کیک دوست ندارد؟ اگر تا به حال به تنهایی کیک نپخته اید، همین حالا این کار را انجام دهید! خوردن یک کیک گرم و تازه پخته شده مانند چشیدن خوشبختی است.

روز ۲۲. امروز پوستر «چیزهایی که دوست دارم» را بسازید

سعی کنید تمام کارهایی را که دوست دارید و از انجام آنها لذت می برید در قالب یک پوستر جمع آوری کنید و آن را روی دیواری که اغلب مشاهده می کنید بچسبانید. چیزهایی را که دوست دارید به شما یادآوری می کند و به شما انگیزه می دهد که در آنها مشارکت کنید.

روز ۲۳. امروز یک حمام حباب گرم خوب بگیرید

بعد از یک روز پرتنش طولانی، یک حمام گرم خوب تمام نیازهای ذهن و بدن شما است که استرس دارید. هنگامی که تمام کار خود را تمام کردید، فقط به داخل آن وان پر از آب گرم بپرید، چند شمع روشن کنید و مقداری موسیقی را همراهی کنید.

روز ۲۴. امروز خلاق باشید

بیایید امروز مغز را درمان کنیم، در برخی از فعالیت های خلاقانه شرکت کنیم. این می تواند هر چیزی مانند نقاشی پاییز با شخصیت مورد علاقه خود، ساختن یک خانه کوچک، تزئین مجدد اتاق و غیره باشد، فقط امروز خلاق باشید.

روز ۲۵. امروز خود را درمان کنید

امروز با خودتان قرار ملاقات بگذارید، می توانید رستوران مورد علاقه خود را انتخاب کنید و با غذای مورد علاقه خود از خود پذیرایی کنید و سفارش دسر را فراموش نکنید!

روز ۲۶. بیایید امروز برقصیم

چالش امروز شما این است که طوری برقصید که هیچ کس تماشا نمی کند. مجموعه آهنگ های مورد علاقه خود را بپوشید، چراغ مهمانی را روشن کنید و مانند یک روح آزاد برقصید.

روز ۲۷. امروز از افراد مهم زندگی خود تعریف کنید

امروز، بیایید زمانی را برای تعریف و تمجید از افراد مهم زندگی خود اختصاص دهید. بگذارید بدانند که آنها را گرامی می دارید، برایشان ارزش قائل هستید و دوستشان دارید.

روز ۲۸. همین امروز برای خودتان شکلات/گل تهیه کنید

خوب است هر چند وقت یکبار خود را نوازش کنید، برای خود گلهای خوشبو یا شکلات های مورد علاقه خود بخرید تا شادی خود را جشن بگیرید.

روز ۲۹. امروز به آهنگ های مدرسه خود گوش دهید

گوش دادن به آهنگ های دوران مدرسه و دانشگاه ما نوستالژی همراه با شادی زیادی از گذشته به همراه دارد. بیایید آن خاطرات خوش را گرامی بداریم و مرور کنیم.

روز ۳۰. امروز یک روز مراقبت از خود داشته باشید

از آنجایی که این آخرین روز چالش شادی ماست، بیایید آن را به مراقبت از خود اختصاص دهیم. ماساژ بگیرید یا به یک جلسه درمانی آرامش بخش بروید یا به یک سالن آرایش بروید یا با لباس خواب در خانه بمانید و فقط استراحت کنید.

این همه مردم!

این چالش ۳۰ روزه شادی شماست. مطمئن شوید که حتی یک روز را هم از دست ندهید زیرا همه این چیزها فقط چیزهای کوچکی هستند که می توانند تغییرات بزرگی در زندگی شما ایجاد کنند، اگر برخی از این چالش ها را دوست دارید می توانید حتی پس از پایان چالش به انجام آنها ادامه دهید.

هدف ما از این چالش ۳۰ روزه شادی، تقویت شادی از طریق چیزهای کوچک در زندگی است. این وبلاگ را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارید و آنها را نیز به چالش بکشید.

پس از ۳۰ روز برگردید و تجربه خود را در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید!

با تشکر برای خواندن.

مراقب باشید و شاد باشید!

درباره نویسنده

کرتی بااتی

من فارغ التحصیل ادبیات انگلیسی (رشته) و روانشناسی (فرعی) از کالج سنت بید، شیملا هستم. فارغ التحصیل رشته روانشناسی بالینی از دانشگاه IIS، جیپور. او یک مقاله تحقیقاتی در مورد موسیقی درمانی در جمعیت نظامی و استرس محل کار در یک سمینار ملی که توسط بیمارستان فورتیس (گوروگرام) و سمینار بین‌المللی که به ترتیب توسط کالج St. Bede در شیملا برگزار شد، منتشر کرده است. تألیف پایان نامه ای در مورد “تاثیر اعتیاد به رسانه های اجتماعی بر سلامت روانی و جسمی نوجوانان” در حال حاضر در ساج آرام به عنوان نویسنده کار می کند.