برای شفا از تروما بنویسید


خود کمکی

آخرین به روز رسانی در ۹ آگوست ۲۰۲۲: منتشر شده در ۹ اوت ۲۰۲۲

درخواست های مجله برای درمان تروما

بهبودی از تروما بسیار چالش برانگیز است زیرا تروما خطی نیست. سفر بهبودی پر از فراز و نشیب است. روزهایی وجود دارد که احساسات ممکن است بیش از حد طاقت فرسا شوند و برخی از روزها ممکن است اضطراب بر ذهن شما حاکم باشد. شفا از ضربه پیچیده است اما با ابزار مناسب، می تواند کمتر از یک نبرد باشد.

یکی از این ابزارها روزنامه نگاری است. استفاده از ژورنال به عنوان یک ابزار درمانی می تواند به شما کمک کند تا احساسات خود را شناسایی کنید، خاطرات ناخوشایند را پردازش کنید و به شما کمک کند تا با آسیب خود کنار بیایید. استفاده از اطالعات ژورنال برای درمان تروما و روان درمانی با هم می تواند گزینه خوبی برای درک محرک های تروما و اصلاح باورهای شما باشد که از تجربه آسیب زا ناشی می شوند.

اما آیا روزنامه نگاری به تروما کمک می کند؟ آیا روزنامه نگاری برای افرادی که از تروما یا PTSD بهبود می یابند مزایایی دارد؟

بیایید دریابیم!

آیا روزنامه نگاری به تروما کمک می کند؟

روزنامه نگاری روشی است که می تواند به شما در مقابله با هر نوع آسیب کمک کند. در زمان های اخیر، شفای بیانی یا نوشته شده است که خلاقانه مشکلات سلامت روانی و جسمی را التیام می بخشد. یکی از بهترین بخش های ژورنال نویسی این است که می توانید این فعالیت را در هر مکان و هر زمان انجام دهید.

از دیگر مزایای ژورنال نویسی می توان به سلامت شناختی بهتر، سطح استرس پایین تر و ایمنی بهتر اشاره کرد. حتی در افراد مبتلا به PTSD، یادداشت روزانه علائمی مانند خشم، عصبانیت و اضطراب و سایر علائم فیزیکی مانند تنش بدن و تمرکز را کاهش می‌دهد.

درک تروما نه تنها می تواند به کاهش استرس آسیب زا کمک کند، بلکه می تواند به سرعت بخشیدن به شما نیز کمک کند رشد پس از سانحه. هنگامی که از ژورنال به عنوان یک ابزار درمانی استفاده می کنید، یاد می گیرید که علائم تروما را کاهش دهید و همچنین چگونه در دراز مدت با آنها کنار بیایید. با درخواست های مجله، می توانید رشد پس از سانحه را نیز تقویت کنید و تغییرات مثبتی را در زندگی خود پس از ضربه ایجاد کنید.

بیایید به برخی از دستورات مجله برای درمان تروما نگاه کنیم که می توانید برای شروع سفر درمانی خود از آنها استفاده کنید!

درخواست های مجله برای درمان تروما

۱. درخواست های مجله برای پردازش تروما

  1. در مورد یک باور منفی بنویسید که می دانید نادرست است. بنویسید چرا درست نیست
  2. در مورد فضای امن خود بنویسید، از جمله اینکه برای شما چه معنایی دارد و چگونه آن را ایجاد کرده اید.
  3. حداقل ۵ چیز مثبتی که ضربه روحی در زندگی شما داشته را فهرست کنید.
  4. بنویسید که بخشش برای شما چه معنایی دارد.
  5. یک نامه برای خود بنویسید (این می تواند خود بزرگتر، شما فعلی یا خود کوچکتر شما باشد)
  6. در مورد پاسخ ضربه ای که در حال حاضر در حال پردازش آن هستید و اینکه چگونه بر زندگی شما تأثیر می گذارد بنویسید.

۲. درخواست های مجله برای بازیابی تروما

  1. خلاصه ای از روز خود را بنویسید.
  2. در مورد چالش هایی که امروز با آن روبرو بودید و نحوه غلبه بر آنها بنویسید.
  3. حداقل در مورد یک چیز بنویسید که امروز یاد گرفتید و نمی خواهید فراموش کنید.
  4. در مورد علائمی که امروز تجربه کردید و چگونه آنها را مدیریت کردید بنویسید.
  5. شیوه های خودمراقبتی را که امروز انجام داده اید فهرست کنید.

۳. درخواست های مجله برای محرک های تروما

  1. چه اتفاقی افتاد که باعث ضربه روحی شما شد؟ (نکته: این می تواند به عنوان یک پیام بازتابی نیز استفاده شود)
  2. در مورد احساساتی که احساس می کنید بنویسید (یا هنگام ایجاد ضربه احساس کردید)
  3. احساسات منفی را فهرست کنید که محرک باعث ایجاد آن در شما شده است.
  4. این محرک چگونه با آسیب شما ارتباط دارد یا با آن شناسایی می شود؟
  5. در مورد مراحلی که برای مقابله با محرک انجام داده اید یا برداشته اید بنویسید.
  6. آیا تا به حال درمان را امتحان کرده اید؟ در مورد آنچه در جلسه خود بیشتر نیاز دارید بنویسید.
  7. در مورد آنچه می دانید در این لحظه کنترل آن را دارید بنویسید.
  8. در مورد زمانی که بیشتر احساس آرامش می کنید بنویسید.

۴. درخواست های مجله برای شفای درونی

  1. در مورد احساسات گذشته که هنوز درگیر آن هستید بنویسید.
  2. در مورد روش هایی که ضربه روحی شما بر رفتار و روند تفکر شما تأثیر گذاشته است بنویسید.
  3. در مورد راه هایی که در اثر تروما رشد کرده اید بنویسید.
  4. در مورد اینکه آیا و چه زمانی تجربیات آسیب زا خود را کم اهمیت جلوه داده اید، بنویسید. چرا؟
  5. آیا نسبت به فرد یا رویدادی که باعث آسیب شده است احساسات منفی دارید؟ چرا؟
  6. در مورد راه هایی که پیشرفت کرده اید و از آسیب های خود بهبود یافته اید بنویسید.
  7. در مورد اینکه چگونه با خاطرات، احساسات و افکار ناراحت کننده کنار می آیید بنویسید.

۵. درخواست های مجله برای ترومای گذشته

  1. آیا باور دارید که آسیب های روحی شما را از حرکت به جلو در زندگی باز می دارد؟ در مورد احساسی که به شما دست می دهد بنویسید.
  2. بنویسید که چگونه می توانید همان درک، شفقت و مهربانی را به خودتان نشان دهید که به عزیزتان نشان می دهید.
  3. در مورد راه هایی که هنوز باید شفا انجام دهید بنویسید.
  4. ۵ چیز، افراد یا مکان هایی را فهرست کنید که به شما احساس امنیت می دهند.
  5. در مورد روش هایی که علیرغم آسیبی که تجربه کرده اید استقامت کرده اید بنویسید.
  6. در مورد ترس های خود در دوران کودکی، نوجوانی و بزرگسالی و نحوه کنار آمدن با آنها بنویسید.
  7. از دوران کودکی خود بنویسید. وقتی بزرگ شدی چطور بود؟ خانه دوران کودکی شما ثابت بود یا بدرفتار؟
  8. در مورد رابطه بین والدینتان و خودتان بنویسید. تأثیر آنها بر زندگی شما چه تأثیری داشته است؟
  9. در مورد چیزی بنویسید که دوست داشتید عزیزتان در مورد شما بفهمد.
  10. در مورد رویدادی بنویسید که بیشتر واکنش پرواز یا مبارزه شما را تحریک می کند.
  11. در مورد نوع حمایتی که در زمان رشد نیاز داشتید، اما احساس می‌کردید که دریافت نکرده‌اید، بنویسید.

نکاتی برای شروع روزنامه نگاری برای درمان تروما

قبل از شروع یادداشت برداری، یک دفترچه یادداشت و یک خودکار مورد علاقه پیدا کنید. شما می توانید بیش از یک دفترچه یادداشت نیز نگه دارید. یکی را می‌توانید برای ژورنال برای درمان تروما و یکی برای ابراز قدردانی و سایر افکار و احساسات تصادفی استفاده کنید. ایده این است که یک مجله را با هدف راه اندازی کنید. دفترچه یادداشت شما متعلق به شماست اما می توانید انتخاب کنید که دفترچه یادداشت خود را با افرادی که به آنها اعتماد دارید به اشتراک بگذارید.

در اینجا چند نکته برای شروع یادداشت برداری برای درمان تروما وجود دارد:

  • در مکانی ساکت بنشینید و زمانی را بیابید که با عوامل کمتری احاطه شده باشید. می توانید انتخاب کنید که در هنگام رفت و آمد با اتوبوس، در زمان استراحت ناهار در محل کار یا عصر قبل از خواب در دفترچه یادداشت خود بنویسید.
  • همیشه سعی کنید چند دقیقه قبل از شروع یادداشت برداری وقت بگذارید. به خودتان اجازه دهید فکر کنید که ضربه روحی شما چه تاثیری بر زندگی شما داشته است.
  • هنگامی که نوشتن را برای روز تمام کردید، به شدت به احساس خود توجه کنید. هر گونه تغییر در احساسات و افکار خود را پس از ثبت خاطرات خود مشاهده کنید.
  • سعی کنید زیاد نگران دستور زبان و املا نباشید. تمرکز خود را بر انتقال افکار و احساسات خود به دفترچه یادداشت نگه دارید.
  • سعی کنید تا جایی که می توانید توصیفی باشید. وقتی در مورد احساسات خود می نویسید، در مورد افکاری که این احساسات به وجود می آورند نیز بنویسید. چگونه اعمال شما با این احساسات مرتبط است؟ این می تواند به افزایش آگاهی بدن و ذهن شما و جلب توجه به احساسات و افکار شما کمک کند.
  • سعی کنید احساسات خود را ردیابی کنید تا بتوانید برگردید و ببینید که چگونه عواطف، احساسات و افکار شما از زمانی که شروع به ثبت خاطرات کرده اید تغییر کرده است.
  • سعی کنید با افکار خود مهربان باشید. اجازه دهید کلمات شما بدون هیچ قضاوتی جاری شود. با این حال، از عجله کردن در نوشتن روزانه خودداری کنید. قبل از نوشتن در مورد تجربیات خود، در مورد اعلان هایی که استفاده می کنید به دقت فکر کنید.

بسته شدن

درمان تروما فقط در مورد پردازش احساسات ناراحت کننده شما نیست، بلکه در مورد رشد پس از سانحه است. بسیاری از مردم ژورنال نویسی را ابزاری مفید (و سالم) برای مقابله با تروما می دانند و شما هم می توانید. اگر یک رویداد آسیب زا را در زندگی خود تجربه کرده اید، استفاده از ژورنال به عنوان یک ابزار درمانی می تواند به شما کمک کند تا با آن کنار بیایید و بیاموزید که ضربه روحی چگونه زندگی شما را تحت تاثیر قرار داده است.

ترکیب ژورنال نویسی با روان درمانی نیز می تواند به سرعت بخشیدن به بهبودی آسیب شما کمک کند. اگر در زندگی خود ضربه روحی را تجربه کرده اید، توصیه می شود برای حمایت و راهنمایی با یک مشاور یا درمانگر حرفه ای صحبت کنید.

ارتباط با یک درمانگر می تواند به شما کمک کند تا یاد بگیرید احساساتی را که تروما به ارمغان می آورد پردازش کنید و با احساسات و عواطف ناخوشایند کنار بیایید.

امیدوارم این ژورنال برای درمان و بهبودی تروما به شما کمک کند تا احساسات، احساسات و افکار خود را پردازش کنید. برای اطلاعات بیشتر می توانید با ما در آدرس زیر بنویسید [email protected] یا در شبکه های اجتماعی به ما پیام دهید.

همچنین می‌توانید درخواست‌های ژورنال مورد علاقه خود را در مورد آسیب‌ها و نکاتی در مورد ژورنال در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

مراقب باش!

درباره نویسنده

Swarnakshi Sharma

Swarnakshi یک نویسنده محتوا در Calm Sage است که به سبک زندگی سالم تر برای ذهن و بدن اعتقاد دارد. او که یک مبارز و نجات یافته از افسردگی است، تلاش می کند تا به آگاهی در مورد پایان دادن به انگ پیرامون مسائل مربوط به سلامت روان کمک کند. او در قلب یک فرد روحانی است، او به سرنوشت و قدرت خود اعتقاد دارد. او یک خواننده و نویسنده مشتاق است و دوست دارد اوقات فراغت خود را صرف پخت و پز و یادگیری در مورد فرهنگ های جهانی کند.