بهبودی اختلال خوردن یک سری از هر دو فرورفتگی و جریان است


بیش از ۱۰ سال از زمانی که اولین قدم های بی میلی و ناشیانه را در روند درمان برداشتم می گذرد. اما حتی در حال حاضر، پس از این همه زمان، بهبود اختلال خوردن هنوز هم یک سری از جزر و مد است. به عنوان کسی که خواهان یک خط مشخص از مرزبندی برای نشان دادن پایان این مسیر برای بهبود است، ناامید کننده است که به نظر می رسد چنین خط پایانی در چشم نباشد.

با این حال، در تجربه خود من، شفا پیوسته است – با پیروزی ها و شکست ها، افشاگری ها و عدم قطعیت ها، جهش های رو به جلو و شکست های وحشیانه مشخص می شود. اگر شما نیز از این چرخه اغلب تکراری ناامید یا خسته هستید، لطفاً بدانید که طبیعی است که چنین احساسی داشته باشید. با توجه به اینکه الان در این فضای ذهنی هستم، می توانم همدلی کنم. اما به من گوش کن: این جزر و مدها بهبودی را به یک علت ناامید کننده تبدیل نمی کنند.

هم ریزش ها و هم جریان ها در بهبود اختلالات خوردن را بپذیرید

عبارت “جزر و گذر” از حرکت مکرر جزر و مد اقیانوس می آید. حالت جزر زمانی است که آب از خط ساحلی خارج می شود و حالت جریان زمانی است که سطح آب یک بار دیگر بالا می رود. بنابراین، وقتی نوبت به بهبود اختلالات خوردن می‌رسد، به فصل‌هایی فکر می‌کنم که انگیزه و عزم من برای ادامه مسیر در حال کاهش است. با این حال، از آنجایی که این الگو دایره‌ای است، پس از یک فرورفتگی، جریان شروع می‌شود – دوره‌ای از رشد مجدد که از لغزش‌های خودم یاد می‌گیرم و قدم‌هایم را به مسیر بهبودی برمی‌گردانم.

وقتی احساس می‌کنم در جریان یک روند بهبودی قرار گرفته‌ام، فکر می‌کنم مهم است که تعادل بین شفقت و مسئولیت‌پذیری برابر را پیدا کنم. من تلاش می‌کنم به خاطر این شکست مضر خود را شرمنده یا سرزنش نکنم، اما تأثیر انتخاب‌ها و رفتارهایم را نیز توجیه نمی‌کنم یا به حداقل نمی‌رسانم. ممکن است مدتی طول بکشد، اما در نهایت، این رویکرد من را به حالت جریان باز می‌گرداند، بنابراین می‌توانم به گام‌های مثبت در جهت سالم و مثبت ادامه دهم. بهبودی اختلال خوردن مجموعه‌ای از جزر و مد است، بنابراین هرچه بیشتر این واقعیت را تصدیق کنم، مجهزتر هستم تا آن امواج آشفته را از بین ببرم – می‌دانید، فقط برای بسط استعاره.

تنفس از طریق جزر و مد بهبود اختلالات خوردن

این نوسان بین جزر و مد می تواند گاهی اوقات از نظر احساسی ناراحت کننده و بی نظم باشد. بنابراین از آنجایی که بهبود اختلال خوردن مجموعه‌ای از جزر و مد است، من به یک مکانیسم مقابله ای در دسترس نیاز دارم تا در آن لحظاتی که هرج و مرج مرا تحت تأثیر قرار می‌دهد، به آن دست یابم. من نفس‌کشی را ابزار مؤثری می‌دانم و درمانگرم به من نوعی به نام «ضربه و نفس کشیدن» را آموزش داد. اگر با این تکنیک آشنایی ندارید اما می خواهید آن را در روند بهبودی خود بگنجانید، در ویدیوی زیر به بهترین شکل ممکن نشان خواهم داد.

چگونه با یک سری جزر و مد در بهبود اختلال خوردن کنار می آیید؟ چه چیزی به تنظیم احساسات و آرام کردن وضعیت روانی شما کمک می کند؟ در تجربه نسبتاً خودتان، آیا تصحیح مسیر پس از شکست در روند بهبودی را ساده می‌دانید یا اینکه تنظیم مجدد در جهت سالم‌تر برایتان دشوار است. لطفا در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر