بهترین راه برای یافتن جرقه، شادی یا آرامش


خوشبختی

آخرین به روز رسانی در ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۲: منتشر شده در ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۲

با روشنایی ضعیف تابیدن

ساده ترین راه برای درک معنای glimmer این است که متوجه شوید که glimmer دقیقاً برعکس کلمه “ماشه” است. یک درخشش چیزی نیست جز پرتوی از جرقه، شادی یا آرامش (می تواند درونی یا بیرونی باشد) که امنیت و شادی را برای ما به ارمغان می آورد.

برای مثال، درخشش می‌تواند چیزی شبیه تماشای غروب خورشید و احساس آرامش یا نوشیدن یک قهوه تازه دم کرده و احساس آرامش باشد. یک درخشش می تواند هر چیزی باشد که شادی، شادی یا سایر احساسات شاد را به بدن و ذهن شما بیاورد.

طبق روانشناسی، درخشش ها پاسخی برای تنظیم سیستم های مقاومت ناپذیر ما هستند. در این وبلاگ، در مورد مفهوم اولیه درخشش ها، نمونه هایی از درخشش ها و نحوه شناسایی درخشش ها صحبت خواهیم کرد.

درک گلیمرز در روانشناسی

گلیمر برعکس محرک ها است و این اصطلاح زمانی رایج شد که دب دانا این اصطلاح را در کتاب خود “نظریه چند واگال در درمان” در سال ۲۰۱۸ معرفی کرد. در حالی که glimmer یک مفهوم قدیمی است، اما توسط استفان پورگز (عصب شناس) در سال ۱۹۹۵ ابداع شد.

در این نظریه، او توضیح داد که چگونه سیستم عصبی ما به جستجوی پرتوها یا نشانه‌های شادی‌بخش ادامه می‌دهد. درخشش‌ها نه تنها از تجربه لحظات بزرگ به دست می‌آیند، بلکه می‌توانند از لذت بردن از لحظه‌های خرد نیز حاصل شوند.

مفهوم درخشش پس از انتشار یک ویدیوی کوچک در TikTok در فوریه ۲۰۲۲ رایج شد. این ویدیو در مورد ابراز قدردانی و استقبال از مفهوم درخشش صحبت می کرد.

درخشش‌ها پرتو آن لحظات کوچکی هستند که شادی و شادی را به ارمغان می‌آورند و همچنین آرامش، ارتباط، راحتی و احساس اینکه همه چیز رو به راه است را افزایش می‌دهد.

نمونه های متداول Glimmers

گلیمر نشانه آن لحظه کوچکی است که به ما احساس آرامش، آرامش یا شادی می دهد. در زیر برخی از نمونه‌های رایج درخشش حاصل از زندگی عادی ما آمده است:

  • احساس نسیم خنک هوای اقیانوس
  • بوی علف تازه بریده شده
  • مشاهده یک رنگین کمان
  • احساس گرما
  • پیدا کردن یک جرقه در آسمان
  • استشمام اسطوخودوس یا هر عطر آرامش بخش دیگری
  • مراقبت از سگ یا حیوان خانگی خود
  • در طبیعت بودن و لذت بردن از زمان حال
  • لبخند یک غریبه
  • قهوه کاملا دم شده
  • خوردن شکلات مورد علاقه شما

PS: Glimmers همه چیز در مورد آن لحظات کوچکی است که آرامش، آرامش، صلح، شادی و شادی را به ارمغان می آورد!

مزایای تجربه گلایمر

تجربه درخشش برای همه مفید است، اما می تواند برای افرادی که تروما را پشت سر می گذارند یا تجربه کرده اند، موثرتر و مفیدتر باشد. Glimmer به افراد اجازه می دهد تا احساسات خود را درک کنند و از چیزهای کوچک لذت ببرند.

طبق روانشناسی، مغز ما به گونه ای سیم کشی شده است که ما همیشه به دنبال بد هستیم. و درخشش به افراد کمک می کند تا منفی ها را ترک کنند و شادی را در لحظات خرد پیدا کنند.

مفهوم درخشش حول محور شناسایی لحظات خرد و مثبتی است که باعث شادی بدن ما می شود. همه چیز در مورد تغییر روند فکر ما به سمت روشن است. Glimmer به افراد اجازه می دهد تا از زوایای مختلف و مثبت با مسائل برخورد کنند. وقتی درخشش را تجربه می کنیم، می توانیم از جنبه مثبت فکر کنیم و متوالی به ما کمک می کند تا زندگی خود را بهتر، آسان تر و شادتر کنیم.

تفاوت بین Triggers و Glimmers

بیایید نگاهی عمیق بین محرک ها و درخشش ها بیندازیم:

۱. درک محرک ها

وقتی احساس می کنیم تحریک می شویم، مغز ما را با رویدادهای آسیب زا مرتبط می کند که واکنش مبارزه یا فرار را در بدن ما روشن می کند. این پاسخ زمانی که ما در خطر هستیم مفید است، اما زمانی که توسط خاطرات دلهره آور خود تحریک می شویم کمتر مفید است. این ما را در یک موقعیت استرس زا قرار می دهد که در آن ضربان قلب و فشار خون ما افزایش می یابد. اگر این وضعیت مزمن شود، می تواند منجر به مشکلاتی مانند بی خوابی، افسردگی و غیره شود.

۲. درک Glimmers

Glimmer همه چیز در مورد بالا رفتن است تا بتوانید با ایمنی و تعامل مثبت ارتباط برقرار کنید. این ما را به “استراحت و هضم” می رساند که به عنوان پاسخ سیستم عصبی پاراسمپاتیک نیز شناخته می شود که به کاهش خطرات مشکلات روحی و جسمی کمک می کند.

چگونه می توان گلیمرها را شناسایی کرد و آنها را در آغوش گرفت

برای اینکه احساس درخشندگی داشته باشید، باید سعی کنید نورهای خود را شناسایی کنید تا بتوانید از شر محرک ها یا افکار منفی خلاص شوید. برای اینکه درخشش خود را پیدا کنید، یک تکه کاغذ و خودکار بردارید یا یادداشت‌های تلفن خود را باز کنید.

  1. فرآیند شناسایی را با بستن چشمان خود و تصور لحظه ای که آرامش و شادی را در درون خود به ارمغان می آورد، آغاز کنید.
  2. حالا به این فکر کنید که چه چیزی باعث می شود احساس امنیت و مراقبت کنید.
  3. اکنون به یکی از عزیزان یا والدین خود فکر کنید که در آن احساس آرامش و آرامش می کنید.
  4. حالا، آن را یادداشت کنید. این درخشش شماست! به همین ترتیب، سعی کنید درخشش های بیشتری پیدا کنید و برای ایجاد مثبت در زندگی خود آنها را در آغوش بگیرید!

امیدوارم این وبلاگ به شما کمک کند تا همه چیزهایی را که باید در مورد glimmers بدانید. نظر دهید و به ما بگویید “چه چیزی شما را درخشان می کند؟”

برای محتوای بیشتر از این دست، در تمام پلتفرم های رسانه های اجتماعی با ما در ارتباط باشید.

برای خواندن و یافتن شادی متشکریم!

درباره نویسنده

آیوشی کاپور

Aayushi یک سازنده محتوا در Calm Sage است. با تحصیلات، او یک متخصص صنایع غذایی و متخصص تغذیه در ساخت است. علاقه مداوم او به بهبود سلامت روان او را به نوشتن کشاند. او دوست دارد با خوانندگانش ارتباط ناهمزمانی برقرار کند. شعار او برای زندگی این است: “آنچه شما به دنبال آن هستید، شما را جستجو می کند”. جدا از این، او یک غذاخور و عاشق سگ است.