بهترین رژیم غذایی نوجوانان برای کاهش وزن درمان کاهش وزن نوجوانان _مادر و رژیم غذایی


هر مرحله از رشد انسان یک فرایند شگفت انگیز و شگفت انگیز است و افراد برای زندگی سالم و خوشبخت در هر دوره از زندگی به مراقبت ویژه ای نیاز دارند. نوجوانی شاید یکی از حساس ترین دوره های زندگی باشد ، زیرا در این مرحله ، نوجوان تغییرات جسمی زیادی را تجربه می کند ، این تغییرات به این دلیل است که ریشه های درخت سلامت آن را در آینده تقویت می کند ، قطعاً به مراقبت و رژیم غذایی خاصی نیاز دارد. سالم و متعادل است.

بنابراین ، دریغ نکنید و اگر کودک جدیدی در خانه دارید ، فراموش نکنید که یک رژیم غذایی متنوع و متعادل برای او در نظر بگیرید تا بتواند تمام انرژی و مواد مغذی مورد نیاز خود را از غذا و نوشیدنی به عادات غذایی و عادات غذایی بدست آورد. .. برای اینکه بدانید چگونه اجازه دهید بدن نوجوان شما به درستی رشد کند تا در سنین جوانی شکوفا شود ، مقاله زیر را حتما بخوانید.

امروزه ، به دلیل زندگی مدرن و صنعتی ، متأسفانه چاقی در بین کودکان و نوجوانان گسترش یافته است و بسیاری از خانواده ها نگران این هستند که آیا نوجوانان آنها به خصوص در این دوره ، به دلیل مرحله رشد و بلوغ ، دچار افزایش وزن می شوند ، از حساسیت خاصی برخوردار است. به به نظر می رسد تنها کلید سلامت و جوانی جوانان فقط یک رژیم غذایی سالم و مغذی است. اگر می خواهید کودکان چاق و سالم تربیت کنید ، به روز باشید.

بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن در نوجوانان چیست؟

خوب است بدانید که غذای سالم به معنای کنار گذاشتن غذای خوشمزه و به خصوص مورد علاقه نوجوانان نیست. فقط به نوجوان خود بیاموزید که غذاهای چرب و نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه ، کیک و شکلات را کاهش دهد. به یاد داشته باشید که این غذا نباید برای یک نوجوان حذف شود ، بلکه باید کمتر مصرف شود و در عوض از روش جایگزینی با مواد مغذی و ویتامین ها استفاده شود. برخی از مهمترین مواد مغذی برای رشد جوانان شامل آهن ، ویتامین D و کلسیم است. شما باید ببینید چه غذاهایی در رژیم غذایی شما وجود دارد که در نوجوان خود قرار دهید.

اگر نگران وزن بدن نوجوانان هستید ، رژیم سالم و متعادل برای کاهش وزن در نوجوانان تنها راهی است که باید دنبال کنید. در اینجا نکاتی برای کمک به رژیم غذایی سالم و کاهش وزن در دوران بلوغ به نوجوانان آورده شده است:

صبحانه را حذف نکنید

رژیم غذایی این است که صبحانه را کنار نگذارید یا خود را گرسنه نکنید. حذف وعده های غذایی به کاهش وزن شما کمک نمی کند و همچنین برای رشد شما در نوجوانی و بلوغ مضر است ، زیرا مواد مغذی مهم را از دست می دهید و به دلیل گرسنگی ، ممکن است در طول روز تحریک پذیرتر شوید. برو سراغ تنقلات. خوردن صبحانه همچنین به شما کمک می کند تا برخی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سلامتی را دریافت کنید.

5 وعده میوه و سبزیجات در روز بخورید

میوه ها و سبزیجات منابع بسیار زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما در دوران نوجوانی هستند. با خوردن حداقل 5 وعده میوه و سبزیجات در روز ، اشتهای شما کاهش می یابد. بنابراین ، بهترین وعده های غذایی برای رژیم های غذایی در سنین نوجوانی است.

میان وعده های سالم تری بخورید

غذاها و نوشیدنی های پر کالری با مقدار زیادی چربی ، قند و نمک مانند شیرینی ، شکلات ، کیک ، بیسکویت و نوشیدنی های گازدار را کاهش دهید. مصرف بیش از حد کالری می تواند منجر به افزایش وزن و چاقی شود.

بدن خود را هیدراته کنید

به یاد داشته باشید که در دوران نوجوانی بدن شما نیاز به نوشیدن 6 تا 8 لیوان مایعات در روز دارد. آب و شیر کم چرب نوشیدنی های سالم هستند. برای کاهش وزن در نوجوانی ، حتما آب میوه بنوشید ، زیرا حتی اگر طبیعی باشد ، مواد شیرین کننده دارد. کل نوشیدنی های مخلوط آب میوه ها ، آب سبزیجات و اسموتی نباید از 150 میلی لیتر در روز تجاوز کند ، که تقریباً به اندازه یک لیوان است.

رژیم چاقی برای نوجوانان

همانطور که افزایش وزن در نوجوانی باید کنترل شود ، راه حل های مناسب برای درمان کاهش وزن در نوجوانان در دوران نوجوانی و ضعف جسمانی نیز باید جستجو شود. که در زیر به آن اشاره شده است.

آیا نوجوان شما احساس خستگی می کند؟

یکی از مهمترین دلایل کاهش وزن و ضعف جسمانی نوجوانان ، به ویژه در دوران بلوغ ، کمبود آهن و سایر ویتامین های مورد نیاز بدن آنها است. اگر نوجوان شما ، به ویژه دختران نوجوان ، زود خسته شود ، ممکن است کمبود آهن داشته باشد. دختران نوجوان به ویژه در معرض کمبود آهن هستند زیرا در دوران قاعدگی آهن خود را از دست می دهند. بنابراین ، آنها باید سعی کنند آهن مورد نیاز خود را از منابع غذایی غنی از آهن تهیه کنند. برخی از این منابع خوب عبارتند از گوشت قرمز ، غلات و نان های صبحانه غنی از آهن. کلسیم و ویتامین D همچنین مواد مغذی بسیار مهمی برای درمان کاهش وزن و ضعف در نوجوانان هستند که در شیر و محصولات لبنی مختلف یافت می شوند. همچنین ، منابع غنی ویتامین D را از دست ندهید. علاوه بر نور خورشید ، غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو نیز سرشار از ویتامین D هستند.

به طور کلی ، کمبود سه ویتامین یکی از دلایل کاهش وزن در نوجوانان در نوجوانی است: (عکس اینفوگرافیک)

  • کمبود آهن ، به ویژه در دختران نوجوان
  • کمبود ویتامین D
  • کمبود کلسیم

از رژیم های لاغری مدرن خودداری کنید!

رژیم های لاغری که امروز نوید کاهش وزن سریع را می دهند به دلیل تبلیغات ناسالم در دنیای مد بسیار محبوب شده اند. اما مراقب باشید زیرا اغلب از نظر رژیم غذایی و مواد مغذی نامتعادل هستند. این بدان معناست که ممکن است ویتامین ها و مواد معدنی مهمی را در نتیجه این رژیم ها از دست بدهید. رژیم های مد روز نیز بیشتر بر نتایج کوتاه مدت تمرکز می کنند ، بنابراین در نهایت وزن شما باز می گردد. برای دریافت رژیم غذایی سالم ، خوشبختانه می توانید از متخصصان سایت و رژیم من کمک بگیرید ، آنها رژیم های استاندارد و سالمی را با توجه به قد ، وزن ، جنسیت و سن شما در اختیار شما قرار می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید