تاکوهای گیاهی آسان با سیتان


این تاکوهای گیاهی آسان با سیتان به یک عنصر اصلی در چرخش وعده‌های غذایی آسان شام شب هفته ما تبدیل شده‌اند. این یک دستور العمل عالی است که می توانید آن را امتحان کنید اگر تازه با seitan آشنا شده اید، حتی دوستداران گوشت نیز این دستور را دوست خواهند داشت.

در تلاش برای آسان‌تر کردن برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی در طول هفته، سعی کرده‌ایم وعده‌های غذایی مضمون‌تری در شب انجام دهیم. هفته هاست که سه شنبه های تاکو را دوست داریم. این تاکوهای گیاهی آسان با سیتان دستور پخت ما برای شب تاکو است. درست کردن این فیلینگ بسیار ساده است و می‌تواند حتی سخت‌کوش‌ترین گوشت‌خواران را متقاعد کند که آن را امتحان کنند. برخی از وعده های غذایی ساده دیگر در شب که ما عاشق آن بوده ایم عبارتند از: ماهیتابه تمپه مکزیکی، سیب زمینی شیرین با وگان، و این تابه ورق توفو تریاکی.

چرا این دستور غذا را دوست خواهید داشت

  • یک فیلینگ ساده تاکو با ۴ ماده که در یک تابه درست می شود.
  • برای گوشت‌خوارانی که می‌خواهند یک جایگزین گیاهی درست کنند عالی است، زیرا طعم این پر کردن بسیار شبیه پر کردن سنتی تاکو است که با گوشت چرخ کرده درست می‌شود.
  • ۱۵ دقیقه یا کمتر طول می کشد تا برای شام شب هفته بسیار عالی باشد.
  • به راحتی با گزینه های مختلف تاپینگ سازگار است!

سیتان چیست؟

سیتان یک غذای پروتئینی گیاهی است که از گلوتن گندم حیاتی تهیه می شود. اگرچه در حال حاضر در میان گیاهخواران محبوب است، اما در واقع از قرن ششم وجود داشته است. Seitan یک جایگزین گوشت رایج برای پیروان بودیسم در چین بود. شما اغلب سیتان را می‌بینید که در دستور العمل‌های وگان/گیاه‌خواری به جای گوشت گاو یا مرغ استفاده می‌شود، زیرا بافت جویدنی مشابهی دارد.

می‌توانید با گلوتن گندم حیاتی، آب و کمی حوصله سیتان خود را در خانه درست کنید. (در اینجا یک دستور غذا وجود دارد اگر شما علاقه مند هستید!) با این حال، ما معمولا فقط مال خود را از فروشگاه مواد غذایی می خریم. شما معمولا آن را در یخچال همراه با توفو و سایر محصولات گیاهی خواهید یافت.

مواد تاکوی گیاهی آسان

یادداشت ها و جایگزین های مواد تشکیل دهنده

  • سیتان: ما دوست داریم برای این تاکوها از سیتان آسیاب شده استفاده کنیم، اما می‌توانید نوارهای سیتان را خریداری کنید و به همین ترتیب در ماهیتابه برای یک تاکو استیک گیاهی آماده کنید.
  • چاشنی تاکو: این نوع شبیه به تقلب است، اما ما عادت کرده ایم که پاکت های چاشنی تاکو را از فروشگاه بخریم. این بسیار راحت است و طعم سیتان را بسیار خوب می کند.
  • آب و روغن: ممکن است اضافه کردن اینها عجیب به نظر برسد، اما از آنجایی که ما در این دستور غذا با گوشت چرخ کرده پخته نمی کنیم، باید کمی رطوبت اضافه کنید.
  • نان ذرت مکزیکی: بدون تورتیلا نمی توان تاکو مصرف کرد! ما دوست داریم از تورتیلاهای ذرت نرم استفاده کنیم، اما در صورت تمایل می توانید از پوسته ترتیلای ترد یا تورتیلای آردی استفاده کنید.
  • تاکو تاپینگ: گزینه ها برای گزینه های تاکو بی پایان هستند. ما دوست داریم اینها را با کمی سالسا (قرمز یا سبز)، پنیر گیاهی، خامه ترش گیاهی، پیاز قرمز ترشی، سس تند و گشنیز سرو کنیم.

چگونه تاکوهای گیاهی آسان درست کنیم

مرحله ۱: روغن و سیتان آسیاب شده را در یک ماهیتابه بزرگ روی حرارت متوسط ​​رو به بالا اضافه کنید و تفت دهید تا طلایی شود. چاشنی تاکو را هم بزنید.

مرحله ۲: در آب بریزید و هم بزنید. روی حرارت ملایم قرار دهید و بپزید تا بیشتر آب پخته شود و سس غلیظ شود. سپس، تاکوهای خود را جمع آوری کنید!

نکات دستور غذا:

  • در صورت امکان می توانید از seitan آسیاب شده برای این دستور غذا استفاده کنید. همچنین به صورت نوارهای سیتان فروخته می شود که می توانید آن را ریز خرد کنید.
  • شما همچنین می توانید از گوشت چرخ کرده گیاهی مانند Beyond Meat یا Impossible Meat به جای seitan استفاده کنید. روش پخت و چاشنی یکسان است، با این تفاوت که می توانید روغن را از دستور حذف کنید.
  • ما از یک بسته استاندارد ۱ اونس چاشنی تاکو برای این تاکوها استفاده می کنیم. می توانید از ۳ قاشق غذاخوری چاشنی تاکو خانگی نیز استفاده کنید.
  • هنگام پخت و پز می توانید تا ۱/۳ فنجان پیاز خرد شده و/یا فلفل دلمه ای خرد شده را به فیل سیتان اضافه کنید.
  • برای تهیه پیاز قرمز ترشی برای تاکوهای شما: به یک شیشه، ۱ پیاز قرمز کوچک خرد شده، ۱/۲ فنجان آب داغ، ۲/۳ فنجان سرکه سفید، ۱ قاشق چایخوری نمک دریا، ۵ تا ۶ دانه فلفل سیاه کامل و ۱/۲ قاشق چایخوری شکر سفید دانه‌ریز شده اضافه کنید. قبل از استفاده حداقل ۳ ساعت تا یک شب در یخچال بگذارید. من عاشق اضافه کردن آنها به تاکو هستم!

چه چیزی را با سیتان تاکو سرو کنید

ما دوست داریم تاکوهایمان را با یک طرف ساده کدو سبز و پیاز پخته سرو کنیم. برای درست کردن کدو حلوایی که در عکس نوشته شده است، کافی است یک جفت کدو سبز یا کدو زرد و یک عدد پیاز زرد را نازک برش دهید. حدود ۱ قاشق چایخوری پودر پیاز، پودر سیر و پاپریکا را با آن مخلوط کنید. با دمای ۴۰۰ تا نرم شوند، حدود ۳۰ دقیقه بپزید. ادویه زدن با نمک و فلفل. خیلی ساده! گزینه های جانبی دیگر عبارتند از تراشه و گواکاموله خانگی یا سالاد شبیه این یکی با یک سس بادام هندی تند و خوشمزه.

همچنین می توانید از فیلینگ سیتان پخته شده برای این دستور تاکو در ناچو استفاده کنید! ما یک شب هوس ناچو کردیم و از گوشت سیتان تاکو در این دستور استفاده کردیم دستور غذای گیاهی ناچو. این یک گزینه سرگرم کننده در شب تاریخ برای ساختن بشقاب های ناچوی خود است.

آیا می خواهید اینها را با مارگاریتا سرو کنید؟ من را امتحان کن مارگاریتای نعناع توت فرنگی یا من مارگاریتا رزماری ساده دستور آشپزی!

تاکوهای گیاهی آسان با سیتان در بشقاب با کدو سبز پخته شده.

ساخت Ahead and Storage

می‌توانید فیلینگ سیتان تاکو را از قبل درست کنید و در ظرف دربسته به مدت ۳ تا ۴ روز در یخچال نگهداری کنید. قبل از استفاده مجدداً چند ثانیه در مایکروویو گرم کنید یا به ماهیتابه اضافه کنید و روی اجاق گاز (حدود ۵ دقیقه) گرم کنید. سیتان را می توان بعد از پختن نیز منجمد کرد. شب قبل از استفاده دوباره در یخچال قرار دهید تا یخ بزند و سپس در تابه را گرم کنید.

دستور العمل های خوشمزه تر که دوست خواهید داشت

تاکوهای گیاهی آسان با سیتان

تاکوهای گیاهی آسان با سیتان

غذا الهام گرفته از مکزیک، تکس مکس

این تاکوهای گیاهی آسان با سیتان به یک عنصر اصلی در چرخش وعده‌های غذایی آسان شام شب هفته ما تبدیل شده‌اند. این یک دستور العمل عالی است که می توانید آن را امتحان کنید اگر تازه با seitan آشنا شده اید، حتی دوستداران گوشت نیز این دستور را دوست خواهند داشت.

از تاریک شدن صفحه نمایش خود جلوگیری کنید

عناصر

برای فیلینگ سیتان تاکو

  • ۱ ۸ اونس بسته بندی ساده سیتان زمینی
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن کانولا
  • ۱ ۱ اونس بسته چاشنی تاکو (~ ۳ قاشق غذاخوری چاشنی تاکو)
  • ۱ فنجان اب

برای تاکوها

  • ۹ چیپس ذرت
  • پنیر وگان، خامه ترش وگان، سالسا، گشنیز و غیره.

دستورالعمل ها

  • سیتان و روغن را به یک تابه بزرگ اضافه کنید و روی حرارت متوسط ​​رو به بالا بپزید تا قهوه ای شود.

  • چاشنی تاکو را هم بزنید. آب را اضافه کنید و بگذارید تا بجوشد. بجوشانید تا بیشتر آب بپزد و سس غلیظی به دست آید.

  • تاکوها را با رویه های دلخواه جمع کنید.

یادداشت

  • در صورت امکان می توانید از seitan آسیاب شده برای این دستور غذا استفاده کنید. سیتان به صورت نوارهایی نیز فروخته می شود که می توانید آنها را ریز خرد کنید.
  • شما همچنین می توانید از گوشت چرخ کرده گیاهی مانند Beyond Meat یا Impossible Meat به جای seitan استفاده کنید. روش پخت و چاشنی یکسان است، با این تفاوت که می توانید روغن را از دستور حذف کنید.
  • ما از یک بسته استاندارد ۱ اونس چاشنی تاکو برای این تاکوها استفاده می کنیم. می توانید از ۳ قاشق غذاخوری چاشنی تاکو خانگی نیز استفاده کنید.
  • پیشنهادات اولیه عبارتند از: سالسا، پنیر وگان، خامه ترش گیاهی، آووکادو، گشنیز، پیاز قرمز ترشی، سس تند.

تغذیه

خدمت رسانی: ۳تاکو | کالری: ۳۳۳کیلو کالری | کربوهیدرات ها: ۳۸g | پروتئین: ۲۰g | چربی: ۱۲g | چربی های اشباع شده: ۱g | چربی های چند غیر اشباع: ۴g | چربی اشباع شده: ۶g | چربی ترانس: ۱g | سدیم: ۴۰۴میلی گرم | پتاسیم: ۱۴۵میلی گرم | فیبر: ۶g | قند: ۱g | ویتامین A: ۳۳IU | ویتامین سی: ۱میلی گرم | کلسیم: ۶۶میلی گرم | اهن: ۲میلی گرم

تعاملات خواننده

این سایت از Akismet برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. با نحوه پردازش داده های نظر خود آشنا شوید.