تاکو عدس وگان | ظروف دبی متخصص تغذیه


این تاکوهای عدس وگان هر چیزی جز کسل کننده هستند! برخلاف دیگر گزینه‌های تاکوی وگان، این پرکننده عدس به لطف قارچ، چیپوتل، سس گوجه‌فرنگی و زیره طعم‌دار است. ما این تاکوهای مقرون به صرفه را تقریباً هر هفته برای سه شنبه تاکو درست می کنیم.

چیزی که خانواده ما اخیراً اجرا کرده و برنامه ریزی وعده های غذایی در هفته را بسیار آسان کرده است، وعده های غذایی موضوعی است. آیا شما این کار را انجام می دهید؟ برای مثال، هر سه‌شنبه سه‌شنبه تاکو است و یکشنبه‌ها شب پیتزا، و غیره. لازم نیست دستور پخت هر هفته یکسان باشد، بنابراین با وجود اینکه همان نوع غذا است، هنوز احساس متفاوتی دارد. چرا زودتر این کار را نکردیم؟!

به هر حال، این تاکوهای عدس گیاهی پس از شروع سنت هفتگی سه شنبه تاکو متولد شدند. ما اینها را درست می کردیم seitan tacos تقریباً مرتب، اما من می‌خواستم آن را با یک غذای مقرون‌به‌صرفه‌تر تغییر دهم – عدس خشک. چند بار آزمایش طول کشید، اما فکر می کنم خوشمزه ترین فیلینگ تاکوی عدس را انتخاب کردم!

چرا این دستور غذا را دوست خواهید داشت

  • یک فیلینگ ساده تاکو عدس که گیاهی، بدون گلوتن، بدون لبنیات و تخم مرغ است.
  • غذاهای اصلی آشپزی مانند عدس خشک، آب سبزیجات و ادویه های خشک قهرمان این غذا هستند.
  • پر کردن عدس برای این تاکوها در فریزر مناسب است، بنابراین می توانید باقیمانده غذا را برای یک وعده غذایی سریع در هفته در آینده ذخیره کنید.
  • از پر کردن تاکو عدس برای انواع دستور العمل ها به جز تاکو استفاده کنید! طعم آن در یک بوریتو، سالاد تاکو یا چیپس ذرت.

مواد مورد نیاز شما

مواد تاکو عدس وگان در کاسه های کوچک با برچسب.
  • عدس قهوه ای یا سبز: هر کدام از انواع عدس خشک در این دستور غذا جواب می دهد. باید از عدس قرمز پرهیز کنید زیرا برای این پر کردن تاکو خیلی خیس می شود.
  • قارچ: مقداری بافت و همچنین رطوبت به این فیلینگ ساده تاکوی عدس اضافه کنید. ما معمولاً برای این دستور از قارچ دکمه ای یا بچه پورتوبلو استفاده می کنیم.
  • آب سبزیجات: عدس را در حین پختن طعم دار می کند. اگر نیاز به نظارت بر مصرف نمک خود دارید از نسخه کم سدیم استفاده کنید.
  • سس گوجه فرنگی: تعادل و اومامی را به فیلینگ تاکوی عدس اضافه می کند.
  • Chipotles در Adobo: ما عاشق اضافه کردن این فلفل‌های دودی/ادویه‌دار به تاکوی خود هستیم. در صورت تمایل می توانید آن را حذف کنید یا به جای آن کمی دود مایع و یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی اضافه کنید.
  • ادویه ها: چاشنی تاکو و زیره، طعم های غنی را که معمولاً با پر کردن تاکو مرتبط می کنیم، اضافه می کنند.

گام به گام

مرحله ۱: عدس و آب گوشت را به یک قابلمه کوچک اضافه کنید. بگذارید به جوش بیاید و سپس بپوشانید. به مدت ۱۲-۱۵ دقیقه یا تا زمانی که عدس نرم شده و مایع آن جذب شود بپزید. شما همچنین می توانید یک قدم صرفه جویی کنید و عدس از قبل پخته شده بخرید.

مرحله ۲: روغن زیتون، قارچ و پیاز را به یک تابه عمیق بزرگ اضافه کنید. حدود ۵ دقیقه تفت دهید تا پیاز شفاف شود.

مرحله ۳: سیر خرد شده، چاشنی تاکو و زیره را با هم مخلوط کنید. حدود ۱ دقیقه بپزید.

مرحله ۴: گوجه فرنگی پخته شده، آب گوشت، سس گوجه فرنگی و سس ادوبو را با هم مخلوط کنید. تفت دهید تا آب گوشت بپزد و سس غلیظی در اطراف عدس ایجاد شود. بچشید و در صورت نیاز نمک اضافه کنید. (برخی از مارک های آب سبزیجات شورتر از بقیه هستند، بنابراین ممکن است در پایان نیازی به اضافه کردن نمک نداشته باشید.)

مرحله ۵: تاکوهای خود را جمع آوری کنید.

کنسرو Chipotles در نکات Adobo:

  • برای استفاده، فقط قوطی را در یک مخلوط کن یا غذاساز کوچک بریزید و آن را مخلوط کنید تا یکدست شود. من دوست دارم از فنجان مخلوط کن استفاده کنم گلوله جادویی.
  • باقیمانده چیپوت های کنسرو شده را در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید. ما متوجه شدیم که معمولا برای چند هفته نگه می دارد.
  • برای نگهداری باقیمانده چیپوتل های کنسرو شده، آن را در یک قالب یخ بریزید و فریز کنید تا جامد شود. مکعب های یخ زده را به کیسه ای منتقل کنید و فقط در صورت نیاز آنها را در تابه/ قابلمه بریزید!

تاپینگ برای تاکو عدس

  • آووکادو یا گواکاموله: ما عاشق اضافه کردن آووکادوی تازه به تاکو هستیم. به حالت خامه ای اضافه می کند تا لزوماً پنیر اضافه نکنید.
  • خامه ترش: از یک گزینه بدون لبنیات برای تهیه این وگان استفاده کنید. من خامه ترش وگان از Tofutti را خیلی دوست دارم.
  • پنیر: از یک گزینه بدون لبنیات برای تهیه این تاکوها وگان استفاده کنید. من واقعا دوست دارم از پنیر رنده شده مکزیکی از VioLife استفاده کنم.
  • سس تند: من دوست دارم چند قطره چولولا به تاکوهایم اضافه کنم، اما شما می توانید از سس تند که دوست دارید استفاده کنید.
  • ترشی پیاز قرمز: ما تقریبا همیشه یک شیشه از پیاز قرمز ترشی خانگی در یخچال از آنجایی که آنها تقریبا با همه چیز همراه هستند!
  • سالسا: یک قاشق غذاخوری سالسا قرمز یا سبز برای اینها عالی است!
  • کلم یا کاهو رنده شده: با اضافه کردن مقداری کلم بنفش رنده شده یا کاهوی نازک برش داده شده، مقداری کرانچ و کمی رنگ اضافه کنید.
تاکوهای عدس از نزدیک با سس تند، آووکادو و خامه ترش تزئین شده اند.

ساخت Ahead and Storage

  • پیشرفت کن: عدس را می توان تا ۳ روز قبل پخته و قبل از استفاده در این دستور در یخچال نگهداری کرد. همچنین می توانید از کنسرو عدس برای میانبر استفاده کنید.
  • یخچال: بگذارید باقیمانده ها تا دمای اتاق خنک شوند و سپس در ظرف در بسته در یخچال به مدت ۳ تا ۴ روز نگهداری کنید. باقیمانده غذا را چند دقیقه در تابه داغ کنید تا گرم شود یا چند دقیقه در مایکروویو قرار دهید.
  • فریزر: باقیمانده های دمای اتاق را به ظرف مناسب در فریزر منتقل کنید. پر کردن عدس را می توان تا ۳ ماه منجمد کرد. قبل از مصرف اجازه دهید عدس یک شب در یخچال آب شود. قبل از استفاده، چند دقیقه در تابه یا مایکروویو گرم کنید.

دستور العمل های خوشمزه تر که دوست خواهید داشت

تاکو عدس وگان

خلق شده توسط: دبورا مورفی

این تاکوهای عدس وگان هر چیزی جز کسل کننده هستند! برخلاف دیگر گزینه‌های تاکوی وگان، این پرکننده عدس به لطف قارچ، چیپوتل، سس گوجه‌فرنگی و زیره طعم‌دار است. ما این تاکوهای مقرون به صرفه را تقریباً هر هفته برای سه شنبه تاکو درست می کنیم.

از تاریک شدن صفحه نمایش خود جلوگیری کنید

عناصر

برای عدس:

  • ۱ فنجان عدس قهوه ای
  • ۲ فنجان ها آب سبزیجات

برای تاکو عدس

  • ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۱ فنجان قارچ دکمه ای خرد شده
  • ½ فنجان پیاز خرد شده
  • ۲ میخک ها سیر
  • ۱ قاشق غذاخوری چاشنی تاکو
  • ۱ قاشق چایخوری زیره
  • ½ فنجان آب سبزیجات
  • ۱-۲ قاشق غذاخوری کنسرو چیپوتل در سس ادوبو*
  • فنجان سس گوجه فرنگی
  • ۱/۸ قاشق چایخوری نمک دریا (در صورت نیاز)

برای خدمت:

  • چیپس ذرت
  • آواکادو خرد شده
  • کلم بنفش رنده شده
  • سالسا
  • اهک

دستورالعمل ها

فیلینگ تاکوی عدس را درست کنید

  • در یک قابلمه کوچک، روغن زیتون، قارچ و پیاز را اضافه کنید. حدود ۵ دقیقه یا تا زمانی که پیاز شفاف شود تفت دهید.

  • سیر، زیره و چاشنی تاکو را هم بزنید و یک دقیقه دیگر تفت دهید.

  • آب گوشت، سس گوجه فرنگی و سس چیپوتل را اضافه کنید. تفت دهید تا آب گوشت بپزد و سس غلیظی با عدس درست شود.

  • برای جمع آوری تاکو، ۱/۳ فنجان عدس را به یک تورتیلای ذرت اضافه کنید و رویه های دلخواه را اضافه کنید.

یادداشت

  • مقدار سس adobo را در پر کردن تاکو بر اساس ترجیح ادویه خود تنظیم کنید. ما غذاهای تند دوست داریم، بنابراین از ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری سس ادوبو استفاده می کنیم.
  • برای استفاده از چیپوتل های کنسرو شده، قوطی کامل را به یک فنجان مخلوط کن اضافه کنید و پوره کنید تا یکدست شود. در انواع دستور العمل ها استفاده کنید – مانند این!
  • پیشنهادات رویه: آووکادو، خامه ترش، پنیر، گشنیز، سالسا، سس تند، کلم بنفش رنده شده.
  • اطلاعات تغذیه فقط برای پر کردن تاکوی عدس است زیرا رویه ها متفاوت است.

تغذیه

خدمت: ۱ساندویچ مکزیکی | کالری: ۲۷۲کیلو کالری | کربوهیدرات ها: ۳۸g | پروتئین: ۱۸g | چربی: ۶g | چربی های اشباع شده: ۳.۵g | چربی های چند غیر اشباع: ۲.۵g | کلسترول: ۱۷میلی گرم | سدیم: ۵۷۵میلی گرم | فیبر: ۶g | قند: ۵g

تعاملات خواننده