خلق و خوی خود را با این ۱۱ بهترین برنامه مجله ردیاب خلق و خوی سال ۲۰۲۲ دنبال کنید


خوشبختی

برنامه های مجله ردیاب خلق و خو

همه ما هر از گاهی مستعد تغییرات خلقی هستیم، اینطور نیست؟ نوسانات خلقی می تواند احساسات زیادی از جمله سردرگمی را پشت سر بگذارد. ژورنال های خلقی می توانند شما را از بسیاری از احساسات گیج کننده و ناراحت کننده نجات دهند. اما متأسفانه، بیشتر ما وقت نداریم که بنشینیم و احساسات خود را روزانه در یک مجله بنویسیم.

بنابراین برای اینکه به شما کمک کنم خلق و خوی خود را به طور مؤثر ردیابی کنید، بهترین برنامه های مجله ردیاب خلق را در این وبلاگ فهرست می کنم!

با این حال، قبل از شروع، می خواهم برخی از مزایای استفاده از مجله ردیاب خلق و خو را با شما به اشتراک بگذارم. ردیابی خلق و خوی یک تکنیک روانشناسی مثبت است که می تواند شامل ثبت و تجزیه و تحلیل خلق و خو و احساسات شما برای بهبود سلامت روان شما باشد.

اما زمانی که زمان لازم برای نوشتن روزانه را ندارید، اپلیکیشن‌های ردیاب خلق و خو می‌توانند مفید باشند! وقتی بیش از حد مشغول هستید و نمی توانید در یک مجله ضبط کنید، به سادگی می توانید به برنامه مجله ردیاب خلق و خوی خود با کلیک یک دکمه دسترسی داشته باشید و احساسات خود را در آنجا ثبت کنید. یکی دیگر از ویژگی های استفاده از برنامه های مجله ردیابی خلق و خو این است که می توانید به راحتی نوسانات خلقی خود را کنترل کنید، عوامل استرس زا را درک کنید و تجربیات منفی خود را کاهش دهید.

برنامه‌های مجله ردیاب خلق و خوی را می‌توان به عنوان یک مجله خلق و خوی ساده یا به عنوان یک مجله خاص برای کمک به مدیریت بهتر آگاهی ذهنی و عاطفی خود استفاده کرد.

۱۱ بهترین برنامه مجله ردیاب خلق و خو

۱. دیلیو

دیلیو

یک برنامه مجله ردیاب خلق و خوی برنده جایزه و رتبه برتر، Daylio اولین نفر در لیست ما است! این برنامه به شما امکان می دهد بدون نیاز به تایپ کردن، حال و هوا و احساسات خود را شناسایی و ردیابی کنید. با بسیاری از ویدیوهایی که حالات مختلف را به تصویر می‌کشند، این برنامه به شما امکان می‌دهد بهترین ویدیو را متناسب با حال و هوای فعلی خود انتخاب کنید.

Daylio یک ابزار عالی برای همه کسانی است که نمایش بصری را به بازنمایی نوشتاری ترجیح می دهند. این برنامه همچنین به شما امکان می دهد فعالیت های خود را با حالات خود مطابقت دهید. ویژگی های این برنامه همچنین شامل بخش آمار است که به شما امکان می دهد خلق و خوی خود را ثبت کرده و احساسات خود را شناسایی کنید.

این برنامه رایگان برای همه کاربران اندروید و iOS در دسترس است.

دیلیو برای اندروید | برای iOS

۲. MoodKit

MoodKit

یکی دیگر از اپلیکیشن های مفید موجود در این لیست، MoodKit است. این برنامه بر اساس اصول درمان شناختی-رفتاری برای کمک به کاهش خلق و خوی افسرده، اضطراب و استرس طراحی شده است. MoodKit که به چهار بخش فعالیت ها، افکار، مجله و حالت تقسیم می شود، به شما امکان می دهد ابزارهایی را که بیشتر به آن نیاز دارید انتخاب کنید.

MoodKit با فعالیت‌هایی از تمرکز حواس گرفته تا تغذیه سالم، از توصیف رویدادها تا ثبت واکنش‌ها به آن رویدادها، از توصیه‌ها تا تعیین اهداف، همه اینها را فراهم می‌کند. با پیروی از تکنیک‌های مبتنی بر شواهد، این برنامه برای افراد مبتلا به اضطراب، استرس و کسانی که به دنبال بهبود سلامت روانی کلی خود هستند مناسب‌تر است.

متأسفانه، این برنامه رایگان برای دانلود در دسترس است فقط کاربران iOS.

MoodKit برای iOS

۳. حالت های الکترونیکی

eMoods

برنامه بعدی eMoods است، یک برنامه مجله ردیاب خلق و خو که برای کمک به افرادی که با اختلال دوقطبی دست و پنجه نرم می کنند طراحی شده است. با هر ورودی، می توانید خلق و خوی، اضطراب و سایر علائم خود را در مقیاس چهار درجه ای ارزیابی کنید. همچنین می توانید هر گونه بروز علائم روان پریشی را ثبت کنید.

شما می توانید یک بار در روز به علائم خود امتیاز دهید و این برنامه می تواند برای ردیابی علائم اصلی اختلال دوقطبی، شناسایی الگوهای خلقی (مثبت و منفی) و همچنین الگوهای خواب شما بسیار مفید باشد. در حالی که این برنامه می تواند برای اختلال دوقطبی مفید باشد، افراد مبتلا به اضطراب و افسردگی نیز می توانند از آن بهره مند شوند.

این برنامه به صورت رایگان برای کاربران اندروید و iOS در دسترس است.

eMoods برای اندروید | برای iOS

۴. لبنیات MoodTracker

همانطور که از نام آن پیداست، برنامه بعدی برای کمک به ردیابی خلق و خوی شما، احساس قدرت و کمک به تصمیم گیری بهتر با بهبود خلق و خوی شما طراحی شده است. این برنامه شما را تشویق می‌کند که در طول روز حالت‌های خود را ارزیابی و ثبت کنید و افکار و رویدادهای خود را یادداشت کنید.

MoodTracker Diary رتبه بندی های خلق و خوی شما را به صورت نمودار نشان می دهد و می تواند الگوهایی را که خلق و خوی منفی شما را تحریک می کنند را نشان دهد. این برنامه همچنین راهی برای تعامل با پشتیبانی اجتماعی شما و دریافت بازخورد ارائه می دهد. این برنامه همچنین می تواند به اشتراک گذاری پیشرفت شما با متخصص مراقبت های روانی کمک کند.

متاسفانه، این برنامه رایگان برای دانلود در دسترس است برای کاربران اندروید. برای کاربران iOS، برنامه نیاز به خرید دارد.

خاطرات MoodTracker برای اندروید | برای iOS

۵. Breathe2Relax

Breathe2Relax

Breathe2Relax برنامه‌ای است که تمرین‌هایی را بر اساس تکنیک‌های تمرکز حواس، تکنیک‌های تنفس و مدیریت استرس ارائه می‌دهد. برنامه بعدی در لیست ما، این ابزار می تواند به شما کمک کند با کاهش استرس روحیه مثبت خود را بازیابی کنید. اگر در مدیتیشن تازه کار هستید، این برنامه می تواند مفید باشد.

این برنامه ردیاب خلق و خوی ویدئوهای هدایت شده، مربیگری، و همچنین گزارش های پیشرفت را ارائه می دهد تا به شما کمک کند پیشرفت خود را ردیابی کنید و پیشرفت تدریجی خود را اندازه گیری کنید. این برنامه کاربرپسند می تواند زمانی عالی باشد که می خواهید تکنیک های آرامش و تنفس را تمرین کنید.

دانلود این برنامه برای کاربران اندروید و iOS رایگان است.

Breathe2Relax برای اندروید | برای iOS

۶. ذهن خندان

ذهن خندان

برنامه Smiling Mind، بعدی در لیست ما، مجموعه ای از ابزارهای مدیتیشن و آرامش را برای کمک به همه ارائه می دهد. این برنامه آسان برای استفاده می تواند برای کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و سالمندان به طور یکسان مفید باشد. با مدیتیشن اسکن بدن هدایت شده، تمرینات تنفس عمیق، تمرینات حسی و موارد دیگر، Smiling Mind انتخاب خوبی برای کسانی است که به دنبال خلق و خوی آرام هستند.

با «برنامه درسی ذهن آگاهی»، از ذهن خندان می توان به راحتی برای راهنمایی خانواده، دانش آموزان یا همسالانتان برای آرام کردن احساسات و آرامش استفاده کرد. این برنامه همچنین ویژگی هایی برای ردیابی آسان پیشرفت شما ارائه می دهد.

Smiling Mind برای تمامی کاربران اندروید و iOS قابل دانلود است.

ذهن خندان برای اندروید | برای iOS

۷. iMoodJournal

iMoodJournal

برنامه بعدی در لیست ۱۱ بهترین برنامه مجله ردیاب خلق و خو، iMoodJournal است. این برنامه ژورنال نویسی نهایی حالات، الگوهای خواب، کیفیت خواب، داروها، علائم، استرس، اضطراب و هر چیزی که می خواهید ضبط کنید را ردیابی می کند. این برنامه همچنین به شناسایی علل بالقوه نوسانات خلقی کمک می کند و بینشی را در مورد سلامت روان شما به ارمغان می آورد.

این برنامه ژورنال ردیاب خلق و خو با کاربری آسان و کاربرپسند به شما امکان می دهد گزارش های خلق و خو را به طور منظم مشاهده کنید، روند تغییرات خلق و خوی خود را شناسایی کنید، احساسات و عواطف خود را توصیف کنید و درک کنید که چگونه نوسانات خلقی منفی خود را کنترل کنید.

اپلیکیشن iMoodJournal برای تمامی کاربران اندروید و iOS قابل دانلود است.

iMoodJournal برای اندروید | برای iOS

۸. MindShift CBT

MindShift CBT

MindShift برنامه بعدی در لیست بهترین برنامه های مجله ردیاب خلق و خوی ما است. این برنامه بر اساس اصول درمان شناختی-رفتاری طراحی شده است و می تواند به کسانی که با نوسانات خلقی که همزمان با اضطراب و افسردگی رخ می دهد دست و پنجه نرم می کنند، کمک کند. این برنامه مفید همچنین می تواند به کاهش اضطراب و استرس شما در بین جلسات درمانی کمک کند.

می‌توانید برنامه را بر اساس نیاز خود شخصی‌سازی کنید و می‌توانید یاد بگیرید زمانی که در موقعیت‌های اجتماعی هستید که باعث اضطراب شما می‌شود، آرام بگیرید. از ویژگی‌های این برنامه می‌توان به استراتژی‌های موثر CBT، بررسی روزانه، راهنماهای ساده، تکنیک‌های آرامش، ابزار و موارد دیگر اشاره کرد.

این برنامه رایگان برای همه کاربران اندروید و iOS در دسترس است.

MindShift CBT برای اندروید | برای iOS

۹. خودیاری برای مدیریت اضطراب

خودیاری برای مدیریت اضطراب

Self-Help for Anxiety Management برنامه بعدی مجله ردیاب خلق و خو در لیست ما است. این برنامه منابع، ابزار و راهنمایی برای مدیریت موثر اضطراب را در اختیار شما قرار می دهد. می توانید از این برنامه برای ساخت کیت مدیریت اضطراب خود و ارتباط با سیستم پشتیبانی خود استفاده کنید.

این برنامه ردیاب خلق و خو با در نظر گرفتن تکنیک های اثبات شده برای مدیریت اضطراب طراحی شده است و این برنامه یک منبع آسان برای استفاده برای کسانی است که به دنبال خودیاری هستند.

در حالی که این یک ابزار مفید و رایگان است، این برنامه است فقط برای کاربران iOS در دسترس است.

خودیاری برای مدیریت اضطراب برای iOS

۱۰. Moodflow: Symptom & Mood Tracker, Diary

جریان خلقی

برنامه بعدی در لیست ما مجله T2 Mood Tracker است که برای کمک به شما در ردیابی احساسات و ابزارهای به اشتراک گذاری داده های ثبت شده خود با درمانگر طراحی شده است. با استفاده از این برنامه ژورنال ردیاب خلق، می توانید برای افسردگی، اضطراب، استرس، PTSD، سلامت کلی و موارد دیگر کمک بیابید.

از ویژگی‌های این برنامه می‌توان به نوار لغزنده برای رتبه‌بندی احساسات، نمودارهایی برای آگاهی از خلق و خوی شما، یک مجله برای افزودن یادداشت‌هایی که محرک‌های شما را توصیف می‌کند، انتخاب فعالیت‌هایی که در طول روز انجام دادید و موارد دیگر اشاره کرد. همچنین می تواند به شما در ارزیابی محرک های بالقوه خلق و خوی منفی کمک کند.

Moodflow برای دانلود رایگان برای کاربران اندروید و iOS در دسترس است.

جریان خلقی برای اندروید | برای iOS

۱۱. MoodTools

MoodTools

آخرین برنامه موجود در لیست ما، MoodTools که بر اساس تکنیک های درمان شناختی-رفتاری طراحی شده است، بهترین انتخاب را برای کسانی که با افسردگی، اضطراب، استرس و PTSD دست و پنجه نرم می کنند، ارائه می دهد. هنگامی که کاربران یک پرسشنامه سلامت بیمار را که آزمایشی برای تعیین برش افسردگی است، انجام دهند، MoodTools می تواند به راحتی علائم شما را ردیابی کند.

از ویژگی های این اپلیکیشن مجله ردیاب خلق و خوی می توان به دفترچه خاطرات فکری، فعالیت هایی مانند مدیتیشن ذهن آگاهی، فیلم های درمانی، نکات خودیاری، منابع، برنامه ایمنی (در صورت افسردگی شدید)، انتخاب برای افزودن مخاطبین اضطراری و موارد دیگر اشاره کرد.

برنامه مجله MoodTools Mood Tracker برای کاربران اندروید و iOS از پلتفرم های مربوطه خود رایگان است.

MoodTools برای اندروید | برای iOS

چرا باید از مجلات Mood Tracker استفاده کنید؟

۱. به شناسایی عوامل محرک خود کمک کنید

با ژورنال های ردیاب خلق و خو، می توانید به راحتی رفتار و الگوهای خلقی خود را کنترل کنید تا تشخیص دهید چه چیزی باعث نوسانات خلقی منفی شما می شود. درک محرک های خود می تواند به شما کمک کند تا برنامه بهتری برای مقابله با آنها داشته باشید.

۲. به بازیابی کنترل کمک می کند

استفاده از برنامه ژورنال ردیاب خلق و خوی می تواند به شما کمک کند در بهبود زندگی و سلامت کلی خود مشارکت بیشتری داشته باشید. وقتی احساس می کنید که کنترل زندگی و سلامت روانی خود را در دست دارید، خودآگاهی خود را در مورد احساسات و عواطف خود بهبود می بخشید.

۳. به بهبود رفاه شما کمک می کند

با این ژورنال های ردیاب خلق، می توانید استراتژی بهتری برای حفظ سلامت کلی خود ایجاد کنید. آنها به شما انگیزه می دهند که در مورد زندگی خود با انگیزه و مثبت باشید. پیگیری زندگی شما می تواند تاثیر مثبتی بر زندگی و رفاه کلی شما داشته باشد.

۴. به شما کمک می کند تا آگاه باشید

هنگامی که خلق و خوی شما بدتر می شود و به کمک حرفه ای نیاز دارید، برنامه های مجله ردیاب خلق و خو می توانند سابقه شما را پیگیری کنند. بنابراین زمانی که زمان آن فرا می رسد، درمانگر شما می تواند به راحتی به تاریخچه خلق و خوی شما دسترسی داشته باشد و به ارائه یک برنامه اقدام موثر کمک کند.

کلمات پایانی

نوسانات خلقی می تواند عمیقاً بر زندگی و رفاه کلی شما تأثیر بگذارد. برای بسیاری، نوسانات خلقی می تواند نشانه ای از PTSD، افسردگی، اضطراب و سایر اختلالات روانی باشد. این برنامه‌های ژورنال ردیاب خلق و خو می‌توانند به شما کمک کنند افکار، احساسات و عواطف خود را ضبط، بررسی و تجزیه و تحلیل کنید.

امیدوارم با این ۱۱ بهترین برنامه ژورنال ردیابی خلق و خو، به طور موثر وضعیت خلق و خوی خود را پیگیری کرده و سلامت و تندرستی کلی شما را بهبود بخشد.

برای سوالات بیشتر، می توانید با ما در [email protected] ارتباط برقرار کنید یا در رسانه های اجتماعی با ما پیام دهید. همچنین می توانید تجربه خود را از استفاده از این برنامه های مجله ردیاب خلق و خو در نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

…مراقب باش!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر