درک و پیشگیری از فروپاشی روانی (عصبی) برای سلامت روانی بهتر


سلامت روان

آخرین به روز رسانی در ۱۰ اوت ۲۰۲۲: منتشر شده در ۱۳ آگوست ۲۰۲۲

فروپاشی روانی چیست

چند بار در هفته احساس استرس می کنید یا علائم شدید مربوط به سلامت روان را احساس می کنید؟ اگر پاسخ شما این است که … اغلب! به خواندن این وبلاگ ادامه دهید، زیرا این وبلاگ ممکن است به شما در غلبه بر چنین مشکل سلامت روان کمک کند.

هنگامی که ما اغلب احساس ناراحتی عاطفی یا روانی می کنیم یا زمانی که ادامه عملکرد یا انجام وظایف منظم دشوار می شود، می تواند یک فروپاشی عصبی یا روانی باشد.

برخی از مردم واقعاً معنای واقعی فروپاشی ذهنی را اشتباه درک کرده اند. بنابراین، این وبلاگ به شما در درک اختلالات روانی، علائم، علل، درمان، راهبردهای خود مقابله ای و موارد دیگر کمک می کند.

فروپاشی ذهنی/عصبی به چه معناست؟

علل فروپاشی اعصاب

شکست روانی یا شکست عصبی کلمه ای است که برای توصیف دوره پریشانی روانی که اغلب و به طور ناگهانی رخ می دهد استفاده می شود. هر زمان که فردی دچار شکست روانی می شود، نمی تواند در زندگی عادی خود به درستی عمل کند. هنوز تشخیص رسمی ندارد، اما برای توصیف یک وضعیت طاقت فرسا استفاده می شود که در آن فرد نمی تواند به عملکرد مناسب دست یابد.

همچنین می تواند نشانه یا نشانه ای از هر بیماری یا وضعیت سلامت روان دیگری باشد. پیش از این، این اصطلاح برای اشاره به شرایط سلامت روان مانند اضطراب، افسردگی، اختلال استرس حاد و غیره استفاده می شد. عامل کلیدی این است که علائم شدید هستند که باعث می شود عملکرد صحیح در آن زمان غیرممکن باشد.

علائم فروپاشی عصبی

علائم و نشانه های شکست روانی متفاوت است. آنها همچنین به تجربه و انواع علائم بستگی دارند. علائم و نشانه های شکست عصبی را می توان بر اساس موارد زیر بدست آورد:

  • فیزیکی
  • رفتاری
  • روانشناسی

در زیر به برخی از علائم و نشانه های رایج حمله عصبی اشاره شده است:

علائم مرتبط با افسردگی

ناامیدی، غمگینی، احساس بی ارزشی یا گناه، خستگی، از دست دادن علاقه به فعالیت ها و سرگرمی های روزانه، خودآزاری

علائم مرتبط با اضطراب

عضلات منقبض، بی قراری، سرگیجه، مشکلات مربوط به معده، عرق کردن دست ها

علائم مرتبط با بی خوابی

مشکل در به خواب رفتن، ناتوانی در رسیدن به خواب عمیق، خواب کوتاه مدت، مشکل در خواب ماندن

علائم مرتبط با حمله پانیک

احساس عذاب، ترس شدید، لرز، لرزش، تنگی نفس، ضربان قلب، تعریق

اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) –علائم مرتبط

فلاش بک ها، کابوس ها، افکار منفی، خاطرات مرتبط با محرک، احساس گناه یا شرم، رفتار بی پروا یا رفتارهای خود ویرانگر

سایر علائم و نشانه ها

نوسانات خلقی، توهم، طغیان، پارانویا، کناره گیری اجتماعی، اشتهای ضعیف یا کم، بهداشت ضعیف، انزوا، تنهایی

علل فروپاشی عصبی

فردی که دچار فروپاشی عصبی می شود می تواند آنقدر استرس داشته باشد که نتواند به درستی عمل کند. در زیر به برخی از علل مرتبط با حمله عصبی اشاره شده است؟

درمان فروپاشی عصبی

نحوه برخورد با فروپاشی ذهنی

اگر فکر می کنید ممکن است شما یا عزیزتان دچار اختلال روانی شده باشید، اولین و مهمترین گام این است که با یک ارائه دهنده سلامت روان ارتباط برقرار کنید تا تشخیص درستی داشته باشید، زیرا علائم می تواند به هر وضعیت سلامت روان مرتبط دیگری نیز مرتبط باشد.

اگر می خواهید با یک ارائه دهنده سلامت روان از BetterHelp ارتباط برقرار کنید، اینجا را کلیک کنید.

از BetterHelp دیدن کنید

در زیر برخی از گزینه های درمانی رایج برای درمان شکست عصبی وجود دارد:

یکی از بهترین گزینه ها برای درمان موثر فروپاشی عصبی، استفاده از کمک گفتار درمانی است. رایج ترین نوع روان درمانی است درمان شناختی رفتاری (CBT). CBT برای درمان افسردگی، اضطراب، استرس مزمن و سایر شرایط سلامت روان استفاده می شود. این درمان موثر است زیرا به یادگیری مهارت های مقابله ای مثبت کمک می کند و به چالش کشیدن موقعیت های منفی کمک می کند.

متخصص سلامت روان شما نیز ممکن است داروهایی را برای درمان علائم شدید تجویز کند.

برای مبارزه با تغییرات و چالش‌ها، درمانگر شما ممکن است تغییراتی در سبک زندگی به شما پیشنهاد دهد. در زیر برخی از تغییرات رایج در شیوه زندگی که توسط یک درمانگر تجویز می شود آورده شده است:

راهبردهای مقابله با خودیاری

خودیاری-مقابله-راهبردها

در زیر برخی از استراتژی های خودیاری موثر برای مبارزه با فروپاشی عصبی آورده شده است:

  • به صحبت کردن با متخصص خود ادامه دهید تا علائم و بهبودی شما قابل پیگیری باشد.
  • درمان را امتحان کنید تا بتوانید نحوه مدیریت موثر علائم را بیاموزید.
  • داروها را به موقع و طبق تجویز مصرف کنید تا بتوانید برای غلبه بر چالش ها قدرت کسب کنید.
  • تکنیک های مدیریت استرس مانند یوگا، مدیتیشن، آرام سازی پیشرونده عضلات، نفس عمیقو بیشتر برای مدیریت و کنترل استرس خود.
  • سعی کنید خسته نباشید، بنابراین روی استراحت کافی تمرکز کنید.
  • از وسایل دیجیتال خودداری کنید قبل از خواب
  • خواندن را امتحان کنید کتاب های خودآموز.
  • با یادگیری یک مهارت یا سرگرمی جدید، زمان با کیفیتی را سپری کنید.
  • سعی کن بیشتر باشی آگاه و احساسات خود را با شریک زندگی خود در میان بگذارید.
  • از درخواست حمایت دریغ نکنید.

امیدوارم این وبلاگ به شما کمک کند تا بفهمید شکست روانی/عصبی دقیقاً به چه معناست و چگونه از آن برای سلامت روان بهتر جلوگیری کنید. سوالات خود را در رابطه با حمله عصبی کامنت کنید. برای محتوای بیشتر از این دست، در تمام پلتفرم های رسانه های اجتماعی با ما در ارتباط باشید.

با تشکر برای خواندن!

درباره نویسنده

آیوشی کاپور

Aayushi یک سازنده محتوا در Calm Sage است. با تحصیلات، او یک متخصص صنایع غذایی و متخصص تغذیه در ساخت است. علاقه مداوم او به بهبود سلامت روان او را به نوشتن کشاند. او دوست دارد با خوانندگانش ارتباط ناهمزمانی برقرار کند. شعار او برای زندگی این است که “آنچه شما به دنبال آن هستید به دنبال شماست”. جدای از این، او یک غذاخوری و سگ دوست است.