دلایلی که چرا مدیتیشن شما را احساساتی می کند (و چه کاری می توانید انجام دهید تا در طول میانجی گری گریه نکنید)


مراقبه

چرا در حین مدیتیشن گریه کردم

شما در وضعیت نیلوفر آبی نشسته اید و ذهن خود را کاملاً بر افکار درونی خود متمرکز کرده اید، اما بعد از هیچ، احساس می کنید قطره اشکی روی گونه هایتان می چکد و قبل از اینکه متوجه شوید، از ته دل گریه می کنید.

آیا قبلا برای شما اتفاق افتاده است؟ خوب، شما تنها نیستید.

ریختن اشک در حین مدیتیشن ممکن است برای بسیاری عادی یا نسبتاً خوب به نظر نرسد، اما طبیعی و رایج است. پس از همه، شما در حال مدیتیشن برای کمک هستید ذهن خود را آرام کنید و استرس را از بین ببرید، اما پس از آن متوجه می شوید که غرق در احساسات و گریه در حین مدیتیشن می شوید.

در حالی که مدیتیشن می‌تواند برای بسیاری تسکین دهنده استرس باشد، اما می‌تواند احساسات پیچیده از جمله گریه را نیز تحریک کند. این اصلا چیز بدی نیست رها کردن احساسات خود را می توان درمانی در نظر گرفت.

در این مقاله، معنی گریه در حین مدیتیشن را بررسی خواهیم کرد، دلایلی که ممکن است در حین مدیتیشن گریه کنید چیست، و یاد می گیریم که هنگام مدیتیشن گریه می کنید چه کاری انجام دهید.

“من در حین مدیتیشن گریه کردم، چرا؟”

گریه در حین مدیتیشن

مدیتیشن راهی عالی برای کنترل احساسات و پاکسازی ذهن شماست. تمرین مدیتیشن به طور منظم ممکن است به کاهش اضطراب و علائم افسردگی نیز کمک کند. دیگر فواید مدیتیشن عبارتند از:

  • پرورش مهربانی و شفقت به خود
  • بهبود خلاقیت
  • بهبود تمرکز
  • کاهش سردرد
  • پرورش ذهن آگاهی
  • بهبود خواب
  • تنظیم دردهای مزمن

اینها ممکن است برخی از فواید شگفت انگیز مدیتیشن باشند، اما فراموش نکنیم که مدیتیشن همچنین به ما فرصتی می دهد تا ذهن خود را خالی کنیم و روی چیزی جز احساسات درونی خود تمرکز کنیم. و وقتی همه چیز در ذهن شما ساکت می شود، آن وقت است که ممکن است احساسات قوی تر شما ظاهر شوند.

و هنگامی که این احساسات قوی ظاهر می‌شوند، ممکن است احساس غرق شدن کنیم و باعث می‌شود تا از طریق گریه‌هایمان، ناامیدی‌ها و احساسات پنهان‌مان را رها کنیم.

اشک در هنگام مدیتیشن چیز بدی نیست و حتی می تواند برای ذهن و قلب شما مفید باشد. گریه کردن در حین مدیتیشن به این معنی است که شما با احساسات خود در ارتباط هستید و مایل به پذیرش آنها هستید.

نکته دیگری که باید در نظر داشت این است که گریه در حین مدیتیشن می تواند به دلیل محرک های خاصی باشد. در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا مدیتیشن شما را احساساتی می کند:

۱. شما در حال تبدیل شدن به خودآگاهی هستید

خودآگاهی توانایی دیدن خود با ذهنی باز است و وقتی صحبت از هوش هیجانی به میان می‌آید، توانایی درک احساسات خود و تأثیر آنها را می‌توان بالا در نظر گرفت. مدیتیشن راهی است که می تواند به ما کمک کند تا خودآگاه تر شویم. با این حال، یک اشکال این است که خودآگاهی همچنین ممکن است بر عیوب ما تأکید کند که ممکن است ما را در طول مدیتیشن احساساتی کند.

۲. شما در حال آزاد کردن احساسات بطری شده هستید

وقتی در مورد چیزی خیلی نگران، خیلی عصبانی یا خیلی غمگین هستیم، گفته می شود که مدیتیشن می تواند به برقراری ارتباط با احساسات ما و مرتب کردن آنها کمک کند. وقتی مدیتیشن می‌کنید و این را در نظر داشته باشید، ممکن است متوجه شوید که در حین مدیتیشن گریه می‌کنید تا راهی برای رها کردن تمام آن احساسات فروخورده درونتان باشد تا دیگر زیر بار این احساسات سنگین نباشید.

۳. شکرگزاری را تجربه می کنید

یک تکنیک میانجی‌گری وجود دارد که بر ابراز قدردانی و جایی که از شما خواسته می‌شود مواردی را که به خاطر آنها سپاسگزار هستید فهرست کنید، تمرکز دارد. در طول این تمرین، ممکن است افزایش شادی و خوش بینی را احساس کنید. به طور طبیعی، تجربه قدردانی می تواند به شما احساس خوش شانسی بدهد و در حین مدیتیشن گریه شادی در شما ایجاد کند.

۴. شما در حال تبدیل شدن به خودآگاه هستید

گریه در حین مدیتیشن همچنین می تواند به این دلیل باشد که به آرامی در حال خودآگاهی و موفقیت هستید شفقت به خود. این بار، شما در حال کشف و تصدیق احساسات خود هستید و دیگر نمی خواهید آنها را نادیده بگیرید. مدیتیشن همچنین می تواند به شما کمک کند تا خودتان را ببخشید، که ممکن است باعث شود اشک بریزید.

۵. شما احساس آزادی می کنید

وقتی بزرگ شدیم بزرگترها به ما می گویند گریه نشانه ضعف است. به دلیل این درک، ما اغلب به جای ابراز احساسات، احساسات خود را در درون خود نگه می داریم.

اگر در حین مدیتیشن گریه می کنید، ممکن است به این دلیل باشد که در این مدت از محدودیت ها رها شده اید و به احساسات خود اجازه می دهید آزادانه جریان پیدا کنند.

۶. شما در حال تغییر دیدگاه ها هستید

این دلیل می تواند خوب یا بد باشد. از طرفی، گریه کردن در حین مدیتیشن می تواند به شما کمک کند تا بفهمید که دوست دارید و آنطور که فکر می کردید تنها نیستید.

اما از جنبه بد، می تواند شما را به فکر کردن در مورد وضعیت فعلی خود وادار کند و باعث ایجاد احساس غم و اندوه و اشک ریختن شما شود.

برای متوقف کردن گریه در طول مدیتیشن چه باید کرد؟

در حین مدیتیشن، گریه را متوقف کنید

واکنش تند به زانو به درک اینکه در حال گریه کردن هستید، توقف فوری آن است. با این حال، اگر در مورد کاری که باید انجام دهید نامطمئن هستید، اگر در حین مدیتیشن گریه می کنید، می توانید چند راه را امتحان کنید:

۱. بدانید که گریه کردن مشکلی ندارد

در بسیاری از فرهنگ ها و جوامع گفته می شود که گریه نوعی ضعف است و نباید به صورت عمومی بیان شود. و به دلیل چنین نگرش هایی، ما – از همان ابتدا – یاد می گیریم که احساسات خود را در بطری بپوشانیم. به یاد داشته باشید که غمگین بودن و گریه کردن بخشی از طبیعت ما انسان هاست. اگر در حین مدیتیشن گریه می کنید، این را در نظر داشته باشید گریه کردن اشکالی ندارد و می تواند به رهایی از استرس گیر کرده در بدن شما کمک کند.

۲. یاد بگیرید که احساسات خود را بپذیرید

لطفاً به خاطر داشته باشید که هدف مدیتیشن پاکسازی ذهن شما نیست، بلکه پذیرش افکار و احساسات سرگردان است. اگر متوجه شدید که در حین مدیتیشن اشک می ریزید، می توانید از خود بپرسید که در طول مدیتیشن چه افکاری داشتید، به تغییرات بدن خود توجه کنید، چگونه بدن شما تحت تاثیر گریه شما قرار می گیرد و غیره.

۳. تجربه خود را پردازش کنید

گریه کردن در حین مدیتیشن می تواند احساسات دشواری را آشکار کند. برای تحلیل و پردازش احساسات خود وقت بگذارید. اگر بعد از این تجربه احساس خستگی و آسیب پذیری می کنید، به یاد داشته باشید که مشکلی نیست و در روزهای بعد بیشتر مراقب خود باشید. شما همچنین می توانید سعی کنید تجربه خود را با پیاده روی آرامش بخش در طبیعت برای بهبودی پردازش کنید.

۴. درباره تجربه خود با کسی صحبت کنید

گریه کردن در حین مدیتیشن می تواند باعث شود شما در برابر احساسات خود آسیب پذیر باشید، اما زمانی که مدیتیشن خود را به پایان رساندید، کمی وقت بگذارید تا با سیستم پشتیبانی خود یا شخصی که به آن اعتماد دارید ارتباط برقرار کنید. به اشتراک گذاشتن تجربه‌تان می‌تواند به شما کمک کند تا احساسات خود را حتی بهتر درک کنید.

۵. یک گریه خوب داشته باشید

وقتی همه چیز شکست می خورد، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که با جریان حرکت کنید و از صمیم قلب گریه کنید. آیا می دانستید که گریه می تواند فواید زیادی نیز داشته باشد، از جمله ترشح هورمون های سمی، تسکین درد، کاهش استرس و بهبود خلق و خو؟ دفعه بعد، وقتی متوجه شدید که در حین مدیتیشن اشک می ریزید، فقط اجازه دهید این کار باشد و یک گریه خوب داشته باشید.

گریه خوب داشته باش

گریه کردن در حین مدیتیشن مشکلی ندارد و طبیعی است، بنابراین از اشک ریختن در حین مدیتیشن خجالت نکشید. گریه به این معنی است که شما با احساسات خود در ارتباط هستید و مایل به پذیرش آنها هستید.

چه از گریه کردن در حین مدیتیشن خوشحال باشید یا از گریه غمگین – تا زمانی که در حال رها کردن آن هستید مهم نیست. احساسات جمع شده.

دلیل شما هرچه که باشد، مطمئن شوید که برای تجزیه و تحلیل احساسات خود، منبع آنها و کارهایی که می توانید برای تغییر وضعیت انجام دهید تا تحریک نشوید، وقت بگذارید.

گریه کردن در حین مدیتیشن ممکن است باعث ایجاد احساس ناراحتی در شما شود و حتی ممکن است احساس بدی در شما ایجاد کند، اما به یاد داشته باشید که گریه کردن و رها کردن همه چیز اشکالی ندارد.

اگر هنوز با کنترل احساسات خود مبارزه می کنید، می توانید با یک متخصص سلامت روان ارتباط برقرار کنید یا برای ما در این آدرس نامه بنویسید. [email protected]. همچنین می توانید ما را در رسانه های اجتماعی ما دنبال کنید تا نکات و ترفندهایی را برای تمرین در حین مدیتیشن بیاموزید.

امیدوارم این مقاله به شما کمک کرده باشد بفهمید که چرا در حین مدیتیشن احساساتی می شوید و گریه می کنید. اگر شما هم تجربه مشابهی داشته اید، در نظرات زیر به ما اطلاع دهید که چگونه احساسات خود را مدیریت کرده اید.

دم و بازدم…

مراقب باش!

خواندن پیشنهادی:

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر