راهنمای درمانگر برای زنده ماندن از استرس تعطیلات


آیا خود را برای فصل تعطیلات آماده می کنید؟ اگر چنین است، شما تنها نیستید.

تقریباً همه با استرس تعطیلات دست و پنجه نرم می کنند. در واقع، بیش از نیمی از آمریکایی‌ها در این فصل احساسات سختی مانند غم و تنهایی را احساس می‌کنند و انجمن روان‌شناسی آمریکا دریافت که ۳۸ درصد می‌گویند استرسشان افزایش می‌یابد.

چه مدیریت یک تیم داشته باشید و چه در زمینه منابع انسانی یا مدیریت استعداد کار کنید، پایان سال می تواند احساس سختی داشته باشد.

علاوه بر حجم کاری معمولی و سطح استرس، ممکن است در پایان سال ضرب الاجل ها و اهدافی برای رسیدن به هدف داشته باشید و فشار زیادی برای ارائه در محل کار داشته باشید. انتظارات و مسئولیت‌های دیگری نیز وجود دارد، زیرا شما با فراگیر نگه داشتن مهمانی‌های تعطیلات شرکت، کاهش بهره‌وری کارکنان، غیبت از کار، و میزان بالاتر اضطراب و افسردگی مقابله می‌کنید.

همه اینها باعث می شود که کارهای بیشتری با زمان بسیار کمتر انجام دهید، که می تواند منجر به فرسودگی شغلی و در نهایت فرسودگی شغلی شود.

اول مراقب سلامت روان خود باشید

حمایت از کارمندان یک چالش در تمام طول سال است و با نزدیک شدن به تعطیلات، شما همان استرس‌های آنها را تجربه می‌کنید.

این فصل ممکن است احساسات غم انگیز و خاطرات سخت را به همراه داشته باشد. ممکن است یکی از عزیزانتان را در طول تعطیلات از دست داده باشید، و سنت ها می توانند یادآور دردناکی برای کسانی باشند که دیگر اینجا نیستند تا با ما جشن بگیرند.

تعطیلات تقریباً برای همه از طرق مختلف می تواند دشوار باشد، و من شما را تشویق می کنم که تمرکز خود را به مراقبت از خود تغییر دهید. شما نمی توانید از یک فنجان خالی بریزید، و این تضمین می کند که انرژی لازم برای حمایت موثر از تیم های خود و کسانی که در محل کار به شما متکی هستند را دارید.

من اغلب به این فکر می‌کنم که چه حسی داشت که یک درمانگر در نیویورک در سال ۲۰۲۰، زمانی که کووید برای اولین بار به شهر رسید. من وظیفه داشتم از بیماران در یک دوره عدم اطمینان عمیق و ترس از بیماری و مرگ – هم برای خودشان و هم برای عزیزانشان – حمایت کنم، در حالی که در آن طرف بیمارستانی با واحد کووید مملو زندگی می کردم.

من متوجه شدم که برای ارائه سطح حمایتی که بیمارانم نیاز دارند، باید مراقبت از خود را ارتقا دهم.

حواسم بود که چگونه روزهایم را برنامه ریزی می کردم، انجام هر روز یک ویدیوی یوگا را در اولویت قرار دادم (و در روزهایی که از دست دادم به خودم لطف داشتم!)، و نقاط عمدی را برای ارتباط با عزیزانم تنظیم کردم که به حفظ من کمک می کنند. جام استعاری پر. من حتی به جای گرایش عادی خود به فیلم های ترسناک، کمدی های سبک دل را تماشا کردم.

استراتژی های خودمراقبتی برای استرس تعطیلات

به عنوان یک رهبر، مهم است که مرزهای بین نیازهای خود و نیازهای دیگران را بشناسید. سالم ماندن از نظر عاطفی برای هر کسی متفاوت به نظر می رسد، اما این سه استراتژی می تواند به شما کمک کند که ابتدا در طول تعطیلات از خود مراقبت کنید.

اولویت بندی، برنامه ریزی، تفویض اختیار، حذف

شما مجبور نیستید همه کارها را انجام دهید – قول می دهم. همه ما هر از گاهی FOMO را تجربه می کنیم و احساس می کنیم باید همه چیز را در بشقاب خود مدیریت کنیم. اما برنامه‌ای پر از فعالیت‌ها در این فصل می‌تواند لذت آن را از بین ببرد.

به رویدادهایی که واقعاً نمی‌خواهید در آن شرکت کنید، نه بگویید، چه گردهمایی‌های حضوری یا یک کنفرانس ویدیویی با دوستان یا همکاران، و آنچه را که می‌توانید محول کنید. این به شما زمان و فضای بیشتری می دهد.

من از ماتریس آیزنهاور برای کمک به مشتریان برای مدیریت فرسودگی، استرس و اضطراب استفاده می کنم. این چهار ربع می تواند به شما کمک کند تعیین کنید چه چیزی مهم و در واقع فوری است و چه چیزی نیست، و در نهایت به شما کمک می کند سرعت خود را کاهش دهید.

اگر وظیفه ای در ربع مهم و فوری قرار می گیرد، آن را انجام دهید. اگر مهم است و فوری نیست، آن را برنامه ریزی کنید. اگر مهم نیست اما فوری است، آن را محول کنید و اگر مهم یا فوری نیست، آن را حذف کنید.

مرزهای محکمی را تعیین و حفظ کنید

ایجاد مرزهای سالم یکی از موثرترین راه ها برای کاهش استرس تعطیلات و انتقال آنچه نیاز دارید به افراد زندگی، محل کار و خانه است.

مرزهای سالم منجر به روابط سالم تر، انرژی بیشتر و بهبود سلامت روانی و عاطفی می شود. این می تواند مانند نه گفتن، بله گفتن، توضیح دادن چرایی و به طور کلی انجام کارهای لازم برای محافظت از انرژی، ارزش ها و سلامت روان شما باشد.

پس از شناسایی مرزهایی که باید برای سالم ماندن از نظر عاطفی تعیین کنید، شروع به برقراری ارتباط با آنها کنید تا به دیگران بیاموزید چگونه با شما رفتار کنند.

تمام ابعاد مراقبت از خود را بررسی کنید

هشت حوزه مختلف مراقبت از خود وجود دارد: جسمی، روانی، عاطفی، اجتماعی، مالی، معنوی، محیطی و حرفه ای.

به آنچه برای احساس سلامتی در هر زمینه نیاز دارید توجه کنید و با انتخاب هایی که می کنید و اولویت هایی که تعیین می کنید به این نیازها احترام بگذارید.

به عنوان مثال، در زمینه مراقبت از خود اجتماعی، اگر به یک مهمانی تعطیلات می روید و اوقات خوبی را سپری نمی کنید، به خودتان اجازه خروج بدهید. اگر می‌دانید که نمی‌توانید در آن مهمانی شرکت کنید بدون اینکه انرژی خود را به طور کامل تخلیه کنید، به خودتان اجازه دهید که به‌خوبی انصراف دهید.

در حوزه حرفه ای، مراقبت از خود ممکن است به نظر احترام گذاشتن به مرزهای کاری و زندگیتان باشد، به خودتان اجازه دهید یک استراحت ناهار بدون وقفه از میزتان بگیرید، یا زمانی که نیاز به استراحت ذهنی دارید، به پیاده روی بروید.

در حالی که شلوغی فصل می‌تواند ما را وادار کند که «برو برو برو»، استراحت‌های عمدی می‌تواند باعث شود که با تمرکز بسیار کارآمدتر و مؤثرتر باشیم.

راه هایی برای حمایت از کارکنان و کاهش استرس آنها در تعطیلات

اکنون که فنجان استعاری خود را پر کرده اید، در اینجا چند استراتژی برای کمک به کارمندان و افرادی که مدیریت و حمایت می کنید در این فصل و کاهش استرس تعطیلات آنها در محل کار آورده شده است.

تا جایی که ممکن است حجم کار را کم کنید

از ماتریس آیزنهاور که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم استفاده کنید تا بار کاری کارمندان خود را کاهش دهید. این می‌تواند به شما کمک کند تا با نگاهی انتقادی به ضرب‌الاجل‌ها و پروژه‌های آن‌ها نگاه کنید و بفهمید چه چیزی واقعاً مهم و فوری است، ببینید آیا می‌توان چیزی را به سال جدید موکول کرد یا خیر، و فرد مناسبی را برای تفویض یک کار خاص شناسایی کرد.

به کارمندان اجازه نه گفتن بدهید

در طول فصل تعطیلات فشار زیادی برای بله گفتن به رویدادهای اجتماعی اضافی وجود دارد، و این شامل فعالیت های تیمی و مهمانی های تعطیلات شرکت می شود.

من شما را تشویق می‌کنم که این موارد را واقعاً اختیاری کنید، و با اجازه دادن به کارمندان بدانند که اگر بر سلامت روانی آنها تأثیر منفی می‌گذارد، شرکت نکردن اشکالی ندارد.

همچنین، رویدادهای تعطیلات را در طول روز کاری برنامه ریزی کنید. برنامه‌ریزی این موارد در خارج از ساعات کاری معمولی می‌تواند استرس و فشار بیشتری را بر برنامه‌ای که قبلاً بیش از حد بارگذاری شده است وارد کند.

اجازه دهید کارکنان احساس کنند که چه احساسی دارند

در طول فصل تعطیلات فشار زیادی برای «روح شدن» و احساس شادی وجود دارد، و اگر کارمندی اخیراً یکی از عزیزان خود را از دست داده باشد یا از هم جدا شده باشد، ممکن است بیشتر احساس غم و تنهایی کند تا شادی.

بسیاری از رنج‌ها و سلامت روانی که در این فصل از سال اتفاق می‌افتد، به دلیل گسست بین اینکه چگونه فکر می‌کنیم باید احساس کنیم و احساس واقعی ماست.

طیفی از احساسات را در طول سال تشویق کنید، به ویژه در طول تعطیلات، زمانی که کارکنان ممکن است بیش از حد معمول احساس اضطراب، غم و تنهایی کنند.

همچنین، اگر می‌دانید کارمندی از دست داده یا ممکن است غمگین باشد، با او تماس بگیرید. به سادگی بپرسید: “حالت چطور است؟” یا گفتن «می‌دانم این زمان از سال می‌تواند سخت باشد» در را برای گفتگو باز می‌کند و احساسات آنها را تأیید می‌کند.

به دنبال علائم هشدار دهنده سلامت روان باشید

گفتنی است، از آنجایی که در این فصل از سال احساسات دشوارتری بروز می‌کنند، به همان اندازه مهم است که مراقب نشانه‌هایی باشیم که نشان می‌دهد کارمند خوب نیست.

این شامل:

  • کاهش عملکرد و بهره وری کاری
  • دیر حاضر شدن در جلسات
  • خسته تر از حد معمول به نظر می رسد
  • تغییر در نگرش، رفتار، رفتار یا زبان بدن
  • برای کارگران از راه دور، خاموش نگه داشتن دوربین در طول جلسه، زمانی که معمولاً روشن است

درگیر کردن فعالانه با شخصی که ممکن است به حمایت اضافی نیاز داشته باشد، آسان نیست، اما بسیار مهم است. طبیعی است که نمی خواهید گام بردارید، اما در بیشتر مواقع، آنها به سراغ شما نمی آیند.

افراد خود را بشناسید و به دل خود اعتماد کنید. وقتی تصمیم می گیرید مکالمه را شروع کنید، اغلب به آسیب پذیر بودن کمک می کند. ببینید آیا چیزی شخصی وجود دارد که بتوانید آن را به اشتراک بگذارید که ممکن است مربوط به آن چیزی باشد که آنها از سر می گذرانند، صحبت کردن در مورد سلامت روان را عادی کرده و فضایی امن ایجاد کنید.

برای رهبران منابع انسانی بسیار مهم است که قضاوت خوبی داشته باشند، اتاق را بخوانند، به حرف دلشان گوش دهند، و از مکانی با مهربانی، گرمی و گشاده رویی عمل کنند.

به افراد انعطاف لازم را بدهید

برنامه ها در طول تعطیلات پیچیده تر می شوند و انجام همه کارها می تواند یک استرس بزرگ باشد – به خصوص برای والدین و مراقبان. در صورت امکان، به کارمندان اجازه دهید در برنامه خود انعطاف بیشتری داشته باشند و بیش از حد معمول مرخصی بگیرند.

به کل شرکت اطلاع دهید که اشکالی ندارد که یک ساعت از برنامه آنها برای شرکت در بازی یا مهمانی تعطیلات فرزندشان در مدرسه، گرفتن یک روز بهداشت روانی یا حتی نیم روز یا رفتن به درمان ببندد – به خصوص که برنامه درمانگرها پرتر است. در حوالی تعطیلات

با مثال رهبری کنید

اگر نیاز به یک روز سلامت روان دارید، یا در طول روز کاری به یک قرار درمانی بروید، در این مورد با تیم خود صحبت کنید. به عنوان مثال، از وضعیت اسلک من می توانید ببینید که من از ساعت ۸ تا ۹ صبح هر دوشنبه صبح تحت درمان هستم.

بسیاری از کارمندان از گرفتن این زمان احساس راحتی نخواهند کرد مگر اینکه شما را در حال انجام آن ببینند. دانستن اینکه در صورت نیاز به دنبال حمایت می‌گردید، خواه این درمان، مربیگری یا تمرین‌های تمرکز حواس باشد، مکالمات در مورد سلامت روان را عادی می‌کند.

با بازگشت به تنظیمات مرز، همانطور که این رفتار را نیز مدل می‌کنید، طبیعتاً به تیم‌هایتان اجازه می‌دهید تا خودشان با تعیین مرزهای بهتر آزمایش کنند.

مزایای سلامت روانی کارکنان را یادآوری کنید

این زمان بسیار خوبی برای ارسال یک ایمیل یا پیام Slack است و به کارکنان یادآوری می‌کند که مزایای سلامت روانی دارند و دقیقاً چه چیزی شامل آن می‌شود.

اگر سلامتی بهار را ارائه می‌دهید، پیوند را به کتابخانه لحظه‌های تمرین‌های درخواستی آن‌ها ارسال کنید، که می‌تواند به مدیریت استرس تعطیلات، و بهبود ذهن‌آگاهی و خواب کمک کند – به‌ویژه در فصل شلوغ تعطیلات.

همچنین تعداد جلسات درمانی و/یا مربیگری را برای خود و اعضای خانواده‌شان ذکر کنید.

اگر در حال حاضر Spring Health را ارائه نمی کنید، کشف کنید که چگونه مزایای سلامت روان خود را افزایش دهید با یک راه حل جهانی که دقیق، شخصی و اثبات شده است.

سطح بالا