راه هایی برای ایجاد احترام به خود برای بازماندگان بیماری های روانی


سلامت روان

راه هایی برای ایجاد احترام به خود

زندگی با یک بیماری روانی می تواند چالش برانگیز باشد. اعتماد به نفس و عزت نفس شما را به هم می زند. در واقع، گاهی اوقات حس خود را نیز از دست می دهید. احترام به خود یکی از مواردی است که بیشترین آسیب را متحمل می شود. ایجاد احترام به خود برای هر بازمانده ای بسیار بسیار مهم است.

شما استرس زیادی را پشت سر گذاشته اید و در طول بیماری روانی خود با شکست های زیادی روبرو شده اید. از دست دادن احترام برای خود بسیار رایج است سوء مصرف موادیا اعتیاد، ضربه، آزار جسمی/روانی و غیره. موارد بیشتر افرادی که برای خود احترام قائل نیستند دلیل می‌کنند که نمی‌توانند خود را به خاطر گذشته‌ای که زندگی کرده‌اند ببخشند.

اگر با مشکل مشابهی دست و پنجه نرم می کنید، این مقاله فقط برای شماست!

من ممکن است درد شما را درک نکنم، اما می‌خواهم سعی کنم به شما کمک کنم تا از تجربیات گذشته خود بازیابی کنید و به شما کمک کنم که عزت نفس را در زندگی خود بازگردانید.

برای انجام این کار، من فهرستی از راه‌هایی را جمع‌آوری کرده‌ام که چگونه می‌توانید به تنهایی احترام خود را ایجاد کنید.

۱۰ راه برای بازگرداندن احترام به خود در زندگی

۱. در درون خود به دنبال چیزهای قابل احترام باشید

احترام به خود یعنی احترام به خود بدون توجه به هر چیزی. اولین قدم برای این کار این است که در درون خود به دنبال چیزهایی بگردید که به آنها افتخار می کنید و باعث خوشحالی شما می شوند. این می تواند هر چیزی باشد، از یک روح مهربان تا یک سخنور خوب. برای همه چیزهایی که به آنها افتخار می کنید به خود احترام بگذارید.

۲. با خود صادق باشید

راستش اینجا خیلی مهم است. شما یک بیماری روانی را پشت سر گذاشته اید و می دانید که صداقت چقدر ارزش دارد. این بار با خود صادق باشید که چه کسی هستید و چه کسی نیستید. شما هرگز نمی توانید به یک “خود دروغگو” احترام بگذارید. برای صداقت خود صادقانه به خود احترام بگذارید!

۳. اقدام کنید

وابستگی به دیگران برای تصمیم گیری برای شما هیچ سودی برای شما نخواهد داشت. آیا می خواهید عزت نفس خود را دوباره تقویت کنید؟ تصمیمات خود را بگیرید و همچنین برای رویارویی با عواقب آن آماده باشید. به من اعتماد کن که به خودت افتخار می کنی که افسار زندگیت را در دستان خودت گرفتی.

۴. عادی بودن را دوباره تعریف کنید

چه کسی مرزهای عادی و غیر عادی را تعیین می کند؟ شما ارباب زندگی خود هستید و زمان آن رسیده است که آنچه را که برای شما عادی است دوباره تعریف کنید! سعی نکنید در “عادی” که جامعه شما تعریف کرده است، قرار بگیرید.

۵. برخی از مرزها را تعیین کنید، اما خودتان این کار را انجام دهید

ایجاد احترام به خود یک راهپیمایی نیست. شما باید تصمیمات سختی بگیرید. بخش خوب در اینجا این است که گرفتن یک تصمیم خشن باعث افزایش عزت نفس شما نیز می شود. برخی از مرزها را تعیین کنید تا مردم بدانند کجا باید خط بکشند.

۶. «نه» بگویید

“نه” یک کلمه قوی است! هنر قادر به گفتن نه کمی زمان می برد اما، به من اعتماد کنید، هنگامی که شروع به نه گفتن به چیزها/افرادی کنید که برای شما خوب نیستند، احساس قدرت خواهید کرد. این احساس به طور خودکار باعث افزایش عزت نفس شما می شود.

۷- در کنار افرادی باشید که به شما احترام می گذارند

داشتن افراد مثبت در اطراف شما که می دانند بازگرداندن این عزت نفس در زندگی شما چقدر مهم است، بسیار مفید خواهد بود. مطمئن شوید که وقت خود را با افرادی می گذرانید که به شما احترام می گذارند، زیرا وقتی می بینید که مورد احترام قرار می گیرید، در نهایت شروع به احترام به خود خواهید کرد.

۸. به هر کاری که انجام می دهید راضی باشید

بیماری روانی شما ممکن است سرعت عملکرد شما را تغییر داده باشد. این مهم است که درک کنید که در حال شفا دادن هستید و اشکالی ندارد که در هر کاری که انجام می دهید بهترین نباشید. کمی خود را سست کنید و از هر کاری که می توانید انجام دهید راضی باشید. یک روز در یک زمان، قدم های عزیزم بردارید.

۹. مراقبت از خود نیز بخشی از احترام به خود است

بدن شما معبد شماست، مراقبت خوب از آن مساوی است با احترام به خودتان. مطمئن شوید که خوب می‌خورید و می‌خوابید. برای سرگرمی های خود زمان بگذارید، برای من وقت بگیر هر زمان که لازم باشد!

۱۰. هنگام عذرخواهی به خود بی احترامی نکنید

اغلب مواقعی وجود خواهد داشت که اشتباه می کنید. پذیرفتن اشتباهات خود و عذرخواهی برای آنها کار درستی است. اما، همه مرتکب اشتباه می شوند، این کار انسانی است، لازم نیست به خاطر اشتباه کردن، نسبت به خود بی احترامی کنید. با عزت نفس عذرخواهی کنید.

۱۱. خودتان را ببخشید

شما ممکن است کسی بوده باشید که در گذشته احترام خود را از دست داده اید. اما این شما نیستید، خود را به خاطر تمام گناهانی که در گذشته انجام داده اید ببخشید. خودبخشی مسیر عزت نفس را هموار می کند.

پینوشت

یادگیری احترام گذاشتن به خود ممکن است دشوار به نظر برسد، اما وقتی شروع به کار برای ایجاد احترام به خود کنید، هر روز بیشتر از گل نرگس شکوفا می شود. احترام به خود برای ما مهم است، ممکن است در طول سفر آن را از دست بدهیم اما بازگرداندن آن همیشه در دستان شماست.

آنچه را که برای شما مناسب است انجام دهید. به خودت احترام بگذار!

امیدوارم این مقاله به شما در تقویت عزت نفستان کمک کند.

خودت را ببخش تا خودت را دوست داشته باشی و به خود احترام بگذاری!

با تشکر برای خواندن.

مراقب باشید و ایمن بمانید!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر