رژیم خام گیاهخواری چگونه است؟ | رژیم خام گیاهخواری به مدت 15 روز


رژیم خام گیاهخواری در قرن نوزدهم بین بسیاری از مردم رایج شد و در ادامه مورد توجه قرار گرفت.

همه چیز برای رژیم خام گیاهخواری برای پاکسازی بدن

گیاهخواری خام رژیم جدیدی نیست ، اما محبوبیت آن در سالهای اخیر افزایش یافته است. این برنامه رژیم غذایی که شامل قوانین این برنامه و همچنین یک برنامه غذایی خام است ، مزایای زیادی برای بدن دارد. شاید بتوان رژیم مدیترانه ای را نیز چنین در نظر گرفت.

در حالی که برخی این رژیم را برای کمک به محیط زیست و نجات کره زمین انتخاب می کنند ، برخی دیگر بر استفاده از مزایای این رژیم تمرکز می کنند. این مزایا شامل کاهش وزن ، بهبود عملکرد قلب ، کاهش خطر ابتلا به دیابت و پاکسازی بدن است. در این مقاله با ویژگی ها ، مزایا و معایب این برنامه آشنا می شوید برای داشتن برنامه کاهش وزن در رژیم غذایی کلیک کنید.

قوانین این رژیم غذایی

این شاخه ای از برنامه گیاهخواری است و طبق اسناد تاریخی ، از اواسط قرن نوزدهم مورد استفاده قرار گرفته است. مصرف هرگونه غذای با منشاء حیوانی را ممنوع می کند.

همچنین در این برنامه غذایی ، مصرف گیاهان پخته شده ، سبزیجات و میوه ها با دمای بالاتر از 48 درجه سانتیگراد ممنوع است. این برنامه بر اساس خوردن مقدار زیادی میوه ، سبزیجات ، آجیل ، دانه های مغذی و حبوبات است. این برنامه غذایی از روش های دیگر تهیه غذا مانند آب میوه ، مخلوط کردن ، خیساندن و خشک کردن میوه استفاده می کند.

افرادی که از این رژیم پیروی می کنند معتقدند که غذاهای پخته دارای خواص کمتری نسبت به شکل خام آنها هستند. به همین دلیل ، مردم معمولاً این برنامه را انتخاب می کنند تا از مزایای رژیم غذایی سالم برخوردار شوند. استفاده از مکمل های غذایی در این برنامه چندان رایج نیست.

برای یادگیری: استویا در رژیم کتوژنیک

فواید

این برنامه فواید زیادی برای بدن دارد. این رژیم غذایی با کاهش فشار خون می تواند خطر بیماری های قلبی و سکته را کاهش دهد.

تحقیقات نشان داده است افرادی که از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند 75 درصد کمتر در معرض فشار خون بالا و 42 درصد کمتر در معرض حمله قلبی قرار دارند. این رژیم همچنین خطر ابتلا به دیابت و سوء هاضمه را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

با وجود تمام مزایای فوق ، بهتر است از برنامه خام گیاهخواری زیر نظر پزشک متخصص پیروی کنید. عدم تعادل در مصرف مواد مغذی و ویتامین های لازم برای بدن می تواند تعادل آنها را بر هم زده و منجر به عوارض جدی مانند کم خونی ، پوکی استخوان و ضعف عضلانی شود. اگر از برنامه استاندارد پیروی نمی کنید ، کمبود غذا نیز می تواند باعث ناباروری و قاعدگی نامنظم شود.برنامه غذایی مناسب علاوه بر دستیابی به تناسب اندام ، به شما کمک می کند غذاهای سالم را جذب کنید.

غذای خام گیاهی

غذاهایی که مجاز هستید در برنامه خام گیاهخواری بخورید:
• میوه های خشک ، تازه و آب میوه های طبیعی
• سبزیجات تازه و خشک
• دانه ها و مغزهای خام
• حبوبات نپخته

همچنین:

• شیر سبزیجات خام (رژیم غذایی برای کاهش وزن با شیر)
• کره سبزیجات خام
• روغن های گیاهی
• گیاهان دریایی

شیرین کننده های گیاهی ، مانند پودر نارگیل خام یا آب افرا
ادویه جات شامل سرکه و سس سویا
غذاهایی که در برنامه گیاهی خام نمی توانید بخورید:
• میوه ها ، سبزیجات ، حبوبات و دانه های پخته شده

دانه ها و آجیل بو داده
• سول
• شکر و آرد
• آب میوه های صنعتی
• قهوه و چای

• الکل
غذاهای فرآوری شده و تنقلات ، مانند چیپس و شیرینی

بیشتر بدانید: تضعیف ران و ساق پا

صبحانه خام گیاهخواری

صبحانه خام گیاهخواری

صبحانه در این برنامه ممکن است شامل موارد زیر باشد:
• کیک شکلاتی خام توت سیاه
• اسموتی انرژی شکلاتی
اسموتی توت ها با دانه های چیا و شکلات
• اسموتی زمستانی

• اسموتی میوه سبز
• پنکیک موز تازه با کره بادام
• نوشیدنی اسپیرولینای سبز
گیاهخواری خام و پاکسازی بدن
ناهار خام گیاهخواری

ناهار با غذاهای خام گیاهخواری ممکن است شامل موارد زیر باشد:

سالاد آواکادو
• پرتقال تازه با قارچ
• گلابی تازه ، سوپ نعناع و آووکادو
• سالاد رنگین کمان

• قارچ طعم دار با سوپ کره خام سبزیجات
• ماکارونی پستو و بادمجان با ریحان

شام خام گیاهخواری

شام این برنامه ممکن است شامل موارد زیر باشد:
• ماکارونی بادمجان خام با سس گوجه فرنگی و ریحان
آنچوی سبزیجات با سس پنیر ، سالسا و گردو
• لازانیا بادمجان خام و گوجه فرنگی با سس پنیر و گردو
• لازانیا خام با سبزیجات طعم دار و سس پستو و گوجه فرنگی

سم زدایی 40 روزه: رژیم سم زدایی چیست؟

با گیاهخواری خام چقدر وزن کم می کنیم؟

رژیم خام گیاهخواری در کاهش وزن و تثبیت آن بسیار قوی است. مطالعات نشان داده است که این برنامه می تواند ذخایر چربی بدن را حدود 7 تا 9.4 درصد کاهش دهد. یک مطالعه اخیر توسط گروهی از گیاهخواران خام از کاهش 10 تا 12 پوند وزن در 3.5 سال خبر داد.

در موارد زیر:

کاهش وزن 8 کیلوگرمی نیز در دوره هفت روزه برنامه مشاهده شد. این مطالعات همچنین نشان می دهد افرادی که بیشترین مواد خام را در برنامه روزانه خود مصرف می کنند ، شاخص توده بدنی پایین تری دارند. البته باید توجه داشت که میزان کاهش وزن در طول این برنامه به عوامل مختلفی از جمله فعالیت بدنی ، پارامترهای ژنتیکی و میزان متابولیسم بدن بستگی دارد.

انواع رژیم های خام گیاهخواری برای کاهش سریع وزن

انواع رژیم های خام گیاهخواری برای کاهش سریع وزن

این برنامه شامل پیروی از عادات غذایی خاص در یک دوره زمانی است.برنامه های خام گیاهخواری معمولاً به دوره های هفت روزه ، 15 روزه ، 21 روزه و چهل روزه تقسیم می شوند. در هر یک از این دوره ها ، مردم از غذاهای با منشاء حیوانی اجتناب می کنند و تا آنجا که ممکن است از غذاهای پخته خودداری می کنند.

اجتناب از پرخوری در حالت استراحت می تواند نتیجه نهایی را بهبود بخشد و کاهش وزن را تثبیت کند. برنامه های خام گیاهخواری معمولاً باید توسط متخصص نظارت شوند ، زیرا کمبود مواد مغذی و ویتامین ها یک خطر معمول برای گیاه خواران است. تحت نظارت متخصص تغذیه ، این کمبودها جبران می شود و عوارض جانبی برنامه کاهش می یابد.

اگر به این برنامه علاقه دارید ، اما هرگز سابقه مصرف خام نداشته اید ، بهتر است دوره های کوتاه مدت را زیر نظر متخصص شروع کرده و به تدریج دوره های کاهش وزن را ادامه دهید.

غذای خام 40 روز

رژیم خام 40 روزه

راههای زیادی برای دسترسی به غذای خام و پیگیری این برنامه به مدت چهل روز وجود دارد. سه روش اصلی عبارتند از:

غذای خام 40 روزه – 50٪ غذای خام: پیروی از برنامه غذایی خام برای بسیاری ممکن است دشوار باشد. یک راه آسان برای شروع این برنامه این است که 50٪ از غذای دریافتی روزانه خود را به غذاهای خامه ای تبدیل کنید. در این استراتژی ، می توانید تمام محصولات حیوانی را از برنامه خود حذف کرده و 50 درصد از مصرف غذای خام روزانه خود را کنار بگذارید.

برای تبدیل رژیم غذایی خود به 100 رژیم خام گیاهخواری ، بهتر است با اقدامات کوچکتر شروع کنید تا با عادت دادن بدن به رژیم جدید از شوک یا سوء هاضمه جلوگیری کنید. روش 50-50 را می توان به دو صورت اجرا کرد: 50٪ خام گیاهخواری و 50٪ غذاهای فرآوری شده.

این استراتژی توصیه نمی شود زیرا مواد فرآوری شده مانند چیپس و شیرینی ها ارزش غذایی زیادی ندارند اما کالری زیادی به بدن شما می افزایند. این می تواند روند کاهش وزن را دشوارتر کند. روش دوم 50 درصد گیاه خواری خام و 50 درصد مصرف غذاهای سالم پخته شده است. استراتژی دوم انتخاب سالم تری برای پیروی از این برنامه و تغییر تدریجی عادات غذایی است

در موارد زیر:

این برنامه 40 روزه – 80 food غذای خام: این استراتژی می تواند گام دوم در تبدیل عادات غذایی به یک گیاهخوار خام باشد. بدیهی است که پیروی از این روش می تواند فواید زیادی برای بدن داشته و سرعت کاهش وزن را تسریع کند ، اما بهتر است در مورد 20 درصد دیگر این برنامه مراقب باشید.

انتخاب غذاهای سالم پخته شده در این بخش مهم است زیرا می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و از ورود کالری و سموم اضافی به بدن جلوگیری کند.

برنامه غذای خام 40 روزه – 100٪ غذای خام: در این روش ، تمام غذاهای پخته شده از رژیم غذایی حذف می شوند. اگر رعایت چنین رژیمی به مدت 40 روز برای شما دشوار است ، می توانید از دوره ها یا روشهای رژیم کوتاهتر 50-50 و 20-20-80 استفاده کنید تا بدن خود را به نخوردن غذاهای پخته عادت دهید.

علاوه بر این ، منوی 100٪ غذای خام را به مدت 10 روز مرور می کنیم:

روز 1 – صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: سالاد و یک فنجان سوپ خام ؛ شام: همبرگر سبزیجات خام پیچیده در کاهو ؛ دسر: پودینگ خام چیا

روز دوم – صبحانه: بلغور جو دوسر خام ؛ ناهار: سبزیجات با سس و میوه ؛ شام: پاستا و سالاد آلفردو خام ؛ دسر: کار کیک خام

روز 3 – صبحانه: گرانولای خام ؛ ناهار: سوپ خام و ساندویچ ؛ شام: سالاد بزرگ ؛ دسر: براونی خام

روز 4 – صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: ماکارونی با سس پستو خام ؛ شام: ماکارونی خام با پنیر و سالاد ؛ دسر: سالاد میوه

روز 5 – صبحانه: اسموتی میوه ای ؛ ناهار: سالاد بزرگ با سوپ خام ؛ کتلت و سالاد سبزیجات خام ؛ دسر: اسموتی توت فرنگی

روز 6 – صبحانه: بلغور جو دوسر خام ؛ ناهار: سالاد بزرگ ؛ شام: ساندویچ تاکو ؛ دسر: براونی خام

روز 7 – صبحانه: اتاق صبحانه ؛ ناهار: کتلت سبزیجات خام با سالاد ؛ شام: ماکارونی خام با سس آلفردو ؛ دسر: پودینگ خام چیا

روز 8 – صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: سبزیجات با سس مخصوص ؛ شام: لازانیا خام ؛ دسر: سالاد میوه

روز 9 – صبحانه: پنکیک خام ؛ ناهار: ماکارونی خام با سس پستو ؛ شام: ماکارونی خام با پنیر و سالاد ؛ دسر: کیک شکلاتی خام

روز دهم – صبحانه: املت خام ؛ ناهار: سالاد ؛ شام: پیتزای خام ؛ دسر: کار کیک خام
گیاهخواری خام و پاکسازی بدن

غذای خام 15 روز

رژیم خام 15 روزه

برنامه رژیم غذایی خام 15 روزه می تواند در مدت زمان کوتاهی تأثیرات مثبت زیادی بر بدن شما بگذارد. این برنامه می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند ، خواب را تنظیم کند ، سموم را از بدن دفع کرده و بین 3 تا 6 کیلوگرم وزن کم کند. می توانید این برنامه را به صورت 50-50 ، 20-80 یا 100 food غذای خام دنبال کنید.

گیاهخوار بی رحمانه 21 روزه

یکی از استراتژی های رایج در زمینه کاهش وزن و پاکسازی بدن ، پیروی از یک برنامه 21 روزه و یک دوره استراحت 7 روزه است. این دوره از برنامه ، و همچنین نمونه هایی که تا کنون بررسی شده است ، می تواند در مدت کوتاهی تأثیرات مثبت زیادی بر بدن شما بگذارد.

در مدت 21 روز ، می توانید سموم را از بدن خود خارج کرده ، احساس سبکی و نشاط کنید و حدود 4-6 کیلوگرم وزن کم کنید. همچنین می توانید این دوره گیاهخواری خام را مطابق آنچه در قسمتهای قبل ذکر شد ، 100 or یا در ترکیب با غذای پخته دنبال کنید.

خلاصه مقالات

این برنامه یک برنامه غذایی جدید نیست ، اما در سال های اخیر توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. در دوره این برنامه ، مردم از مصرف غذاهای با منشاء حیوانی و همچنین غذاهای پخته خودداری می کنند. این برنامه بر اساس مصرف سبزیجات خام ، میوه ها و حبوبات است. این رژیم غذایی می تواند به کاهش سریع وزن ، دفع سموم از بدن ، بهبود سیستم قلبی عروقی ، تقویت سیستم گوارش و کاهش خطر دیابت کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید