رژیم درمانی دکتر آنوشه متخصص تغذیه مناسب افراد شاغل


بسیاری از کارگران در طول ساعات کار به رژیم غذایی خود توجه نمی کنند. در بیشتر موارد ، یکی از وعده های غذایی حذف می شود یا غذا در زمان های غیر معمول خورده می شود. به عنوان مثال ، صبحانه در زمان های غیر معمول با همکاران خورده می شود یا ناهار حذف می شود. پس از اتمام کار اداری و هنگامی که فرد به خانه برمی گردد ، ناهار خود را در حوالی عصر می خورد. پرخوری در یک وعده غذایی اتفاق می افتد و همچنین نخوردن ناهار و نداشتن میان وعده عصرگاهی می تواند باعث پرخوری فرد در عصر یا عصر شود. عدم تحرک پس از بازگشت به خانه و نداشتن زمان کافی برای هضم غذا باعث چاقی و عوارض دیگر می شود.

تحقیقات نشان داده است که افراد شاغل زمان کمتری برای ناهار دارند. بیشتر کارکنان و مدیران ناهار را فراموش می کنند یا زمان کافی برای خوردن آن ندارند. هر کس باید متناسب با کار خود رژیم غذایی مناسبی داشته باشد و مهمترین چیز این است که به طور منظم غذا بخوریم و از اختلالات خوردن اجتناب کنیم. البته افراد نشسته و کسانی که پشت میز می نشینند ، زیرا کالری کمتری مصرف می کنند ، باید میزان انرژی مصرفی روزانه خود را کاهش دهند. همچنین باید از غذاهای پرکالری ، چرب و شیرین که به وفور در ادارات و شرکت ها مصرف می شود خودداری کنید. از میوه ها و سبزیجات بیشتر خودداری و مصرف کنید. اگرچه به بدن کمک می کند کالری کمتری بسوزاند ، اما حرکت گوارشی را بهبود می بخشد و از یبوست به دلیل نشستن زیاد و کم تحرکی جلوگیری می کند. نوشیدن آب کافی و ورزش روزانه نیز برای کارکنان بسیار مهم است.

کسانی که کار بدنی انجام می دهند و فعالیت بدنی بیشتری دارند باید با توجه به آنچه انجام می دهند کالری بیشتری دریافت کنند ، و بهتر است این میزان کالری دریافتی توسط همه گروه های غذایی متعادل باشد تا انرژی کافی ، همه مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی وجود داشته باشد. به برای ایمن سازی بدن. مصرف لبنیات و دریافت مقدار کافی ویتامین D برای استحکام و سلامت استخوان بسیار مهم است.

در کسانی که شیفت شب و شیفت شب کار می کنند ، تعادل رژیم غذایی به دلیل اختلال در ساعت بیولوژیکی مختل می شود. اگر این افراد نمی توانند ترتیب معمول سه وعده غذایی را حفظ کنند ، باید وعده های غذایی را به زمان های C ، B و A تقسیم کرده و بر اساس آن نظم جدیدی ایجاد کنند.

کارکنان به طور کلی باید از غذاهای چرب و شیرین خودداری کنند ، میوه و سبزیجات بیشتری بخورند و برای جلوگیری از سوء هاضمه و پرخوری به آرامی غذا بخورند و حداقل 30 دقیقه غذا بخورند.

دیدگاهتان را بنویسید