رژیم غذایی | کاهش وزن تضمین شده رژیم غذایی آنلاین متخصص تغذیه و رژیم درمانی بالینی


رژیم غذایی

رژیم غذایی در واقع ، این به معنی مصرف مقدار مناسب غذا و نوشیدنی است ، برخی از افراد با برنامه رژیم غذایی می خواهند وزن خود را کاهش دهند یا سریع وزن خود را افزایش دهند و برخی دیگر فقط رژیم غذایی مناسب برای حفظ سلامت جسم و روح دارند.

علیرغم این واقعیت که امروزه بسیاری از افراد در تلاش برای کاهش وزن هستند ، می بینیم که برخی از افراد نیز به دنبال کاهش وزن به دنبال راه هایی برای افزایش وزن هستند. در این مقاله می خواهیم تغذیه مناسب را برای رسیدن به این هدف و اندام ایده آل به شما معرفی کنیم.

البته افرادی که متابولیسم بالاتری دارند کالری بیشتری می سوزانند ، بنابراین وزن کمتری دارند و به آنها لاغر گفته می شود. این افراد معمولاً قد بلندی دارند. عدم تناسب قد و وزن این افراد را مجبور می کند رژیم بگیرند. اما کدام رژیم غذایی برای افزایش وزن مناسب است؟

مردم می توانند اهداف رژیم غذایی خود را دنبال کنند بهترین توصیه تغذیه مراجعه کنید و برنامه غذایی مناسب دریافت کنید.

برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن

برنامه رژیم لاغری سریع آنچه دکتر مهدی شادنوش برای مردم آماده می کند یک ضمانت است و فرد پس از کاهش وزن ، اگر توصیه های مربوط به رژیم غذایی خود را رعایت کند و دوره تثبیت وزن را بگذراند ، احتمال بازگشت به وزن قبلی بسیار زیاد است.

گاهی متخصص تغذیه رژیم غذایی برای کاهش وزن شکم و پهلوها توصیه می شود با صورت ورزش کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

ویژگی های تغذیه خوب

  1. تغذیه خوب باید شامل انواع مواد معدنی و معدنی ، ویتامین ها ، پروتئین ها و غیره باشد.
  2. سه وعده غذایی اصلی و یک میان وعده بخورید.
  3. در وعده های غذایی از غذاهای چرب استفاده نکنید.
  4. در بهترین رژیم غذایی ، مصرف هر غذایی را نباید حذف کرد ، مگر اینکه برای بیمار مضر باشد.
  5. مصرف 8-10 لیوان آب در روز یکی از مهمترین مواردی است که افراد باید در رژیم غذایی خود به آن توجه کنند.

رژیم آنلاین چیست؟

امروزه با افزایش شلوغی زندگی ، بسیاری از مردم نمی توانند برای مشاوره و تغذیه مناسب به دفتر مراجعه کنند ، بنابراین می توانند به وب سایت مراجعه کنند. بهترین متخصص تغذیه به بخش مراجعه کنید رژیم غذایی اینترنتی اطلاعات مربوط به خود را به پزشک ارسال کنید.

هنگامی که پزشک اطلاعات شما را بررسی کرد ، پزشک برنامه رژیم غذایی مناسب را برای شما تهیه و ارسال می کند. در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید با وی تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. حتماً توجه داشته باشید که رژیم غذایی که برای شما تهیه شده است منحصر به فرد است و افراد دیگر نمی توانند از آن استفاده کنند.

رژیم غذایی

انواع رژیم های غذایی

یکی متخصص تغذیه بر اساس اطلاعاتی که به او داده اید ، او یکی از رژیم های زیر را برای شما آماده می کند.

  • حالت منوی ثابت
  • رژیم ثابت
  • رژیم ترکیبی
  • رژیم های انعطاف پذیر

نحوه افزایش وزن با رژیم چاقی

تحقیقات نشان داده است که کالری برای زنان 1600 تا 2400 و برای مردان 2000 تا 3000 است. در حال حاضر افرادی که می خواهند وزن خود را افزایش دهند باید 500 کالری بیشتر مصرف کنند. بنابراین ، افراد می توانند انواع رژیم های چاقی ارزان و راحت را با مشورت متخصص تغذیه در وعده های غذایی خود قرار داده و به تناسب اندام و افزایش وزن خود کمک کنند.

غذاهای موثر برای افزایش وزن

  • کره بادام زمینی

از آنجا که کره بادام زمینی دارای انواع کالری و پروتئین است ، مصرف آن برای افزایش وزن بسیار مثر است. هر قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حاوی 3 گرم کربوهیدرات ، 90 کالری و 4 گرم پروتئین است.

به خاطر داشته باشید که مصرف زیاد این ماده سلامت انسان را به خطر می اندازد.

پنیر سرشار از کالری و کلسیم است و مصرف آن برای صبحانه و شام باعث افزایش وزن فرد می شود.

100 گرم سویا معادل 400 کالری و 36 پروتئین است ، بنابراین مصرف آن در افزایش وزن مثر است.

هر 100 گرم برنج حاوی 130 کالری است. هضم برنج بسیار ساده تر از گندم است و به دلیل پخت آسان یکی از بهترین غذاها برای رژیم کاهش وزن سریع است.

افزایش وزن

گرانولا ترکیبی از مغز میوه و میوه های خشک است. گرانولا سرشار از فیبر ، انرژی و پروتئین است و یکی از بهترین غذاها برای افزایش وزن است. یک وعده گرانولا معادل 450 کالری است و اگر با شیر ترکیب شود ، افزایش می یابد. به همین دلیل ، استفاده از این غذا در میان وعده ها توصیه می شود.

موز حاوی فیبر ، قند ، ویتامین ها و پتاسیم است که به طور متوسط ​​موز حدود 100 کالری دارد.

این ماده دارای پروتئین های سالم است و تهیه و طعم آن با برنج بسیار مثر است.

تخم مرغ یکی از موثرترین مواد غذایی برای افزایش وزن است که دسترسی به آن بسیار آسان است. تخم مرغ دارای 75 کالری ، 6 گرم پروتئین و 5 گرم چربی است.

100 گرم شکلات تلخ دارای 500 کالری و حاوی آنتی اکسیدان ها و قند است که برای افزایش وزن بسیار مثر است.

رژیم غذایی

چگونه می توان با رژیم لاغری وزن کم کرد

  • کالری دریافتی شما باید کاهش یابد. روزانه غذای کمتری بخورید. ابتدا کالری دریافتی خود را تا حد ممکن کاهش دهید و سپس به میزان کالری توجه کنید. برای محاسبه کالری دریافتی خود می توانید از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید. اگر کالری بیشتری از میزان دریافتی خود بسوزانید ، مطمئناً وزن خود را کاهش می دهید.
  • از تنقلات و غذاهای ناسالم استفاده نکنید. تنقلات شور ، شیرین ، پرچرب و ناسالم را از رژیم غذایی خود حذف کنید. سیب زمینی سرخ کرده ، پیتزا ، کیک ، شکلات و سایر غذاهای شیرین و چرب کالری بیشتری از آنچه فکر می کنید دارند ، بنابراین بهتر است غذاهای سالم را جایگزین آنها کنید.
  • غذای سالم بخورید. خوردن 400 کالری در روز به شما کمک می کند تا سیر بمانید تا به هدف کاهش وزن خود نزدیک شوید. در حقیقت ، هرچه چربی بیشتری بخورید ، بیشتر سیر نخواهید شد ، اما تمایل بیشتری به خوردن خواهید داشت. میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، لبنیات کم چرب و گوشت از جمله غذاهای سالم توصیه شده هستند.
  • همچنین هنگام پخت به کالری آنها توجه کنید. به عنوان مثال ، چند تکه مرغ خوب است تا یک وعده غذایی با کره و پنیر آماده شود. همچنین بهتر است قبل از پخت ، پوست مرغ را بردارید تا میزان چربی آن کاهش یابد.
  • غذاها و غذاهای چرب بخورید. به خاطر داشته باشید که گرسنگی راه خوبی برای کاهش وزن نیست. بنابراین سعی کنید غذاهای چربی سوز مانند امگا 3 ، سیب ، زنجبیل ، سیر و روغن زیتون را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

رژیم غذایی

رژیم متعادل چیست؟

رژیم غذایی سالم ، به معنای محرومیت از غذا و پیروی از برنامه های غذایی دقیق نیست. می توان با انتخاب عاقلانه غذاها ، از جمله مراقبت از اندازه هر وعده غذایی ، محدود کردن مصرف چربی ، خوردن غذاهای کامل و طبیعی مانند میوه ها ، سبزیجات و غلات کامل و کاهش غذاهای فرآوری شده در رژیم غذایی خود ، سالم ماند.

رژیم متعادل این شامل همه گروه های غذایی اصلی است ، با حجم کافی در وعده های غذایی و مواد مغذی ایده آل را برای بدن فراهم می کند.
هر فردی متفاوت است و رژیم غذایی سالم می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد. اما پیروی از یک رژیم غذایی جامع ، که شامل همه گروه های غذایی می شود و از مواد مغذی ناخواسته مانند سدیم ، چربی اشباع و شکر کمتر استفاده می کند ، منجر به یک شیوه زندگی سالم می شود.

اهمیت رژیم غذایی متعادل

به کنترل وزن پایدار کمک می کند

میزان کالری مورد نیاز بستگی به سن ، فعالیت بدنی و اهداف وزن دارد که شامل غذاهای کم کالری و غنی از مواد مغذی مانند غلات ، پروتئین بدون چربی ، میوه ها و سبزیجات است.

کنترل حجم غذا

اعتدال یکی از پایه های رژیم غذایی سالم است و کنترل وعده های غذایی به شما کمک می کند از خوردن سالم تر لذت ببرید.

میوه و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین ، آنتی اکسیدان ، فیبر و مواد معدنی هستند ، اما کالری کمی دارند. افزودن میوه و سبزیجات به رژیم غذایی روزانه می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند سرطان را کاهش داده و مواد مغذی ضروری بدن را تامین کند. غذاهای گیاهی همچنین گرسنگی را به دلیل فیبر زیاد از بین می برند و میل شدید به خوردن را کاهش می دهند.

غلات کامل

این غلات ، از جمله بلغور جو دوسر ، برنج قهوه ای ، آرد گندم کامل ، آرد گندم و بلغور ، می تواند خطر بیماری های قلبی عروقی مانند سکته مغزی و نارسایی قلبی را کاهش دهد. غلات رژیمی همچنین می توانند خطر آسم ، بیماری های لثه ، از دست دادن دندان ، فشار خون بالا ، سرطان روده بزرگ و بیماری های التهابی را کاهش دهند.

چربی های ناسالم را محدود کنید

در حالی که روی چربی است برنامه غذایی سالم این ضروری است؛ باید از انواع خاصی از چربی اجتناب کرد. به عنوان مثال ، چربی های اشباع منشأ حیوانی دارند و سطح کلسترول خون را افزایش می دهند. همچنین خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. چربی های ترانس به هر دلیلی نباید مصرف شوند. آجیل ، دانه ها ، ماهی ، روغن زیتون و آووکادو منابع چربی سالم تری هستند.

رژیم غذایی

غذاهای فرآوری شده را محدود کنید

سدیم باعث فشار خون بالا می شود که خطر سکته مغزی یا بیماری عروق کرونر قلب را افزایش می دهد. نمک به عنوان افزودنی برای تغییر رنگ یا بافت غذا و اغلب به عنوان نگهدارنده یا طعم دهنده استفاده می شود. بسیاری از محصولات فرآوری شده مانند سوپ کنسرو شده ، نان ، ماکارونی ، سس سالاد ، میان وعده ها و غلات غنی از سدیم هستند. اجتناب از این غذاها می تواند میزان سدیم در وعده های غذایی شما را محدود کرده و خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید