زندگی و کار با اضطراب و حملات هراس چگونه است؟


۸ دقیقه بخوانید

وقتی به سفر سلامت روان خود فکر می کنم، دو رویداد مهم وجود دارد که مبارزات من با اضطراب و حملات پانیک را مشخص می کند.

من از زمانی که به یاد دارم اضطراب داشتم، اما اولین حمله پانیک من زمانی اتفاق افتاد که در دانشگاه بودم. مثل هر روز عادی دیگر به سمت کلاس می رفتم که ناگهان شروع به گریه کردن به صورت هیستریک کردم و در سینه ام فشار شدیدی احساس کردم – انگار یک فیل بالای سرم نشسته است. نمی‌دانستم چرا گریه می‌کنم یا چه چیزی باعث شده است.

چند دقیقه طول کشید تا خودم را جمع کنم، اما یادم می‌آید جرعه‌ای آب خوردم و همین‌طور ادامه دادم. فکر می‌کردم باید به زندگی‌ام قدرت بدهم و ادامه دهم.

دومین حمله پانیک که تجربه کردم برای من یک لحظه واقعی بود. حدود چهار سال بعد بود، و من در اولین کار واقعی خود در منهتن پس از تحصیلات تکمیلی بودم. من در مورد این موقعیت مشتاق بودم و چیزی جز این نمی خواستم که ثابت کنم به آن تعلق دارم و برای تیمم یک دارایی خواهم بود.

یک روز عادی بود و من پشت میزم نشسته بودم که دوباره این اتفاق افتاد.

خیلی ناگهانی می‌توانستم احساس کنم که فشار ناتوان‌کننده‌ای در قفسه‌ی سینه‌ام گرفته شد و قبل از اینکه بفهمم اشک روی صورتم جاری شد. نفس هایم بیشتر و بیشتر شد و از روی میز بلند شدم و به حمام رفتم.

آب به صورتم پاشیدم تا سعی کنم خودم را آرام کنم، اما هنوز نمی دانستم چه اتفاقی می افتد یا چرا این احساس را داشتم.

از سینک سرم را بلند کردم و انعکاس خودم را در آینه دیدم. چشمانم پف کرده بود، موهایم ژولیده بود و انگار تازه در ماراتن دویده ام عرق کرده بودم. کلافه بودم

در آن لحظه به خودم تعهد دادم. من قول دادم این را بفهمم و کمک بگیرم. من فقط نمی دانستم چگونه.

درک اضطراب و حملات پانیک

همه در مواقعی در مورد سلامتی، پول یا مسائل بین فردی نگرانی یا استرس را تجربه می کنند. وقتی این استرس برای مدت طولانی ادامه پیدا کند و زندگی روزمره را تحت تاثیر قرار دهد، ممکن است به یک اختلال اضطراب تبدیل شود.

اختلالات اضطرابی هر سال ۱ نفر از هر ۵ بزرگسال را تحت تاثیر قرار می دهد و شامل موارد زیر است:

  • اختلالات اضطراب اجتماعی. این ۱۵ میلیون بزرگسال را تحت تأثیر قرار می دهد، ترس شدید از تعامل با مردم را به دنبال دارد و ممکن است هفته ها قبل از یک اجتماع اجتماعی به صورت اضطراب ظاهر شود.
  • اختلال اضطراب فراگیر. این ۷ میلیون بزرگسال را تحت تأثیر قرار می دهد و شامل نگرانی مداوم و مداوم در مورد مسائل روزانه مانند خانواده، سلامتی یا نگرانی های مالی است – حتی زمانی که چیزی برای نگرانی فوری وجود ندارد. افراد مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر برای خواب مشکل دارند، اغلب زخمی می شوند و سیستم عصبی آنها در حالت مبارزه یا گریز دائمی است.
  • اختلال هراس. این ۶ میلیون بزرگسال را تحت تاثیر قرار می دهد. حملات پانیک از علائم اختلال پانیک هستند. آنها بدون هشدار اتفاق می‌افتند و دوره‌های شدید و کوتاهی از ترس شدید هستند. به نظر می رسد که نمی توانید نفس بکشید و کنترلی بر بدن خود ندارید.

یکی از نکات کلیدی این است که ما که با اضطراب زندگی می کنیم تنها نیستیم. میلیون‌ها نفر هستند که با نوعی اختلال اضطراب دست و پنجه نرم می‌کنند، و تقریباً هر کسی که این مطلب را می‌خواند، با فردی که با مشکل سلامت روان سروکار دارد، تعامل داشته است.

کار با اضطراب و حملات پانیک

حمله پانیک که در اولین کارم داشتم باعث شد احساس غرق شدن، از دست دادن و فرسودگی به من دست دهد. مانند بسیاری از محیط های کاری، سلامت روان موضوعی نبود که آشکارا مورد بحث قرار گیرد.

چگونه می خواستم آنچه را که با آن سر و کار داشتم را برای رئیسم توضیح دهم، در حالی که حتی مطمئن نبودم چه اتفاقی دارد می افتد؟ احساس ناراحتی و خجالت کردم. در ابتدا احساساتم را کنار زدم و به سختی کار کردم. این تنها راهی بود که می‌دانستم چگونه کنار بیایم، و نمی‌خواستم دیگران به من متفاوت نگاه کنند.

حتی با وجود اینکه متعهد شده بودم کمک بگیرم، نمی دانستم از کجا شروع کنم یا چه کار کنم. پس از چند تحقیق اولیه، متوجه شدم که شرکت من یک EAP سنتی دارد، اما ایده تماس با شماره ۱-۸۰۰ کار سختی به نظر می رسید که برای آن آماده نبودم – به خصوص در زمانی که در تلاش برای سرپا ماندن بودم.

خوشبختانه، مادرم یک مددکار اجتماعی بود و توانست مرا به یک درمانگر راهنمایی کند که بلافاصله با او ارتباط برقرار کردم. می‌دانم که خوش شانس بودم که ارائه‌دهنده‌ای را پیدا کردم که در آن لحظه حیاتی برای من کار می‌کرد و هنوز هم تا به امروز می‌بینم.

چگونه درمان به من کمک کرد تا به بهترین خودم تبدیل شوم

درمان به من این امکان را داده است تا آنچه را که معتقدم ابرقدرت من است را توسعه دهم: توانایی شناختن خودم و پوست کندن لایه های درونی ام، مانند پیاز.

از طریق درمان مداوم، چند استراتژی و ابزار برای مدیریت اضطراب و حملات پانیک خود آموخته ام:

  • من الان بهترم توجه به علائم فیزیکی اضطراب و تشخیص آنچه در بدن من اتفاق می افتد. به جای رفتن به خلبان خودکار و جدا شدن از آن، اکنون به شدت با نحوه تجلی فیزیکی اضطراب هماهنگ شده ام.
  • متوجه می شوم که چرخ های ذهنم شروع به چرخیدن می کنند و احساس ناتوانی می کنم. به جای اینکه احساس کنم همه چیز تحت کنترل من نیست و من فقط برای سوار شدن در کنارم هستم، اکنون از تنفس عمیق به عنوان راهی برای خارج شدن از افکارم و وارد شدن به بدنم استفاده کنم خودم را آرام کنم
  • درمان به من آموخته است که چگونه افکارم را کند کنم، احساسات مضطرب را بشناسید و به طور فعال کارهایی را انجام دهید که می دانم به من کمک می کند تا احساس نکنم کنترل ندارم.

برای من، این به معنای رفتن به یک پیاده‌روی پر پیچ و خم در بیرون، مدیتیشن، دور شدن از محل کار برای تنظیم مجدد، پیاده‌روی، بیرون رفتن در طبیعت و قطع ارتباط، برای ارتباط مجدد با خودم و حضور است.

من همچنین یاد گرفته ام – و هنوز هم دارم روی آن کار می کنم – چگونه از اضطراب خود نترسم.

من پذیرفته ام که احساسات مضطرب بخشی از شخصیت من هستند. من سعی می کنم آنها را دعوت کنم و با آنها صحبت کنم و درک کنم که این احساسات معتبر هستند و بخشی از وجود من هستند.

همه احساسات، مهم نیست که چه هستند، می آیند و می روند. آنها موقتی و دوره ای هستند، و من می خواهم با تجربه طیف گسترده ای از احساسات خوب باشم.

عادی سازی درمان برای مردان

من متوجه روایتی در گروه اجتماعی خود و در جامعه شده ام که مردان را از کشف احساسات یا جستجوی درمان منصرف می کند. به نظر می رسد ایده این است که مردان فقط باید از طریق احساسات دشوار قدرت بگیرند و آشکارا در مورد آنها صحبت نکنند. این نگرش من زمانی بود که جوانتر بودم و در مدرسه و کار با اضطراب دست و پنجه نرم می کردم.

برای مردانی که نسبت به درمان شک دارند، شناسایی چالش بهبود و تبدیل شدن به بهترین نسخه از خود آسان است – چه در محل کار، چه در روابط شخصی یا در سایر زمینه های زندگی.

در سفر خودم برای بهتر شدن در هر جنبه ای از زندگی ام، آن را به عنوان رقابتی از خودم در مقابل خودم قاب گرفته ام. بدون دانستن اینکه واقعاً چه کسی هستید، بهبود و بهترین بودن ممکن نیست، و این مستلزم نگاه به درون است.

رهبران مردم چگونه می توانند حمایت کنند

رهبران مردم خط مقدم حمایت از کارکنانی هستند که با حملات اضطراب و هراس زندگی می کنند. آنها می توانند کمک کنند:

  • ایجاد محیطی که در آن ارتباطات باز در مورد سلامت روان در همه سطوح تمرین و جشن گرفته شود.
  • به کارکنان اجازه می دهد برنامه ریزی انعطاف پذیری داشته باشند تا با نیازهای بهداشت روانی آنها در هفته کاری مطابقت داشته باشد. کارکنانی که می توانند در جلسات درمانی یا مربیگری شرکت کنند، مدیتیشن کنند، پیاده روی کنند و به طور کلی از سلامت روان خود مراقبت کنند، بهترین خود هستند و می توانند در محل کار بهره وری بیشتری داشته باشند. این یک برد برد برای کارمندان و کارفرمایان آنها است.
  • ارائه دسترسی به یک EAP نوآورانه، موانع درمان، مربیگری و سایر اشکال حمایت از سلامت روان را از بین می برد.

میانگین زمان انتظار در کشور برای قرار ملاقات درمانی جدید ۲۵ روز است و فردی که اضطراب و/یا حملات پانیک را تجربه می‌کند این مدت زمان برای انتظار ندارد.

با Spring Health، یک کارمند می تواند یک قرار درمانی را در کمتر از دو روز تعیین کند. هر کارمند ثبت نام شده به Care Navigator اختصاصی خود دسترسی دارد، که یک پزشک دارای مجوز است و همیشه در دسترس است تا کارمندان را در طول فرآیند راهنمایی کند. این شامل راهنمایی و ارجاعات بالینی و همچنین پیگیری و پشتیبانی عمومی است.

چگونه Spring Health موانع مراقبت از سلامت روان کارکنان را از بین می برد

دو حمله پانیک اول من تجربیات تعیین کننده در زندگی و شروع سفر سلامت روان من بود. احساس می کردم خیلی غرق شده بودم و مطمئن نبودم که چگونه کمک بگیرم، یا حتی به چه نوع کمکی نیاز دارم.

من خیلی خوش شانس هستم که مادرم تجربه و دانش لازم را داشت که فوراً کمک درستی به من کند، اما متوجه شدم که همه آنقدر خوش شانس نیستند. من نمی خواهم هیچ کس دیگری بدون راهنمایی و حمایت مناسب از طریق اضطراب و حملات پانیک زندگی کند که این یکی از دلایل اصلی شروع کار من در اسپرینگ هلث است.

اسپرینگ هلث اخیراً یک مطالعه مهم و سه ساله انجام داده است که در مجله پزشکی برجسته JAMA Network Open منتشر شده است. این مطالعه نشان داد که تقریباً ۷۰ درصد از کارکنان شرکت‌کننده که در برنامه بهداشت روانی محل کار ما ثبت‌نام کرده‌اند، سلامت روانی بهبود یافته، روزهای کاری کمتر از دست رفته، افزایش بهره‌وری و احتمال کمتری برای ترک شغل خود را نشان دادند.

حمایت از سلامت روانی کارکنان، رقابتی برای منابعی نیست که نتیجه را از بین ببرد. کارمندانی که از سلامت روانی بهتری برخوردارند، می‌توانند بهترین خود را در محل کار خود داشته باشند و بیشتر به میز کار بیاورند.

آخرین وبینار درخواستی ما را تماشا کنید تا بیشتر بدانید که چرا سرمایه گذاری در سلامت روان نتیجه می دهد و چگونه سازمان شما می تواند نتایج بالینی اثبات شده و بازگشت سرمایه مالی به دست آورد.

وبینار را تماشا کنید

جرد کینگ

جرد کینگ

جارد در حال حاضر در منهتن، نیویورک زندگی می کند، جایی که او یک مدیر حساب در تیم مشارکت های تجاری در Spring Health است. قبل از پیوستن به اسپرینگ هلث، جارد تجربیات حرفه ای مختلفی از کار برای دولت اسرائیل در اورشلیم گرفته تا کمک به پدرش در فروش تجارت توزیع خانوادگی آنها داشت.

۳ آگوست ۲۰۲۲