“شما در این تنها نیستید”: زندگی با OCD در طول یک بیماری همه گیر



برای برون سفیر SANE Peer، این بیماری همه گیر نگرانی های او را در مورد آلودگی به طرز چشمگیری افزایش داده است. به مناسبت هفته آگاهی از OCD، برون برخی از کارهای سخت خود را برای برقراری ارتباط، دریافت حمایت و استراحت در این دوران سخت به اشتراک می گذارد.

چگونه با اختلال وسواس فکری زندگی می کنید؟

یک افسانه بزرگ وجود دارد که OCD یک اختلال وسواس فکری-اجباری یا احساس ناراحتی با بی نظمی است.

مردم اغلب می گویند، “اوه، من در مورد آن بسیار OCD هستم.” منظور آنها این است که ترجیح زیادی نسبت به آنچه باید باشد دارند. زمانی که افراد از اصطلاح OCD به طور معمول استفاده می کنند ممکن است دشوار باشد، زیرا مردم متوجه نمی شوند که OCD در واقع یک نوع جدی از اضطراب است.

انواع مختلفی از اختلال وسواس فکری اجباری وجود دارد. من نوعی OCD دارم که در مورد هر نوع آلودگی بسیار نگران هستم و از احتمال وقوع آن وحشت دارم. من به ویژه در مورد مسمومیت غذایی، میکروب های سطحی و بیماری نگران هستم. کارهای اجباری خاصی وجود دارد که برای اجتناب از آنها یا رفع آنها انجام خواهم داد. تمام کارهای اجباری که انجام می دهم برای جلوگیری از بیماری است.

اپیدمی چگونه بر اختلال وسواس فکری-اجباری شما تأثیر گذاشته است؟

قبل از همه‌گیری، احساس می‌کردم OCD من آنقدر تحت کنترل است که دیگر روی زندگی‌ام تأثیری نمی‌گذارد. گاهی اوقات مشکل داشتم اما بیشتر اوقات خوب بودم.

وقتی اپیدمی شروع شد، متوجه شدم که کنترل اضطرابم بسیار دشوار است. همه علائم OCD من با یک نگرانی جدید بازگشتند: میکروب های COVID در هوا پرواز می کنند.

با تمام علائم دیگر OCD، من تا حدودی بر آنها کنترل داشتم، اما بدون کنترل بر ترس‌هایم از شیوع کووید، باید یاد می‌گرفتم که از روش‌های بهداشتی بیش از حد استفاده نکنم – به طور مرتب از مواد ضدعفونی‌کننده استفاده کنم اما از آن استفاده نکنم.

افکار من در مورد میکروب های کووید که در هوا پرواز می کنند آنقدر وسواس گونه شد که به مواردی از کووید فکر کردم که می تواند ظرف چند دقیقه از یک طرف کشور به طرف دیگر سرایت کند.

چه چیزی به شما کمک کرد تا با این علائم OCD مقابله کنید؟

دکتری را دیدم و احساس کردم می‌توانم درباره افکارم با او صحبت کنم. او بر اهمیت تمرکز بر واقعیت ها تاکید کرد. او در مورد اینکه چگونه این یک راه خوب برای کنترل برخی از ترس هایی است که احساس می کرد صحبت کرد. ما به این فکر افتادیم که دیگر تماشای اخبار را متوقف کنم و اخبار و صفحات نظری را در فیس بوک آنفالو کنم.

با این حال، من نیاز به دریافت اطلاعات دقیق در مورد کووید داشتم، بنابراین تنها اطلاعاتی که دیدم یا خواندم توصیه‌های بخش بهداشت و کنفرانس‌های مطبوعاتی بود.

چه چیزی به شما کمک می کند تا در طول یک بیماری همه گیر و قرنطینه، پشتیبانی یا ارتباط پیدا کنید؟

به نظرم اطمینان یافتن از اینکه با دیگران مرتبط هستم مفید است. همه گیری به این معنی بود که ما باید در برقراری ارتباط خلاق باشیم. به نظر من بزرگ‌نمایی، بازی‌های آنلاین و چت فیسبوک واقعاً مفید هستند.

دریافته‌ام که تماس گرفتن با دیگران برای تماس با آنها به من کمک می‌کند تا احساس ارتباط داشته باشم، زیرا آنها پس از آن با من ارتباط برقرار می‌کنند. برای من مفید بود که بتوانم با پزشک عمومی خود از طریق تلفن قرار ملاقات بگذارم، زیرا گاهی اوقات سریعتر از قرار ملاقات حضوری بود.

من قبلاً قبل از همه‌گیری با یک مشاور ملاقات کرده بودم، بنابراین به این کار ادامه دادم. او به من کمک کرد تا برخی از بزرگ‌ترین ترس‌هایم را در مورد همه‌گیری به اشتراک بگذارم و به من کمک کرد راه‌هایی برای غلبه بر آن پیدا کنم.

من توصیه می کنم به هر کسی که ممکن است نیاز به حمایت حرفه ای برای عبور از بیماری همه گیر داشته باشد، مشاوره دهد.

آیا خدمات بهداشتی می تواند بهتر از افراد مبتلا به OCD در همه گیری حمایت کند؟

در طول همه‌گیری، خدمات بهداشتی باید مرتباً با افرادی که خدماتشان را دریافت می‌کنند تماس بگیرند و بپرسند که چگونه با تعطیلی‌ها کنار می‌آیند، یا بپرسند که آیا با آن سروکار دارند یا خیر.

خدمات بهداشتی و درمانی نباید از این بحث ها خجالتی باشند زیرا ممکن است اولین بار باشد که فردی مشکلات روانی دارد و ممکن است متوجه نشود که چه اتفاقی می افتد. اگر کسی مکالمه را شروع کند، صحبت کردن در مورد آن آسان است.

اگر پزشکان عمومی فردی را که از اضطراب و افسردگی رنج می‌برد ببینند، باید افراد را برای مشاوره یا قرار ملاقات روانپزشکی ارجاع دهند.

توصیه شما به سایرینی که در این همه گیری با OCD زندگی می کنند چیست؟

لطفا بدانید که در این مورد تنها نیستید.

توصیه می کنم کاری را که انجام دادم امتحان کنید و در صورت امکان روی واقعیت ها تمرکز کنید. همچنین بدانید که افراد زیادی در مورد کووید نگران هستند و هیچ مشکل سلامت روانی ندارند. بنابراین، نگرانی شما ممکن است کاملا طبیعی باشد.

با کسی که به او اعتماد دارید در مورد آنچه تجربه می کنید صحبت کنید. به یاد داشته باشید که با دیگران ارتباط برقرار کنید و دریافت پشتیبانی اشکالی ندارد.

چیزهایی که تا کنون به من کمک کرده تا با این همه گیری مقابله کنم، قدم زدن در پارک و تمرکز بر محیط اطرافم است. این به من استراحت کوتاهی از افکارم می دهد.

دریافته‌ام که وقتی با برخی از بدترین بخش‌های اضطرابم دست و پنجه نرم می‌کردم، چند تمرین تنفسی را امتحان کردم و برخی کمک کردند، برخی نه. اما ادامه دادن مهم بود، زیرا در نهایت چیزی بود که واقعا کمک می کرد.

می دانم که گاهی اوقات باید به خودم استراحت بدهم، یک کار سرگرم کننده انجام دهم و مدتی نتفلیکس را تماشا کنم.

بهترین چیزی که باید بدانید این است که شما تنها نیستید. به یاد داشته باشید که در صورت داشتن هر نوع اضطراب، پزشک عمومی شما می تواند اولین کسی باشد که می توانید با او صحبت کنید. اگر احساس تنهایی می کنید و به یاد می آورید، همیشه می توانید با خط راهنمای SANE تماس بگیرید و وقتی این کار را کردید، فردی را خواهید یافت که درک می کند و همدلی می کند.

از کجا؟

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر