شیر شکلاتی: میان وعده بعد از تمرین؟


سالهاست که می شنویم مردم می گویند شیر شکلات یک نوشیدنی عالی برای بهبود بعد از تمرین است…

آنها می گویند: “این ترکیب کاملی از پروتئین و کربوهیدرات است.”

معمولاً شرکت ها و سایت های مختلف از اصطلاحات بازاریابی شیر شکلات استفاده می کنند ، که من در اینجا برای شما آورده ام:

یک نوشیدنی ریکاوری اصلی

پس از یک تمرین سخت ، بدن شما به مایعات ، کربوهیدرات ها و پروتئین نیاز دارد تا حداکثر بازیابی و افزایش کارایی را افزایش دهد.

بازگشت آب

وقتی عرق می کنید ، بدن شما آب و الکترولیت ها (سدیم و پتاسیم) را از دست می دهد. شیر شکلات منبع طبیعی الکترولیت ها از جمله سدیم و پتاسیم است.

سوخت گیری

کربوهیدراتها سوخت اصلی بدن برای تولید انرژی در حین فعالیتهای شدید هستند. تحقیقات نشان می دهد که شیر شکلات ، حتی 30 دقیقه ورزش ، به جبران ذخایر حیاتی کربوهیدرات ها کمک می کند تا شما را برای تمرین فردا آماده کند.

بهبود

ورزش شدید به ماهیچه ها آسیب می رساند. شیر شکلات حاوی پروتئین با کیفیت بالا است که به بازسازی ، ساخت و تغذیه ماهیچه ها کمک می کند تا دفعه بعد سخت تر ، طولانی تر ، سریعتر و قوی تر کار کنند.

تکرار

مربیان و ورزشکاران حرفه ای اهمیت بازسازی بدنسازی را در ورزش روزانه درک می کنند. نه فقط گاهی. همیشه.

درست است که یک میان وعده خوب بعد از تمرین ترکیبی از پروتئین و کربوهیدرات است. به نظر من ، علیرغم اینکه شیر شکلات حاوی پروتئین و کربوهیدرات است ، اما بعد از تمرین یک میان وعده “کامل” است. اشتباه!

بیایید امروز لحظه ای وقت بگذاریم تا مقدار دقیق تری را بررسی کنیم (این اطلاعات از ورق شیر شکلاتی است که من از وب سایت سازنده تهیه کردم):

فقط برای یک مرور کلی ، باید بدانید که با خوردن یک فنجان شکلات از وطن ، روزانه 26 گرم شکر اضافی و حدود 8 گرم پروتئین (فقط کمی بیشتر از مقدار پروتئین در تخم مرغ دریافت می کنید !! ) و تازه این اگر شما فقط یک فنجان شیر شکلات بخورید و اگر بیشتر از این بخورید ، مقدار شکر دریافتی شما بسیار بیشتر خواهد بود !!!

حتی بر اساس تحقیقات جدید ، جذب مواد مغذی از کاکائو (مانند آنتی اکسیدان ها) با وجود شیر گاو می تواند مختل شود. و در نتیجه شیر بادام یا کتان بسیار بهتر است.

حالا من می خواهم یک چیز را روشن کنم. من هم مثل بقیه شکلات را دوست دارم! و وقتی برای خرید ماست بیرون می روم ، به شما بگویم ، من شکلات یا هر چیز دیگری را با شکلات خریداری می کنم. مشکل این است که به دلیل شیر جو ، کاکائو بعد از ورزش به عنوان یک نوشیدنی “کامل” و “سالم” معرفی می شود. آنچه از شما می خواهم انجام دهید این است که وقتی به این نوشیدنی نگاه می کنید ، فکر می کنید این یک غذای فوق العاده است و باید به صورت محدود مصرف شود و آن را برای موارد خاص بگذارید و بعد از هر تمرین یا بازی به شما ندهید.

حالا بیایید و از برخی ایده های زیر برای خود یا فرزندان خود به عنوان وعده های بعد از تمرین استفاده کنید:

  • ماست و میوه ساده یونانی
  • 2 عدد تخم مرغ و میوه
  • شام باقیمانده از سیب زمینی شیرین و گوشت
  • اسموتی پروتئینی با یک قاشق چایخوری پودر پروتئین و میوه

بسیاری از مواد غذایی دیگر وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید ، اما تمرکز اصلی وعده غذایی یا میان وعده بعد از تمرین باید روی کربوهیدرات ها و پروتئین باشد.

امیدوارم این مقاله به شما در شفافیت بیشتر در تبلیغات کمک کند!

می خواهم بشنوم که برای وعده های بعد از تمرین چه می خورید.

وعده غذایی یا میان وعده خود را در قسمت نظرات زیر بنویسید!

شاد و سلامت باشید.

دیدگاهتان را بنویسید