عشق واقعی و رسانه های اجتماعی


گودتراپی |  عشق و رسانه های اجتماعی

عشق واقعی و رسانه های اجتماعی

آیا بیشتر از زمانی که در تعامل با شریک زندگی خود یا همسر خود صرف می کنید، زمان بیشتری را در دستگاه تلفن همراه خود صرف می کنید؟ آیا رابطه شما با انتخاب بین عشق واقعی و رسانه های اجتماعی تغییر بدی پیدا کرده است؟

اگر اینطور است، شما تنها نخواهید بود

با توجه به الف گزارش اخیر۷۱ درصد از افراد می گویند که بیشتر از زمانی که صرف علایق عشقی خود می کنند با تلفن خود وقت می گذرانند، به طوری که ۵۲ درصد از افراد هر روز سه یا چهار ساعت بیشتر از شریک زندگی خود با تلفن خود می گذرانند.

در حالی که تلفن های هوشمند و شبکه های رسانه های اجتماعی ممکن است ۱۰ سال پیش تأثیر چندانی بر زندگی شما نداشته باشند، امروز به احتمال زیاد این تأثیر را دارند. برای مثال، یک مطالعه نشان داد که میانگین ساعت های آمریکایی ۵.۴ ساعت نمایشگر در دستگاه های تلفن همراه خود هر روز. علاوه بر این، ۱۰ درصد از سنگین ترین کاربران دستگاه های تلفن همراه، تلفن های خود را نزدیک به ۵۵۰۰ بار در طول روز لمس می کنند!

تا حد زیادی این اعتیاد به تکنولوژی در واقع با طراحی است. محققان دریافته‌اند که شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی، برای مثال، عمدا ساخته شده‌اند تا شما را به صفحه نمایش بچسبانند

صرف نظر از این، بعید است که طرف مقابل شما خیلی هیجان زده شود، اگر زمانی که می خواهد مکالمه ای داشته باشد، مدام شما را در حال خیره شدن به صفحه نمایش خود ببیند. جای تعجب نیست، تحقیقات نشان می دهد که ۴۳ درصد از “کاربران فناوری سنگین” – کسانی که روزانه بین ۵ تا ۸ ساعت را با تلفن های خود می گذرانند – تجربه کرده اند. مشکلات رابطه، در مقایسه با ۲۸ درصد از کسانی که کمتر از یک ساعت در روز با تلفن همراه خود هستند

اگر زمان زیادی را صرف خیره شدن به صفحه نمایش خود می کنید و روابط شما به دلیل آن دچار مشکل شده است، خبر خوب این است که همه امیدها از بین نمی روند.

با شناسایی عادات بدی که برای رابطه شما مضر هستند، جایگزین کردن آنها با عادت های خوب و صحبت با یک درمانگر در صورت تداوم مشکل، می توانید روابط خود را تقویت کنید و عشق واقعی را در دنیای رسانه های اجتماعی ما پیدا کنید.

عادت های بد در رسانه های اجتماعی که روابط شما را خراب می کند

برای اینکه عادت های بد را از زندگی روزمره خود حذف کنید، ابتدا باید آنها را شناسایی کنید. اگر زمانی که با شریک یا همسرتان هستید، زمان زیادی از صفحه نمایش می‌گیرید، در اینجا برخی از عادت‌هایی وجود دارد که تقریباً به طور قطع باعث این رفتار می‌شوند.

“نفس”

هنگامی که با طرف مقابل خود در حال معاشرت هستید و ناگهان تصمیم می گیرید تلفن خود را بردارید – آگاهانه یا غیرقانونی – شما مقصر رفتاری هستید که به آن می گویند:ناله کردن,” که پورمانتویی است که ترکیب می شود تلفن و غر زدن.

با استفاده از تلفن خود روی میز

چه در حال خوردن صبحانه، ناهار یا شام باشید، وعده‌های غذایی زمان مناسبی است تا با شریک زندگی‌تان تماس بگیرید و از او بپرسید که روزش چطور بوده یا چه برنامه‌ای برای آن در سر دارد. اگر در حین صرف غذا گوشی خود را بردارید، به احتمال زیاد فرد مورد علاقه شما خیلی هیجان زده نخواهد شد. به‌علاوه، می‌توانید انواع گریس و سایر آشغال‌ها را در دستگاه خود دریافت کنید. اوه!

جاسوسی از عاشقان قدیمی و علایق عاشقانه

رسانه های اجتماعی به ما این امکان را می دهند که از دور افراد را تحت نظر داشته باشیم. در واقع، یک گزارش اخیر نشان می‌دهد که ۳۴ درصد از افراد دچار این مشکل شده‌اند دنبال علاقه قبلی یا فعلی برخط. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که در این رفتار مقصر هستید، شریک زندگی تان وقتی متوجه شود خیلی از شما خوشحال نخواهد شد.

شبکه های اجتماعی را اول صبح و آخر شب را بررسی کنید

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که قبل از اینکه بگویید رسانه های اجتماعی را بررسی می کنید صبح بخیر به همسرتان – و چه کسی درست قبل از خواب آن را چک می کند؟ اگر چنین است، این عادات می تواند باعث شکاف در روابط شما شود زیرا ذهن شما در قسمت های صمیمی تر روز در جای دیگری است.

البته این فهرست به هیچ وجه کامل نیست. اما باید به شما ایده خوبی درباره برخی از رایج‌ترین عادات بد ناشی از گوشی‌های هوشمند که زوج‌ها را از هم جدا می‌کند، به شما بدهد.

برای زنده نگه داشتن روابط چه عادات جدیدی را باید در زمان حضور در صفحه نمایش معرفی کنید؟

اگر تماشای بیش از حد صفحه نمایش روابط شما را خراب می کند، عادات بد بالا را کنار بگذارید و آنها را با برخی از این عادات مفیدتر جایگزین کنید.

برنامه های خود را حذف کنید

هنگامی که زمان زیادی از صفحه نمایش در مسیر رابطه شما قرار می گیرد، یک راه حل آسان وجود دارد: برنامه هایی را که بیشتر وقت شما را کنترل می کنند حذف کنید. اگر در وهله اول برنامه ها را روی گوشی خود ندارید، زمانی که با شریک زندگی خود هستید، کمتر وقت خود را در شبکه های اجتماعی سپری می کنید.

همدل تر باشید

خود را به جای شریک زندگی خود قرار دهید: اگر طرف مقابلتان در وسط مکالمه تلفن خود را بردارد و شروع به نادیده گرفتن شما کند، چه احساسی خواهید داشت؟ این احتمال وجود دارد که شما خیلی خوشحال نباشید. با تلاش برای دیدن مسائل از منظر همسرتان، می‌توانید وقتی با هم هستید راحت‌تر گوشی خود را کنار بگذارید، زیرا نمی‌خواهید به احساسات او آسیب برسانید.

گوشی خود را در اتاق دیگر بگذارید

وقتی سعی می‌کنید با شریکتان زمان تنهایی باکیفیتی داشته باشید – چه می‌خواهید یک غذا بپزید، نتفلیکس تماشا کنید یا یک پازل با هم انجام دهید – یک راه آسان برای اطمینان از اینکه در معرض طلسم قرار نمی‌گیرید. رسانه های اجتماعی این است که به سادگی گوشی خود را در اتاق دیگری قرار دهید. وقتی تلفن شما دور از دسترس شما باشد، نمی توانید دقیقاً در اواسط مکالمه آن را بردارید.

یک ساعت زنگ دار واقعی دریافت کنید

بر اساس گزارش اخیر، ۸۳ درصد از آمریکایی ها از آنها استفاده می کنند تلفن به عنوان ساعت زنگ دار. اگر شما را توصیف می کند، یک ساعت زنگ دار قدیمی بخرید و تلفن خود را از جایی که می خوابید دور کنید. با انجام این کار، توانایی خواندن گوشی خود را اول صبح و درست قبل از خواب از بین خواهید برد.

هنوز با زمان نمایشگر مبارزه می کنید؟ با یک درمانگر صحبت کنید

بسته به اینکه اعتیاد شما به رسانه های اجتماعی چقدر بد است، کنار گذاشتن عادات بد و ایجاد عادت های خوب ممکن است برای شکستن این چرخه کافی نباشد.

اگر وضعیت شما به ویژه دشوار است، ممکن است بخواهید با یک درمانگر صحبت کنید و سعی کنید مشاوره ازدواج یا مشاوره زوجین برای غلبه بر چالش های ناشی از رسانه های اجتماعی که به عنوان یک زوج با آن روبرو هستید. درمانگر مناسب می تواند به شما کمک کند تا مشکلات خود را حل کنید و راه حلی را بیابید که هم برای شما و هم برای شریک زندگی تان خوشایند باشد.

به یاد داشته باشید، رسانه های اجتماعی به معنای اعتیاد هستند. هنگامی که روابط واقعی شما به دلیل آن رنج می برند، زمان آن فرا رسیده است یک درمانگر پیدا کنید چه کسی می تواند به شما کمک کند تا روابط مهم را در اولویت قرار دهید.

رجیستری GoodTherapy ممکن است برای شما مفید باشد. ما هزاران درمانگر را همراه خود داریم که دوست دارند در سفر شما با شما همراه شوند. امروز پشتیبانی مورد نیاز خود را پیدا کنید!

در اینجا چرخه شکستن و ایجاد روابط قوی تر و انعطاف پذیرتر به دلیل آن است.

مراکز درمان بازیابی (RTC) بازپروری اعتیاد را ارائه می دهند. از دایرکتوری GoodTherapy RTC برای یافتن گزینه‌های مناسب خود استفاده کنید.






© Copyright 2022 GoodTherapy.org. تمامی حقوق محفوظ است.

مقاله قبلی توسط نویسنده نامبرده نوشته شده است. هر گونه دیدگاه و نظر بیان شده لزوما توسط GoodTherapy.org به اشتراک گذاشته نمی شود. سوالات یا نگرانی های مربوط به مقاله قبلی را می توان به نویسنده ارسال کرد یا به عنوان نظر در زیر پست کرد.



رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر