علل گرسنگی مداوم و راههای جلوگیری از آن


احساس گرسنگی یک واکنش طبیعی بدن است که نشان می دهد به غذای بیشتری احتیاج دارد. وقتی گرسنه هستیم ، معده ما می تواند سر و صدا کند و ما احساس می کنیم که کاملا خالی هستیم. گاهی این گرسنگی با سردرد ، عصبانیت ، بی حالی و عدم تمرکز همراه است. اکثر مردم می توانند چندین ساعت بین وعده های غذایی خود بدون احساس گرسنگی وقت بگذارند. اما این برای همه صادق نیست. دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود ما دائماً احساس ضعف و گرسنگی کنیم ، که در زیر به آنها می پردازیم.

دلایل احساس گرسنگی و ضعف مداوم:

1. عدم مصرف پروتئین کافی باعث می شود احساس گرسنگی و ضعف کنید

مصرف کافی پروتئین برای کنترل اشتها بسیار مهم است. پروتئین احساس گرسنگی را کاهش می دهد و به بدن کمک می کند کالری کمتری در طول روز دریافت کند ، که باعث افزایش تولید هورمون هایی می شود که باعث احساس سیری می شوند. به همین دلیل ، اگر پروتئین کافی در وعده غذایی خود دریافت نکنید ، قبل از وعده غذایی بعدی احساس گرسنگی خواهید کرد.

کدام غذاها حاوی پروتئین هستند؟

غذاهای مختلف دارای پروتئین هستند ، بنابراین گنجاندن آن در رژیم غذایی کار دشواری نیست. محصولاتی مانند گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی و تخم مرغ سرشار از پروتئین هستند. برخی از محصولات لبنی مانند شیر و ماست یا آجیل و غلات کامل نیز حاوی پروتئین هستند.

2. کم خوابی بر احساس گرسنگی تأثیر می گذارد!

خواب مناسب برای سلامت عمومی بدن بسیار مهم است و برای عملکرد مناسب مغز و سیستم ایمنی بدن ضروری است. خواب مناسب از بیماری های خطرناک و مزمن جلوگیری می کند. خواب خوب و مانند کنترل اشتها است ، زیرا بر هورمون برای تحریک اشتها تأثیر می گذارد. کمبود خواب باعث افزایش سطح این هورمون ها و افزایش احساس گرسنگی در فرد می شود. برای داشتن بدن سالم و کنترل اشتها ، 8 ساعت خواب بی وقفه در شب داشته باشید.

3. ما بیش از حد کربوهیدرات مصرف می کنیم

کربوهیدرات های تصفیه شده و فرآوری شده بیشتر مواد معدنی و ویتامین های خود را از دست می دهند. یکی از محبوب ترین این مواد آرد سفید است که برای پخت نان و ماکارونی استفاده می شود. از سوی دیگر ، این نوع کربوهیدراتها فیلر فیبر ندارند و بدن آنها را خیلی سریع هضم می کند. غذاهای حاوی کربوهیدرات تصفیه شده نیز سطح قند خون را کاهش می دهند. در نتیجه می توان آنها را کم کم جایگزین کرد. به عنوان مثال ، سبزیجات ، میوه ها ، حبوبات و غلات کامل حاوی فیبر و همچنین کربوهیدرات برای کنترل گرسنگی هستند.

احساس گرسنگی

4. نقش چربی در احساس گرسنگی

چربی نقش کلیدی در سیر نگه داشتن بدن شما دارد. هضم چربی در دستگاه گوارش بیشتر طول می کشد و در معده باقی می ماند ، بنابراین احساس گرسنگی دیرتر ایجاد می شود. کسانی که سعی در کاهش چربی در رژیم غذایی دارند ، اشتهای خود را برای قند و کربوهیدرات افزایش می دهند. منابع غذایی پرچرب ، غنی و مغذی شامل ماهی آزاد ، ماهی تن ، ساردین ، ​​آجیل ، روغن زیتون ، روغن نارگیل ، تخم مرغ ، ماست پرچرب ، دانه کتان و آووکادو است.

5. ما به اندازه کافی آب نمی نوشیم

نوشیدن آب علاوه بر بهبود سلامت مغز و قلب ، به طور کلی عملکرد بدن را بهبود می بخشد. سلامت پوست و دستگاه گوارش بستگی مستقیم به میزان آب مصرفی ما دارد. نوشیدن یک لیوان آب معده را پر کرده و احساس سیری می کند. اگر حدود 20 دقیقه قبل از غذا آب بنوشید ، اشتهای شما کاهش می یابد. مطالعات نشان داده است که نوشیدن آب قبل از غذا نیز کالری دریافتی را کاهش می دهد. گاهی احساس تشنگی را می توان با گرسنگی اشتباه گرفت در این حالت سعی کنید ابتدا یک لیوان آب بنوشید.

6. وقتی غذا می خوریم ، حواس ما پرت می شود

اگر شیوه زندگی شلوغی دارید و هنگام غذا خوردن کارهای دیگری انجام می دهید ، همزمان آسیب های مختلفی به بدن و سلامتی خود وارد می کنید. این رژیم در نهایت باعث افزایش کالری دریافتی و افزایش وزن می شود. حواس پرتی آگاهی از میزان غذای مصرفی را کاهش می دهد ، به طوری که بدن بعدا سیگنال سیری منتشر می کند.

7. استرس و اضطراب زیادی داریم

در برخی افراد ، استرس اشتها را افزایش می دهد. این به دلیل افزایش سطح هورمون کورتیزول است که سیگنال گرسنگی را به مغز ارسال می کند. اگر سبک زندگی استرس زایی دارید ، احتمالاً دائماً احساس گرسنگی خواهید کرد.

8. عوارض جانبی برخی داروها که مصرف می کنیم

انواع مختلفی از داروها مانند داروهای ضد افسردگی ، داروهای دیابت ، داروهای ضد بارداری ، ضد تشنج و این عوارض جانبی وجود دارد. گاهی اوقات ممکن است برای جایگزینی برخی داروها با پزشک مشورت کنید ، اما در برخی موارد فقط موارد قبلی باید بیدار شوند تا اثر این عارضه کاهش یابد.

9. رابطه بین سلامت عمومی بدن و احساس گرسنگی

در نهایت ، سلامت عمومی بدن باید بررسی شود. از آنجا که احساس ضعف و گرسنگی و افزایش اشتها می تواند نشانه مشکل در بدن باشد ، به عنوان مثال ، پرکاری تیروئید این وضعیت را در بدن بدتر می کند. به همین دلیل ، هر از گاهی به بررسی کامل بدن نیاز است تا از بروز مشکلات داخلی در بدن جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید