مراحل و راه های مقابله


سلامت روان

آخرین به روز رسانی در ۲۶ ژوئیه ۲۰۲۲: منتشر شده در ۲۶ جولای ۲۰۲۲

درک-پیش بینی-غم

آیا تا به حال از چیزی که هنوز اتفاق نیفتاده است ناراحت شده اید؟ اگر بله، این می تواند غم و اندوه پیش بینی کننده باشد. اندوه پیش بینی کننده آن غم یا اندوهی است که قبل از اینکه اتفاق بدی برای شما یا عزیزتان بیفتد تجربه می کنید.

اصطلاح “غم و اندوه پیش بینی کننده” خود توضیحی است. شما از چیزی که پیش‌بینی کرده‌اید ناراحت هستید، نه چیزی که قبلاً اتفاق افتاده است. شما شروع به احساس غم، پشیمانی و غم و اندوه خیلی قبل از فرا رسیدن آن ساعت سوگواری واقعی

مختلف وجود دارد انواع غم و اندوه که می توان غم غیر مرگ را تجربه کرد، غم بی حق، غم انباشته، غم نامحدود و … امروز در مورد یکی از این انواع غم، غم پیش بینی کننده صحبت خواهیم کرد!

شروع کنیم؟

اندوه پیش بینی کننده: تعریف

پیش بینی-غم

اندوه پیش بینی کننده نوعی اندوه است که قبل از ساعت سوگواری واقعی تجربه می شود. این می تواند کسانی را که قرار است این فقدان را تجربه کنند و همچنین کسانی که در بستر مرگ هستند یا قرار است برای همیشه ترک کنند را تحت تاثیر قرار دهد.

اندوه پیش بینی کننده ناشی از فکر و پیش بینی دردی است که از دست دادن بر دو طرف درگیر وارد می کند. اندوه پیش بینی کننده می تواند در صورت تشخیص بیماری لاعلاج، تغییر شغل/شهر، تصمیم به جدایی از شریک زندگی، سندرم آشیانه خالی و غیره رخ دهد.

مراحل اندوه پیش بینی شده

درست مانند اندوه متعارف، سوگ پیش بینی نیز دارای مراحلی است. برای درک سوگ پیش‌بینی‌کننده و یادگیری نحوه برخورد با سوگ پیش‌بینی‌کننده، باید در مورد مراحل غم پیش‌بینی اطلاعاتی داشت.

بیایید به مراحل غم پیش بینی نگاه کنیم;

مرحله ۱: پذیرش

قبول دارید که مرگ اجتناب ناپذیر است. شما می دانید که هیچ راهی وجود ندارد، هیچ کاری نمی توانید انجام دهید تا آن چیزی که قرار است رخ دهد را خنثی کنید. این درک که نمی‌توانید از مرگ فرار کنید، باعث ایجاد احساس غم و اندوه و افسردگی می‌شود که آغاز غم و اندوه پیش‌بینی‌کننده است.

مرحله ۲: نگرانی و نگرانی بیش از حد

در مرحله دوم غم و اندوه پیش بینی شده، شما شروع به نشان دادن نگرانی زیادی در مورد فردی که در حال مرگ یا رفتن است می کنید. شما شروع به پشیمانی از همه چیزهای بدی که ممکن است گفته باشید می کنید. همین اتفاق برای فردی که در حال مرگ است نیز می‌افتد، او نگرانی بیش از حد در مورد وضعیت خود را تجربه می‌کند و از اینکه بهترین نسخه از خود نبوده پشیمان می‌شود.

مرحله ۳: تمرین مرگ

در مرحله سوم غم و اندوه پیش بینی شده، هم بازمانده و هم فرد در حال مرگ شروع به آماده سازی خود برای روز اول ماه مه می کنند. آنها شروع به صحبت در مورد آخرین آرزوها، خداحافظی نهایی، تدارک مراسم تشییع جنازه و غیره می کنند. شاید این راه آنها باشد که افکارشان را به چیزهایی غیر از احساسات واقعی خود مشغول نگه دارند.

مرحله ۴: فکر کردن به زندگی با دیگری

این آخرین مرحله از غم و اندوه پیش بینی است که در آن بازمانده شروع به فکر کردن در مورد چگونگی زنده ماندن بدون داشتن عزیزان خود می کند. آنها شروع به تصور زندگی بدون شخصی می کنند که در حال مرگ است و هر فکری رها کردن شخص را برای آنها دشوارتر می کند.

پیش بینی-غم-تعریف

چگونه با اندوه پیش بینی شده کنار بیاییم؟

باور کنید یا نه، برخورد با غم و اندوه پیش بینی شده کاملاً متفاوت از آنچه برای کنار آمدن با غم معمولی انجام می دهید است. اندوه پیش بینی شده متفاوت است، شما درد از دست دادن آن شخص را حتی زمانی که با او هستید تجربه می کنید.

دانستن نحوه برخورد با غم و اندوه پیش بینی شده بسیار مهم است زیرا به جای گذراندن روزهای پایانی در صلح با عزیزتان، غرق در احساس گناه پیش بینی شده هستید. بیایید به چند راه برای مقابله با اندوه پیش بینی نگاه کنیم.

  • به خودت اجازه غصه خوردن بده طبیعی است که وقتی از زمان کمی که با عزیزتان دارید مطلع می شوید، غمگین و ناامید شوید. احساسات خود را بپذیرید اما اجازه ندهید بر شما غلبه کنند.
  • تنهایی عذاب نکش لازم نیست همه اینها را به تنهایی پشت سر بگذارید. با فردی که به او اعتماد دارید و با او راحت هستید صحبت کنید و احساسات خود را بیان کنید. پشتیبانی مورد نیاز خود را دریافت کنید.
  • وقت خود را با فرد در حال مرگ بگذرانید. شما می دانید که زمان زیادی ندارید، آن را با نگرانی در مورد آینده هدر ندهید. هر روز یک روز را در نظر بگیرید و هر روز را تا جایی که می توانید به یاد ماندنی کنید.
  • سعی کنید افکار خود را یادداشت کنید. گاهی اوقات درک اینکه چه احساسی دارید دشوار می شود. نوشتن افکارتان می تواند به شما کمک کند تا بفهمید واقعاً چه چیزی شما را آزار می دهد و چه کاری می توانید در مورد آن انجام دهید.
  • روش های کل نگر را برای مقابله با اندوه پیش بینی کننده امتحان کنید. روش های جامع نگر برای مقابله می تواند برای هر دوی شما مفید باشد. می توانید میانجیگری، هنر درمانی، ماساژ درمانی، موسیقی درمانی و غیره را امتحان کنید.
  • به طنز بپردازید. شوخ طبعی واقعاً می تواند به شما کمک کند خلق و خویتان را سبک کنید و به کاهش شدت تمام آن احساسات و افکار کمک کنید. یک یا دو خنده اینجا و آنجا مطمئناً روزهای پایانی شما را کم استرس و ترسناک می کند.
  • به آنها اجازه دهید در آرامش استراحت کنند: گاهی اوقات فرد در حال مرگ تنها به این دلیل در مقابل مردن مقاومت می کند که عزیزش اجازه نمی دهد. مرگ اجتناب ناپذیر است، آنها نمی توانند برای همیشه نگه دارند. انتخاب با شماست، می خواهید اجازه دهید در آرامش بمیرند یا در اضطراب؟

این همه مردم!

امیدوارم این وبلاگ درباره غم و اندوه پیش بینی کننده برای شما مفید و آموزنده بوده باشد. خیلی سخته که بپذیری کسی که دوستش داری تا ابد با تو نخواهد بود اما همه ما باید بدانیم که فرار نیست. ما باید یاد بگیریم که چگونه با غم و اندوه پیش بینی شده کنار بیاییم وگرنه مدت ها قبل از اینکه عزیزمان ما را ترک کند خودمان را از نظر احساسی می کشیم.

با تشکر برای خواندن.

مراقب باشید و ایمن بمانید.

درباره نویسنده

کرتی بااتی

من فارغ التحصیل ادبیات انگلیسی (رشته) و روانشناسی (فرعی) از کالج سنت بید، شیملا هستم. فارغ التحصیل رشته روانشناسی بالینی از دانشگاه IIS، جیپور. او یک مقاله تحقیقاتی در مورد موسیقی درمانی در جمعیت نظامی و استرس محل کار در یک سمینار ملی که توسط بیمارستان فورتیس (گوروگرام) و سمینار بین‌المللی که به ترتیب توسط کالج سنت بید، شیملا برگزار شده است، منتشر کرده است. تألیف پایان نامه ای در مورد “تاثیر اعتیاد به رسانه های اجتماعی بر سلامت روانی و جسمی نوجوانان” در حال حاضر در ساج آرام به عنوان نویسنده کار می کند.