مراقبت از خود – ترزا رایت – مرکز تغذیه رنسانس، شرکت


مراقبت از خود مهمترین و سخت ترین بخش دنیای من است، بعضی روزها. خیلی آسان است که در میان همه آوارها و مشکلات اداره زندگی و مدیریت همه هرج و مرج و بلاتکلیفی این روزها گم شویم. پرهیز از خودداری و یک برنامه ریکاوری قوی را اضافه کنید، و گاهی اوقات به نظر می رسد زمان کافی برای همه چیز وجود ندارد!

دو بخش در این بحث وجود دارد: بخش اول تعطیلات واقعی روزهای دور است که شما یک یا دو بار در سال انجام می دهید. دوم پیشنهادهای خودمراقبتی برای هر روز است.

من دوستی دارم که یک تجارت قدرتمند را اداره می کند، و او در این زمان از سال بسیار هیجان زده می شود، زیرا او هر سال به مدت دو هفته آفلاین می شود. او این را کار سوم خود می نامد و می گوید که باید مایل باشد که کناره گیری کند، کار را به دیگران بسپارد و برای این مدت با قدرت برتر و خانواده نزدیک خود آفلاین باشد. آنها به جایی می روند که همه آنها دوست دارند و کارهایی را انجام می دهند که از آنها لذت می برند. او می‌گوید: «این زمانی است که بیشتر از همه احساس زنده بودن می‌کنم».

به تو توصیه میکنم همین کار را انجام بدهی. یک آخر هفته سه روزه در راه است، اگر در ایالات متحده هستید، می توانید آن را چهار روز بگذرانید؟ و آیا می توانید آن را به عنوان یک زمان استراحت برنامه ریزی کنید؟

یا می توانید یک هفته وقت بگذارید و ساعات کاری خود را محدود کنید. همه این کارها و کارهای دیگر را انجام دهید تا سطحی از شارژ را به شما بدهد. شفافیت ذهن، پاک کردن احساسات بد، زمان برای خواب عمیق و چرت روزانه.

در اینجا چند ایده دیگر وجود دارد.

با افرادی که با آنها زندگی می کنید و دوستشان دارید در مورد آنچه نیاز دارید صحبت کنید. کمک بخواهید، درباره فعالیت‌هایتان مذاکره کنید تا کمی استراحت و ترمیم به شما بدهد.

با قدرت برتر خود بنشینید و قدمی بردارید یا در مورد یک موضوع بحث کنید. با یک دوست تماس بگیرید و گزیده ای از یک کتاب خوب را با هم بخوانید.

در جلسات ۱۲ مرحله ای که هرگز در آن شرکت نکرده اید پرهیز کنید.

برو کنار قدمت چند گل بکار. یا یک دسته نیلوفر بخرید و با باز شدن از بوی آن لذت ببرید.

“چرا زحمت؟ وقتی برگردم، چیزهای سخت دو چندان می‌شود و کارهایی که نمی‌خواهم انجام دهم، همچنان وجود خواهند داشت!» می گوید بدبین.

درست است، و اگر استراحت نکنید، دو هفته دیگر کجا خواهند بود؟ احتمالا هنوز شما را نگران می کند! یا اینکه یک استراحت موثر می تواند به شما شفافیت ذهن و قدرت معنوی برای پاکسازی آشفتگی بدهد؟» خوشبین پاسخ می دهد.

و دوستم مرا تشویق می‌کند که قدم‌های کوچک‌تری برای «آفلاین بودن» بردارم. اینها برخی از چیزهای خودمراقبتی هستند که می توانم بدون ایجاد اختلال بزرگ در روزم “دزدانه” وارد کنم.

بدون تلفن همراه قدم بزنید.

با رمانی از نویسنده مورد علاقه خود بپیچید.

برو یه سرگرمی بکن آیا می‌خواهید لیستی از فروشگاه‌های آنلاین نخ را ببینید؟

با نمک اپسوم دکتر تیل حمام کنید یا یک روغن ضروری را به دوش خود بچسبانید.

یا نمک های اپسوم را با لوسیون یا نرم کننده مخلوط کنید و خودتان را ماساژ دهید

ماساژ یا صورت یا هر دو را با کوتاه کردن مو و ناخن های جدید انجام دهید.

کارت‌های تشویقی را در فروشگاه دلار بخرید، آن‌ها را به خودتان نشانی دهید، روی آن‌ها مهر بزنید و از یکی از دوستانتان بخواهید آنها را به‌طور تصادفی برای شما پست کند.

یک لیست پخش از موسیقی هایی که دوست دارید تهیه کنید و از یکی از دوستان ماهر یا یکی از اعضای خانواده بخواهید که آن را در تلفن شما قرار دهد. (بیتلز “Let It Be” یا “Sounds of Silence”)

برای یک چای خاص دیگر در یک چای فروشی توقف کنید.

رایحه درمانی با شمع یا اسانس؟

یک مجله خصوصی برای مقابله با احساساتی که زمانی که به خودت تنها می‌دهی به وجود می‌آیند.

و برای همه ما، همیشه: یک تایمر تنظیم کنید. تمام وسایل الکترونیکی را در یک زمان مشخص قبل از خواب خاموش کنید (یک ساعت کامل!) متوجه خواهید شد که خواب شما به طرز چشمگیری افزایش می یابد.

“چرا این کار را انجام دهم؟ من به اندازه کافی در بشقاب خود دارم. هنگامی که در غذا بودید، از غذای پدر اطاعت کردید و زندگی را زندگی کردید که غذا به شما داده بود. شما پرخوری کردید و پاکسازی کردید و گرسنگی کشیدید و وسواس داشتید و رژیم گرفتید و خوردید و مبارزه کردید. حالا شما از آن آزاد هستید.

به طور جدی، واقعاً چه نوع زندگی می خواهید داشته باشید؟ برای به دست آوردن بیشتر چیزهایی که می خواهید و کمتر از چیزهایی که نمی خواهید، باید چه تغییراتی ایجاد کنید؟ الان واقعا در این زندگی خوشحالی؟ در این روز ماه مه برای ساختن ذهنی زندگی‌ای که آرزویش را دارید، وقت بگذارید و برنامه‌ریزی کنید که چگونه – حداقل برخی از جنبه‌های آن – را به ارمغان بیاورید. چه چیزی شما را واقعا خوشحال می کند؟ چه چیزی باعث می شود که مبارزه و فداکاری شما ارزشش را داشته باشد؟

شما لایق داشتن چیزی که دوست دارید و می خواهید در زندگی خود دارید. شما لایق شادی هستید شما لایق گل هستید شما سزاوار زمانی برای استراحت هستید. شما سزاوار زمانی هستید که از زندگی خود لذت ببرید.

چه چیزی به شما کمک می کند تا زندگی ای را بسازید که واقعاً می خواهید در آن زندگی کنید؟

رحمت بر تو باد،

ترزا