مزایای سکون و نحوه تمرین سکون را کاوش کنید


راهنمای سلامتی

آخرین به روز رسانی در ۲۵ جولای ۲۰۲۲: منتشر شده در ۲۵ جولای ۲۰۲۲

مزایای سکون

زندگی شلوغ است. مهم نیست چقدر برای رسیدن به رویاهایتان تلاش می کنید یا به اهدافتان می رسید، هرگز کافی نیست. با اتفاقات زیادی در زندگی شما و جهان که یافتن زمانی برای تأمل در مورد آرامش درونی تقریباً غیرممکن است.

پس چطوری متوقف کردن? چگونه می توانید از هرج و مرج فرار کنید؟ اگر به شما بگویم که پاسخ در بی حرکت بودن چیست؟ باور می کنی؟

سکون را می توان به عنوان توانایی ساکت بودن و بی حرکت ماندن تعریف کرد. در زندگی پر هرج و مرج ما، یافتن سکون آسان نیست و گاهی اوقات تقریباً غیرممکن است که در صورت نیاز به آن بیافتیم. رایان هالیدی، نویسنده معتقد است که اگر فردی بتواند آرامش را در درون خود بیابد، می تواند به بی تفاوتی برسد، حالتی از ذهن که در آن احساسات فرد را آشفته نمی کند.

به نظر فوق العاده می رسد اما دستیابی به آن سخت است، اینطور نیست؟ اگرچه ممکن است دشوار به نظر برسد، اما با صبر، تمرین و وظیفه شناسی کافی می توانید به آن دست پیدا کنید و باز کردن قدرت ساکن بودن در زیر، بیایید مزایای سکون و چگونگی تمرین سکون را بررسی کنیم.

فواید سکون

مزایای-سکون

هنگامی که ما در مورد تمرین سکون صحبت می کنیم، نکته کلیدی این است که یک هدف تعیین کنید، چگونه خود را حمل می کنید، و روی آنچه در کنترل شما است تمرکز کنید. زمانی که به آرامی راه می‌روید، نشسته‌اید یا حتی دراز کشیده‌اید، می‌توانید بی‌حرکت باشید. هدف کاهش محرک های بیرونی است (مثلاً کم کردن نور و پایین آوردن موسیقی و غیره)

هنگامی که بی حرکت بودن را تمرین می کنید، به خود فرصت و مکان می دهید تا در افکارتان فکر کنید و روی آنچه فکر می کنید تمرکز کنید. یکی دیگر از مزایای سکون این است که به سیستم عصبی شما اجازه می دهد تا آرام شود. سکون می تواند یک کاهش دهنده استرس عالی باشد زیرا به شما امکان می دهد با خودتان تماس بگیرید. همچنین به کاهش سیستم عصبی سمپاتیک ( پاسخ مبارزه یا فرار).

سایر مزایای سکون می تواند شامل موارد زیر باشد:

به شما کمک می کند رها کنید

با سکون، نکته کلیدی این است که بر افکار خود تمرکز کنید اما درگیر آنها نشوید. سکون شما را ترغیب می کند که افکار و نگرانی های خود را رها کنید تا فقط باشید. این تمرین به ایجاد فضایی برای آنچه که کارساز است کمک می کند و به شما کمک می کند آنچه را که کار نمی کند رها کنید.

کمک می کند تا به شهود ضربه بزنید

همه به ما می گویند که چه کاری باید انجام دهیم، چگونه باید آن را انجام دهیم و چه زمانی باید آن را انجام دهیم. در میان همه این دستورالعمل‌ها، ما اغلب فراموش می‌کنیم که از دستورات خود استفاده کنیم بینش. هنگامی که بی‌حرکت بودن را یاد می‌گیرید، همچنین یاد می‌گیرید که چگونه صداهای دیگر را ساکت کنید و به شهود خود گوش دهید.

به شما کمک می کند در زمان حال بمانید

اضطراب و استرسی که تجربه می‌کنید بیشتر از گذراندن گذشته یا فکر کردن به آینده ناشی می‌شود. وقتی همه این افکار در ذهن شماست، فراموش می کنید که در زمان حال باشید و لحظات کوچک شادی را از دست می دهید. سکون می تواند به شما کمک کند به جای فکر کردن به گذشته یا آینده در زمان حال بمانید.

به شفافیت کمک می کند

یکی دیگر از مزایای سکون این است که می تواند به شما کمک کند تا در افکار خود شفافیت پیدا کنید. وقتی مکث می‌کنید و نفس می‌کشید، ذهن خود را به سمتی سوق می‌دهید که به دیدگاهی متفاوت فکر کند. سکون به شما این امکان را می دهد که از میانه یک مشکل عقب نشینی کنید و به روشنی درباره راه حل فکر کنید.

به افزایش خلاقیت کمک می کند

یکی از مزایای سکون این است که به افزایش خلاقیت کمک می کند. چگونه؟ خوب، سکون به فعال شدن مغز راست شما، مرکز خلاق کمک می کند. هنگامی که فعالیت در سمت راست مغز شما افزایش می یابد، اغلب دیدگاه متفاوتی را ارائه می دهد و می تواند نتایج خلاقانه ای به همراه داشته باشد.

به بهبود خواب کمک می کند

سکون به شما کمک می کند تا به یک حالت ذهنی آرام برسید. وقتی آرام هستید و به ندرت هیچ نگرانی در ذهن شما می چرخد، خواب راحت می آید. وقتی سکون را تمرین می کنید، می تواند به شما کمک کند استراحت و ریلکس شدن درست به موقع برای یک استراحت شبانه خوب حتی اگر نیمه شب از خواب بیدار شوید، تمرین سکون می تواند به شما کمک کند سریع بخوابید.

به مقابله با ناملایمات کمک می کند

ممکن است به هر طریقی در زندگی خود با سختی هایی روبرو شوید. با این حال، یک راه عالی برای مقابله با مشکلاتی که با آن روبرو هستید وجود دارد. بله سکوت وقتی ساکن بودن را تمرین می کنید، یاد می گیرید که چگونه به آرامش درونی خود کمک کنید. اگرچه این ممکن است وضعیت شما را تغییر ندهد یا پریشانی شما را حل نکند، سکون ممکن است به شما کمک کند تا با آن کنار بیایید.

چگونه سکون را تمرین کنیم؟

نحوه تمرین-سکون

در اینجا چند راه وجود دارد که می‌توانید بی‌حرکت بودن را بیاموزید:

۱. نفس عمیق بکشید: نفس عمیق می تواند به درگیر شدن سیستم عصبی پاراسمپاتیک کمک کند که به کاهش ضربان قلب شما کمک می کند و به آرامش شما کمک می کند. نفس های عمیق می تواند شروع خوبی برای تمرین سکون باشد.

۲. هر زمان که: بهترین چیز در مورد تمرین سکون این است که می توانید آن را در هر مکان و هر زمان انجام دهید! هر زمان که احساس استرس کردید، می توانید یک استراحت سریع داشته باشید، به یک پارک خلوت کنید و چند دقیقه برای خودتان وقت بگذارید. تمرین سکون تماما مربوط به بودن در لحظه است. پس وقتی لحظه فرا رسید، سکون را تمرین کنید.

۳. برای تمرین خود برنامه ریزی کنید: اگر نمی توانید سکون را در لحظه تمرین کنید، می توانید تمرین خود را برنامه ریزی کنید. با این حال، اگر برنامه ای را رعایت می کنید، مطمئن شوید که زنگ هشدار تنظیم کرده اید. به این ترتیب، شما (و همچنین دیگران) خواهید دانست که این زمان متعلق به شماست “زمان من” و هیچکس نباید مزاحم شما شود

۴. مکان مورد علاقه خود را انتخاب کنید: در حالی که می توانید سکون را در هر جایی تمرین کنید، توصیه می شود برای شروع، مکان مورد علاقه خود را انتخاب کنید. این می تواند یک پارک نزدیک خانه، تراس، اتاق خواب یا اتاق مراقبه شما باشد. قرار گرفتن در مکان مورد علاقه تان می تواند به شما کمک کند بهتر از قرار گرفتن در یک مکان ناشناخته با خودتان ارتباط برقرار کنید.

۵. پخش موسیقی نرم: هیچ قانونی نمی گوید که برای تمرین سکون، باید تمام محرک های بیرونی را خاموش کنید. بسیاری از مردم موسیقی را ابزاری مفید می دانند و شما نیز می توانید از موسیقی استفاده کنید. با این حال، به یاد داشته باشید که موسیقی آهسته و ملایم را انتخاب کنید. هنگامی که سکوت بیش از حد شود، موسیقی نیز می تواند کمک کند.

۶. مانتراهای آرامش بخش را تکرار کنید: اگر با آن راحت هستید، می توانید از برخی مانتراها یا جملات تاکیدی آرامش بخش استفاده کنید تا ساختاری را به سکون خود بیاورید. می توانید عباراتی مانند، “من هنوز هستم.” “من آرام هستم.”،

هیچ راه درست یا غلطی برای تمرین سکون وجود ندارد. نکته کلیدی این است که از درون خود استفاده کنید و از عوامل استرس زا در دنیای پر هرج و مرج خود دوری کنید. فقط به این دلیل که زندگی شما و دنیای اطرافتان پر از آشفتگی و آشفتگی است، به این معنی نیست که شما هم باید اینگونه باشید.

یاد آوردن، “ساده باش. در آن تمرکز، همه چیز دیگر مورد توجه قرار می گیرد. در آن شکاف در روال من، جهان در یک راستا قرار می گیرد.» – فیلیپ یانسی

امیدوارم این مقاله به شما در یادگیری فواید سکون و نحوه تمرین سکون کمک کرده باشد. برای اطلاعات بیشتر می توانید با ما در آدرس زیر بنویسید [email protected] یا در شبکه های اجتماعی به ما پیام دهید. همچنین می توانید نظرات خود را در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

مراقب باش!

درباره نویسنده

Swarnakshi Sharma

Swarnakshi یک نویسنده محتوا در Calm Sage است که به سبک زندگی سالم تر برای ذهن و بدن اعتقاد دارد. او که یک مبارز و نجات یافته از افسردگی است، تلاش می کند تا به آگاهی در مورد پایان دادن به انگ پیرامون مسائل مربوط به سلامت روان کمک کند. او در قلب یک فرد روحانی است، او به سرنوشت و قدرت خود اعتقاد دارد. او یک خواننده و نویسنده مشتاق است و دوست دارد اوقات فراغت خود را صرف پخت و پز و یادگیری در مورد فرهنگ های جهانی کند.