رژیم لاغری سریع

مزایا و نحوه تمرین


مراقبه

مدیتیشن معنوی

“کیفیت توجه به روح یا روح انسان در مقابل چیزهای مادی یا فیزیکی.”

اینگونه می توان معنویت را تعریف کرد، پس مراقبه معنوی چگونه کار می کند؟ آیا مثل بقیه است؟

مراقبه معنوی برای قرن ها در سراسر جهان، در فرهنگ های بی شماری انجام شده است. در حالی که برخی افراد مدیتیشن را برای بیداری معنوی تمرین می کنند، برخی دیگر این تکنیک را برای آرام کردن ذهن و آرامش بدن خود تمرین می کنند.

با مدیتیشن، به عنوان یک تمرین تمدد اعصاب، که محبوبیت آن در کشورهای غربی رو به افزایش است، نیاز به درک فواید آن نیز احساس می شود. بسیاری از محققان بر روی مطالعه روانشناسی متمرکز شده اند فواید مدیتیشن، اما برخی ممکن است فواید معنوی مدیتیشن را نادیده گرفته باشند.

اما قبل از اینکه به همه اینها برسیم، بیایید نگاهی بیندازیم که مراقبه معنوی چیست، ویژگی های آن، چه فوایدی می تواند داشته باشد و چگونه مراقبه معنوی را در زندگی روزمره خود بگنجانید.

مدیتیشن معنوی چیست؟

فرهنگ‌ها، مذاهب و سنت‌ها در سراسر جهان از مراقبه معنوی برای ارتباط با قدرت برتر خود یعنی قدرت الهی استفاده می‌کنند. در فرهنگ ها و مذاهب عمده شرقی مانند هندوئیسم، مراقبه مانترا را می توان نوعی مراقبه معنوی در نظر گرفت.

برای یهودیان، این اعمال کابالیستی است در حالی که برای بودیسم، مراقبه محبت آمیز یا مدیتیشن متا را می توان نوعی مراقبه معنوی دانست.

انواع دیگر مراقبه های معنوی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • هندو جاپا مالا
  • ذکر صوفی
  • مارانانوساتی باوانا از بودیسم تراوادا
  • مراقبه زازن بودیسم ذن
  • حالت های خلسه شامانیستی
  • دعای متفکرانه در مسیحیت

مراقبه معنوی تمرینی است که می توانید از آن برای ارتباط با خدای خود، جهان یا نیروی برتری که برایش دعا می کنید استفاده کنید.

بسیاری بر این باورند که این نوع مراقبه بر ایجاد درک بهتر از بیداری معنوی و ارتباط معنوی متمرکز است. بر خلاف سایر انواع مدیتیشن، مدیتیشن معنوی چیزی بیش از یک تمرین کاهش استرس است – همچنین در مورد ارتباط با درون خود و همچنین با قدرت برتر شما است.

ویژگی های مدیتیشن شفای معنوی

مدیتیشن معنوی یک تجربه منحصر به فرد برای همه است، زیرا با یک فرهنگ یا مذهب اشتباه نمی شود، اما با یک باور متحد می شود – برای ارتباط با چیزی/فردی بالاتر از خود.

ویژگی های مراقبه معنوی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • از دست دادن حس جدایی
  • دیدن رؤیاها
  • شنیدن صداها
  • احساس حضور معنوی
  • احساس بیداری معنوی

البته، اینها ویژگی های کلی هستند، اما تجربه فردی بسته به ارتباط آنها می تواند متفاوت باشد. اگر چیزی “احساس” می کنید یا نمی کنید، به یاد داشته باشید که ارتباط معنوی را نمی توان اجباری کرد. در هر نوع مدیتیشن، هر چه بیشتر زور دهید، دستیابی به آن دشوارتر خواهد بود.

همچنین از مقایسه تجربیات خود با دیگران خودداری کنید زیرا هر تجربه بیداری معنوی یا ارتباط می تواند متفاوت باشد زیرا شخصیت ما متفاوت است.

فواید مراقبه معنوی

۱. فواید معنوی

مزایای مدیتیشن معنوی می تواند شامل مزایای معنوی مانند موارد زیر باشد:

  • داشتن حس متعادل بودن
  • رسیدن به آرامش درونی
  • داشتن واکنش پذیری کمتر
  • تجربه احساس سعادت درونی
  • تجربه یک حس قوی از اینکه چه کسی هستید – از نظر معنوی
  • تجربه از دست دادن استرس
  • افزایش خلاقیت را تجربه می کند
  • داشتن حس تعلق قوی
  • افزایش عزت نفس، اعتماد به نفس و پذیرش خود
  • داشتن یک روشن هدف در زندگی
  • داشتن ارتباط قوی ذهن و بدن
  • در زندگی حالت ذهنی تری را تجربه کنید

البته این فواید مدیتیشن معنوی را نمی توان یکباره به دست آورد. تمرین و باور منظم کمک خواهد کرد.

۲. مزایای سلامتی

مزایای مدیتیشن معنوی می تواند شامل مزایای سلامتی مانند موارد زیر باشد:

  • کاهش مصرف مواد است
  • کاهش علائم افسردگی
  • کاهش علائم اضطراب
  • کاهش علائم استرس
  • مدیریت بهتر درد
  • خواب بهتر

با تمرین مدیتیشن معنوی می توان به طور موثر استرس را کاهش داد و آگاهی از زندگی روزمره خود را افزایش داد. وقتی نگرانی در مورد چیزها را متوقف می کنید یا استرس را متوقف می کنید – احساساتی که شما را در شب بیدار نگه می دارند – ممکن است به طور خودکار یک تغییر سالم را در خواب خود تجربه کنید.

چگونه مراقبه معنوی را ترکیب کنیم؟

مدیتیشن هدایت شده راهی عالی برای گنجاندن مراقبه معنوی در زندگی شما است، به خصوص اگر در مراقبه معنوی مبتدی هستید.

در اینجا نحوه شروع مراقبه معنوی (برای مبتدیان) آمده است:

۱. یک فضا و موقعیت راحت برای ورود به مراقبه معنوی پیدا کنید. مدیتیشن معنوی می تواند شما را بخواباند، بنابراین مطمئن شوید که موقعیت و مکانی که انتخاب می کنید نیز خیلی راحت نباشد.

۲. چشمان خود را ببندید و بی سر و صدا روی پاکسازی ذهن خود از افکار اشتباه یا استرس تمرکز کنید. دست راست را روی قلب و دست چپ را روی شکم قرار دهید.

۳. نفس عمیق بکشید و روی آنها تمرکز کنید. اجازه دهید نفس هایتان شما را به حالت مراقبه هدایت کند. دم و بازدم را احساس کنید، احساساتی که تنفس شما ایجاد می کند.

۴. هنگامی که راحت شدید و به طور طبیعی نفس می کشید، یک نور سفید را در مرکز پیشانی خود مجسم کنید. روشنایی نور، دما و غیره را مجسم کنید. این نور مرکز شماست که شما را به سمت قدرت بالاترتان هدایت می کند.

نکته: هنگام تمرین مراقبه معنوی می توانید از دعا یا سرود برای حفظ تمرکز و آرامش خود استفاده کنید.

۵. همانطور که با این نور درخشان راحت می شوید، به خود اجازه دهید تا با قدرت برتر یا الهی خود احساس ارتباط داشته باشید. می توانید خود را در منظره ای سبز تصور کنید یا در موقعیت نیلوفر آبی در کنار ساحل رودخانه نشسته اید. هر چقدر که می خواهید کاوش کنید.

۶. وقتی احساس ارتباط و آرامش می کنید، می توانید به آرامی به بدن فیزیکی خود بازگردید. به آرامی انگشتان پا و انگشتان خود را تکان دهید، به آرامی خود را با محیط اطراف و احساسات بدن خود آشنا کنید.

۷. هنگامی که احساس آرامش می کنید، به آرامی چشمان خود را باز کنید و تمرین مدیتیشن معنوی خود را با دعا، تأیید، مانترا یا هر چیزی که به شما در ارتباط با خدای خود کمک می کند پایان دهید.

پس از پایان کار، می‌توانید از ثبت خاطرات برای ثبت تجربیات، افکار یا احساسات خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید، پس از اتمام مراقبه معنوی، مقدار زیادی آب بنوشید.

آیا زمانی برای تمرین مراقبه معنوی وجود دارد؟

شما می توانید هر زمانی که احساس کردید مدیتیشن کنید، اما کارشناسان پیشنهاد می کنند که صبح و عصر بهترین برای تمرین مراقبه معنوی است. در این ساعات از روز، بدن شما برای برقراری ارتباط بازتر است. در طول بعد از ظهر، بیشتر افکار ما تحت فشار استرس روز کاری قرار می گیرند، بنابراین ممکن است به اندازه صبح یا عصر آرامش بخش نباشد.

با این حال، اگر در طول بعد از ظهر بهترین و آرامش خود را احساس می کنید، می توانید ادامه دهید و مدیتیشن کنید. همه چیز به انجام کاری که راحت و آرامش بخش است بستگی دارد.

بسته شدن

مراقبه معنوی فرآیندی است که ریشه در قرن ها فرهنگ، سنت ها و اعمال مذهبی دارد. تمرینی مانند مدیتیشن معنوی آسان است، اما برای دستیابی به نتایج مطلوب نیاز به فداکاری، تمرین زیاد و منظم دارد.

اگر به دنبال برقراری ارتباط درونی عمیق تری با قدرت الهی خود هستید، مراقبه معنوی راهی برای رفتن است. نه تنها می تواند آرامش و سکون درونی را به ارمغان بیاورد، بلکه این تمرین بیداری روحی همچنین می تواند به شما کمک کند در لحظه حال بمانید، نگرانی های خود را تسکین دهد و درک روشنی از هدف زندگی به شما بدهد.

امیدوارم این مقاله در مورد قدرت مراقبه معنوی بتواند به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه مراقبه معنوی را در زندگی خود بگنجانید. برای اطلاعات بیشتر، می توانید با ما در ارتباط باشید [email protected] یا در شبکه های اجتماعی به ما پیام دهید.

مراقبه معنوی را امتحان کردید؟ چگونه به شما کمک کرد؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید!

مراقب باش!

درباره نویسنده

سوارناکشی شارما

Swarnakshi یک نویسنده محتوا در Calm Sage است که به سبک زندگی سالم تر برای ذهن و بدن اعتقاد دارد. او که یک مبارز و نجات یافته از افسردگی است، تلاش می کند تا به آگاهی در مورد پایان دادن به انگ پیرامون مسائل مربوط به سلامت روان کمک کند. او در قلب یک فرد روحانی است، او به سرنوشت و قدرت خود اعتقاد دارد. او یک خواننده و نویسنده مشتاق است و دوست دارد اوقات فراغت خود را صرف پخت و پز و یادگیری در مورد فرهنگ های جهانی کند.