مضر یا مفید: اینترنت و انگ سلامت روان


با توجه به بسیاری از گفتگوهای مربوط به سلامت روان که در اینترنت انجام می شود، نمی توانم فکر نکنم که آیا این رسانه مفید است یا مضر. یا شاید جایی در این بین، هر دو، یا هیچ یک از موارد بالا. بیایید نگاه دقیق تری بیندازیم.

چگونه اینترنت برای مبارزه با انگ سلامت روان مفید است؟

اینترنت جایی است که صدایم را در مورد مشکلات سلامت روانم پیدا کردم. بیان سخنانم در خلأ، به قولی، به کاهش بخشی از وزن ذهنم در طول سال ها کمک کرده و با دیگرانی که می توانند با مبارزات من ارتباط برقرار کنند، ارتباط برقرار کنم.

در حالی که در دنیای آفلاین احساس انزوا، تنهایی و عجیب و غریب می‌کردم، پست‌های آنلاین به من نشان داد که من هیچ کدام از آن چیزها نیستم، و همچنین نباید از تجربیاتم خجالت بکشم. در حالی که زمانی احساس می‌کردم هیچ‌کس نمی‌تواند تجربیات من در مورد افسردگی، اضطراب و اختلال پوست‌چینی را درک کند، برداشتن این گام چیز دیگری به من نشان داد. به کاهش انگ کمک می کند.

اینترنت فضایی برای از بین بردن انگ سلامت روان فراهم می کند. این دیگر فقط افراد در فضای سلامت روان یا طرفدارانی نیستند که در مورد مبارزات خود باز باشند. این طیف وسیعی از مردم از هر طبقه‌ای است. دیدن افرادی که در مورد سلامت روان خود با مشکل مواجه می شوند و احساس خوبی دارند، باور نکردنی است. تصور می‌کنم که مانند من، وزنی را که آنها احساس می‌کنند کاهش می‌دهد. سپس، به دیگرانی که آنها را دنبال می‌کنند یا با پست‌هایشان برخورد می‌کنند، کمک می‌کند ببینند که انجام این مکالمه نیز خوب است.

چگونه اینترنت مضر است و انگ سلامت روان را تقویت می کند

متأسفانه، اینترنت در این زمینه کامل نیست، و همانطور که فضایی برای صداقت، صراحت و امنیت در این مکالمات فراهم می کند، فرصت هایی را برای تقویت انگ سلامت روان ارائه می دهد. با توجه به گستردگی شبکه جهانی وب، این چندان تعجب آور نیست، اما هنوز هم بد است.

تنها امروز، من در شبکه‌های اجتماعی افرادی را دیده‌ام که بر سر صحبت‌های مربوط به سلامت روان و استفاده از کشمکش‌های ذهنی به عنوان توهین، به گلوی مجازی یکدیگر دست می‌زنند. من پستی را در توییتر دیدم که به سادگی نوشته شده بود “صبح” با یک تصویر متنی که می گفت: “افسرده نشوید”. انگار همه چیز به همین سادگی است. انگار افسردگی انتخابی است که همه ما به دلایلی انجام می دهیم.

این حتی به مکالمات یک هفته گذشته یا بیشتر در مورد آنچه که به نظر می رسد یک بحران سلامت روانی است که به صورت آنلاین برای Ye (Kanye West) آشکار می شود، نیست. او با اختلال دوقطبی زندگی می کند، و در حالی که افرادی وجود دارند که نگرانی خود را در مورد تأثیر این موضوع بر او ابراز می کنند، دیگران از آن و رفتارهای او برای خندیدن و تمسخر او استفاده می کنند.

بنابراین، آیا اینترنت برای مکالمات سلامت روان مفید است یا مضر؟

در واقع، نه مفید است و نه مضر. اینترنت یک چیز است. یک مجرا، اگر بخواهید. ذاتاً خوب یا بد نیست. بستگی به چگونگی آن دارد ما از آن استفاده کنید.

این به ما فضایی برای انجام این گفتگوها می دهد، اما این به ما بستگی دارد که آنها را هدایت کنیم. پس آنچه به این نتیجه می رسد، دو چیز اصلی است:

۱. چگونه گفتگوها را در مورد سلامت روان آغاز می کنیم.
۲. واکنش ما به گفتگوها یا موقعیت های مربوط به سلامت روان.

اگر می‌خواهیم به گام‌های مثبت در گفتگوهای مربوط به سلامت روان ادامه دهیم – ایجاد شفقت و درک و در عین حال کاهش انگ –ما باید کسانی باشند که این اتفاق بیفتد. حتی اگر فقط در گوشه کوچک شما از اینترنت باشد، نحوه مشارکت شما مهم است.

نویسنده: لورا ای بارتون

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر