مقابله با اضطراب در حالی که محدودیت ها را آرام می کند



در حالی که کاهش محدودیت‌های بهداشت عمومی یک نقطه عطف و چیزی برای جشن گرفتن است، همچنین یک تغییر اساسی در آنچه ما به آن عادت کرده‌ایم است. بسیاری از مردم از این که متوجه می شوند احساسات متفاوتی دارند یا برداشتن بسته ها و محدودیت ها برایشان دشوار است شگفت زده می شوند.

با این حال، این ممکن است منطقی تر از آنچه در ابتدا تصور می کنیم باشد.

چرا کاهش محدودیت ها باعث نگرانی می شود؟

  • این بیماری همه گیر سطوح افسردگی، اضطراب و استرس را در سراسر استرالیا افزایش داده است و باعث ناراحتی بسیاری از افرادی شده است که در حال حاضر با مشکلات سلامت روانی از جمله اختلالات خوردن و اختلال وسواس فکری دست و پنجه نرم می کنند. به عبارت دیگر، پس از چالش‌های اخیر، شما نیز مانند بسیاری دیگر ممکن است تشدید علائم را تجربه کرده باشید یا احساس ناخوشی بیشتری داشته باشید و ممکن است در سازگاری با مشکل مواجه شوید.
  • در اکثر موارد همه‌گیری، به ما گفته شده است که نزدیک بودن فیزیکی به دیگران، از جمله عزیزان، ناامن است. وقتی به فکر معاشرت شخصی‌تر می‌شوید، زنگ‌های هشدار داخلی ممکن است به صدا درآیند – به شما می‌گویند مکان‌های عمومی و مردم ناامن هستند.
  • اگر شما نیز مشکلات مزمن سلامتی دارید، ممکن است لازم باشد نسبت به ابتلا به ویروس احتیاط کنید و این خطر را در مقابل مزایای کاهش محدودیت ها بسنجید.
  • اگر ناراحتی ناشی از افراد یا مکان‌های عمومی را تجربه می‌کنید، محدودیت‌ها ممکن است تسکین دهنده باشد و دلیل موجهی برای جلوگیری از ایجاد موقعیت‌ها فراهم کند. با این حال، اجتناب معمولاً در درازمدت اضطراب را افزایش می‌دهد و می‌تواند سازگاری با کاهش محدودیت‌ها را دشوار کند.

نکاتی برای مقابله با اضطراب و کاهش محدودیت ها

۱. مهربانی با خود

ممکن است متوجه طیف وسیعی از پاسخ‌ها به کاهش محدودیت‌ها شوید، از جمله شادی و جشن در افراد اطرافتان. مهم است که به یاد داشته باشید که هر کس واکنش متفاوتی نشان می دهد و افکار و احساسات شما معتبر هستند. بد نیست نگران کاهش محدودیت ها، معاشرت یا سفر مجدد باشید.

بنابراین اگر در مورد واکنش خود به برداشتن قفل با انتقاد از خود مواجه شدید، سعی کنید به خود یادآوری کنید که در موقعیتی بی سابقه زندگی می کنید. تو مشکلی نداری. شما یک واکنش طبیعی به شرایط شدید دارید.

۲. استراتژی های مقابله ای خود را حفظ کنید (اگر کمک کند)

محدودیت‌ها ممکن است به این معنی باشد که شما راهبردها یا اقداماتی را برای مقابله پیدا کرده‌اید که معمولاً نمی‌داشتید. این روش های مقابله ای ممکن است مفید باشد. پس از همه، آنها به شما کمک کردند تا از یک زمان واقعا چالش برانگیز عبور کنید.

به استراتژی‌ها و روتین‌هایی فکر کنید که می‌خواهید ادامه دهید، آن‌هایی که به شما احساس ثبات، هدف، آرامش یا سرگرمی می‌دهند. به عنوان مثال، اگر هر روز صبح شروع به پیاده روی در داخل خانه می کنید و این برای شما مفید است، سعی کنید با آن همراه باشید.

همچنین ممکن است به عاداتی که قبل از قرنطینه داشتید و قادر به رسیدن به آنها نبودید فکر کنید. شاید هر روز صبح در کافی شاپ محلی خود قهوه بنوشید یا در گروه های اجتماعی شرکت کنید.

۳. با سرعت خود پیش بروید

سعی کنید فهرستی از فعالیت‌های مختلفی که در حین شل شدن باعث افزایش اضطراب شما می‌شوند، تهیه کنید و آنها را از کمترین تا آزاردهنده‌ترین رتبه‌بندی کنید. این احتمال وجود دارد که تماس با یک دوست در خانه استرس کمتری نسبت به رفتن به یک رویداد اجتماعی بزرگ داشته باشد.

همانطور که به دنیا می روید، قبل از اینکه با چالش های سخت تری روبرو شوید، با فعالیت یا موقعیتی که کمترین ناراحتی را برای شما ایجاد می کند، شروع کنید. این به شما فرصتی می دهد تا در پاسخ به دنیای بیرون دوباره به آن اضطراب عادت کنید و استراتژی های خود را برای مدیریت آن تمرین کنید.

بخشی از کار با سرعت خود، نه گفتن است. اگر مردم به شما فشار می آورند که بیشتر از آنچه احساس راحتی می کنید انجام دهید یا مرزها را بشکنید، اشکالی ندارد که محدودیت های خود را تعیین کنید. اگر کمک می کند، می توانید جایگزینی را پیشنهاد کنید که برای شما کار می کند، مانند رسیدن به زمان دیگری یا تک به تک.

۴. سعی کنید روی نکات مثبت تمرکز کنید

با کاهش محدودیت ها منتظر چه چیزی هستید؟ ممکن است افرادی وجود داشته باشند که آنها را از دست داده اید یا متخصصان بهداشتی که بخواهید شخصاً با آنها ملاقات کنید. یا شاید بتوانید دوباره از یک اداره کار کنید و با همکاران خود آشنا شوید، در حالی که هنوز چند روز دارید که در خانه کار می کنید.

وقت گذاشتن برای فکر کردن به جوانب مثبت کاهش محدودیت ها می تواند به درمان اضطراب کمک کند. طبیعی است که همزمان احساس هیجان و اضطراب کنید.

با کاهش محدودیت ها، نکته مهم این است که موقعیت های جدیدی را با سرعت خود انتخاب کنید و ببینید چه چیزی برای شما مفید است. دوستان، خطوط کمکی، مشاوران و متخصصان سلامت روان می توانند از شما حمایت کنند و به شما در مقابله با چالش های جدید کمک کنند.

موفق باشید، و آسان بروید!

از کجا؟

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر