“من از خانواده ام متنفرم! چگونه با چنین احساسات سخت مقابله کنیم


ارتباط

من از خانواده ام متنفرم

در زندگی هر کسی، موقعیتی پیش می آید که از خانواده خود متنفر شویم یا پیوند خود را با آنها از دست دهیم. من از چندین نفر شنیده ام که “من از خانواده ام متنفرم” و واقعیت این است که آنها از این نفرت راضی نیستند و می خواهند آن را حل کنند.

یک ارتباط نزدیک مانند یک خانواده را نمی توان دوباره پیدا کرد یا برقرار کرد. با این حال، به دلیل برخی شرایط، افراد شروع به نفرت از خانواده خود می کنند. اگر شما هم اینجا هستید تا دلایلی برای «چرا از خانواده‌ام متنفرم» بیابید، راحت باشید، به صفحه درستی رسیده‌اید.

آنتونی برانت به درستی نقل قول کرد: “چیزهای دیگری ممکن است ما را تغییر دهند، اما ما با خانواده شروع می کنیم و به پایان می رسیم.” پس چرا می خواهی از اعضای خانواده ات فرار کنی؟ آیا نمی‌توانیم روی بخشش، حرکت، قدردانی یا بیشتر تمرکز کنیم؟

این مکانیسم‌های مقابله مطمئناً می‌توانند به شما در ترمیم دوباره روابط شکسته کمک کنند. به خواندن این وبلاگ ادامه دهید تا بفهمید دلایل نفرت چیست و وقتی از خانواده خود متنفر هستید چه باید کرد.

دلایل “من از خانواده ام متنفرم”

عوامل مربوط به “من از خانواده ام متنفرم” بسته به موقعیت متفاوت است. موقعیت‌ها می‌توانند یک رابطه توهین‌آمیز، غفلت، رفتار سمی، درگیری یا موارد دیگر باشند.

قبل از اینکه یاد بگیرید چگونه بر چنین احساساتی غلبه کنید، واقعاً مهم است که دلایل پشت چنین احساسات سختی را درک کنید. در زیر به برخی از علل رایج در نظرسنجی از بزرگسالان بریتانیایی که از اعضای خانواده یا والدین خود بیگانه بودند اشاره شده است:

  • سوء استفاده عاطفی
  • شخصیت ها یا ارزش های متضاد
  • بی توجهی
  • حوادث خانوادگی آسیب زا
  • انتظارات متفاوت یا غیر واقعی
  • مسائل مربوط به مشکلات سلامت روان
  • سبک دلبستگی ضعیف
  • مرزهای ضعیف
  • بی توجهی به عواطف یا احساسات
  • خواسته های غیر منطقی
  • بدون احترام به حریم خصوصی
  • عدم برخورد با فردیت اعضای خانواده
  • سختگیری یا کنترل بیش از حد
  • انتقاد یا مقایسه مداوم با دیگران

نشانه های روابط سمی با خانواده

وقتی احساس می‌کنید که رابطه خانوادگی‌تان در حال تبدیل شدن به مسمومیت است یا در حال حاضر سمی است، از نظر عاطفی و روانی واقعاً چالش‌برانگیز است. به دلیل روابط ضعیف یا وابستگی، شروع به نفرت از آنها می کنید.

با این حال، یادگیری نشانه های روابط سمی با خانواده می تواند به شما در درک بهتر مکانیسم های مقابله و مقابله کمک کند. در زیر برخی از علائم رایج رابطه سمی با اعضای خانواده آورده شده است.

۱. استثمار شده

وقتی انتظارات زیاد یا غیر واقعی توسط اعضای خانواده ارائه می شود، می تواند به نفرت تبدیل شود.

۲. سوء تفاهم شده است

نشانه ای برای افراد سمی وجود دارد که آنها همیشه نشان می دهند که شما آنها را اشتباه فهمیده اید تا شما را پایین بیاورند.

۳. بی احترامی

بی احترامی زمانی اتفاق می افتد که احساس می کنید والدین یا سایر اعضای خانواده به تصمیمات، فضا، نیازها، عواطف و احساسات شما احترام نمی گذارند.

۴. پشتیبانی نمی شود

زمانی که احساس می کنید همه چیز را پشت سر می گذارید، احساس می کنید که توسط اعضای خانواده خود حمایت نمی شوید. این احساس همچنین ما را به این فکر می‌کند که آن‌ها ما واقعی را نمی‌شناسند، حتی حاضر نیستند شما را درک کنند یا در مواقعی که به آن‌ها نیاز دارید از شما حمایت روحی کنند.

۵. سرزنش

وقتی همه چیز طبق برنامه ریزی شما پیش نمی رود، اعضای خانواده شروع به سرزنش شما می کنند یا از پذیرفتن مسئولیت کارهای خود سرباز می زنند.

۶. منفی

اعضای سمی خانواده اغلب بر روی بیان بدترین قسمت شما تمرکز می کنند تا بتوانند نظرات منفی را روی شما بگذارند و دیگران نیز همین را باور کنند.

وقتی از خانواده خود متنفر هستید چه باید کرد؟

پس از درک علل و نشانه های نفرت نسبت به خانواده یا والدین خود، وقت آن است که بفهمید وقتی چنین احساسی دارید چه کاری باید انجام دهید. احساس با چنین احساسات سختی می تواند واقعاً از نظر ذهنی خسته کننده یا چالش برانگیز باشد.

چه بخواهید با خانواده خود زندگی کنید و چه بخواهید ارتباط محدودی داشته باشید، ایجاد سلامت روانی و حفاظت از فضای خود باید اولویت شما باشد.

در اینجا چند تکنیک مقابله ای برای سازگاری با خانواده خود آورده شده است.

۱. تصدیق کنید

فرآیند را با پذیرش احساسات خود بدون قضاوت در مورد خود آغاز کنید. خودتان را به خاطر چنین اتفاقات ناگواری سرزنش نکنید، روی پذیرش خود کار کنید و در صورت امکان روی بهبود روابط با خانواده خود کار کنید.

۲. تصمیم بگیرید

واضح است که این تصمیم شماست، اگر می خواهید از خانه خود بیرون بروید یا نه، اما قبل از هر تصمیمی، برای هر مرحله برنامه ریزی کنید. شما می توانید بر اساس نیازها، احساسات و عواطف خود برنامه ریزی کنید. به طور کلی، فقط سعی کنید از درگیری با خانواده خود جلوگیری کنید.

۳. اصلاح

شما همچنین می توانید منتظر ترمیم رابطه ناسالم با اعضای خانواده خود باشید. اگر مایل به اعتماد، برقراری ارتباط، درک و برقراری مجدد رابطه هستید، می‌توانید درمان را انتخاب کنید.

۴. ایجاد کنید

اگر به فکر برقراری مجدد رابطه هستید، مهم است که با اعضای خانواده خود مرزهای مشخصی تعیین کنید تا بتوانید بدون استرس زندگی کنید. در همین حال، تعیین حد و مرز با خانواده دشوار است، فقط مطمئن شوید که به شما احترام گذاشته می شود.

۵. به دنبال حمایت باشید

اگر همه چیز به نفع شما پیش نمی رود، می توانید برای ایجاد یک رابطه سالم با خود و خانواده خود از مشاوره فردی یا مشاوره خانواده نیز استفاده کنید.

با یک مشاور مجرب ارتباط برقرار کنید

قرار ملاقات خود را اینجا رزرو کنید

امیدوارم این وبلاگ به شما کمک کند “وقتی از خانواده خود متنفرید چه کاری انجام دهید.” نظرات خود را در مورد آن کامنت کنید. برای محتوای بیشتر از این دست، در تمام پلتفرم های رسانه های اجتماعی با ما در ارتباط باشید.

با تشکر برای خواندن!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر