مه مغزی: وقتی برای شما اتفاق می افتد چه باید کرد؟


آیا در تلاش هستید که روی موضوع مورد نظر تمرکز کنید یا بیشتر از حد معمول در مورد آنچه در زندگی شما می گذرد گیج شده اید؟ آیا به طور کلی احساس “خارج از آن” می کنید و به خاطر سپردن برخی چیزها یا فکر کردن به وضوح برایتان مشکل است؟ آیا به راحتی حواس شما پرت می شود و متوجه می شوید که برای انجام کارهای ساده به زمان بیشتری نیاز دارید؟

اگر هر یک از این علائم طنین انداز شود، ممکن است به بیماری مبتلا باشید مه مغزیچه کسی تاثیر می گذارد میلیون ها نفر در سراسر جهان، از جمله تقریبا از هر چهار نفر یک نفر که به COVID-19 مبتلا شده اند.

مه مغزی چیست؟

به طور کلی، مه مغزی – همچنین به عنوان شناخته شده است بیگانگی از واقعیت اصطلاحی که برای توصیف افرادی به کار می رود که برایشان مشکل است واضح فکر کنند و سریع تصمیم بگیرند.

اگر تا به حال احساس کرده اید که حواس شما پرت شده است یا در تمرکز و درک لحظه حال مشکل داشته اید، ممکن است مه مغزی را تجربه کرده باشید.

در حالی که مه مغزی و زوال عقل ممکن است کمی شبیه به هم به نظر برسند، اما این دو حالت بسیار متفاوت هستند. برای بسیاری، مه مغزی یک وضعیت آزاردهنده و ناخواسته است که زندگی روزمره را کمی دشوارتر می کند. از سوی دیگر، زوال عقل یک وضعیت ناتوان کننده است که زندگی روزمره را بسیار دشوار، اگر نگوییم کاملاً غیرممکن می کند.

وقتی کسی همسترینگ خود را می‌کشد، تشخیص مشکل برای پزشک بسیار آسان است. متأسفانه، مه مغزی کمی تیره تر است. این عارضه می تواند افراد مختلفی را به طرق مختلف و به دلایل مختلف تحت تاثیر قرار دهد.

برخی از افراد ممکن است مه عمیق مغزی را تجربه کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است بسته به شدت رنجشان، آن را آزاردهنده تر و کمتر ویرانگر بدانند.

چه چیزی باعث مه مغزی می شود؟

در پایان، انگیزه های مختلفی وجود دارد که می تواند افراد را وادار به راه اندازی یک کسب و کار کند از مه مغزی رنج می برد:

  • زنان باردار ممکن است برای به خاطر سپردن چیزها مشکل داشته باشند زیرا بدن آنها با حرکت کودکی که حمل می کنند تغییر می کند.
  • افراد مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس ممکن است مه مغزی را تجربه کنند زیرا این بیماری اساساً بدن را دوباره سیم کشی می کند.
  • انواع خاصی از داروها، به ویژه شیمی درمانی، می تواند باعث ایجاد مه مغزی در برخی افراد شود.
  • زنان تراجنسیتی، افراد غیر باینری و مردان تراجنسیتی از آن عبور می کنند کهنسال آنها ممکن است متوجه شوند که در به خاطر سپردن چیزها مشکل دارند.
  • افراد مبتلا به افسردگی ممکن است برایشان مشکل باشد که به وضوح فکر کنند زیرا احساسات منفی آنها را مصرف می کند و انرژی خود را از دست می دهد.
  • کسانی که دارند مشکل در خوابیدن ممکن است برای به خاطر سپردن چیزها و تمرکز مشکل داشته باشید.
  • افرادی که بهبود یافته اند کووید -۱۹ ممکن است مجبور شوید تا هفت ماه پس از بهبودی با مه مغزی دست و پنجه نرم کنید.
  • کسانی که PTSD را تجربه می کنند ممکن است خود را با مه مغزی و جدا شدن از واقعیت بیابند.

می بینید، هیچ دلیلی وجود ندارد که چرا کسی ممکن است مه مغزی را تجربه کند. اگر در چنین موقعیتی قرار گرفتید، خبر خوب این است که تمام امیدتان از بین نمی رود و این نیز از بین خواهد رفت.

با مه مغزی چه کنیم

اگر برای روشن فکر کردن مشکل دارید و در تمرکز مشکل دارید، ممکن است از واقعیت‌زدایی رنج ببرید. در اینجا این است که در مورد آن چه باید کرد.

بدانید که چیزی درست نیست

اولین چیزها: فقط در صورتی می توانید سلامت و تندرستی خود را بهبود ببخشید که اشتباهی را قبول کنید. از آنجایی که شما در حال خواندن این کلمات هستید، احتمال دارد که شما یا کسی که دوستش دارید با مه مغزی سروکار داشته باشید. اولین قدم این است که این واقعیت را بپذیرید – و سپس بفهمید که برای غلبه بر آن چه کاری می توانید انجام دهید.

متعهد به بهبود باشید

بعد از اینکه فهمیدید ممکن است با مه مغزی سر و کار داشته باشید، باید تلاشی آگاهانه برای بهتر شدن داشته باشید. تنها در این صورت می توان روند بهبودی را آغاز کرد.

به دنبال کمک حرفه ای باشید

در حالی که برخی از افراد خودانگیخته ممکن است بتوانند به تنهایی با بیگانگی کنار بیایند، دیگران ممکن است به کمک دیگران نیاز داشته باشند.

علاوه بر صحبت در مورد وضعیت خود با دوستان و عزیزانتان، و اگر این وضعیت ادامه دارد یا در زندگی عادی شما اختلال ایجاد می کند، با ارائه دهنده پزشکی خود، ممکن است بخواهید دسترسی به جادوگر چه کسی می تواند به شما در شناسایی علت اصلی بیماری کمک کند – و به شما در درمان آن کمک کند.

نکاتی برای غلبه بر مه مغزی

چه از مه خفیف یا شدید مغز رنج می برید، در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند دوباره به وضوح فکر کنید.

۱. روی عادات خواب خود تمرکز کنید

بر اساس داده های اخیر، برخی از ۷۰ درصد از بزرگسالان در ایالات متحده آنها می گویند حداقل یک بار در ماه به اندازه کافی نمی خوابند. فراتر از آن، ۱۱ درصد چنین می گویند هر شب خواب کافی ندارند

متأسفانه – اما شاید تعجب آور نباشد – عادات بد خواب می تواند تاثیر منفی بر کیفیت زندگی داشته باشد. وقتی خوب نمی خوابید، عصبی تر و پرتنش تر می شوید که می تواند به مه مغزی تبدیل شود.

با تبدیل خواب خوب شبانه به یک عادت، می توانید با مه مغزی مبارزه کنید – یا بهتر است بگوییم، در وهله اول از وقوع آن جلوگیری کنید.

۲. سلامت مغز خود را بهبود بخشید

یکی از راه های غلبه بر مه مغزی، انجام اقدامات پیشگیرانه برای بهبود زندگی است سلامت مغزکه با خواب کافی شروع می شود.

اما علاوه بر آن، شما می خواهید به اندازه کافی آب بنوشید، ذهن خود را با سرگرمی های جدید، حل پازل، خواندن کتاب و انجام هر کاری که در توان دارید برای رسیدن به تعادل بهینه کار و زندگی که به شما استراحت بیشتری می دهد، تحریک کنید.

۳. انجام مکرر ورزش

راه دیگر برای بهبود سلامت مغز این است که ورزش منظم را به یک عادت تبدیل کنید. نه تنها می تواند به شما کمک کند زندگی سالم تری داشته باشید، بلکه می تواند به شما کمک کند تا مه مغزی را شکست دهید.

به عنوان مثال، فعالیت مغز با ورزش هوازی افزایش می یابد. در حین دویدن، آدرنالین در جریان خون ترشح می شود و به مغز فرستاده می شود که می تواند تأثیر مثبتی داشته باشد تاثیر بر حافظه شما.

۴. رژیم غذایی خود را بهبود بخشید

دلیلی وجود دارد که همه ما این ضرب المثل را می دانیم چی میخوری: این حقیقت است. اگر از غیرواقعی شدن رنج می برید، رژیم غذایی خود را بهبود بخشید.

با در نظر گرفتن آن، در اینجا برخی از آنها وجود دارد نکات رژیم غذایی ممکن است بخواهید در نظر بگیرید:

  • از غذاهای غنی از لوتئولین مانند نعناع، ​​فلفل دلمه ای و کنگر فرنگی استفاده کنید.
  • با مصرف بیشتر میوه ها، سبزیجات و غذاهای دریایی از یک رژیم ضد التهابی پیروی کنید.
  • ویتامین C و اسید فولیک را با خوردن مرکبات، کیوی و سبزیجات با برگ سبز تیره دریافت کنید.
  • پروبیوتیک ها را مصرف کنید که در ماست شیرین نشده و غذاهای تخمیر شده و همچنین به صورت مکمل یافت می شوند.
  • قهوه و چای سبز بنوشید.

علاوه بر این نکات، ممکن است بخواهید از یک درمانگر حرفه ای کمک بگیرید که می تواند به شما کمک کند دوباره روشن فکر کنید. وقتی برای شروع آماده شدید، یک درمانگر در نزدیکی خود پیدا کنید.






© Copyright 2021 GoodTherapy.org. تمامی حقوق محفوظ است. مجوز انتشار توسط GoodTherapy صادر شده است

مقاله قبلی فقط توسط نویسنده فوق نوشته شده است. هیچ دیدگاه و نظری لزوماً توسط GoodTherapy.org به اشتراک گذاشته نمی شود. سوالات یا نگرانی های مربوط به مقاله قبلی را می توان به نویسنده ارسال کرد یا به عنوان نظر در زیر ارسال کرد.



رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر