نحوه غلبه بر غم و اندوه در تعطیلات


تعطیلات فصلی از تأمل، جشن و انتظار را به همراه دارد. با این حال، برای کسانی که غم و اندوه را تجربه می کنند، تعطیلات می تواند بسیار طاقت فرسا باشد.

امواج غم و اندوه اغلب احساس می کنند که به هم نزدیک تر و با شدت بیشتری می آیند.

ممکن است جای خالی قابل توجهی روی میز وجود داشته باشد، سنت ها احساس متفاوتی داشته باشند، و اشتیاق برای ارتباط با فردی که از دست داده اند، شدیدتر احساس می شود.

برای کسانی که غم و اندوه را تجربه می کنند، ممکن است بیشتر گریه کنید، بیشتر مضطرب شوید و/یا بخواهید از تعطیلات کناره گیری کنید یا از تعطیلات اجتناب کنید. می خواهم کمی مکث کنم و بگویم که این احساسات بیش از حد طبیعی است.

بعد از باخت، حتی تدارکات “در خانه چه کسی جشن بگیریم؟” احساس سنگینی می کند من این بازی را در زندگی خودم دیده‌ام و عدم اطمینان از پیمایش قلمرو جدید می‌تواند دلهره‌آور و ناراحت‌کننده باشد.

گودتراپی |  غم و اندوه

پس چگونه می توانیم غم و اندوه را در طول تعطیلات هدایت کنیم؟

  1. به خودتان فضایی برای تجربه غم و اندوه بدهید

    غم و اندوه یک احساس چند لایه است. در تعطیلات نه تنها غم از دست دادن یکی از عزیزانتان را می خورید، بلکه حس عادی بودن را نیز در غم دارید. ممکن است متوجه شوید که از روی اجتناب خود را مشغول کرده اید. در نظر داشته باشید که برای فکر کردن در مورد معشوقتان وقت بگذارید. این می تواند شبیه یک مراسم معنوی باشد، صحبت کردن با صدای بلند، یادداشت روزانه یا نوشتن نامه برای شخصی که از دست داده اید.

  2. مراقبت از خود

    ما اغلب به خودمراقبتی چیزی بزرگ مانند یک روز آبگرم یا سفر فکر می کنیم. با این حال، می تواند ساده تر و دست یافتنی تر از آن باشد. به خود اجازه دهید تا از یک خوراکی مورد علاقه خود پرهیز کنید، چرت بزنید، هوای تازه بخورید، در فعالیتی شرکت کنید که شما را سیر می کند.

  3. با دیگران صحبت کنید

    بدون شک دیگران در زندگی شما نیز غم از دست دادن عزیزتان را احساس می کنند. غم و اندوه می تواند باعث شود ما احساس تنهایی کنیم. با این حال، اگر اجازه دهیم، می تواند منبع ارتباط شود. یک داستان یا خاطره ای از تعطیلات گذشته را به اشتراک بگذارید، به تصاویر نگاه کنید، یا به سادگی یک احساس ساده مانند، “ای کاش می توانستند برای این اینجا باشند” یا “آنها این را دوست داشتند” به اشتراک بگذارید. داشتن رابطه و ارتباط با دیگرانی که غم و اندوه را نیز تجربه می کنند می تواند منبع آرامش باشد.

  4. ایجاد یک طرح

    یکی از جنبه های مهم تعطیلات پس از تجربه از دست دادن، ناشناخته بودن چیزهایی است که ممکن است به نظر برسد. برای کمک به فرموله کردن انتظارات و تعیین حد و مرزها، برنامه ای تهیه کنید. صحبت در مورد اینکه جنبه تدارکاتی روز چگونه به نظر می رسد می تواند به کاهش اضطراب کمک کند و به شما فضایی برای بیان خواسته ها و مرزهای خود در مورد برنامه و فعالیت ها می دهد.

  5. یک سنت جدید ایجاد کنید

    هنگام سوگواری، سنت‌های قدیمی می‌توانند احساس غریبی کنند یا غیبت عزیزتان را بزرگ‌تر کنند. حفظ سنت ها روشی زیبا برای ایجاد حس روتین، ارتباط با گذشته و امنیت آشنایی است. همچنین می‌تواند در یافتن سنت‌های جدیدی که هم به شما عزیزان احترام می‌گذارد و هم در آن روز ادغام می‌کند، راحت باشد. این سنت جدید ممکن است چیزی کاملاً جدید باشد مانند اسکیت روی یخ یا تماشای یک فیلم جدید. یا می تواند سنتی باشد که به شخصی که از دست داده اید احترام می گذارد. این کار می‌تواند مانند قرار دادن جایی روی میز برای آن‌ها، درست کردن غذای مورد علاقه‌شان یا آویزان کردن زیورآلاتی باشد که شما را به یاد آن‌ها می‌اندازد.

    گودتراپی |  کمک بگیر

  6. برای غم و اندوه به دنبال حمایت حرفه ای باشید

    برای یافتن یک گروه غمگین یا برنامه ریزی چند جلسه مشاوره با یک درمانگر، در جستجوی کمک حرفه ای تردید نکنید. حتی پس از تعطیلات، می‌توانیم خود را در غم و اندوه بیابیم، زیرا تعطیلات خاطرات جدیدی را پدید می‌آورد یا بعد جدیدی از فقدان را ایجاد می‌کند.

  7. به یاد داشته باشید که می توانید چندین احساس را همزمان احساس کنید

    غم و اندوه لازم نیست لذت تعطیلات را بدزدد. هر دو می توانند در یک فضا وجود داشته باشند. غم ممکن است وجود داشته باشد، اما می توانید به خود اجازه دهید احساسات متعددی را احساس کنید. به عنوان مثال، شما می توانید متوجه راه هایی شوید که در آن به شدت دلتنگ عزیزتان می شوید و در عین حال هنگام تماشای فیلم تعطیلات مورد علاقه خود احساس شادی می کنید. خنده را با یکی از اعضای خانواده یا دوست به اشتراک بگذارید. پس از از دست دادن مادربزرگم که بخشی جدایی ناپذیر از جشن‌های تعطیلات بود، احساس می‌کردم تمایل مادربزرگم برای حضور در آنجا بر من غلبه کرده است، اما همچنین قدردانی از خانواده‌ای را که او ساخته بود، در حالی که دور میز نشسته بودیم و مشغول تقسیم غذا بودیم، احساس کردم. و داستان ها و امیدها برای سال آینده.

رجیستری GoodTherapy ممکن است برای شما مفید باشد. ما هزاران درمانگر را با خود داریم که دوست دارند با شما صحبت کنند و در سفر شما با شما قدم بگذارند. امروز پشتیبانی مورد نیاز خود را پیدا کنید.






© Copyright 2022 GoodTherapy.org. تمامی حقوق محفوظ است.

مقاله قبلی فقط توسط نویسنده نامبرده نوشته شده است. هر گونه دیدگاه و نظر بیان شده لزوما توسط GoodTherapy.org به اشتراک گذاشته نمی شود. سوالات یا نگرانی‌های مربوط به مقاله قبلی را می‌توان برای نویسنده مطرح کرد یا به عنوان نظر در زیر پست کرد.