رژیم لاغری سریع

نحوه مدیریت حمله پانیک در محل کار: ۱۰ راه ساده


اضطراب

حمله پانیک در محل کار

حملات پانیک می تواند بسیار ترسناک و چالش برانگیز باشد، اما زمانی که در محل کار با حمله پانیک روبرو می شوید، چالش می تواند حتی بیشتر شود. در محل کار ما، نگرانی ها و نگرانی ها در مورد اینکه همکارانمان در مورد ما چه فکری می کنند، حتی می تواند باعث وحشت شما شود.

اگر بیش از حد نگران حمله پانیک در محل کارتان هستید – در مقابل مدیران، همکاران یا سرپرستان – ممکن است رفاه کلی شما تحت تاثیر قرار گیرد و می تواند محل کار شما را به مکانی نه چندان امن برای کار تبدیل کند. چنین رفتارهایی همچنین می تواند باعث ایجاد شرایط شدید شود و می تواند اختلال هراس موجود را حتی بدتر کند.

مثلا،

در یک خبر اخیری که خواندم، گزارش شد که مردی از کنتاکی پس از اینکه کارفرما برخلاف میل او برای او جشن تولد در محل کار برگزار کرد، دچار حمله هراس شد. کوین برلینگ، مردی که دارای اختلال اضطرابی است، به مدیرش گفته بود که نمی‌خواهد تولدش را در محل کار جشن بگیرند، زیرا باعث استرس شدید او می‌شود. خواسته های او یا نادیده گرفته شد یا به گوش نگران نرسید.

این مهمانی غافلگیرکننده باعث شد که مرد دچار حمله اضطراب شود. هنگامی که روز بعد برای بحث در مورد واکنش خود تماس گرفت، پس از اینکه مدیران او را به “دزدیدن شادی سایر همکاران” متهم کردند، دوباره دچار حمله وحشت زدگی شد. به او گفته شد که بعد از آن کار را ترک کند و در همان هفته از طریق ایمیل اخراج شد.

این خبر مرا بر آن داشت تا در مورد نحوه مدیریت حمله پانیک در محل کار بیشتر تحقیق کنم. زیرا، چه بخواهیم و چه نخواهیم، ​​درمان اختلالات روانی به زمان زیادی نیاز دارد، و حتی با وجود درمان‌های مرتبط، ما در زندگی اجتماعی و حرفه‌ای خود نیاز به اطمینان داریم که اختلالات ما معتبر هستند و جدی گرفته می‌شوند.

هنگامی که اختلالات جدی سلامت روان جدی گرفته نمی شوند، می توانند باعث شوند که ما از وضعیت خود احساس شرمندگی کنیم و نگران باشیم که شغل خود را به خاطر آن از دست بدهیم.

به این دلایل، مقابله با حمله پانیک در محل کار می تواند بسیار سخت باشد. با این حال، راه های زیادی برای مقابله با حمله پانیک در محل کار وجود دارد. بیایید آن راه ها را در زیر بررسی کنیم!

وقتی در محل کار دچار حمله پانیک می شوید چه باید کرد؟

۱. علائم خود را بشناسید

حملات پانیک به طور ناگهانی رخ نمی دهد، نشانه های ظریفی وجود دارد که شما را از شروع حمله پانیک آگاه می کند. به آنها توجه کنید. با شناخت و شناخت علائم حمله پانیک، می توانید به سرعت خود را آماده کنید. برخی از علائم رایج حملات پانیک می تواند به شرح زیر باشد:

  • تنگی نفس
  • افزایش ضربان قلب
  • سرگیجه
  • درد قفسه سینه
  • گرگرفتگی
  • لرزیدن
  • حالت تهوع
  • خفگی
  • بی حسی

۲. تکنیک TIP را امتحان کنید

تکنیک TIP یک راه عالی دیگر برای مقابله با حمله پانیک است. اینطوری کار میکنه:

چیزی سرد بمالید. من خوانده ام (و سعی کرده ام) که قرار دادن یک تکه یخ در دهان هنگام حمله پانیک می تواند به آرامش شما کمک کند. هنگام کنترل حمله پانیک در محل کار، به دستشویی بروید و مقداری آب سرد روی صورت، بازوها و گردن خود بپاشید. اگر دمای بیرون سرد است، به قدم زدن بروید.

روانشناسان همچنین پیشنهاد می کنند برای آرام شدن، جک های پرش یا کشش را امتحان کنید. وقتی در محل کار دچار حمله پانیک می شوید، ورزش های شدیدی مانند دویدن، پریدن و غیره را امتحان کنید. فقط مطمئن شوید که این کار را انجام دهید تا مزاحم همکارانتان نشوید.

تکنیک‌های تنفسی نیز می‌توانند به درمان حمله پانیک کمک کنند. از طریق بینی نفس بکشید، نفس خود را نگه دارید و به آرامی بازدم کنید. اطمینان حاصل کنید که در طول تنفس، معده شما منبسط می شود.

۳. آرام سازی پیشرونده عضلانی (PMR) را امتحان کنید

راه دیگر برای مقابله با حمله پانیک در محل کار، تمرین PMR است. آرام سازی پیشرونده عضلانی یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از حمله پانیک است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که عمدا عضلات خود را یکی یکی شل کنید. در اینجا مراحل ساده ای برای امتحان کردن در محل کار وجود دارد:

  • مشت های خود را تا جایی که می توانید محکم بفشارید
  • آنها را فشرده نگه دارید و به مدت ۵ ثانیه از بینی خود استنشاق کنید
  • نفس خود را به مدت ۵ ثانیه نگه دارید
  • به مدت ۵ ثانیه نفس خود را بیرون دهید و به آرامی مشت های خود را شل کنید

۴. آب سرد بنوشید

همانطور که قبلاً اشاره کردم، پاشیدن آب سرد یا استفاده از کمپرس سرد می تواند به شما در درمان حمله پانیک کمک کند. به غیر از آن، می‌توانید هنگام حمله پانیک، آب سرد بنوشید یا زمانی که احساس می‌کنید یک حمله پانیک در راه است، یک بطری اسپری را برای اسپری آب سرد روی صورت خود نگه دارید.

۵. به دنبال پشتیبانی همکاران باشید

حملات پانیک در محل کار می تواند به روابط حرفه ای و همچنین روابط شما با سرپرستان و منابع انسانی آسیب برساند. اگر راحت به همکاران یا منابع انسانی خود در مورد وضعیت خود بگویید، می توانید هنگام مواجهه با حمله پانیک در محل کار، از آنها حمایت کنید.

۱. برای منابع انسانی و کارفرمایان:

زمانی که کارمندی در محل کار دچار حمله پانیک می شود، سعی کنید از شرایط او حمایت کنید و از انتقاد از آنها به خاطر محرک هایشان اجتناب کنید. اختلال پانیک یک وضعیت جدی است که می تواند عملکرد روزانه را با مشکل مواجه کند.

۲. برای کارکنان:

به خاطر داشته باشید که تبعیض علیه هر کسی به دلیل اختلالات سلامت روان غیرقانونی است. اگر در محل کار به دلیل اختلال/حملات هراس خود تبعیض را تجربه می کنید، می توانید یک شکایت رسمی داشته باشید.

۶. محرک ها را شناسایی کنید

سعی کنید بفهمید چه چیزی باعث حملات پانیک شما در محل کار می شود. آیا یک وضعیت است؟ یک شخص؟ یک شی؟ شناسایی محرک ها به شما کمک می کند تا راه حل موثری پیدا کنید. به خاطر داشته باشید که شناسایی محرک‌ها بدون پیش‌بینی حمله پانیک کار سختی است، اما برای آسان‌تر کردن کار، می‌توانید تمرین‌های آرام‌سازی را امتحان کنید تا از تحریک ناخواسته هراس جلوگیری کنید.

۷. از Counter Triggers استفاده کنید

درست مانند محرک های خاص می تواند باعث حملات پانیک شود، چیزهای خاصی نیز می توانند با این محرک ها مقابله کنند. در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید با محرک های خود مقابله کنید و قبل از شروع حمله پانیک آرام شوید:

  • با یک دوست قابل اعتماد یا یکی از اعضای خانواده تماس بگیرید
  • با درمانگر/سیستم پشتیبانی خود تماس بگیرید
  • حواس خود را با استفاده از یکی از تکنیک‌های زمین‌سازی محکم کنید (به عنوان مثال، می‌توانید یک توپ استرس یا هر چیزی که دارای ارزش شخصی است در دست بگیرید)
  • اسانس آرام بخش مورد علاقه خود/نمک را بو کنید

۸. خود را از محیط دور کنید

گاهی اوقات دور شدن از محیطی که باعث حمله پانیک شما شده است راه حل خوبی است. زمانی که در محل کار دچار حمله پانیک می شوید، سعی کنید از محیط استرس زا دور شوید. برای آرام کردن خود می توانید مکان های آرامی مانند موارد زیر پیدا کنید:

  • در ماشین شما
  • اتاق خصوصی با پرده های کشیده
  • یک غرفه حمام
  • صفحه اصلی

۹. به دنبال کمک حرفه ای باشید

آمادگی برای مقابله با حمله پانیک خوب است، اما برای مقابله طولانی مدت با حملات پانیک، باید به دنبال کمک حرفه ای باشید. با کمک یک درمانگر، می توانید به علت اصلی حملات پانیک خود برسید و راه حل های مناسب ارائه دهید. یک متخصص همچنین می تواند داروهای خاصی را برای کمک به مقابله با اختلال هراس در طولانی مدت تجویز کند.

۱۰. سعی کنید سبک زندگی خود را تغییر دهید

ایجاد تغییرات در رژیم غذایی و روال خود نیز می تواند احتمال ابتلا به حمله پانیک را کاهش دهد. سعی کنید پروتئین ها، جایگزین های بدون گلوتن یا غذاهای غنی از پروبیوتیک را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. همچنین می توانید سعی کنید زمان ورزش را به برنامه روزانه کاری خود اضافه کنید تا از طریق حملات پانیک مقابله کنید.

بسته شدن

امیدوارم این مقاله به شما کمک کرده باشد که یاد بگیرید هنگام حمله پانیک در محل کار چه کاری انجام دهید. برای تشخیص، می توانید با یک درمانگر حرفه ای تماس بگیرید.

آیا تا به حال در محل کار دچار حمله پانیک شده اید؟ چگونه یک حمله پانیک را مدیریت کردید؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید!

برای اطلاعات بیشتر، می توانید با ما به آدرس [email protected] بنویسید یا در رسانه های اجتماعی با ما پیام دهید. این مقاله را با دوستان، خانواده و همکاران خود به اشتراک بگذارید تا به آنها کمک کنید تا بدانند هنگام بروز حمله پانیک در محل کار چه باید بکنند.

مراقب باش!

درباره نویسنده

سوارناکشی شارما

Swarnakshi یک نویسنده محتوا در Calm Sage است که به سبک زندگی سالم تر برای ذهن و بدن اعتقاد دارد. او که یک مبارز و نجات یافته از افسردگی است، تلاش می کند تا به آگاهی در مورد پایان دادن به انگ پیرامون مسائل مربوط به سلامت روان کمک کند. او در قلب یک فرد روحانی است، او به سرنوشت و قدرت خود اعتقاد دارد. او یک خواننده و نویسنده مشتاق است و دوست دارد اوقات فراغت خود را صرف پخت و پز و یادگیری در مورد فرهنگ های جهانی کند.