نقش منیزیم در بدن – مرکز تغذیه و تناسب اندام Armoni


منیزیم چهارمین ماده معدنی فراوان در بدن است و در بیش از 600 واکنش سلولی از ساخت DNA تا کمک به انقباض ماهیچه ها نقش دارد.

سطوح پایین منیزیم با بسیاری از پیامدهای منفی سلامتی از جمله ضعف ، افسردگی ، فشار خون بالا و بیماری های قلبی همراه است.

ما به بیشتر ذرات منیزیم در بدن توجه می کنیم:

1. عملکرد مغز

منیزیم به عنوان محافظ گیرنده های NMDA عمل می کند که در رشد ، حافظه و یادگیری سالم مغز نقش دارند. منیزیم از تحریک بیش از حد سلول های عصبی جلوگیری می کند ، که می تواند آنها را از بین ببرد یا باعث آسیب مغزی شود.

2. ضربان قلب

منیزیم برای حفظ ضربان قلب سالم مهم است. منیزیم به طور طبیعی با کلسیم که برای انقباضات قلب ضروری است رقابت می کند. وقتی کلسیم

وارد سلول های میوکارد می شود ، فیبرهای عضلانی را منقبض می کند. منیزیم با این اثر مقابله می کند و به این سلول ها کمک می کند تا آرام شوند

و آرام باش. این حرکت کلسیم و منیزیم از طریق سلول های قلب یک نبض سالم را حفظ می کند. وقتی سطح منیزیم پایین است ،

کلسیم می تواند سلول های عضله قلب را بیش از حد تحریک کند. یکی از علائم رایج ضربان قلب سریع یا نامنظم است که می تواند تهدید کننده باشد

بخشنده زندگی باشید. علاوه بر این ، پمپ سدیم-پتاسیم ، پمپ تولید کننده ضربه های الکتریکی ، برای عملکرد صحیح به منیزیم نیاز دارد. تکانه ها

برق بر ضربان قلب تأثیر می گذارد.

منیزیم با مبارزه با کلسیم ، که باعث تحریک انقباضات می شود ، به سلول های ماهیچه های قلب کمک می کند تا آرام شوند. این مواد معدنی برای ایجاد انقباض و آرامش مناسب سلول های قلب با یکدیگر رقابت می کنند.

3. تنظیم انقباضات ماهیچه ای

منیزیم نقش مهمی در تنظیم انقباضات ماهیچه ای دارد. مانند قلب ، منیزیم به عنوان یک مسدود کننده طبیعی کلسیم برای آرامش عمل می کند

ماهیچه ها کمک می کنند. در عضلات شما ، کلسیم به پروتئین هایی مانند تروپونین C و میوزین متصل می شود. این فرایند شکل این پروتئین ها را تغییر می دهد

آنچه را که باعث انقباض می شود می دهد. منیزیم با کلسیم به دلیل این نقاط اتصال به شل شدن ماهیچه ها کمک می کند. اگر بدن شما منیزیم دارد

برای رقابت با کلسیم کافی نیست ، ماهیچه های شما ممکن است منقبض شوند و باعث گرفتگی یا اسپاسم شوند. به همین دلیل ، منیزیم

معمولاً برای درمان گرفتگی عضلات تحت نظر پزشک در دوزهای مناسب توصیه می شود.

منیزیم به عنوان یک مسدود کننده طبیعی کلسیم عمل می کند و به سلول های ماهیچه ای پس از انقباض کمک می کند. وقتی سطح منیزیم پایین است ،

ماهیچه ها می توانند سفت شوند و علائمی مانند گرفتگی یا اسپاسم عضلات را ایجاد کنند.

4 کنترل قند خون در دیابت نوع 2

افراد مبتلا به دیابت نوع 1 اغلب دارای سطوح پایین منیزیم هستند که می تواند وضعیت را بدتر کند زیرا منیزیم به تنظیم انسولین و کاهش قند خون کمک می کند.

استخراج و انتقال به سلول های ذخیره سازی به عنوان مثال ، سلول های شما به گیرنده هایی نیاز دارند که برای عملکرد صحیح به منیزیم نیاز دارند. اگر

هنگامی که سطح منیزیم پایین است ، سلول ها نمی توانند از انسولین به طور م useثر استفاده کنند و سطح قند خون افزایش می یابد. افزایش مصرف منیزیم امکان پذیر است

قند خون را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش می دهد. تجزیه و تحلیل هشت مطالعه نشان داد که مکمل منیزیم به طور قابل توجهی سطح گلوکز را افزایش می دهد.

خون ناشتا را در شرکت کنندگان مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش می دهد. با این حال ، اثرات مفید منیزیم بر کنترل قند خون فقط در مطالعات کوتاه مدت یافت شده است.

بود.

5 بهبود کیفیت خواب

بدخوابی یک مشکل عمده بهداشتی در سراسر جهان است. مصرف منیزیم می تواند کیفیت خواب را با کمک به آرامش ذهن و بدن بهبود بخشد.

سبزیجات برگ سبز ، به ویژه اسفناج

برگ چغندر

غلات کامل و تصفیه نشده

ماهی

دانه کدو تنبل

محصولات لبنی: شیر ، ماست ، کفیر

گردو مخصوصا بادام

لوبیا

آووکادو

شکلات تلخ

میوه های خشک ، به ویژه انجیر

موز

مویده رحمانیان ، عضو انجمن تغذیه ایران
کلینیک لاغری و زیبایی آرمونی

دیدگاهتان را بنویسید