وقتی با خط تلفن خودکشی تماس می گیرید چه انتظاری دارید؟


پیشگیری از خودکشی

آخرین به روز رسانی در ۵ آگوست ۲۰۲۲: منتشر شده در ۶ آگوست ۲۰۲۲

خط کمک بحران 988

یکی از بزرگترین نگرانی های سلامت روان عمومی، افکار خودکشی و خودکشی است. به خصوص وقتی صحبت از نسل جوان باشد. آیا می دانستید که خودکشی یکی از ۱۵ علت اصلی مرگ و میر و دومین علت مرگ در افراد ۱۰ تا ۳۵ ساله است؟

اما این همه ماجرا نیست. با نگرانی های فزاینده COVID-19، تبعیض نژادی و سایر تعصبات که رنگین پوستان، جوامع اقلیت و جوانان LGBTQ+ با آن مواجه هستند، خودکشی به یکی از بحران های مهم سلامت تبدیل شده است.

در ۱۶ ژوئیه ۲۰۲۲، خط زندگی ملی پیشگیری از خودکشی ۱-۸۰۰-۲۷۳-۸۲۵۵ که قبلاً شناخته شده بود، با یک شماره جدید و در دسترس تر جایگزین شد – ۹۸۸. نگران نباشید، شماره قدیمی هنوز موجود است. این اقدام توسط دولت ایالات متحده یکی از اقداماتی است که برای تقویت خدمات مرکز تماس بحران و کمک به شهروندان برای دریافت کمک مورد نیاز برای سلامت روان خود انجام شده است.

با در دسترس تر شدن شماره راه نجات جدید، دریافت کمک برای افکار خودکشی دور از دسترس نیست. با این حال، وقتی با خط تلفن خودکشی تماس می گیرید دقیقا چه اتفاقی می افتد؟

خط تلفن خودکشی چیست؟

خط تلفن خودکشی یا شماره خط تلفن بحران یک سرویس رایگان است که در آن می‌توانید در صورت گذر از یک بحران سلامت روانی برای پشتیبانی تماس بگیرید. در حالی که این شماره‌ای است که می‌توانید با آن تماس بگیرید، پیامک ارسال کنید و با آن چت کنید تا پشتیبانی مورد نیاز خود را دریافت کنید، نسخه‌های بسیاری از شماره خط تلفن وجود دارد که نه تنها در ایالات متحده بلکه در سایر کشورهای جهان نیز ایجاد شده است.

در حالی که تماس با خط تلفن خودکشی می‌تواند برای بسیاری مفید باشد، ممکن است برای کسانی که در فضای امنی نیستند تماس بگیرند یا با اضطراب‌هایی مانند اضطراب اجتماعی یا صحبت کردن با تلفن همراه باشند، مفید نباشد.

خط تلفن ۹۸۸ چیست؟

مشابه خط کمک فوری بحران، ۹۱۱، ۹۸۸ راه آسان‌تری برای دسترسی به پشتیبانی بحران در ایالات متحده است. این شماره ۳ رقمی جایگزین شماره تلفن ۱۱ رقمی است و به منظور تقویت و گسترش مراکز بحران خطوط حیاتی در سراسر کشور است.

شماره لایف لاین اولین بار در سال ۲۰۰۵ راه اندازی شد و از آن زمان تاکنون، حجم تماس ۱۴ درصد افزایش یافته است. انتظار می‌رود که این تعداد افزایش دیگری داشته باشد زیرا عوامل استرس‌زای همه‌گیر همچنان بر سلامت روانی و عاطفی بسیاری در سراسر جهان تأثیر می‌گذارند.

وقتی در یک بحران فوری قرار می گیرید، هر لحظه اهمیت دارد. این همان چیزی است که این شماره خط تلفن جدید به دنبال آن است. رابرت گبیا، مدیر اجرایی بنیاد آمریکایی برای پیشگیری از خودکشی (AFSP)، توضیح می‌دهد که وقتی فردی با ۹۸۸ تماس می‌گیرد، با یک تبریک خودکار و گزینه‌هایی برای تماس‌گیرندگان و جانبازان اسپانیایی زبان مواجه می‌شود.

وی همچنین توضیح می دهد که پس از احوالپرسی اولیه، تماس به نزدیکترین مرکز بحران فرد (بر اساس کد منطقه) و با یک مشاور آموزش دیده در ارتباط خواهد بود.

گبیا همچنین گفت که در بیشتر مواقع، حدود ۹۸ درصد از تماس‌ها هنگام ارتباط با مشاور از طریق تلفن حل می‌شوند و تنها حدود ۲ درصد از تماس‌گیرندگان نیاز به ارسال فوری دارند.

وقتی با خط تلفن خودکشی تماس می گیرید چه انتظاری دارید؟

هر تجربه ای که هنگام تماس با خط تلفن خودکشی می توانید متفاوت باشد، بسته به حالتی که انتخاب می کنید. در اینجا مواردی وجود دارد که هنگام تماس با خط تلفن خودکشی می توانید انتظار داشته باشید.

۱. قبل از تماس: بسته به حالتی که برای برقراری ارتباط با خط تلفن انتخاب می‌کنید، با یک مشاور (از ۳۰ ثانیه تا ۱۰ دقیقه) در ارتباط خواهید بود. این زمان به میزان تماس دریافتی مرکز نیز بستگی دارد. فقط بدان که تو اراده با یک مشاور در ارتباط باشید

۲. چگونه یک مشاور می تواند کمک کند: ایده خط تلفن خودکشی کمک به حل و فصل وضعیت با ارائه بازخورد فعال و مشاوری است که فعالانه گوش می دهد و منابع و اطلاعات مناسب را به اشتراک می گذارد تا به شما کمک کند تا با هر چیزی که با آن دست و پنجه نرم می کنید کنار بیایید. هدف تماس به شما بستگی دارد. ممکن است تماس بگیرید و با یک شماره راهنما تماس بگیرید زیرا به حمایت نیاز دارید یا می خواهید کسی به حرف شما گوش دهد. نه لزوما فقط زمانی که قصد دارید به خود آسیب برسانید.

به گفته کارشناسان، هدف نهایی خط تلفن خودکشی کمک به ایجاد یک برنامه عمل برای کمک به پیشرفت است. هر تجربه متفاوت است. چیزی که هنگام تماس با یک شماره خط تلفن تجربه می کنید می تواند بسیار متفاوت از آنچه که دوست شما تجربه می کند متفاوت باشد.

۳. چه کسی به تماس شما پاسخ می دهد: افرادی که در خط دیگر هستند یا مشاوران آموزش دیده یا داوطلبان آموزش دیده ای هستند که در زمان سختی به شما کمک می کنند. تنها چیزی که باید درک کنید این است که شما تنها نیستند. هر فردی که در انتهای خط دیگر قرار دارد به طور گسترده در مورد چگونگی مدیریت بحران، فراهم کردن منابع مناسب و ارائه آموزش گسترده در مورد موضوعات مختلف – از سلامت روان گرفته تا تمایلات جنسی – آموزش دیده است.

۴. همه اینها محرمانه است: آنچه با مشاور صحبت می کنید همه محرمانه است و شما هستید نه موظف به اشتراک گذاری هر چیزی که برای اشتراک گذاری راحت نیستید. برای خطوط تماس بحران مانند The Trevor Project که به مسائل مربوط به جنسیت و هویت جنسی می پردازد، محرمانه نگه داشتن هویت و جزئیات تماس گیرنده یک اولویت است.

لطفاً به خاطر داشته باشید که ممکن است اغلب برای حمایت های بعدی به یک مرکز بحران محلی یا یک مددکار اجتماعی ارجاع داده شوید، به خصوص اگر مورد شدید باشد یا نیاز به توجه ویژه داشته باشد.

در صورت بروز یک بحران فوری، خدمات اورژانس محلی ممکن است برای بررسی سریع سلامتی توسط خطوط فوری بحران اعزام شوند. داوطلب مطمئن می شود که شما، تماس گیرنده، بخشی از مکالمه هستید تا از هرگونه ملاقات غیرمنتظره یا غافلگیری جلوگیری کند.

مواردی که قبل از تماس باید در نظر داشته باشید

هنگام تماس با خط تلفن خودکشی، در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

۱. شفاف و صادق باشید

من می دانم که باز کردن و ارائه نقاط ضعف خود به کسی که ندیده اید یا نمی شناسید چقدر سخت است. به خصوص وقتی صحبت از مقابله با افسردگی می شود، هر نوع قضاوت یا ترس از یک فرد می تواند شما را به سمت پایین بکشاند.

در حالی که درخواست کمک ناراحت کننده است، با این وجود، داوطلبان آموزش دیده برای کمک به شما هستند. برای اطمینان از دریافت کمک مناسب، باید در مورد اهداف خود شفاف باشید و با خود و همچنین با شخصی که با او صحبت می کنید صادق باشید.

به یاد داشته باشید، این افراد برای ارائه کمک و حمایت به بهترین شکل آموزش دیده اند، بنابراین هر چیزی که شما می گویید به هیچ وجه نشان دهنده قضاوت یا کاستی های هر دو طرف نیست.

۲. از خود انگ زدن بپرهیزید

ترس از قضاوت می تواند شما را از کمک گرفتن باز دارد. باید به خاطر داشته باشید که هیچ کس، به خصوص کسی که در سمت دیگر نشسته است، شما را قضاوت نخواهد کرد. این خودانگاری است که ممکن است مانع شما شود و باعث شود فکر کنید که طرف مقابل شما را به خاطر داشتن این افکار منفی مورد قضاوت قرار می دهد. این درست نیست.

شخص طرف مقابل می فهمد که هر چیزی که شما احساس یا تجربه می کنید واقعی و معتبر است. آنها آنجا هستند تا با شما همدردی کنند، به شما حمایت کنند و احساسات شما را درک کنند. آنها ابزار و آموزش لازم برای انجام این کار را دارند.

چه زمانی تماس بگیریم؟

شما از همه مردم می دانید چه زمانی زمان مناسب برای کمک و حمایت است. هر وقت احساس کردید که باید گوش همدلی داشته باشید تا به شما گوش دهد، تماس بگیرید. هر زمان که نیاز به دسترسی به بهترین منابع موجود را احساس کردید، تماس بگیرید. هیچ کس نمی تواند قضاوت کند که زمان مناسب برای تماس گرفتن با شما چه زمانی است.

و بهترین بخش این خطوط تلفنی این است که بحران تنها زمانی نیست که می توانید تماس بگیرید. اگر می خواهید هر خبر خوبی را به اشتراک بگذارید، می توانید تماس بگیرید. اگر به راهنمایی در مورد چگونگی برداشتن گام های بعدی با علاقه خود نیاز دارید، تماس بگیرید. شماره خط تلفن فضای امن شماست که می توانید در مورد هر تجربه ای – خوب یا بد – صحبت کنید.

در نتیجه…

زمانی که علائم هشدار دهنده را به موقع مطرح کنید، خودکشی قابل پیشگیری است. اگر شما یا عزیزتان با افکار خودکشی یا افکار خودکشی دست و پنجه نرم می‌کنید، می‌توانید با مشاور سلامت روان خود یا یک مشاور پشتیبانی بحران تماس بگیرید.

با خط تلفن جدید خودکشی ۹۸۸، تماس و درخواست کمک در دسترس است. به یاد داشته باشید، اگر با احساس افسردگی، اضطراب، خودکشی یا سایر شرایط شدید سلامت روانی دست و پنجه نرم می کنید، تنها نیستید. کمک فقط یک تماس است.

می‌توانید برای کمک به سیستم پشتیبانی خود که شامل اعضای خانواده، دوستان، درمانگر یا گروه‌های پشتیبانی می‌شود، مراجعه کنید. در زمانی که به کمک نیاز دارید دریغ نکنید.

در اینجا منابع دیگری برای کمک به شما وجود دارد:

  • خط متن بحران: HOME را به ۷۴۱۷۴۱ پیامک کنید
  • TrevorLifeline: 866-488-7386
  • iCall: +91-9152-987-821
  • AASRA: +91-9820-466-726
  • بنیاد Vandrevala: +91-9999-666-555

امیدوارم این مقاله به شما کمک کرده باشد که اهمیت شماره‌های خط تلفن خودکشی را درک کنید، از شماره‌های خط تلفن چه انتظاراتی داشته باشید و قبل از برقراری تماس چه چیزهایی را در نظر داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر می توانید با ما در آدرس زیر بنویسید [email protected] یا در شبکه های اجتماعی به ما پیام دهید.

همچنین می توانید نظرات خود را در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید!

مراقب باش!

درباره نویسنده

سوارناکشی شارما

Swarnakshi یک نویسنده محتوا در Calm Sage است که به سبک زندگی سالم تر برای ذهن و بدن اعتقاد دارد. او که یک مبارز و نجات یافته از افسردگی است، تلاش می کند تا به آگاهی در مورد پایان دادن به انگ پیرامون مسائل مربوط به سلامت روان کمک کند. او در قلب یک فرد روحانی است، او به سرنوشت و قدرت خود اعتقاد دارد. او یک خواننده و نویسنده مشتاق است و دوست دارد اوقات فراغت خود را صرف پخت و پز و یادگیری در مورد فرهنگ های جهانی کند.