وقتی در فانک گیر می کنید چگونه از خود مراقبت بهتری داشته باشید


هنگامی که سلامت عاطفی ما تحت تأثیر قرار می گیرد ، احساسات قاطع احساسی می تواند به سرعت بوجود آید. این احساسات می توانند غیرقابل پیش بینی ، خسته کننده و حتی ترسناک باشند. ممکن است ضربان قلب شما شروع شود ، قفسه سینه شما سفت شود ، یا ممکن است احساس عصبانیت یا ناامیدی کنید. اگرچه این احساسات کمتر از ایده آل هستند ، شما تنها نیستید – در واقع ، اگر بدانید چند نفر در مبارزه شما سهیم هستند ، شگفت زده خواهید شد. مطالعه اخیر توسط انجمن روانشناسی آمریکا مشخص شد که 67 درصد از آمریکایی ها در حال حاضر احساس اضافه بار دارند و بیش از 80 درصد علائم استرس طولانی مدت را تجربه می کنند. همانطور که می بینید ، همه ما می توانیم از پشتیبانی کمی استفاده کنیم! بنابراین اگر در فکر این هستید که چگونه می توانید اضطراب خود را کاهش دهید یا نمی دانید در مواقع ناراحتی چه باید بکنید ، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم.

در جلوی شما نکات کاربردی در مورد نحوه مراقبت از خود ، صرف نظر از آنچه تجربه می کنید ، پیدا خواهید کرد.

نکات سریع که می تواند سلامت روانی شما را افزایش دهد ، صرف نظر از احساسی که دارید

حقیقت این است که استرس اجتناب ناپذیر است. همه ما محرک هایی داریم و همه ما موقعیت های بزرگی را تجربه کرده ایم که فقط ما را از مرز دور می کند (و اگر سرتان را تکان نمی دهید ، اسرار خود را به ما بگویید). اگرچه ما می توانیم از اقدامات پیشگیرانه برای محافظت از سلامت روان خود استفاده کنیم (در نظر بگیرید: الف رژیم غذایی غنی از مواد مغذی، شروع یک تمرین مدیتیشن یا خواب کافی) ، ما نمی توانیم از شرایط استرس زا جلوگیری کنیم. به همین دلیل است که ما هر زمان که به پشتیبانی نیاز دارید ، راهکارهای مقابله ای و نکات اجرایی عملی را به شما ارائه می دهیم!

بنابراین دفعه بعد که احساس می کنید گیر کرده اید ، تنها هستید ، استرس دارید یا کمتر از خود متعادل خود هستید ، این نکات سریع سلامت روان را امتحان کنید. این ابزارها می توانند به تنظیم سیستم عصبی شما کمک کنند و احساس آرامش را در شما ایجاد کنند.

وقتی احساس ناراحتی می کنید چه باید بکنید

تنفس عمیق را تمرین کنید

هنگامی که احساس اضطراب می کنید ، به نفس بازگردید. چشمان خود را ببندید ، روی یک صندلی راحت بنشینید و یک دست را روی سینه و یک دست را روی شکم خود قرار دهید. برای شمارش 1-2-3-4 از طریق بینی استنشاق کنید ، مکث کنید ، سپس به آرامی از طریق دهان همان تعداد بیرون دهید. تکرار!

نفس عمیقی از اسانس اسطوخودوس بکشید

یک بطری کوچک اسطوخودوس ارگانیک را در دست داشته باشید. وقتی احساس اضطراب یا استرس می کنید ، یک یا دو قطره به مچ دست خود بیفزایید و یک نفس عمیق بکشید و برای آخرین بار تصمیم بگیرید.

پیاده روی پیوسته داشته باشید

تلفن خود را در خانه بگذارید و بدون این که حواس شما پرت شود ، قدم بزنید. به سادگی حرکت دادن بدن می تواند با انتقال ذهن از حالت کشمکش یا فرار به استراحت و هضم ، افکار مضطرب را تسکین دهد.

مدیتیشن کنید

وقتی احساس غرق شدن می کنید و نمی دانید چگونه می توانید اضطراب خود را کاهش دهید ، با یک مدیتیشن کوتاه پنج دقیقه ای ذهن خود را آرام کنید. این کار را پنج دقیقه امتحان کنید مدیتیشن آرام انجام دهید توسط آماندا گیلبرت برای تسکین فوری!

وقتی احساس می کنید گیر کرده اید چه کار کنید

یک تغییر کوچک ایجاد کنید

نمی دانید وقتی تحت فشار شدید و گرفتار ذهنیت منفی هستید چه باید بکنید؟ با یک تغییر کوچک شروع کنید. شاید ذهنیت خود را تغییر دهید ، وعده های غذایی سالم تری بخورید یا فقط ده دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید تا در یک جنبه متفکرانه از برنامه روزانه صبح خود قرار بگیرید. تغییرات کوچک به مرور به تغییرات بزرگ می افزایند!

تفکر منفی را برای تفکر مثبت کنار بگذارید

تغییر دیدگاه شما می تواند فواید فوری برای سلامت روان شما داشته باشد. وقتی افکار منفی شما تسخیر می شوند ، به چیزی فکر کنید که از آن سپاسگزار هستید و نحوه تغییر طرز فکر خود را تماشا کنید.

مربوط: 3 پیشرفت های متخصص برای شکستن چرخه تفکر منفی

از فکر کردن و شک به خود دست بردارید

به راحتی می توانید هر سناریوی “چه-اگر” را در ذهن خود بازتولید کنید و بدترین آن را تصور کنید. اما اگر در فکر این هستید که چگونه می توانید اضطراب خود را کاهش دهید ، وقت آن رسیده که او را کنار بگذارید و ادامه دهید! به جای تصور بدترین نتیجه ، به بهترین فکر کنید. میخوای چی بشه؟ سپس تصور کنید آن سناریوی مثبت به حقیقت پیوست. شما به سادگی در حال بازیابی ذهن خود هستید! با گذشت زمان ، شما یاد خواهید گرفت که از الگوهای تفکر منفی خلاص شوید.

لیستی از اهداف تهیه کنید

هم کوتاه مدت و هم بلندمدت فکر کنید. امروز می خواهید به چه چیزی برسید؟ این هفته؟ این ماه؟ امسال؟ ایجاد برنامه می تواند به ایجاد انگیزه و انگیزه شما برای اقدام کمک کند.

یک سرگرمی جدید را امتحان کنید

هنگامی که در مشکل هستید ، سرگرمی جدیدی را پیدا کنید که علاقه شما را برانگیزد. در نظر بگیرید: یک کلاس یوگا ، یک کلاس آشپزی یا یک دوره آموزشی جالب!

وقتی احساس خستگی می کنید چه کار کنید

یک لیوان بزرگ آب بنوشید

اغلب کم آب می شود (حتی در کوچکترین) می تواند منجر به احساس خستگی و بی حالی شود. خارج از انرژی شما ، این می تواند بر روحیه ، استرس و حتی خواب شما تأثیر بگذارد. ابتدا یک لیوان بزرگ آب بنوشید و یک بطری را در طول روز همراه داشته باشید. وقتی احساس خستگی می کنید بنوشید!

یک میان وعده سرشار از انرژی بخورید

یک میان وعده پر انرژی حاوی مواد مغذی برای از بین بردن استرس می تواند به مبارزه با خستگی و افزایش انرژی کمک کند. سعی کنید میان وعده های سرشار بخورید مواد مغذی برای افزایش انرژی مانند روی ، امگا 3 ، ویتامین B و ویتامین C.

دوش آب سرد گرفتن

علاوه بر تسکین درد ماهیچه ها و تقویت ریکاوری ، پژوهش نشان می دهد که دوش آب سرد می تواند خلق و خو را افزایش داده و خستگی را کاهش دهد. در حالی که ایستادن در سرمای سرد همیشه نیست اکثر خوشایند ، ما نمی توانیم انکار کنیم که پس از آن احساس سرزندگی می کنیم!

به پیاده روی در فضای باز بروید

چه در حال پیاده روی باشید یا در حال تمرین برای تمرینات سبک باشید ، تمرینات با شدت کم می توانند انرژی شما را افزایش دهند ، استرس را از بین ببرند و حتی شما را مولدتر کنند.

مربوط: 10 کاری که باید در صورت خستگی دائمی انجام دهید

وقتی احساس ناراحتی می کنید چه باید بکنید

دفتر خاطرات احساسات شما

به جای احساسات خود ، آنها را روی کاغذ بیاورید. ما دوست داریم این را “تخلیه مغز” بنامیم – فقط آنچه را که در ذهن دارید بنویسید و از شر این احساسات خلاص شوید!

فریاد

گاهی اوقات یک گریه خوب کاتارتیک دقیقاً همان چیزی است که شما باید هنگام ناراحتی یا ناراحتی انجام دهید. در واقع ، A. مطالعه هاروارد گریه تشخیص داده شده اکسی توسین و مواد شیمیایی مخدر داخلی را که به نام اندورفین شناخته می شود آزاد می کند. این می تواند درد را از نظر جسمی و روحی تسکین دهد!

اتاق یا منطقه ای را تمیز کنید

آیا می دانید پاکی و سلامت روانی عبارتند از مربوط؟ یک فضای تمیز می تواند به کاهش احساس اضطراب و ناراحتی کمک کند در حالی که به عنوان یک راه مiveثر برای پاکسازی سر عمل می کنید.

شروع یک مجله شکرگزاری

حتی در بدترین روزها ، همیشه چیزی برای شکرگزاری وجود دارد. یک لیست تشکر شروع کنید و به آن اضافه کنید. وقتی احساس ضعف ، گم شدن یا ناراحتی می کنید ، دفتر خاطرات خود را دوباره بخوانید و همه چیزهای مثبت زندگی خود را به خود یادآوری کنید!

وقتی احساس ناامیدی یا عصبانیت می کنید چه باید بکنید

نفس بکشید و تا 10 بشمارید

آن تنفسهای آهسته و عمیقی که قبلاً ذکر کردیم؟ برگرد به آنهایی که اینجا هستند. وقتی احساس ناامیدی یا عصبانیت می کنید ، یک نفس عمیق بکشید و تا ده بشمارید. هنوز هم احساس بیقراری می کنید؟ تنفس خود را تا زمانی که تنش شروع به از بین رفتن کند ادامه دهید. با یک ذهن شفاف تر و آرام تر به وضعیت بازگردید.

آموزش HIIT انجام دهید

تمام آن انرژی آتشین را به ضربان قلب خود منتقل کنید تمرین HIIT! احساسات منفی را با آن هورمونهای خوب جایگزین کنید که پس از تمرینات عرق کرده به سیستم شما هجوم می آورند.

تمرینات مورد علاقه خود را بر اساس ذهن یا تکنیک رفع استرس انجام دهید

شاید تنفس عمیق باشد ، الف جریان یوگا، یا آرامش بخش حمام نمک اپسومچیزی را پیدا کنید که به شما احساس خنکی ، آرامش و جمع آوری می دهد.

وقتی احساس تنهایی می کنید چه باید بکنید

یک شبکه پشتیبانی پیدا کنید

این می تواند خانواده ، دوستان ، سازمان های محلی و البته پزشک یا درمانگر شما باشد. نکته پایانی: وقتی احساس تنهایی می کنید ، درخواست حمایت کنید! افراد زیادی هستند که مایل و مایل به ارائه کمک هستند.

اعمال مهربانانه تصادفی

شاد کردن دیگران باعث می شود احساس خوشبختی کنید (و کمتر تنها باشید). این برنامه رایگان ، ساده و برای روح مفید است.

در شبکه های اجتماعی ثبت نام کنید

گاهی اوقات شبکه های اجتماعی چندان اجتماعی نیستند. در واقع ، اگر احساس تنهایی می کنید ، گاهی اوقات می تواند به شما احساس انزوا بیشتری دهد. در رسانه های اجتماعی سم زدایی کنید و در زمان حال زندگی کنید! با یک دوست تماس بگیرید ، به یک غریبه لبخند بزنید یا در یک کافه بنشینید و روابط واقعی را در اولویت قرار دهید.

دوستان خزدار خود را در آغوش بگیرید

شاید شما سگی را به فرزندی پذیرفته اید ، در پناهگاه حیوانات محلی داوطلب شده اید یا زمانی را با حیوان خزدار دوست خود گذرانده اید! علاوه بر دوش گرفتن با عشق بی قید و شرط ، حیوانات خانگی نیز بودند نشان داده شده برای افزایش روحیه ، کاهش استرس و ایجاد احساس تنهایی کمتر.

در یک کلاس ورزشی جدید شرکت کنید

اگر می توانید ، تعریق در کلاس ورزش یا آمادگی جسمانی گروهی می تواند راهی عالی برای ملاقات با افراد جدید و همفکر شما باشد!

به انجمن FitOn ما بپیوندید

به صورت رایگان در FitOn ثبت نام کنید و به انجمن آنلاین ما بپیوندید. با توصیه ها و نکات متخصص ، تمرینات مربیان برتر و موارد دیگر ، احساس می کنید بخشی از چیزی بزرگتر از خودتان هستید. ثبت نام برای FitOn PRO و به دستور العمل های تأیید شده تغذیه دسترسی پیدا کنید و دستورالعمل ما را دنبال کنید اینستاگرام و صفحه فیس بوک و خود را به سایر اعضای FitOn معرفی کنید

نکاتی برای تقویت سلامت روان در حال حاضر

اجازه ندهید احساسات شما بر زندگی شما غلبه کند! این لیست را در دست داشته باشید و دفعه بعد که به کمی پشتیبانی نیاز دارید ، به نکات اجرایی ما نگاهی بیندازید. اما به یاد داشته باشید ، این راهکارهای مقابله ای جایگزین نیاز به کمک یا مشاوره پزشکی نمی شود. اگر متوجه شدید که این احساسات در زندگی روزمره شما اختلال ایجاد می کند ، با یک متخصص پزشکی مانند پزشک یا درمانگر خود صحبت کنید. اگرچه این نکات به عنوان مکانیزم های مقابله م effectiveثر عمل می کنند ، اما همه متفاوت هستند. به هر حال ، سلامتی و شادی شما هدف شماره یک ما است!

برای راهنمایی های بیشتر سلامتی ، تمرینات برای هر سطح آمادگی جسمانی ، مدیتیشن های اساسی و موارد دیگر ، برنامه FitOn را بارگیری کنید!



دیدگاهتان را بنویسید