پذیرش رادیکال چیست؟ چگونه آن را تمرین کنیم؟


خود کمکی

پذیرش رادیکال

پذیرش رادیکال حول مفهوم رنج می چرخد. اما می گوید که رنج مستقیماً از درد ناشی نمی شود. رنج ناشی از دلبستگی به درد است.

همه ما می دانیم که پذیرش به معنای برداشتن اولین قدم به سوی تغییر مثبت است. با این حال، پذیرش رادیکال با پذیرش کمی متفاوت است. بیایید بخوانیم پذیرش رادیکال چیست؟

مطالب مرتبط: قدرت پذیرش خود

پذیرش رادیکال چیست؟

پذیرش رادیکال توانایی پذیرش موقعیت های غیرقابل کنترل بدون قضاوت در آنهاست. این باعث کاهش رنج ناشی از موقعیت های منفی یا غیرقابل کنترل می شود.

پذیرش رادیکال نشان می دهد که ما به گذشته دردناک وابسته نیستیم. در عوض، به ما می‌گوید که شرایط غیرقابل کنترل را بپذیریم، زیرا عدم دلبستگی تنها کلید پایان دادن به رنج دردناک است. من از شما نمی خواهم که کاملاً از احساسات یا عواطف خود جدا شوید. من از شما می خواهم که نیت مثبت خود را حفظ کنید تا ذهن شما به مکانی قوی برای تبدیل رنج به بی طرفی تبدیل شود.

پذیرش رادیکال به این معنی است که افکار منفی خود را زیر نظر داشته باشید، آنها را شناسایی کنید و هر زمان که شروع به ایجاد اختلال در زندگی روزمره شما کردند آنها را تغییر دهید. همه چیز در مورد پذیرش آن چیزی است که هست و گرفتار نشدن در یک فروپاشی عاطفی.

نشانه های عدم پذیرش

زمانی که در موقعیت های منفی واکنش احساسی نشان می دهیم، کاملا طبیعی است. در اینجا چند نشانه وجود دارد که نشان می دهد شما نیاز به تمرین پذیرش رادیکال دارید:

  • زندگی عادلانه نیست.
  • من قادر به مقابله با این نیستم.
  • من نمی توانم باور کنم که باید از این طریق عبور کنم.
  • اوضاع خیلی خوب بود، این کاملا غیرقابل قبول است.
  • هر اتفاقی که می افتد عادلانه نیست.
  • چرا فقط برای من اتفاق می افتد؟
  • چرا الان این اتفاق می افتد؟
  • من در وضعیت وحشتناکی هستم.
  • آیا من لیاقت این را دارم؟
  • همه علیه من می روند.
  • اتفاقات بد فقط برای من می افتد.
  • کاش اوضاع فرق می کرد
  • من نمی توانم قبول کنم که واقعاً این اتفاق افتاده است
  • هیچ کس دیگری با این موضوع سر و کار ندارد.
  • می دانم که هرگز نمی توانم استراحت کنم.
  • بعد از این همه حال من هرگز خوب نمی شوم.
  • این است که من نمی توانم این را فراموش کنم.
  • من حتی اگر خیلی تلاش کنم نمی توانم از این موضوع عبور کنم.

۲۰+ راه برای تمرین پذیرش رادیکال

در اینجا چند راه وجود دارد که می تواند به شما کمک کند پذیرش رادیکال را تمرین کنید و توانایی خود را برای درگیر شدن با موقعیت های منفی بهبود بخشد.

قبل از شروع، درک کنید که این یک مهارت شخصیتی نیست که باید توسعه یابد. این یک تکنیک مقابله ای است که با گذشت زمان بهتر می شود.

بنابراین به تمرین آن ادامه دهید و اجازه ندهید افکار منفی ذهن و بدن شما را تسخیر کنند.

۱. اگر نمی توانید راه حلی برای مشکل پیدا کنید، سعی کنید دیدگاه خود را نسبت به موقعیت تغییر دهید. شاید کمک کند!

۲. اگر در موقعیتی هستید که در آن احساسات شدید زیادی وجود دارد، می توانید سعی کنید روی تکنیک های تنفس عمیق تمرکز کنید یا سعی کنید افکار خود را بررسی کنید تا بتوانید آنها را به افکار مثبت تبدیل کنید.

۳. اگر احساس می کنید در حالت پذیرش نیستید، مراقب افکار خود باشید و به آنها فکر کنید.

۴. مدام به خود یادآوری کنید که «همین است که هست».

۵. همچنین می توانید پذیرش را از طریق خود گفتاری مثبت و راهبردهای آرامش ذهن تمرین کنید.

۶. مراقب احساسات و افکار خود باشید.

۷. به جای رنج، درد را بپذیرید.

۸. در مورد موقعیتی فکر کنید که در آن باید به پذیرش زندگی خود فکر کنید. حالا، آن را به صورت واقعی انجام دهید.

۹. به جستجو و شناسایی رویدادهایی که در آنها واقعاً نقص های خود را پذیرفته اید، ادامه دهید.

۱۰. به لیست کردن برنامه اقدام خود ادامه دهید تا مجبور نباشید زمانی را صرف فکر کردن در مورد کارهای بعدی کنید.

۱۱. همچنین، به ایجاد استراتژی های مقابله ای ادامه دهید تا بتوانند شما را در مواقع سخت دست نخورده نگه دارند.

۱۲. یاد بگیرید که چیزها و زندگی را همانطور که می آیند بپذیرید، سعی نکنید آنها را کنترل کنید.

۱۳. درک کنید که چه چیزی قابل کنترل و چه چیزی غیر قابل کنترل است.

۱۴. به تمرین ذهن آگاهی ادامه دهید و بدن و ذهن خود را برای زندگی در زمان حال آموزش دهید.

۱۵. به یافتن راه هایی ادامه دهید که به شما کمک می کند تا خود را آرام کنید.

۱۶. با نقاط قوت خود رقابت کنید و به صیقل دادن آنها ادامه دهید.

۱۷. قبل از صرف وقت برای چیزی، ارزش آن را ارزیابی کنید یا خیر. همچنین، حقایق را همراه با واقعیت بررسی کنید.

۱۸. اگر می خواهید فوراً آرام شوید، شمارش معکوس را امتحان کنید، این به شما کمک می کند تا احساسات خود را کنترل کنید.

۱۹. از حواس خود برای مستقر کردن خود در لحظه یا تمرین تمرکز حواس استفاده کنید.

۲۰. به خود اجازه دهید تا موقعیت های غیر قابل کنترل را رها کنید.

۲۱. مهم ترین نکته، قضاوت درباره افراد یا موقعیت ها را متوقف کنید و به آنها وابسته نشوید.

امیدوارم این وبلاگ به شما کمک کند تا بفهمید پذیرش رادیکال چیست و چگونه پذیرش رادیکال را تمرین کنید. کامنت بگذارید و تجربیات خود را در مورد پذیرش رادیکال به اشتراک بگذارید. برای محتوای بیشتر از این دست، Calm Sage را در تمام پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی دنبال کنید.

با تشکر برای خواندن!

قدرت بیشتر برای شما

درباره نویسنده

آیوشی کاپور

Aayushi یک سازنده محتوا در Calm Sage است. با تحصیلات، او یک متخصص صنایع غذایی و متخصص تغذیه در ساخت است. علاقه مداوم او به بهبود سلامت روان او را به نوشتن کشاند. او دوست دارد با خوانندگانش ارتباط ناهمزمانی برقرار کند. شعار او برای زندگی کردن این است: “آنچه شما به دنبال آن هستید، شما را جستجو می کند”. جدا از این، او یک غذاخور و عاشق سگ است.