چرا ناامیدی بیشتر صدمه می زند (نکاتی برای غلبه بر آن)


روانشناسی

آخرین به روز رسانی در ۹ سپتامبر ۲۰۲۲: منتشر شده در ۹ سپتامبر ۲۰۲۲

من - نه - دیوانه - من - ناامید هستم

بزرگترین ترس من زمانی است که عزیزم با این جمله پاسخ می دهد:من عصبانی نیستم، فقط ناامید هستم“هر وقت من اشتباه می کنم. همه ما اشتباه می کنیم – منظورم این است که آیا می توانید صادقانه بگویید که یک سالگرد یا تولد را فراموش نکرده اید؟

همیشه چیزی وجود دارد که بر وجدان ما سنگینی می کند و باعث می شود که عزیزانمان از ما ناامید شوند.

وقتی می‌دانید اشتباه کرده‌اید، اغلب منتظر پاسخ عصبانی از طرف یکی از والدین می‌شوید. هیچ کس دوست ندارد والدینش از دست آنها عصبانی باشند، اما گاهی اوقات ممکن است ما مستحق کمی سرزنش باشیم.

در حالی که والدین ما ممکن است ما را ببخشند – پس از یک اتفاق خوب “من مخالفم” نگاه کنید – مواقعی وجود دارد که با این کلمات روبرو می شویم:من عصبانی نیستم، فقط ناامید هستم“.

به نظر من از این حرف های ترسناک تر وجود ندارد. این عبارت می تواند عمیق تر از یک سرزنش محکم به ما آسیب برساند. در حالی که این عبارت ممکن است احساس آرامش وحشتناکی را در ما ایجاد کند، آنها اغلب در ارائه آن ناکام هستند بخشش و اطمینان.

در این وبلاگ بیایید بفهمیم که چگونه و چرا ناامیدی بیشتر از عصبانیت صدمه می زند و چگونه می توان بر ناامیدی غلبه کرد.

چرا ناامیدی بیشتر صدمه می زند؟

روانشناسی ناامیدی

چیزی در مورد دریافت نگاه های ناامید به جای عصبانیت از جانب عزیزانمان وجود دارد. یک روانشناسی وجود دارد که چرا ناامیدی بیشتر از عصبانیت صدمه می زند.

ما هرگز خشم را یک احساس محترمانه در نظر نمی گیریم، این برعکس عشق و قدردانی است. با این حال، دریافت ناامیدی به جای عصبانیت باعث می‌شود که ما احساس گمراهی و کودکانه بودن کنیم. چیزی که ما در بزرگسالی انتظار نداریم.

وقتی عزیزان شما عصبانی هستند، به نوعی می فهمید که با ما نامزد هستند و ما را در آغوش می گیرند مسئول اعمال شماست. با این حال، ناامیدی می تواند یک ضربه غیرمنتظره باشد که غلبه بر آن سخت است. در حقیقت، ناامیدی واکنشی است به اشتباهات کودک.

از بین بردن اشتباه کودک می تواند مانع رشد کودک شود، در حالی که عصبانیت (در حالی که ترسناک است) می تواند باعث شود کودک بیش از حد در قبال اعمال خود پاسخگو باشد.

به عبارت ساده، خشم یک احساس بیرونی است زیرا شخص مقابل را درگیر می کند. وقتی عزیز شما احساس عصبانیت می کند، به این دلیل است که شما کاری انجام داده اید که باعث خجالت او شده است. درد عاطفی. با این حال، ناامیدی یک تجربه شخصی است که زمانی احساس می شود که تصویر یک فرد در ذهنش در هم می شکند.

کنار آمدن با ناامیدی ممکن است سخت باشد، بنابراین در زیر چند راه ساده برای پاسخ به ناامیدی فهرست کرده ام.

چگونه بر ناامیدی غلبه کنیم؟

چگونه-با-ناامیدی-دقیقه

۱. یک لحظه وقت بگذارید

هنگامی که عزیزتان ناامیدی خود را ابراز می کند، لحظه ای وقت بگذارید و اجازه دهید. باید مکث کنید و کلمه ای برای توصیف احساسات خود پیدا کنید. آیا شما ناامید هستید؟ دلخور؟ یا ترسیده؟

به احساسات خود برچسب بزنید زیرا می تواند به شما کمک کند آنچه را که تجربه می کنید درک کنید. به احساسات خود احترام بگذارید حتی زمانی که آنها از ناامیدی ناشی می شوند.

۲. روی موارد منفی تمرکز نکنید

حتی ناامیدی نیز در یک طیف وجود دارد. راز غلبه بر ناامیدی این است که به خود اجازه ندهید روی احساسات منفی مانند دلسردی تمرکز کنید.

همچنین بخوانید : شما اشتباهات شما نیستید! در اینجا نحوه توقف روی اشتباهات خود آورده شده است

هر چه بیشتر در مورد ناامیدی فکر کنید، بیشتر دلسرد و بعداً افسرده خواهید شد. میزها را بچرخانید، بگذارید احساسات ناامیدی از بین برود، اما سپس آن احساسات را به عزم تبدیل کنید.

۳. مقابله با استرس را یاد بگیرید

وقتی از طرف عزیزانتان ناامید می شوید، احتمالاً احساس اضطراب و استرس می کنید. برای غلبه بر این، سعی کنید یک سریع تسکین اضطراب زنگ تفریح. پیاده روی کنید، به موسیقی گوش دهید یا مدیتیشن کنید. اضافه کردن استرس به ناامیدی می تواند شما را بیشتر در معرض تحریک قرار دهد. سعی کنید قبل از حرکت با استرس خود کنار بیایید.

۴. دیدگاه خود را تغییر دهید

هنگامی که به نظر می رسد شکست ها باعث می شود که عزیزان شما پاسخ دهند،من عصبانی نیستم، فقط ناامید شدم“، سپس می توانید با تغییر در دیدگاه به خوبی عمل کنید. رویدادهای خود را به صورت سازنده چارچوب بندی کنید. نگاه ما به آنچه اتفاق می افتد مهمتر از آنچه واقعاً اتفاق می افتد است.

همچنین بخوانید: راه های اثبات شده برای مقابله با عدم اطمینان که نمی توانید آنها را نادیده بگیرید

از ناامیدی که دریافت می‌کنید می‌توانید برای دیدن رویداد در نور دیگری استفاده کنید. هرچه در مورد رویداد خود واقعی تر و مثبت تر باشید، بهتر می توانید با ناامیدی کنار بیایید.

۵. سعی کنید آن را شخصی نگیرید

داشتن دیدگاه های مختلف به معنای توهین نیست. برخی از افراد ممکن است آن را توهین‌آمیز بدانند که نظراتشان با آن مخالف باشد. درک کنید که داشتن دیدگاه های مختلف مشکلی ندارد.

همه دیدگاه‌های مشابه شما را ندارند. سعی کنید ناامیدی را که دریافت می کنید شخصی نگیرید. درک کنید که هر فردی حق دارد نظرات خود را داشته باشد اما شما نیز پذیرای ایده های جدید هستید. اشکالی ندارد که همیشه حق با شما باشد.

۶. یاد بگیرید که تفکر مثبت را توسعه دهید

زمانی که روی نکات منفی گیر کرده اید، فراموش کردن چیزهای مثبت در زندگی سخت است. مغز ما به طور خودکار ابتدا روی موارد منفی تمرکز می کند و صادقانه بگویم، این یک تاکتیک حفظ خود است که من نمی توانم آن را سرزنش کنم. با این حال، منفی گرایی می تواند برای احساسات ما مضر باشد.

کمی وقت بگذارید تا مغز خود را دوباره سیم کشی کنید و مثبت بیاندیش برای یک بار. می توانید با ایجاد یک لیست سپاسگزاری شروع کنید. حداقل ۱۰ موردی را که هر روز در زندگی خود به آنها مثبت می یابید فهرست کنید تا زمانی که واکنش تند شما نسبت به یک رویداد مثبت باشد.

۷. احساسات خود را متمرکز کنید

هنگامی که احساسات ما متمرکز نباشند، می توانند توانایی ما را برای تفکر منطقی در اختیار بگیرند موقعیت های استرس زا. این می تواند هورمون های استرس ما را فعال کند و پاسخ “پرواز یا مبارزه” را تحریک کند.

قبل از اینکه ناامیدی شروع به منفی شدن کند، یک حرف بزنید نفس عمیق و احساسات خود را متمرکز کنید تا زمانی که بتوانید درست فکر کنید. شما همیشه نمی توانید ناامیدی را که دریافت می کنید کنترل کنید، اما می توانید واکنش خود را نسبت به آن مدیریت کنید.

۸. خودتان را بشناسید

برای متعادل کردن احساسات خود، ابتدا باید خودتان را درک کنید. مشکل ناامیدی این است که می‌تواند احساسات شما را از مسیر خارج کند و باعث شود به توانایی‌هایتان شک کنید و احساس خود را از بین ببرید. اگر می خواهید بر ناامیدی غلبه کنید، شناخت بهتر خود ضروری است.

۹. خودتان را همانطور که هست بپذیرید

زمانی که بدانید چه کسی هستید، می توانید جایی که هستید را بپذیرید و از آنجا بروید. این به این معنی است که خودتان را همانطور که هستید بپذیرید. خودپذیری می تواند به معنای مشارکت در خودگویی مثبت و تشویق کردن برای خود باشد.

برای پاسخ به ناامیدی ها، باید خود را بپذیرید اکنون. ناامیدی ها بخشی از زندگی شما هستند، اما نمی توانید اجازه دهید آنها ادامه پیدا کنند.

۱۰. به دنبال کمک حرفه ای باشید

سلامت روانی و عاطفی شما اهمیت زیادی دارد و باید بدانید چه زمانی عبور از یک مرز خوب است و چه زمانی خیر.

وقتی این حس را از دست دادید و وقتی ناامیدی‌هایی که در زندگی‌تان دریافت می‌کنید به‌جای درس‌ها مثل یک بار احساس می‌شوند، باید به دنبال کمک حرفه‌ای باشید. یک درمانگر می تواند به شما کمک کند تا راه های دیگری برای مقابله و غلبه بر احساسات ناامیدی پیدا کنید.

اگر هستی خوبه ناامید شده?

همه ما اشتباه می کنیم و تابع “من عصبانی نیستم، ناامید هستم” یک بار در زندگی ما. در حالی که ناامیدی ها بخشی اجتناب ناپذیر از زندگی شما هستند، باید بدانید که چگونه اجازه ندهید ناامیدی شما را پایین بیاورد، بلکه شما را بالا ببرد. ناامیدی‌ها را به‌عنوان یک درس و نه به‌عنوان سربار دریافت کنید.

امیدوارم این وبلاگ به شما کمک کرده باشد بفهمید که چرا ناامیدی بیشتر از عصبانیت صدمه می‌زند و وقتی کسی به شما می‌گوید “من عصبانی نیستم، فقط ناامید هستم” چه کاری باید انجام دهید.

نظرات خود را در مورد این وبلاگ در نظرات زیر به من بگویید. همچنین می توانید به من پیام دهید [email protected] یا در رسانه های اجتماعی ما

مراقب باش!

درباره نویسنده

سوارناکشی شارما

Swarnakshi یک نویسنده محتوا در Calm Sage است که به سبک زندگی سالم تر برای ذهن و بدن اعتقاد دارد. او که یک مبارز و نجات یافته از افسردگی است، تلاش می کند تا به آگاهی در مورد پایان دادن به انگ پیرامون مسائل مربوط به سلامت روان کمک کند. او در قلب یک فرد روحانی است، او به سرنوشت و قدرت خود اعتقاد دارد. او یک خواننده و نویسنده مشتاق است و دوست دارد اوقات فراغت خود را صرف پخت و پز و یادگیری در مورد فرهنگ های جهانی کند.