چه مدت باید هر روز مدیتیشن کنید تا از فواید آن بهره مند شوید؟


مراقبه

آخرین به روز رسانی در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۲: منتشر شده در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۲

چه مدت باید مدیتیشن کرد

وقتی به شروع یک عادت یا سرگرمی جدید فکر می کنیم، سؤالات زیادی پیش می آید، درست است؟ همین امر در مورد مدیتیشن نیز صدق می کند. وقتی تصمیم می گیرید عادت مدیتیشن را شروع کنید، سوالات زیادی وجود دارد که باید به آنها پاسخ داده شود. برخی از رایج ترین سوالاتی که از من پرسیده می شود عبارتند از؛

“چه مدت باید مدیتیشن کنید؟” “چند وقت یکبار باید مدیتیشن کرد؟” و “چه مدت طول می کشد تا مدیتیشن کمک کند؟”

ممکن است تعجب کنید سازمان بهداشت جهانی این سوالات را می پرسد، آیا آنها خود پاسخگو نیستند؟ نه همیشه نه مدیتیشن تمرینی است که برای بسیاری از افراد دارای ارزش یا باور است. برخی از این ارزش ها به پیشینه فرهنگی و برخی به انتخاب سبک زندگی او مربوط می شود. دانستن پاسخ به این سوالات می تواند به شما کمک کند تا درکی از نحوه کار مدیتیشن به دست آورید.

البته، اگر در مدیتیشن مبتدی هستید یا هستید تمرین مدیتیشن به دلیل نگرانی هایی مانند اضطراب یا تفکر بیش از حد، دانستن پاسخ ها می تواند به شما کمک کند تا بیش از هر چیز دیگری به خود تمرین عادت کنید.

در زیر، بیایید پاسخ همه این سوالات را بیاموزیم و ببینیم چه مدت باید هر روز مدیتیشن کنید، چه مبتدی یا یک تمرین‌کننده با تجربه.

هر روز چه مدت باید مدیتیشن کرد؟

مدیتیشن طولانی

به طور کلی، همیشه ایده خوبی است که تمرین مراقبه خود را به آرامی شروع کنید و سپس از آنجا حرکت کنید. وقتی به آرامی شروع می کنید، از اینکه مدیتیشن جواب نمی دهد، بیش از حد اذیت و دلسرد نشوید.

همیشه می توانید با مهارت در مدیتیشن زمان را افزایش دهید. شروع جلسات کوتاه‌تر آسان‌تر است، زیرا از تلاش برای فراتر رفتن از برنامه‌های معمول خود اجتناب می‌کنید. این یک مکان خوب برای مبتدیان است. ایده این است که پس از مدیتیشن احساس آرامش کنید و خسته نباشید. جلسات طولانی‌تر، در ابتدا، می‌تواند انرژی شما را به جای کمک به شما تخلیه کند.

همیشه به خاطر داشته باشید که تسلط بر مدیتیشن ممکن است به زمان نیاز داشته باشد، بنابراین اگر جلسه مدیتیشن شما نتایج فوری را نشان نداد، ناامید نشوید. فقط به تمرین ادامه بده

آیا می دانستید که در یک مطالعه در سال ۲۰۱۷، مشخص شد که افراد هنگام مدیتیشن با توجه به برنامه معمول خود پاسخ می دهند؟

پنج ویژگی می تواند وجود داشته باشد که اثربخشی مدیتیشن را تعیین می کند:

  1. فرکانس (هر چند وقت یکبار)
  2. مدت زمان (چه مدت)
  3. روتین (تعهد)
  4. ارتباط (زمینه)
  5. لذت بردن

در یک مطالعه بعدی، مشخص شد که افراد مبتدی مدیتیشن، هنگامی که مدیتیشن را به مدت ۸ هفته و ۱۳ دقیقه در روز انجام می دادند، تغییرات خلقی مثبت، توجه بهتر، بهبود حافظه و سطوح پایین تر اضطراب را گزارش کردند.

چه مدت باید مدیتیشن (برای مبتدیان)؟

اگر به دنبال پاسخ سوال هستید؛ یک مبتدی چه مدت باید مدیتیشن کند؟ سپس، اجازه دهید به شما بگویم که ۵ دقیقه مدیتیشن کافی است! اگر در مدیتیشن مبتدی هستید، حداقل ۵ دقیقه در روز می تواند به شما کمک کند تا به این عادت عادت کنید. این همچنین از وارد کردن فشار بیش از حد به خودتان جلوگیری می کند و راحت تر به تمرین متعهد می شوید.

۵ دقیقه مدیتیشن در هر روز به شما این امکان را می دهد که روی کاهش استرس خود کار کنید و درک درستی از نحوه کار مدیتیشن و زمان مراقبه ایجاد کنید. اگر ۵ دقیقه برای شروع خیلی زیاد است، می توانید با مدیتیشن ۱ دقیقه ای یا مدیتیشن ۳ دقیقه ای شروع کنید. با عادت کردن به تمرین، می توانید به تدریج یک دقیقه به تمرین خود اضافه کنید تا به هدف مورد نظر خود برسید.

چه مدت برای رفع اضطراب مدیتیشن کنیم؟

مدیتیشن برای اضطراب

اگر به دنبال پاسخ سوال هستید؛ اگر اضطراب دارید چه مدت مدیتیشن کنید؟ سپس، آن را نیز ساده است! اگر اضطراب دارید، می توانید تمرین مراقبه خود را با آن شروع کنید کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی یا MBSR این تمرین مدیتیشن یک تمرین مبتنی بر تحقیقات است که طی ۸ هفته جلسات مراقبه ۴۵ دقیقه ای برای کاهش استرس و اضطراب تکمیل می شود.

در یک مطالعه در سال ۲۰۱۵، گزارش شد که MBSR تأثیر مثبتی در کاهش مقادیر بیشتر استرس، تأثیر متوسطی بر کاهش اضطراب و علائم افسردگی، بهبود کیفیت زندگی و کاهش اثرات فرسودگی شغلی دارد.

در حالی که امیدوارکننده است، نشستن در طول ۴۵ دقیقه مدیتیشن برای بسیاری عملی نیست. در این صورت می توان هر روز ۱۰ دقیقه مدیتیشن در نظر گرفت.

البته، مراقبه ۱۰ دقیقه ای ممکن است به هدف شما و نوع مراقبه ای که انتخاب می کنید بستگی داشته باشد. اگر به دنبال کاهش استرس هستید، مدیتیشن ۱۰ دقیقه ای انتخاب مناسبی است. با این حال، اگر به دنبال تمرکز بیشتر درونی برای افزایش آرامش و تمرکز هستید، ممکن است یک مدیتیشن ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ای انتخاب مناسبی باشد. می توانید این جلسات را با تمرینات تنفسی نیز ترکیب کنید.

خواه ۱۰ دقیقه مدیتیشن می کنید یا ۳۰ دقیقه، مطمئن شوید که هر روز تمرین می کنید. این به شما کمک می کند تا زودتر از تمام مزایای مدیتیشن بهره مند شوید.

به یاد داشته باشید که تناوب، مدت زمان، تعهد و لذت از مدیتیشن تنها می تواند اثربخشی تمرین را تضمین کند.

زمان مناسب برای مدیتیشن چه زمانی است؟

بهترین زمان برای مدیتیشن به عوامل زیادی از جمله برنامه روزانه شما بستگی دارد. فقط اطمینان حاصل کنید که زمانی که تصمیم به تمرین می‌گیرید بهترین احساس خود را دارید و احتمالاً به برنامه روزانه خود پایبند هستید.

اگر تصمیم دارید مدیتیشن را در صبح انجام دهید، بستگی به نوع مراقبه ای دارد که انتخاب می کنید. مدیتیشن صبحگاهی می‌تواند بهترین باشد زیرا می‌تواند ذهن شما را بر روی هوشیاری متمرکز نگه دارد و همچنین قبل از اینکه تعهدات روز به پایان برسد، کمی «وقت من» به شما بدهد.

مدیتیشن عصرانه یا حتی مدیتیشن بعد از ظهر خوب است زیرا هر دوی این ساعت ها آرام هستند یا حداقل در روز آرامش دارند. تمرین مدیتیشن در بعد از ظهر یا عصر همچنین به شما امکان می دهد آنچه را که در آن روز آموخته اید پردازش کنید و استرسی را که از آن زمان انباشته شده اید کاهش دهید.

اگر مطمئن نیستید چه زمانی زمان مناسب برای مدیتیشن این است که همیشه می توانید ساعات مختلف را آزمایش کنید و ببینید چه زمانی برای شما مناسب تر است.

مدیتیشن چقدر زیاد است؟

اگر در مورد چگونگی صحبت کنیم غالبا اگر مدیتیشن کنید، همه چیز به ترجیح شما بستگی دارد. برخی ممکن است از مدیتیشن هر روز لذت ببرند در حالی که برخی دیگر ممکن است یک استراحت کوتاه مدیتیشن را در طول روز یا بعد از آن ترجیح دهند.

ترجیح شما برای دفعات مدیتیشن به شما، آموزه های شما، اهمیت فرهنگی و سنت های شما بستگی دارد. مدیتیشن به معنای برقراری ارتباط با خودتان و نیازهایتان است.

متأسفانه، چیزی مانند “مدیتیشن بیش از حد” وجود دارد. مدیتیشن بیش از حد و اغلب می تواند باعث ناراحتی شود. این می تواند باعث شود شما احساس بی اساس، ضعیف، دست و پا چلفتی، و حتی احساساتی تر از حد معمول کنید. مدیتیشن احساساتی را آزاد می‌کند که ما نمی‌توانیم آن‌ها را در روزگارمان پردازش کنیم، بنابراین وقتی بیش از حد مدیتیشن می‌کنید، مستعد ابراز احساسات بیش از حد، گاهی اوقات در زمان نامناسب می‌شوید.

بنابراین، چقدر مدیتیشن زیاد است؟ این پاسخ همچنین به ترجیح شما، سبک زندگی و همچنین اهداف مدیتیشن شما بستگی دارد. معمولاً ۱۰ تا ۳۰ دقیقه مدیتیشن کافی است مگر اینکه در یک جلسه مدیتیشن هدایت شده باشید. برخی از جلسات مانند MBSR ممکن است ۴۵ دقیقه طول بکشد، اما بیشتر اوقات، این جلسات راهنمایی می شوند.

می خواهید شروع کنید؟

مدیتیشن-اهداف

در پایان، به نوع مدیتیشنی که انتخاب می کنید بستگی ندارد، همیشه ۵ ویژگی اثربخشی را به خاطر بسپارید. برخی از انواع متداول مدیتیشن که می توانید با آنها شروع کنید عبارتند از:

همیشه می توانید با یک تمرین مدیتیشن هدایت شده شروع کنید و سپس به تمرینات هدایت نشده بپردازید. فقط قبل از شروع به این نکات توجه داشته باشید:

  • در مورد اهداف مدیتیشن خود واقع بین باشید
  • با جلسات کوتاه تر شروع کنید و به آرامی به سمت بالا حرکت کنید
  • برخی از روزها مدیتیشن ممکن است آسان نباشد، اما تمرین روزانه خود را رها نکنید
  • اگر سخت است، پس سعی کنید بر روی تنفس خود یا یک جسم نزدیک خود تمرکز کنید
  • مراقبه های هدایت شده مکان خوبی برای شروع تمرین هستند

خط پایین

مهم نیست که چقدر باید مدیتیشن کنید یا چقدر طول می کشد تا مراقبه نتایج را نشان دهد، نتیجه به ترکیبی از دفعات، مدت، تعهد، زمینه و لذتی که به خود تمرین نشان می دهید بستگی دارد.

وجود ندارد”کامل” راهی برای مدیتیشن اگر مبتدی هستید، پس مدیتیشن ۵ دقیقه ای یا مدیتیشن ۱۳ دقیقه ای می تواند نقطه شروع خوبی باشد. مهم نیست چقدر تمرین می کنید، تنها چیزی که در طول مدیتیشن باید به خاطر بسپارید این است که منظم باشید و متعهد بمانید.

امیدوارم این وبلاگ به شما در پاسخ به این سوال کمک کرده باشد، “چه مدت باید مدیتیشن کنید؟” برای اطلاعات بیشتر می توانید با ما در آدرس زیر بنویسید [email protected] یا در شبکه های اجتماعی ما به ما پیام دهید. شما همچنین می توانید نظرات و نکات خود را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

مراقب باش!

درباره نویسنده

سوارناکشی شارما

Swarnakshi یک نویسنده محتوا در Calm Sage است که به سبک زندگی سالم تر برای ذهن و بدن اعتقاد دارد. او که یک مبارز و نجات یافته از افسردگی است، تلاش می کند تا به آگاهی در مورد پایان دادن به انگ پیرامون مسائل مربوط به سلامت روان کمک کند. او در قلب یک فرد روحانی است، او به سرنوشت و قدرت خود اعتقاد دارد. او یک خواننده و نویسنده مشتاق است و دوست دارد اوقات فراغت خود را صرف پخت و پز و یادگیری در مورد فرهنگ های جهانی کند.