چگونه با افسردگی زمانی که در یک رابطه هستید کنار بیایید


افسردگی

افسردگی در روابط

مقابله با افسردگی به تنهایی می تواند یک مبارزه باشد، اما زمانی که در یک رابطه متعهد و محبت آمیز هستید، به احتمال زیاد با حجم بیش از حد احساسات و سوالات زیادی روبرو می شوید.

اگه تو هستی مبارزه با افسردگی، می توانید – ناخواسته – شریک زندگی خود را با خود به پایین بکشید. وقتی در یک رابطه هستید، همه چیز تنها به شما مربوط نیست. شریک زندگی شما در هر مرحله با شما همراه است. خوب یا بد، درست است؟

بیایید یک مثال بزنیم. اگر دیگر از چیزهایی که شما را خوشحال می‌کند لذت نمی‌برید، ترجیح می‌دهید بیشتر از بیرون رفتن بخوابید و در آن بمانید، یا اگر همیشه غمگین هستید، ممکن است شریک زندگی‌تان – که عاشق فردی پر جنب و جوش و سرگرم‌کننده شما شده است، احساس نکند. راحت دیگر رابطه شما ممکن است از عوارض عاطفی جان سالم به در نبرد.

هنگامی که در یک رابطه هستید و با افسردگی دست و پنجه نرم می کنید، ممکن است شریک زندگی شما، فرد غیر افسرده، احساس درماندگی و سردرگمی کند. هنگامی که آنها با کناره گیری اجتماعی مواجه می شوند، هیچ تمایلی به تفریح ​​ندارند، ممکن است متوجه نشوند که رابطه به کجا می چرخد.

بیایید درک کنیم که چگونه افسردگی در روابط می تواند بر زوجین تأثیر بگذارد.

افسردگی چگونه بر روابط تأثیر می گذارد؟

قرار ملاقات در حالی که افسرده هستید می تواند با چالش های زیادی همراه باشد، به خصوص زمانی که به دنبال ایجاد یک رابطه عاشقانه جدید هستید. افسردگی می تواند روابط شما را به طرق مختلفی تحت تاثیر قرار دهد، از جمله:

  • پریشانی احساسی
  • صمیمیت
  • ارتباط
  • کناره گیری اجتماعی
  • کمبود انگیزه
  • عدم درک

هنگامی که با فردی مبتلا به افسردگی قرار می‌گیرید یا زمانی که افسرده هستید قرار ملاقات می‌گذارید، می‌توانید انتظار علائم افسردگی مانند خستگی، کم انرژی و عدم علاقه به فعالیت‌های لذت‌بخش، تحریک‌پذیری و غمگینی مداوم را داشته باشید.

افسردگی در یک رابطه می تواند باعث شود به جای احساس نزدیکی، احساس دوری از شریک زندگی خود داشته باشید. روابط، به طور طبیعی، تلاش، انرژی و اعتماد زیادی می‌طلبد و زمانی که افسرده هستید، می‌تواند چالش برانگیز باشد.

وقتی فردی در یک رابطه افسردگی را تجربه می کند، معمولاً بسیاری از چیزها را ناخوشایند می بیند و انگیزه کافی برای انجام کاری با شریک زندگی خود پیدا نمی کند. بنابراین وقتی شریک زندگی چیزی را می‌خواهد، حتی تجربه‌ای برای به اشتراک گذاشتن، ممکن است احساس سنگینی کند.

اگر در یک رابطه افسردگی را تجربه می کنید، در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید انجام دهید:

چگونه با افسردگی در یک رابطه مقابله کنیم

اگر شما یا شریک زندگیتان افسرده هستید، می توانید این نکات را برای مقابله امتحان کنید:

۱. درباره وضعیت خود بیاموزید

مهمترین کاری که باید در رابطه با افسردگی انجام دهید این است که در مورد وضعیت خود، علائم، علل و انتخاب های درمانی بیاموزید. تحقیقات خود را انجام دهید و علائم خود را با شریک زندگی خود نیز به اشتراک بگذارید.

به آنها بگویید که حال شما خوب نیست و به کمک نیاز دارید. اطلاعاتی را که جمع آوری کرده اید به همسرتان ارائه دهید و همچنین می توانید از او بخواهید که بخشی از درمان شما باشد.

۲. بدانید چه چیزی درست است و چه چیزی تخیلی است

افسانه ها در مورد افسردگی می توانند بسیاری از افراد را از دریافت کمک مورد نیاز خود باز دارند. برای مقابله با افسردگی، باید حقیقت و داستان را درک کنید. افسردگی “فقط در سر شما” نیست. اگر در مورد افسردگی نمی دانید، می توانید خود را آموزش دهید و در مقابل انگ بایستید.

می توانید حقیقت را با شریک زندگی خود در میان بگذارید و اگر شریک زندگی شما افسرده است، دانستن حقیقت در مورد افسردگی می تواند به اعتبار بخشیدن به احساسات آنها کمک کند.

۳. مراقبت از خود را نادیده نگیرید

کنار آمدن با افسردگی در یک رابطه (و حتی خارج از یک رابطه) می تواند استرس زا باشد، بنابراین مطمئن شوید که زمانی را برای دلسردی و آرامش اختصاص دهید. خودمراقبتی خودخواهانه نیست، بلکه یک تکنیک مقابله ای مهم است.

شما و همسرتان، هر دو، می توانید برخی از این عادات مراقبت از خود را امتحان کنید:

  • حفظ یک رژیم غذایی سالم
  • به طور منظم ورزش کنید
  • خواب کافی
  • شرکت در سرگرمی ها
  • تمرین مدیتیشن
  • سایر تکنیک های آرام سازی عملی
  • گذراندن زمان در طبیعت و خارج از منزل
  • در ارتباط ماندن با دیگران

۴. به دنبال پشتیبانی باشید

چه شما یا شریک زندگیتان افسرده باشید، جستجوی حمایت یکی دیگر از راهبردهای مقابله ای موثری است که می توانید اتخاذ کنید. اشکالی ندارد که احساس ناامیدی و عصبانیت کنید، اما باید اجازه ندهید این احساسات رشد کنند، زیرا این احساسات، زمانی که مدیریت نمی شوند، می توانند رابطه شما را خراب کنند.

با کمک درمانگران، مشاوران و گروه های حمایتی می توانید یاد بگیرید که به طور موثر با افسردگی مقابله کنید. حتی می توانید شریک زندگی خود را به جلسه خود دعوت کنید تا بفهمد چگونه می تواند به شما کمک کند تا با این کار کنار بیایید.

اگر شریک زندگی شما در رابطه افسرده است:

۱. از شریک خود حمایت کنید

یکی دیگر از کارهای مهمی که در رابطه با افسردگی می توانید انجام دهید این است که از شریک زندگی خود حمایت کنید و احساسات او را تأیید کنید. هنگامی که شریک افسرده شما نیاز به تخلیه نفس دارد، هنگامی که صحبت می کند به او گوش دهید.

شما همچنین می توانید سعی کنید در انجام وظایف و قرار ملاقات های آنها کمک کنید. فقط به شریک زندگی خود بگویید که در کنار او هستید، زیرا او برای بهبودی گام برمی دارد.

۲. به یاد داشته باشید، این شخصی نیست

افسردگی می تواند باعث شود افراد متفاوت از حالت عادی رفتار کنند. وقتی این اتفاق می افتد، بدانید که برای شریک زندگی شما اشکالی ندارد که احساس عصبانیت، گوشه گیری و ناامیدی کند. بدانید که برای آنها اشکالی ندارد که علاقه خود را نسبت به چیزهایی که قبلاً از آنها لذت می بردند از دست بدهند.

همه اینها بخشی از افسردگی است و باید به خاطر داشته باشید که این موضوع شخصی نیست. اگر آنها به شما ضربه می زنند یا شما را می بندند، پس باید بفهمید که منظور آنها این نیست. آنها فقط به مراقبت و حمایت شما نیاز دارند تا زمانی که بهبود می یابند.

۳. زمان با هم بودن را در اولویت قرار دهید

سعی کنید بفهمید که چه زمانی انرژی شریکتان زیاد است و سعی کنید در آن مواقع کارهایی را با او برنامه ریزی کنید. انجام کارها با آنها می تواند باعث شود که آنها احساس ارتباط داشته باشند و کمتر احساس تنهایی کنند.

به عنوان مثال، اگر صبح‌ها احساس انرژی می‌کنند، می‌توانید با هم صبحانه بخورید یا با هم به پیاده‌روی صبحگاهی بروید. سعی کنید تا جایی که می توانید با آنها وقت بگذرانید و کارها را با هم انجام دهید.

۴. بخشی از درمان آنها باشید

دریافت درمان افسردگی بخش چالش برانگیز و در عین حال مهم بهبودی است. اگر شریک زندگی شما افسرده است، می توانید با درخواست از او به شما کمک کنید تا در درمان او مشارکت داشته باشید. از آنها بپرسید که آیا می توانید آنها را در جلسات درمانی خود همراهی کنید. همچنین می توانید به یک گروه پشتیبانی بپیوندید تا نحوه کمک به بهبودی شریک زندگی خود را بیاموزید.

در مجموع، شما باید مطمئن شوید که شریک زندگی شما درمان خود را دنبال می کند، از جمله رفتن به قرارهای درمانی و مصرف به موقع داروها.

قرار ملاقات خود را اینجا رزرو کنید

۵. بپرسید چگونه می توانید کمک کنید

همانطور که در بالا ذکر کردم، افسردگی در یک رابطه می تواند باعث شود که فرد احساس کند برای دیگری بار سنگینی می کند. در اینجا، پرسیدن از شریک زندگی خود چگونه می توانید به او کمک کنید، می تواند به افزایش ارتباط بین شما دو کمک کند.

هدف شما باز نگه داشتن ارتباط است. به آنها چند پیشنهاد بدهید که چگونه می توانید بخشی از برنامه روزانه آنها باشید.

۶. بگذارید بدانند که دوستشان دارند

افسردگی وضعیتی است که می تواند باعث شود فرد احساس درماندگی و بی ارزشی کند. حتی ممکن است شروع کنند به این که خودشان را لایق عشق ورزیدن نباشند. به عنوان شریک زندگی آنها، باید مطمئن شوید که با گفتن و نشان دادن میزان دوست داشتن او با چنین افکاری مقابله می کنید.

به آنها اجازه دهید تا بدانند که با وجود اینکه می‌دانید افسردگی چگونه بر رفتارها و افکار آنها تأثیر می‌گذارد، آنها همچنان دوست داشته می‌شوند. به یاد داشته باشید، عشق ابزار قدرتمندی است که می تواند در روند بهبودی شریک زندگی شما موثر باشد.

همچنین بخوانید: چه زمانی و چگونه با شریک زندگی خود در مورد افسردگی خود صحبت کنید

آیا شما یا عزیزتان به خودکشی فکر می کنید؟ راهنما در دسترس است!

قرار ملاقات زمانی که افسرده هستید می تواند ایجاد روابط معنادار را چالش برانگیز کند، اما راه هایی وجود دارد که می توانید یاد بگیرید چگونه با افسردگی کنار بیایید و به شریک افسردگی خود کمک کنید تا با شرایط خود کنار بیاید.

امیدوارم مراحل ذکر شده در این مقاله بتواند به شما کمک کرده باشد که چگونه با افسردگی در روابط کنار بیایید و به شریک افسرده خود کمک کند تا با احساسات خود کنار بیاید.

برای اطلاعات بیشتر، می توانید با ما به آدرس [email protected] بنویسید یا در رسانه های اجتماعی با ما پیام دهید. شما همچنین می توانید نظرات خود را در بخش نظرات زیر بنویسید!

مراقب باشید و ایمن بمانید

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر