رژیم لاغری سریع

چگونه با نگرانی مزمن مقابله کنیم


مدیریت استرس

درمان نگران کننده مزمن

“نگرانی فردا را از اندوهش خالی نمی کند، امروز را از قدرتش خالی می کند.” – کوری تن بوم

آیا نگران آینده خود هستید؟ آیا نگران نتایج آزمایشات خود هستید؟ آیا نگران این هستید که برای جلسه فردا چه بپوشید؟ آیا حتی زمانی که مطمئن نیستید چیزی برای نگرانی وجود دارد یا خیر، نگران هستید؟ خوب، آیا فکر کرده‌اید که می‌توانید یک فرد نگران مزمن باشید که حتی نگران نگرانی باشد؟

به من اعتماد کنید، همه نگران یک یا دو چیز در روز هستند، اما وقتی نگرانی مزمن را تجربه می‌کنید، می‌تواند نشانه‌ای از یک وضعیت سلامت روانی باشد.

نگرانی مزمن وضعیتی است که باعث می شود فرد حتی زمانی که دلیل روشنی برای نگرانی وجود ندارد احساس اضطراب شدید کند.

نگرانی مزمن ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد، بنابراین شما تنها نیستید. با این حال، اگر نگرانی بیش از حد شما بر زندگی شما و توانایی تصمیم گیری هوشمندانه تسلط پیدا می کند، راه هایی وجود دارد که می توانید یاد بگیرید که نگرانی را ترک کنید.

قبل از اینکه به جلو حرکت کنیم، بیایید نگاهی به نگرانی مزمن، علائم آن، اختلال سلامت روان مرتبط با نگرانی مزمن و چگونگی آن بیندازیم. می توانید متوقف شوید آی تی.

نگرانی مزمن به چه معناست؟

نگرانی مزمن زمانی است که نمی‌توانید نگرانی‌ها و اضطراب‌های خود را به دلیل نگرانی مدیریت کنید. هنگامی که نگرانی مزمن را تجربه می کنید، رها کردن نگرانی ها و افکار مضطرب خود را دشوار می بینید.

به عنوان مثال، اگر شما یک فرد نگران مزمن هستید، ممکن است متوجه شوید که به سناریوهای «چه می‌شد» فکر می‌کنید و ابتدا بدترین سناریوها را تصور می‌کنید.

جنبه های دیگری که نمی توانید نگرانی مزمن در مورد آنها را متوقف کنید می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • خانواده
  • روابط
  • سلامتی
  • دارایی، مالیه، سرمایه گذاری
  • زندگی حرفه ای
  • زندگی عمومی

اگر یک فرد نگران مزمن هستید، می توانید متوجه شوید که نسبت به محیط اطراف خود بیش از حد آگاه هستید و همیشه مراقب افتادن کفش دیگر باشید، که باعث می شود استراحت کامل دشوارتر شود.

علائم نگران کننده مزمن می تواند بسیار شبیه به علائم باشد اختلالات اضطرابی و می تواند شامل:

  • احساس عصبی بودن شدید
  • احساس عذاب قریب الوقوع
  • افزایش ضربان قلب
  • هایپرونتیلاسیون
  • عرق کردن و لرزش
  • احساس خستگی
  • مشکل در تمرکز
  • مشکلات خواب
  • قادر به کنترل نگرانی نیست
  • اصرار به اجتناب از چیزهایی که باعث ایجاد افکار اضطرابی می شود

در حالی که نگرانی در مورد آینده خود و آنچه که زندگی قرار است به ارمغان بیاورد، آنقدرها که به نظر می رسد تهدید کننده نیست، همچنان می تواند شما را از لذت بردن از زندگی و بودن در لحظه حال باز دارد.

اختلالات سلامت روان مرتبط احتمالی

در حالی که نگرانی مزمن به خودی خود یک اختلال جداگانه نیست، اما اغلب می تواند با سه اختلال رایج سلامت روان مرتبط باشد که عبارتند از:

۱. اختلال اضطراب فراگیر (GAD)

اختلال اضطراب فراگیر و نگرانی مزمن را می توان با یکدیگر مرتبط کرد زیرا یکی از علائم GAD نگرانی مزمن است.

نگرانی بیش از حد و عصبی بودن در مورد موقعیت های استرس زا و تهدید کننده می تواند از ویژگی های اختلال اضطراب فراگیر باشد. هنگامی که فردی با GAD دست و پنجه نرم می کند، به احتمال زیاد ماه ها نگرانی بیش از حد را تجربه می کند.

GAD یکی از شایع ترین اختلالات اضطرابی است که علائم دیگر این اختلال می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • احساس بی قراری
  • مشکل در تمرکز
  • مشکلات خواب
  • تجربه دردهای فانتومی
  • تحریک پذیری
  • تعریق
  • تنگی نفس
  • سرگیجه
  • لرزیدن

۲. اختلال وسواس اجباری (OCD)

اختلال دیگری که می تواند با نگرانی مزمن مرتبط باشد می تواند OCD باشد زیرا افکار مزاحم یا ناخواسته یکی از علائم این بیماری است. اختلال وسواس فکری عملی. با این حال، اینها اغلب با اجبار دنبال می شوند. اجبارها چیزی است که ممکن است کسی برای آرام کردن نگرانی مزمن خود استفاده کند.

اگر شما یا عزیزتان با این علائم دست و پنجه نرم می‌کنید و نمی‌توانید نگرانی مزمن را متوقف کنید، می‌توانید برای تشخیص و درمان بیشتر با یک درمانگر حرفه‌ای صحبت کنید.

۳. اختلال افسردگی اساسی (MDD)

علائم MDD همچنین می تواند با نگرانی مزمن مرتبط باشد و همچنین می تواند شامل علائمی مانند:

  • احساس اضطراب
  • احساس غم و اندوه
  • مشکلات خواب
  • تحریک پذیری
  • بی قراری
  • دردها و دردهای فانتومی

چگونه نگرانی های مزمن را ترک کنیم؟

نگران نباشید، اگر یک فرد نگران مزمن هستید، با کمی تمرین و تکرار، می توانید نگرانی بیش از حد را ترک کنید. درمان نگران کننده مزمن می تواند شامل موارد زیر باشد:

۱. روان درمانی

با رویکردهایی مانند درمان شناختی رفتاری (CBT)، می توانید یاد بگیرید که افکار منفی خود را به چالش بکشید و الگوهای تفکر و رفتار خود را تغییر دهید. می توانید درمان فردی یا گروه درمانی را برای کمک به یادگیری مهارت های مقابله ای جدید و سالم پیدا کنید.

۲. تغییر سبک زندگی

با ایجاد تغییرات قابل توجه در شیوه زندگی، می توانید یاد بگیرید که نگرانی مزمن را متوقف کنید (یا حداقل کاهش دهید). می توانید سعی کنید:

  • مدیتیشن کنید– هنگامی که مراقبه ذهن آگاهی را تمرین می کنید، یاد می گیرید که نه تنها افکار خود را ساکت کنید، بلکه یاد می گیرید که در لحظه حال زندگی کنید و از “اکنون” لذت ببرید نه اینکه در مورد گذشته فکر کنید یا نگران آینده باشید.
  • تنفس عمیق– راه دیگر برای کاهش نگرانی مزمن، تمرینات تنفس عمیق است. این تمرینات راه خوبی برای آرامش ذهن و بدن شما در لحظات استرس زا هستند.
  • یوگا– ترکیب تنفس عمیق با حرکات یوگا نیز می تواند راهی عالی برای آرام کردن ذهن شما و فراموش کردن همه نگرانی هایتان باشد.
  • تغییر رژیم غذاییآیا می‌دانستید که مصرف کافئین می‌تواند عصبانیت و اضطراب شما را نیز افزایش دهد؟ خوب، کاهش مصرف کافئین و غذاها و نوشیدنی‌های حاوی کافئین می‌تواند راه خوبی برای جلوگیری از آشفتگی باشد.
  • خوابیدن– وقتی مدام نگران یک چیز یا چیز دیگری هستید، خوابیدن را سخت می کند. برای جلوگیری از این، شما باید عادات خواب خود را اصلاح کنید و به اندازه کافی بخوابید تا مطمئن شوید ذهن شما شاداب و آماده مقابله با افکار مضطرب است.

همچنین بخوانید: مجله نگران کننده چیست و چگونه می تواند به شما کمک کند!

۳. داروها

اگر نگران مزمن هستید که زندگی شما را تحت الشعاع قرار می دهد و تمرکز بر روی روال روزانه تان را بی نهایت سخت می کند، ممکن است یک متخصص داروها را همراه با درمان تجویز کند تا به شما در ترک نگرانی بیش از حد کمک کند. داروهای ضد افسردگی و داروهای ضد اضطراب می توانند کمک کنند.

فقط مطمئن شوید که قبل از شروع هر دارویی با پزشک خود مشورت کنید زیرا بسیاری از داروها ممکن است عوارض جانبی داشته باشند که ممکن است وضعیت شما را بدتر کند.

بسته شدن

نگرانی در مورد این یا آن چیز غیر معمول نیست، اما زمانی که زندگی شما را تحت الشعاع قرار دهد، ممکن است آزاردهنده باشد. وقتی شما یا کسی که دوستش دارید نمی توانید از نگرانی مزمن فرار کنید، درمان یا ایجاد تغییرات اساسی در شیوه زندگی می تواند کمک کننده باشد. نگرانی مزمن چیزی نیست

درباره نویسنده

Swarnakshi Sharma

Swarnakshi یک نویسنده محتوا در Calm Sage است که به سبک زندگی سالم تر برای ذهن و بدن اعتقاد دارد. او که یک مبارز و نجات یافته از افسردگی است، تلاش می کند تا به آگاهی در مورد پایان دادن به انگ پیرامون مسائل مربوط به سلامت روان کمک کند. او در قلب یک فرد روحانی است، او به سرنوشت و قدرت خود اعتقاد دارد. او یک خواننده و نویسنده مشتاق است و دوست دارد اوقات فراغت خود را صرف پخت و پز و یادگیری در مورد فرهنگ های جهانی کند.