چگونه خودمراقبتی می تواند به جلوگیری از فرسودگی کمک کند


بر اساس یک نظرسنجی Spring Health، ۷۶ درصد از کارگران آمریکایی در سال گذشته فرسودگی شغلی را تجربه کرده اند. این یک آمار شگفت‌انگیز است و تمرین خودمراقبتی مداوم یکی از مؤثرترین راه‌هایی است که کارمندان شما می‌توانند از فرسودگی شغلی جلوگیری کرده و آن را کاهش دهند.

شیوه های صحیح مراقبت از خود می تواند بهره وری را افزایش دهد، استرس را کاهش دهد و بهزیستی کلی جسمی، ذهنی و عاطفی را بهبود بخشد.

وبینار ما در ماه دسامبر تیمی از متخصصان شامل دو درمانگر، یک متخصص عملیات افراد و یک مربی تحول شخصی را گرد هم آورد. آنها نظرات خود را در مورد اینکه چگونه می توان از فرسودگی شغلی برای شما و تیم هایتان جلوگیری کرد، در زمانی که خودمراقبتی کافی نیست چه کاری انجام دهید، و نحوه ایجاد – و حفظ – یک تمرین خودمراقبتی موثر به اشتراک گذاشتند.

با تمرین خودمراقبتی از خستگی جلوگیری کنید

اغلب اوقات، ما تصمیم می‌گیریم بعد از اینکه خسته شدیم، مراقبت از خود را در اولویت قرار دهیم. یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از آن، ایجاد یک تمرین مراقبت از خود قبل از وقوع آن و توجه به علائم هشداردهنده است.

تو جر لی، مربی تحول شخصی دارای گواهینامه ICF در Spring Health می گوید: «مردم متوجه نمی شوند که از خودشان مراقبت نمی کنند. خستگی ناگهانی اتفاق نمی افتد. به آرامی و در طول زمان اتفاق می افتد. اغلب ما خیلی دیر شروع به مراقبت از خود می کنیم و از قبل خسته شده ایم.”

برخی از علائم هشدار دهنده رایج عبارتند از شکایت، عدم رفتار خوب با شریک زندگی و کار کردن دیرتر از حد معمول. به پرچم های قرمز خود فکر کنید و متعهد شوید که سطح مراقبت خود را با شروع ظاهر شدن در زندگی شما افزایش دهید.

اثر چند برابری مراقبت از خود

همانطور که در مقاله ای در مورد چگونگی ایجاد یک روش موثر مراقبت از خود برای سال جدید بحث کردیم، یکی از بزرگترین افسانه های خودمراقبتی این است که خودخواهی است – و هیچ چیز نمی تواند دور از حقیقت باشد.

وقتی از خود مراقبت می کنیم، انرژی لازم برای مراقبت از دیگران، ارتباط با همکاران خود در سطح شخصی تر و افزایش مشارکت خود در محل کار را داریم. ما با خود و دیگران صبر بیشتری داریم، همدلی ما افزایش می یابد و می توانیم هر نوع رابطه ای را در زندگی خود بهبود بخشیم.

لی می گوید: “انرژی مسری است. مراقبت از خود را مانند هرمی از لیوان های شامپاین در نظر بگیرید. هنگامی که سلامتی شما سرریز می شود، به طور طبیعی به افراد زندگی شما و افراد زندگی آنها سرایت می کند و یک اثر موج دار ایجاد می کند.”

با شروع این سال جدید، از خود بپرسید: برای بهبود روال مراقبت از خود چه چیزی می توانید بگویید “بله” و یک چیزی که می توانید “نه” بگویید؟

اگر مراقبت از خود کافی نباشد چه؟

همه ما از زمان شروع همه‌گیری، سطوح بالایی از استرس و عدم اطمینان را تجربه کرده‌ایم، و بسیاری نیز از دست داده‌اند. و در حالی که این امر داشتن یک تمرین مراقبت از خود را حتی مهم تر کرده است، گاهی اوقات کافی نیست.

شلومیت لیز سندرز، LMFT، CCTP، یک درمانگر مجاز در اسپرینگ هلث، می‌گوید: «هیچ‌کس شما را بهتر از شما نمی‌شناسد، و اگر چیزی برای شما مناسب نیست، ارزش آن را دارد که با خودتان بررسی کنید. این می‌تواند بین دانستن تفاوت ایجاد کند. چگونه به درستی از خود مراقبت کنید. سپس، با یکی از عزیزان مورد اعتماد خود صحبت کنید و ببینید آیا او می تواند تعیین کند که چه اتفاقی در حال رخ دادن است یا خیر.

مری شپرد، متخصص عملیات افراد باهوش، می‌افزاید: «این مشکلی نیست که درخواست کمک کنید. “کمک خواستن نشانه قدرت است نه ضعف. وقتی متوجه می شوم که در برابر احساسات خاصی مقاومت می کنم، از آن افکار استقبال می کنم و به خودم اجازه می دهم احساس کنم و کنجکاو باشم که آنها به من می گویند در آن لحظه نیاز دارم.”

با افرادی در زندگی خود ارتباط برقرار کنید که می توانند به شما کمک کنند وزن خود را از روی دوش خود بردارید و یک سیستم پشتیبانی ایجاد کنید. این می تواند شامل یک دوست قابل اعتماد، عضو خانواده یا درمانگر باشد.

در اسپرینگ هلث، ما مراقبت‌های روان‌شناختی شخصی را برای شما و کل خانواده‌تان، از درمان و مربیگری گرفته تا مدیتیشن و ذهن آگاهی، ارائه می‌کنیم. در مورد نحوه کمک ما در اینجا بیشتر بیاموزید.

نحوه ایجاد و حفظ یک تمرین خودمراقبتی موثر

تعهد به ایجاد یک روش مراقبت از خود در سال جدید اغلب کافی نیست.

ما همه اینجا بودیم ما برای ایجاد اهدافمان وقت می گذاریم، آنها را با دوستان و خانواده به اشتراک می گذاریم، و ممکن است در اول ژانویه شروع خوبی داشته باشیم – اما بسیاری از این تصمیمات با نیت خوب به فوریه نمی رسند.

سه دلیل اصلی برای این امر وجود دارد:

  1. ما اهداف و/یا اهداف زیادی می‌سازیم که بزرگ و گسترده هستند و نمی‌دانیم از کجا شروع کنیم
  2. ما اهداف را توسعه می دهیم فکر ما باید به جای اهدافی منطبق با ارزش هایمان داشته باشیم
  3. ما پاسخگویی لازم را نداریم

کار با یک مربی پاسخی به هر سه مورد از این زمینه های مشکل ساز است. مربیان این را درک می کنند شما هستید آنها متخصص زندگی شما هستند. پس از اینکه به شما کمک کردند تا سطح خودمراقبتی را که می‌خواهید به آن برسید، تعریف کنید، آنها با شما همکاری می‌کنند تا یک برنامه عملی طراحی کنند تا از طریق تغییرات کوچک و تدریجی که تأثیر بزرگی دارد، تمرین خود را ایجاد کنید.

ما روی پیشرفت تمرکز می‌کنیم، نه کمال، بنابراین مربی‌تان شما را در طول هر جلسه پاسخگو نگه می‌دارد و به شما کمک می‌کند تا چیزهایی را که مانع شما می‌شوند شناسایی و کار کنید.

این ممکن است دقیقاً همان چیزی باشد که شما نیاز دارید تا مطمئن شوید که سال ۲۰۲۲، سالی است که به عنوان بخشی از این اثر چند برابر، بهتر از خود و اطرافیان خود مراقبت می کنید.

وبینار خودمراقبتی درخواستی ما را تماشا کنید برای ایده های بیشتر از پانل متخصصان ما در مورد چگونگی ایجاد یک روش مراقبت از خود موثر در سال جدید – و تیم های خود را تشویق کنید که همین کار را انجام دهند.

شانون مینارد، مربی حرفه ای خبره

شانون مینارد، مربی حرفه ای خبره

۱۲ ژانویه ۲۰۲۲

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر