چگونه مدیتیشن ذهن آگاهی از طریق هوشیاری به من کمک کرد


به‌عنوان جوان‌ترین خانواده در خانواده‌ای تا حدی ناکارآمد که گرفتار اعتیاد و بیماری‌های روانی بود، تعجبی نداشت که در نهایت متوجه شدم که با همان شیاطین می‌جنگم. من در محاصره الکل و مواد مخدر و هرج و مرج با صحبت بسیار کم در مورد خطرات سوء مصرف الکل و اعتیاد بزرگ شدم.

سال‌ها، روزها متوالی در چرخه‌ی افراط در نوشیدن مشروبات الکلی زندگی کردم، به دنبال آن اضطراب فلج‌کننده و افکار عمیق افسردگی‌ای که زندگی را تقریباً غیرممکن به نظر می‌رساند. آن علائم ناراحت کننده و غیرقابل تحمل همیشه مرا به مشروب فروشی می برد و دوباره به چرخه می رفتم. من خودم را گیر کردم و این را بارها و بارها تکرار کردم.

سرانجام، پس از یک هفته ناراحتی با خانواده ام، لرزش بدنم و افکار عجولانه در سرم به من گفت که زمان توقف فرا رسیده است. روزهای سیاه زیادی را گذرانده بودم که پر از دردهای جسمی و روحی بود و می دانستم چیزی باید تغییر کند. من آگاهانه تصمیم گرفتم که یک ماه را به هوشیاری اختصاص دهم.

در این مدت، یکی از دوستان نزدیکش به یک دوره ۳۰ روزه مدیتیشن هدایت شده اشاره کرد که به تازگی شروع کرده بود. حاضر بودم هر کاری را امتحان کنم تا دوباره از فکر نوشیدن دور شوم، بنابراین به آن ملحق شدم. در ماه اول، هم عاشق متانت و هم مراقبه شدم. این جایی بود که شفای درونی واقعی و مسیر من به سوی هوشیاری آغاز شد.

مدیتیشن مرا به هوشیاری سوق داد

از طریق درمان هفتگی، خواندن کتاب‌های خودیاری، مدیتیشن روزانه، یادداشت‌های روزانه، تعیین هدف، و زمان‌های ناخوشایند زیاد به تنهایی، به غیر از نوشیدن الکل، شروع به احساس ارتباط با آنچه واقعا هستم کردم. یاد گرفتم که چگونه با اعتماد به نفس با دیگران رفتار کنم و شروع به لذت بردن از شرکت خودم کردم. با ذهنی هوشیار و روشن دوباره زیبایی را در زندگی یافتم.

در حال حاضر، مدیتیشن هدایت شده، تمرین شکرگزاری، و راه رفتن آگاهانه بخشی از برنامه روزانه من است. این لحظات زمانی است که من احساس می کنم زنده هستم و به واقعی ترین خود متصل هستم. این تمرین‌ها به من اجازه داد تا از وسوسه نوشیدن دور شوم. تو با استفاده از قدرتی که در تمام مدت داشتم زندگی من را تغییر دادی. با کنار گذاشتن بطری و چرخیدن در آن، زندگی ام را تغییر دادم.

چگونه تمرین‌های آگاهانه می‌توانند به الکلیسم کمک کنند

در ابتدا، مدیتیشن ناآشنا، ناراحت کننده و بسیار دشوار بود، اما قدرتی که از طریق تمرین به دست آوردم به من اعتماد به نفس داد تا ادامه دهم. چیزی که من آموخته ام این است که منظور «خوب» بودن در مدیتیشن نیست. مهم این است که افکار خود را ساکت کنید و با ذهن، بدن و روح خود ارتباط برقرار کنید.

مدیتیشن و تمرکز حواس به من این امکان را داده است که افکارم را آرام کنم، بفهمم چرا نوشیدنی را انتخاب می‌کنم، هوس‌های خود را مدیریت کنم و کودک درونم را شفا دهم. او به من آموخت که هر روز را با شکرگزاری، شفقت و عشق زندگی کنم. اعتیاد از فردی به فرد دیگر متفاوت است، و غلبه بر آن مطمئناً «یک اندازه مناسب نیست»، با این حال، تجربه من به من نشان داده است که چگونه مدیتیشن می‌تواند ابزاری قدرتمند برای بهبودی باشد.

کاربردهای مدیتیشن ذهن آگاهی و هوشیاری

InsightTimer یک برنامه رایگان قابل دانلود با هزاران گزینه برای میانجیگری هدایت شده است. یوتیوب یکی دیگر از منابع رایگان ویدیوهای مدیتیشن هدایت شده است. برای بهبودی اعتیاد و هوشیاری، NoMo یک ردیاب هوشیاری رایگان با ابزارها و منابع مفید بسیاری است که به شما کمک می‌کند هوشیاری خود را حفظ کنید و رشد خود را جشن بگیرید. استفاده از این برنامه ها آسان است و در طول سفر به من کمک کرد.

مراقبه ذهنی به من این قدرت و میل را داده است که آگاهانه از زندگی خود لذت ببرم، نه اینکه آن را بنوشم. زندگی با اعتیاد می تواند تاریک و سنگین باشد، اما ایجاد خودآگاهی و زندگی آگاهانه می تواند زیبایی ایجاد کند و نور را به زندگی شما بیاورد. من شما را تشویق می کنم که سعی کنید آن نور را پیدا کنید زیرا در درون شماست.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر