چگونه وزن اضافه کنیم؟ (5 نکته ساده برای افزایش سریع وزن)


بر خلاف بسیاری از افرادی که درگیر هستند دوره کاهش وزن و کاهش وزن برای برخی افراد این سوال مطرح می شود که چگونه می توان وزن خود را افزایش داد؟
معمولاً چندین روش برای افزایش وزن وجود دارد.
اما ابتدا باید در نظر بگیرید که آیا شخص واقعاً نیاز به افزایش وزن دارد یا خیر؟
برای بررسی این امر ، بهتر است bmi را محاسبه کنید. از این طریق می توانید بفهمید که آیا شخص باید وزن خود را افزایش دهد یا خیر.
سپس بررسی خواهیم کرد که چه راه حل های جامعی برای این موضوع موجود است. با ما بمان.

مطالب مرتبط با نحوه افزایش وزن

چگونه می دانیم که نیاز به افزایش وزن داریم؟

یکی از شاخص هایی که می تواند تا حدی وضعیت سلامت وزن را تعیین کند ، محاسبه شاخص توده بدن است. وقتی با استفاده از قد و وزن به عدد مشخصی می رسیم ، می توانیم افزایش وزن را در نظر بگیریم.

فرمول محاسبه BMI: وزن بدن (بر حسب کیلوگرم) ، تقسیم بر مربع ارتفاع (برحسب سانتی متر)

وقتی تعداد بدست آمده کمتر از 5/18 باشد ، به این معنی است که فرد دارای کمبود وزن است. اگر تعداد بدست آمده بیش از 25 باشد ، فرد دارای اضافه وزن است.
با این حال ، این معیار کاملاً دقیق نیست و بسیاری از عوامل دیگر مانند سن ، جنسیت ، فعالیت بدنی ، ژنتیک و حتی شرایط آب و هوایی باید در نظر گرفته شود. اما تقریباً می تواند گزینه خوبی باشد.

چگونه در کوتاه مدت وزن خود را افزایش دهیم؟

چگونه وزن اضافه کنیم

یکی از مهمترین مسائلی که همه افراد کم وزن با آن روبرو هستند این است که چگونه وزن خود را افزایش دهند تا در سریع ترین زمان ممکن نتیجه بگیرند.
اول از همه ، باید در نظر داشت که برخی عوامل منجر به کاهش وزن بیش از حد می شوند. در بیشتر موارد ، وقتی این عوامل حذف شوند ، افزایش وزن شروع می شود:

  • مشکلات غده ای مانند پرکاری تیروئید که آنها ایجاد می کنند افزایش متابولیسم بدن و در نتیجه منجر به کاهش وزن می شود.
  • مشکلات موثر در خوردن مانند بی اشتهایی عصبی که یکی از عوامل روانی است.
  • بیماری سلیاک که اکثر مردم از آن مطلع نیستند. این بیماری باعث آسیب به پرزهای روده شده و جذب ویتامین ها و مواد معدنی را مختل می کند.
  • او مبتلا به دیابت است ، به ویژه اگر نوع 1 باشد و کنترل نشود.
  • عفونت یا شرایطی مانند انگل ، سل یا HIV و ایدز نیز می توانند باعث کاهش وزن شوند.
  • وجود تومورهای سرطانی باعث افزایش کالری سوزی و کاهش وزن می شود.

اما یکی از دلایل کاهش وزن می تواند تغذیه نامناسب باشد. معمولاً غذاهایی وجود دارند که باعث افزایش وزن می شوند. بنابراین ، در ادامه بهترین غذایی را که می تواند زمینه ای برای افزایش وزن فراهم کند ارائه می دهیم تا بتوانید با روش های سالم برای این کار آشنا شوید.

گردو و کره بادام زمینی

آجیل و آجیل می توانند به تامین مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز بدن شما کمک کنند.
از طرف دیگر ، این گزینه خوبی برای افزایش وزن است. زیرا کالری بالایی را برای بدن تأمین می کنند. از این گروه غذایی می توان به عنوان بهترین میان وعده استفاده کرد. انواع مغزهایی که می توانند برای افزایش وزن مورد استفاده قرار گیرند شامل موارد زیر است:

  • بادام (به ویژه کره بادام زمینی)
  • گردو
  • هتل
  • بادام زمینی

انواع میوه ها و میوه های خشک مصرف کنید

دریافت کالری بیشتر می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند. جالب است بدانید که میوه های خشک به دلیل از دست دادن آب و کاهش حجم کالری بیشتری نسبت به میوه های تازه دارند.
بهتر است میوه های غنی از کربوهیدرات و قند مانند موز را انتخاب کنید. گزینه های زیر برای میوه های خشک نیز مناسب است:

  • تاریخ
  • کشمش و کشمش
  • انجیرهای خشک شده
  • آلو

چگونه با مصرف بیشتر برنج وزن خود را افزایش دهیم؟

برنج یکی از منابع کربوهیدرات است که می تواند ساده ترین راه برای افزایش وزن باشد. یک وعده برنج پخته حدود 200 کالری ، چربی و حدود 45 گرم کربوهیدرات را تأمین می کند.
برنج برای افرادی که سریع هستند و اشتهای کمی دارند گزینه مناسبی است.
البته ، باید در نظر داشته باشید که نباید تنها منبع کربوهیدرات باشد. گزینه های دیگری مانند غلات کامل باید در نظر گرفته شود.

چگونه با اسموتی وزن خود را افزایش دهیم؟

چگونه در کوتاه مدت وزن خود را افزایش دهیم؟

گروه دیگری از غذاها که به شما در افزایش وزن کمک می کند اسموتی است.
نوشیدنی های خانگی دارای انواع ویتامین هستند. همچنین بسته به مواد مورد استفاده در آنها ، مقادیر مختلف پروتئین به بدن تحویل داده می شود. آنها می توانند به عنوان میان وعده های سالم برای چاقی استفاده شوند.

طرز تهیه اسموتی خوشمزه برای چاقی

اسموتی شکلاتی
برای تهیه این اسموتی ، باید مواد زیر را در مخلوط کن ترکیب کنید:
دو لیوان شیر پرچرب
یک عدد موز
یک قاشق شکلات
آجیل خام مورد علاقه خود را با قاشق غذاخوری بریزید

اسموتی وانیلی
برای تهیه اسموتی وانیلی ، باید مواد زیر را در مخلوط کن ترکیب کنید:
دو لیوان شیر پرچرب
قسمتی از انواع توت های تازه یا توت های یخ زده
یک وعده ماست پروتئینی پرچرب
مقدار دلخواه وانیل

اسموتی فندقی
برای دانستن نحوه افزایش وزن ، بهتر است نوشیدنی فندق را از دست ندهید:
دو فنجان شکلات پرچرب
یک قاشق عسل
قاشق فندق خام بدون پوست را بریزید
شکلات به میزان دلخواه

اسموتی کارامل
برای تهیه این اسموتی ، باید مواد زیر را در مخلوط کن ترکیب کنید:
دو لیوان شیر پرچرب
نصف سیب
یک قاشق عسل
مقدار مورد نظر کرم کارامل

به مصرف پروتئین توجه کنید

پروتئین مهمترین ماده مغذی مورد نیاز بدن برای ساخت و حفظ بافت ماهیچه ای است.
وقتی کالری زیاد باشد ، بدن آنها را به صورت چربی ذخیره می کند. اما وقتی کالری اضافی از پروتئین دریافت شود ، بدن آنها را به شکل بافت ماهیچه ای ذخیره می کند.

با این حال ، بهتر است مقدار متعادل پروتئین بخورید. زیرا علاوه بر اینکه شما را سیر می کند و از خوردن غذاهای دیگر جلوگیری می کند ، می تواند باعث ایجاد برخی از آنها شود مشکلات گوارشی بودن.
از جمله بهترین منابع دریافت پروتئین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انواع گوشت قرمز
  • مرغ و مرغ
  • ماهی
  • تخم مرغ
  • محصولات لبنی
  • آجیل و دانه ها
  • لوبیا

مطالب مرتبط با نحوه افزایش وزن

نتیجه

در این مقاله ، مهمترین استراتژی ها را برای پاسخ به س howال چگونگی افزایش وزن مورد بحث قرار می دهیم. اما افرادی که بسیار لاغر هستند ، بهتر است ابتدا دلیل اصلی عدم افزایش وزن را بررسی کرده و سپس رژیم غذایی و رژیم غذایی خود را دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید